English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Stoor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 21.07.2008 22:28    Post subject: Reply with quote

h b wrote:

Fast spill ? er det fast spill når førstevalget blir skadet...?
Erfaring på landslag er vel litt drøyt
Se på løpsmønsteret hans under em og eurpacup for rbk så er det ikke veldig offansivt.

Blir lett å erstatte han for 8-10 mill.

Det er vel heller irrelevant om "førstevalget" ble skadet. Alexandersson gjorde en ekstremt dårlig førstekamp mot Hellas og ble rundspilt. Jeg tror Stoor hadde fått sjansen mot Spania uansett. Spiller man EM, spiller man EM. Stoor gjorde det meget bra, og dermed er det ikke rart det kom bud på spilleren rett etter EM.

Alle som har sett Stoor in action, både for landslag og RBK, vet at han er ekstremt offensiv i tankegangen sin og ikke minst løpsmønsteret. Hvor du henter din mening fra, vet ikke jeg.

Zlatan, som ikke har for vane å skryte av sine medspillere, sa jo dette før EM:

Fredrik Stoor. Jeg liker ham veldig godt. Han er internasjonal i sin spillestil, og, unnskyld språket, jævlig offensiv hele tiden. Han er ingen typisk svensk venstreback
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

skulle gjerne hatt han mye mer offansivt jeg. BÃ¥de stensaas, dorsin og strand var/er mer offansive. Vil ha en Heggem-type jeg.

Tviler på at stoor har gått til dølinja mer enn 5 ganger i år, innlegg fra 20-25 meter blir ikke like farlige.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

Selv om h b spissformulerer er jeg langt på vei enig i grunnholdningen hans. Gode backer vokser ikke på trær, men jeg mener vi bør kunne hente en på samme nivå til maks halve prisen av det vi får for Stoor.

I mine øyne har Stoor noen relativt markante feil som gjør at vi ikke kan kreve pris på øverste hylle for ham.

*Altfor variabel innleggskvalitet
*En god del merkelige plasseringer defensivt - han har blant annet en tendens til å dra inn i "midtstopper-rom" og blottlegge sida si
*Litt for avhengig av kollektivet - han står sjelden frem som markant, dominerende og toneangivende i kamper laget sliter, selv om han er stabil i prestasjonene

Slik jeg ser det er nok den prisen vi havner på (20-25 mill + videresalg) et reellt maksimumnivå av det vi kan håpe på å få for ham.
bommel
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

H B, det er i såfall ikke bare Stoor sin skyld.
Det er ekstremt liten hjelp å få fra midtbanespillerne våre når det kommer til å få vridd på en godt plassert stoor, og når han først får ballen er det gjerne både en og to mann som venter..

Men jeg er enig i at det skal gå an å hente en ny back med samme nivå til lavere pris...Bare det handles klokt, og ikke norsk.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

En ting kan ikke Recon ta fra Stoor. Han har vert en fantastisk investering for RBK. Mangedoblet på halvannet år.

Synes vi får godt betalt.
niccolai
Veteran

PostPosted: 22.07.2008 02:05    Post subject: Reply with quote

Fredrik Stoor skrev nettop på en 4 års kontrakt med RBK.

Stoor har akkurat begynt å bevise sine ting, både på landsen og RBK.
Stoor viser att det er slike backer vi trenger for å eventuelt nå de målene vi må.

Skal vi nå de målene RBK har satt, så selger man ikke en spiller som har 4 år igjen av kontrakten sin, som i tillegg viser svært så lovende takter.
Det blir for dumt mener jeg..

Tipper att prisen på Stoor hadde vært høyere om 1 år. Hvorfor??.

Jo han hadde fått flere landskamper, hans spill i RBK hadde blitt enda bedre, og flere klubber hadde siklet etter han, ergo prisen hadde steget.
Dette er en personlig mening jeg tror på mye, det er helt sikkert folk som er uenig her.

RBK fans der ute, dere må da for svingende være enige i att å selge Stoor nå er ett idotiks påfunn!!!...
Herregud da man, hvem skal spille der nå da, RBK sliter jo som F.. med tynnslitt stall og det å ligge langt ned på tabellen, og selge Stoor, og ja Kone for den slags skyld er jo idioti i så måte. (ja jeg vet Kone hadde et halvt år igjen av kontrakten, men mener att det sportslige er viktigere enn 2 mill vi fikk for kone).

RBK står på sidelinjen å ser Brann legge inn et bud på 15mill på Igalho, mens vi hører RBK legger inne et tøyse bud på 7 mill på Cooper..

RBK har kjøpt stort da, Miller og Sellin.. Wow!!!.. supert... Dette er klubben som skal bli blant de 30 i europa.

Salget av Stoor ser jeg på som et symbol på RBK's svakhet om dagen, da jeg ikke ser eller har hørt att RBK har noe erstatter på lur.

Får RBK en erstatter innen 1.august så legger jeg meg flat..

Men med den handlekraften Hoftun har så blir det vel med Sellin og en eller anne Back fra Adecco eller 2.div.

HÃ¥per jeg tar feil, og att alt ordner seg.

Er bare en RBK supporter som er oppriktig bekymret om dagen. Smerter meg å se RBK så handlingslammer på overgangsmarkedet, rett og slett..

Smerter meg å se RBK så tafatte på banen, Smerter meg å se RBK slippe inn mål kamp etter kamp. Smerter meg å se RBK nesten aldri vinne bortekamper noe mere. Smerter meg å se RBK tape for et tøyse lag fra Hamar

Noen lyspunkter er det. RBK har ett godt junior lag fortiden..

Beklager om folk tok dette som negativt tull..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 22.07.2008 03:55    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Herregud da man, hvem skal spille der nå da, RBK sliter jo som F.. med tynnslitt stall og det å ligge langt ned på tabellen,
...... .....

Som kortsiktige løsninger har vi allerede Roar Strand og
Christer Basma. Mikael Lustig og Lars Jacobsen er nevnt
som langsiktige løsninger.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 22.07.2008 07:21    Post subject: Reply with quote

Man kan likevel stille seg spørsmålet om når RBK skal begynne å sette et lag. Vi vet at integrering rent sportslig av nye spillere tar tid. Om den nye høyrebacken også trenger ett år på seg, betyr det i så fall at laget er svekket i ei viss tid framover. Og alle vyer og målsetninger blir bare tomt prat, all den tid RBK til stadighet lar spillere fra elleveren gå - enten det dreier seg om Bosman eller salg.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

Nå tror jeg vi skal satse på Roar Strand i den rollen... og da er jeg faktisk ikke videre bekymret for den nærmeste tiden. Det jeg kan være bekymret for er om vi klarer å skaffe til veie enten en back som kan utvikle seg inn i en førstellever frem til Strand legger inn årene, evt få kjøpt en ferdig utviklet b ack før den dagen Strand legger inn årene. Jeg stemmer for å kjøpe Lustig fort som f.... nå, også lar vi han prøve seg noen kamper innimellom frem til sesongslutt, med mål om at han skal være klar for førsteelleveren neste år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

Diskutér ikke erstattere her.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 22.07.2008 19:57    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Dette poenget sliter jeg med å forstå. RBK har to valg; selge/ikke selge. Hva gjør det så vanskelig å si nei til å selge kanskje den viktigste spilleren i stallen? Det er feil mentalitet at spilleren skal sitte å sutre flere år fordi han ikke fikk gå videre. Hvis RBK mener prisen er for lav bør spilleren akseptere det. Ergo er det tydeligvis en almenn forståelse for at spillere nå holder trumfkortet fordi de blir illojal mot sin arbeidsgiver når man ikke får det som man vil. Det argumentet blir for lett i mine øyne.

Det viktigste argumentet er selvsagt de vi ønsker oss etter 1.august.
Hvis en f.eks. har en ny svenske i kikkerten som også drømmer om PL hvis noen der blir interessert. Pr i dag ser han imidlertid RBK som et steg videre, men vil han gå til en klubb som blokkerer denne drømmen selv om en PL-klubb betaler en god nordisk back-pris?

EDIT (ble litt hastig i går): Pr. i dag er RBK i midtsjiktet i en liga som i beste fall er i midtsjiktet i Europa. Vi hadde 2 lag som nådde 16-delsfinale i UEFA-cup, PL hadde 2 finalister, 3 semi og alle i kvarten i CL, samt 3 lag i 8-dels finale i UEFA.
Vi kan selvsagt håpe at vi får nye Hoftuner eller Strander som velger å bli i klubben hele karrieren, men disse finner vi ikke blant utlendingene. De som evt. ønsker det er folk med et forhold til RBK før de kommer.
Primært vil det si trøndere, selv om det selvsagt også finnes folk fra resten av landet som har viet mye av karrieren sin til RBK.
En av grunnene til at Stoor valgte oss er garantert at vi gjennom de siste 10-15 årene har vært det beste utstillingsvinduet i Skandinavia for å komme seg til de store ligaene. Pga det sportslige fallet er ikke det like klart lenger, så da trenger vi ikke å spe på med et rykte som klubben som hindrer et nytt steg på karrieren. Og enhver må selvsagt få mene det en vil om hvorvidt Fulham er et steg videre, men det mener da Fredrik Stoor...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

Dagbladet wrote:
Både Sunderland och Fulham har visat stort intresse för den svenske landslagsbacken Fredrik Stoor. Men nu står det klart att den sistnämnda klubben gått vinnande i kampen om Stoors namnteckning.

Vad köpesumman blev är inte känt ännu, men Rosenborg har tidigare nobbat ett bud på 1,5 miljoner pund, alltså cirka 18 miljoner svenska kronor och det ryktades om att Sunderland bjudit 2,5 miljoner pund, alltså drygt 29 miljoner svenska kronor, så rimligtvis borde Rosenborg fått runt 25–30 miljoner kronor för Stoor.

Skulle tro at Fulham betaler forholdsvis mye mer enn Sunderland-budet, og dermed nærmer vi oss 30 mill. norske kroner. Tommel'n opp!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2008 13:01    Post subject: Reply with quote

Da begynner vi faktisk å snakke sykt mye penger. Med unntak av Tarik, når var sist en spiller fra TL kom opp i en slik sum?

Da matcher vi faktisk overgangen til Tarik - Norges heteste talent og navn på overgangsmarkedet om dagen.
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2008 13:25    Post subject: Reply with quote

Tror denne lista er omtrent korrekt:

75 millioner: John Carew til Valencia, 2000
44 millioner: Vegard Heggem til Liverpool, 1998
30 millioner: Sigurd Rushfeldt til Racing Santander, 1999
28 millioner: Steffen Iversen til Tottenham, 1996
25 millioner: André Bergdølmo til Ajax, 2000
23,5 millioner: Harald Brattbakk til Celtic, 1997
23,5 millioner: Bjørn Otto Bragstad til Derby, 2000
20,5 millioner: Ståle Stensaas til Glasgow Rangers, 1997

Ingen som skal smettes inn her?
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 13:33    Post subject: Reply with quote

Åja, jeg skal begynne å lese før jeg svarer.

Last edited by Makkverk on 23.07.2008 13:34; edited 1 time in total
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 23.07.2008 13:34    Post subject: Reply with quote

Denne summen var mer passelig ja.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.07.2008 14:53    Post subject: Reply with quote

Tarik gikk for 25 millioner, og Stoor for 30. Yeah Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Hvis fakta er at vi får 30 mill norske kroner for Stoor så er det bare å ta av seg hatten. Det er en sum står mye mere i stil til en EM spiller enn 20 mill.

Det vil da si at vi har fått inn 35 mill (Kone gikk vel for 5 mill) men at nettoen ligger på rundt 32-33 mill da Hamarby skal ha noen kroner for Stoor. Legger vi selv i 10 mill til i den potten har vi i overkant av 40 mill til å kjøpe spillere og gi i lønninger til (Lars Jacobsen kan vi jo gi en skikkelig lønn da han kommer som bosman så slipper vi å gi 10 mill + lønn for Lustig). Nå er det bare å hente inn KVALITETSSPILLERE!!! 3 STK INN 1. AUGUST!!!!
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 15:41    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ingen som skal smettes inn her?

Husker ikke prisen på Runar Berg, da han gikk til Italia..
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2008 15:45    Post subject: Reply with quote

Syns faktisk jeg her om dagen leste rundt 7 mill. Han var i alle fall ikke særlig dyr.
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 23.07.2008 15:49    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Med unntak av Tarik, når var sist en spiller fra TL kom opp i en slik sum?

Edu gikk vel for rundt 40 mill;)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2008 15:53    Post subject: Reply with quote

Prisen på Runar Berg var 3,4 mill. kr.
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 23.07.2008 16:03    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det vil da si at vi har fått inn 35 mill (Kone gikk vel for 5 mill) men at nettoen ligger på rundt 32-33 mill da Hamarby skal ha noen kroner for Stoor.

Og hvis Bajen får 25% av Stoors overgangssum (slik RBK fikk da Eguren gikk til Villarreal), i tillegg til utdanningskompensasjonen?

Blir langt fra 32-33 mill igjen da.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 16:08    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:
Edu gikk vel for rundt 40 mill;)

Så må vi ikke glemme Mikel som gikk for en stor sum.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.07.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Av 30 mill tipper jeg 22 mill går inn i en eller annen bygning et eller annet sted i trondheim og 8 mill havner på spillere av middels kvalitet. Pardon my english og min off-topic.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 65, 66, 67  Next
Page 55 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb