English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2006
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 19.06.2005 22:53    Post subject: Rosenborg 2006 Reply with quote

Jeg mener Rosenborg nå bør ta et tak og renske opp skikkelig i spillerstallen sin. Skape en stamme i laget fra 20-28 år og innarbeide et skikkelig spillmønster. Sats på en 4-4-2 formasjon med stram defensiv organisering og et innarbeidet og godt angrepsspill. Spillerne må være sultne, de må blø for drakta, noe jeg mener enkelte ikke gjør i dag. Få ut Rune Bratseth som sportsdirektør og Per Joar Hansen som hovedtrener, ansett Per Mathias Høgmo i en manager stilling. Han er trolig norges beste på dette og har hatt stor suksess med omtrent alle lag han tidligere har trent, han er i tillegg arbeidsledig, dvs han er ikke trener for noe annet lag. Han kan ha Rune Skarsfjord som assistent. Da tror jeg vi ville fått et perfekt trenerteam.

Mitt forslag til lag i 2006-sesonger er:
Jan Kjell Larsen-Alexander Aas, Miika Koppinen, Brede Hangeland, Marius Johnsen-Mikael Silberbauer, Somen A Tchoyi, Kristofer Hæstad, Petter Vaagan Moen- Thorstein Helstad, Oliver Occean

Benk: Rønningen, Kvarme, Dorsin, Skjelbred, Jamtfall, Braathen, Sør-Amerikansk spiss.

Tror ikke dette hadde vært helt umulig. Jan Kjell Larsen og Alexander Aas kan vi få billig, Somen kan vi bytte med Winsnes, Occean kan vi bytte med Frode Johnsen. Johnsen, Silberbauer, Hæstad og Vaagan Moen vil sikkert koste en del, men dette er gode unge spillere som er verdt pengene. Vil uansett få inn en god del i salg av andre spillere jeg ikke har nevnt. Det finnes sikkkert også billigere alternativer til disse nede i Europa, men jeg må bare innrømme at jeg ikke har fullstendig oversikten over dem.

For ikke å komme på totalt etterskudd for Vålerenga og Brann i fremtiden mener jeg disse grepene bør utføres allerede før neste sesong. Da har vi et godt, hardtarbeidende, ungt lag som kan forsvare den svarte og hvite drakta i mange år fremover både i serien og i Champions League.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 19.06.2005 23:17    Post subject: Reply with quote

flott

koster sikkert ikke mer en 100 mill å gjennomføre Confused
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2005 00:27    Post subject: Reply with quote

Ja, å så bytter vi navn og logo, og flytter til en annen by... (les: Milton Keynes) Razz
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 20.06.2005 00:57    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Ja, å så bytter vi navn og logo, og flytter til en annen by... (les: Milton Keynes) Razz



Hva med røde drakter ? Da skal en visstnok vinne mest...


Eller lilla ?

Og så kan vi kalle oss for T.C.F.K.A.RBK - det har en bra internasjonal klang Wink ( Hint : lilla regn )

T.C.F.K.A.RBK = ???

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2005 01:58    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

T.C.F.K.A.RBK = ???


The Champions formerly known as RBK.

Jeg foreslår Namsos som ny by, for da slipper DDE å reise så langt når de skal opptre... Razz
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 20.06.2005 08:31    Post subject: Reply with quote

hva med å gå tilbake til begynnelsen og kalle laget for Odd?? Odd rykker vel ned uansett så da er jo det problemet løst. Ser heller ike problemene med økonomien, se på Chelsea, hva de har gjort etter at det kom en rik russer, hva med å prøve det samme? Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Christian
Senior


Joined: 30 May 2005
Posts: 152
Location: Gelsenkirchen (Schalke) - TYSKLAND

PostPosted: 20.06.2005 18:37    Post subject: Reply with quote

2006 bygger opp på 2005 og så må vi satse på våre spillere. Bare hent en ny stopper, en midtbane-spiller og en spiss som treffer mål! Men det viktigste: Vi trenger en trener på toppnivå Evil Cool Embarassed
Også viktig: Hent inn 2-3 spillere fra RBK 2.

Jeg burde si:
Rønningen (Johnsen)
Dorsin (Stensaas) - Hangeland - Riseth - Basma (Kvarme)
Skjelbred - Strand - Winsnes (ny midtbane-spiller?)
Helstad - Brattbakk - Rushfeldt (Storflor)
_________________
Hilsen fra Tyskland
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 12:58    Post subject: Neste sesong: 2006/2007 Reply with quote

Jeg gleder meg allerede til sesongoppkjøring og slikt. Det blir veldig spennede å følge med på hvilke grep som blir gjort. Håper det blir Høgmo som skal styre skuta. Med en slik trener blir det sikkert litt omlegginger i spillestilen (som Hareide gjorde), men det er sikkert bare sunt, forhåpentligvis. Høgmo kommer garantert til å satse på Skjelbred også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2005 13:03    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit, attach. Du er ikke den første som har begynt å fokusere på neste sesong. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 13:15    Post subject: Reply with quote

Hehe, bra!

Jeg søkte og lette, men fant aldri denne tråden Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Vajp
Junior


Joined: 23 May 2005
Posts: 99

PostPosted: 01.08.2005 13:50    Post subject: Re: Rosenborg 2006 Reply with quote

oddrane wrote:
Occean kan vi bytte med Frode Johnsen.


Håper det der var en spøk?
Ville vært århundrets handel for oss i så fall..
_________________
Oh Yeah!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2005 13:52    Post subject: Reply with quote

Vi satser på at tilbudet fortsatt gjelder etter sesongslutt! Smile (Johnsen forsvinner uansett ikke nå, kjenner jeg Perry og Bratseth rett.)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 13:56    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært saker, det.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.08.2005 14:09    Post subject: Reply with quote

Ja jeg er næsten også begyndt at tænke på næste sesong, begyndte jsådan set efter tabene mod Vålerenga og Brann.
Håber at der indenfor næste sesong sker nogle store ændringer:

Udskiftninger i både den sportslige og økonomiske administration primært Rune Bratseth, Erik Espeseth og Endre Storholt. Jeg tror ikke Espeseth og Storholt har kompetance nok til at markedsføre Lerkendal som Koncert Arena, eller til at markedsføre RBK generelt. Men ok, hvis de kan vise jeg tager fejl og få Rolling Stones og deslige til Lerkendal, som de har udtalt er en af målene, får forhandlet bedre sponsor aftaler som er værdige for skandinaviens bedste klub(måske ikke lige for tiden), og højner indtægterne på klub effekter(trøjer, skjerf mm.) skal de være velkomne til at blive. Jeg tror bare ikke det bliver tilfældet.
På dette område ligger vi lysår bag klubber som f. eks FCK som i år har bl.a U2 Eminem/50 cent og Depece Mode på programmet. Tidligere har de bl.a haft Pink Floyd, Tina Turner, Michael Jackson, Rolling Stones, Red Hot Chili Peppers, Celine Dion, Elton John osv.

Præst Bratseth er alt for reaktionær for min del. Tror ikke Bratseth har det der skal til for at Rosenborg kan blive gode i Europa igen. Vi-vil-højst-gi-5-millioner-for-en-spiller, duer bare ikke i dagens spillermarked.

Jeg er også stor tilhænger af at vi får et etableret et spejder netværk fra næste år. At agenter, gamle spillere, og andre personer med tilknytning til klubben ringer og giver tips er bare ikke godt nok på det niveau fodbolden har nået i Europa. Udfra dette kan man vel også placere Nils Skutle på listen over personer jeg ikke behøver at have i Rosenborg fra næste år.

Træner og spillerstaben skal der også ændres i. Som træner vil jeg primært gerne have Trond Sollied. Men Sollied har jo efterhånden gjort det klart, at næste gang vi ser ham i Norge som træner er når han er 65. Derfor ser jeg gerne at Keiko bliver ansat. Meget pga. hans personlighed men mest fordi hans gode taktiske forståelse, som vi gentagende gange har set vende og vinde kamper for Start denne sesong.
Taktikken håber jeg primært bliver 4-4-2 da jeg ikke mener vi har gode nok vinger til at spille 4-3-3.

Altså en 4-4-2 med følgende opstilling

Espen Johnsen
Beto-Koppinen-Riseth-Dorsin

Eguren-Skjelbred-Hæstead-Jan Kristiansen

Berglund-Helstad


Bænk: Rønningen, Tettey, Solli, Ødegaard, Braaten/Johnsen, Strand, Lago

Spillere ud: Robbie Russel, Roar Strand, Ørjan Berg, Ståle Stensaas disse spillere kommer til at spille en mindre rolle, eller forsvinder helt fra klubben.

Der er en del spillere jeg stiller spørgsmålstegn ved:

Ødegaard: ved ikke om han ville præstere bedre i et 4-4-2 system, men han er nok den spiller som har skuffet mig mest i denne sesong så han må evt. kæmpe sig ind på holdet.

Solli: Mener ikke han er god nok, stråler ind i mellem men er totalt set ikke god nok til en plads blandt de 11 første.

Braaten: Nok den spiller der svinger mest. Hvis han kan præstere over længere tid er han et klart første valg som så tager Berglunds plads.

Lago: Tror han kan blive god, men har ikke været her nok tid til at bedømme ham. Synes han laver nogle mærkelige fejl.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skammels10
Veteran


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 01.08.2005 14:23    Post subject: Reply with quote

Alejandro Lago hadde frimerke på Ronaldo i en kamp mot Brasil.
At han, og ikke noen andre i forsvaret fikk den rollen, sier vel sitt?

Lago blir bedre, vent og se.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 14:25    Post subject: Reply with quote

Ja, gi dem tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.08.2005 14:29    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:
Alejandro Lago hadde frimerke på Ronaldo i en kamp mot Brasil.
At han, og ikke noen andre i forsvaret fikk den rollen, sier vel sitt?

Lago blir bedre, vent og se.


Nej siger faktisk ingenting. Han var deres bedste alternativ, det gør ham ikke god. For hvem siger at Uruguay har gode midtstoppere? Måske var der 3 spillere som var bedre end ham som var skadet osv osv.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 14:45    Post subject: Reply with quote

Hvem er Jan Kristiansen? Mesterliganivå på han?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.08.2005 14:52    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvem er Jan Kristiansen? Mesterliganivå på han?


Han er en midtbanespiller fra Esbjerg som kan beklæde indtil flere positioner på banen. Han scorer en del mål og kan næsten lige godt med begge ben, han er primært højrebenet. Umulig at vide om han har mesterliga niveau da han ikke har spillet i Champions League. Han har dog tilgængeld spillet i UEFA cupen og Inter-toto cupen hvor han har scoret mål og gjort det godt på banen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

Fra EfB.dk:

Anvendelig på flere positioner. Er meget arbejdsom. Bruges ofte som venstre midtbane. Trods højrebenet af natur, sparker han godt med sit venstreben, hvilket også har givet ham mange kampe som venstre back. Tidligere anfører på det danske U-21 landshold.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 15:07    Post subject: Reply with quote

Høres grei ut han.

Grunnen til at jeg spurte om mesterliganivå er fordi jeg mener vi isåfall trenger spillere som vi vet presterer på et slikt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.08.2005 15:11    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Høres grei ut han.

Grunnen til at jeg spurte om mesterliganivå er fordi jeg mener vi isåfall trenger spillere som vi vet presterer på et slikt nivå.


Enig. Havde været lækkert at få spillere som vi ved kan præstere på det niveau. Men spillere der præsterer i mesterligaen ligger Rosenborg nok ikke højt oppe på listen hvis de skal have en ny klub. De vil hellere til udlandet og spille.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

Eguren er i en omstillingsfase med tanke på tempo og slikt og lider pga. dårlig bevegelse og pasningsmuligheter rundt ham, men jeg ser stort potensiale i ham.

Han har innsats som Roar i tillegg. FÃ¥tt med dere det? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Han har innsats som Roar i tillegg. FÃ¥tt med dere det? Smile


Jepp, han sto på bra i 2. omgang i går. Tror Seb vil bringe mye glede framover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2005 15:29    Post subject: Reply with quote

Ja, det tror jeg også!

Lurer på hva Lago tenkte på 5-meteren hvor han fikk gulkort i går. Tror han var på vei på siden av 16-meteren, men Espen sentret for tidlig. Hehe.

Har ikke spist pga. forumet idag, så nå blir det trønderfår og Dahls.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next
Page 1 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb