English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alejandro Lago
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 30.04.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

Det var få skudd i forhold til skudd statistikken som var veldig farlige, de fleste skuddene traff ikke mål engang. Men selvfølgelig var vi presset og de hadde noen farlige skudd, hevder ikke noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.05.2008 16:30    Post subject: Reply with quote

Bra intervju med lago på rbktv. Herlig fy. Håper han får fornyet/fornyer kontrakta.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 12:49    Post subject: Reply with quote

Da tror jeg Lago fortsatt må få mye spilletid utover sesongen viss han skal vurdere å fortsette i RBK.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 16.05.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Lago blir bare bedre og bedre og min skepsis mot han er i ferd med å forsvinne. Synes klubben bør vurdere å tilby han en ny kontrakt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.05.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Alle kan få si at jeg er kongen av spillerbedømming nå! Cool
Lago, Eguren, osv osv osv.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.05.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Du skal ha for de uruguayansk kjøpene, men hva med Stoor da, Recon? Cool
acab
Junior

Kongen av campingplassen
Moltisanti
Veteran

Recon wrote:

Stoor? Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Lago har vært konge de siste kampene. Han og Stadsgaard har virkelig en fremtid som stopperpar i RBK. Vinner faen meg massevis av luftdueller mot spillere som Occean og Sundgot også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henning
Legende

PostPosted: 16.05.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Hvem er osv osv osv? Hvor spiller han?

Sorry, den var dårlig.
Back to top
Åsmund
Rutinert

PostPosted: 16.05.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Har gode kilder på at man enda ikke har bestemt seg for om Lago er verdt en ny kontrakt.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.05.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Mens i vinter var man veldig overbevist om at Kvarme burde være med en sesong til Rolling Eyes
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 00:54    Post subject: Reply with quote

Lago har vist de siste kampene at med ham som stopper ville sannsynligvis RBK tatt fere poeng i de to foregående sesongene. Lago er ikke en stopper i verdensklasse, men han var (som da han kom til RBK i 2005), og er (per dags dato), en stopper som rydder unna på et helt ok vis som ville vært og er i landslagsklasse Norge/Uruguay. Trist for RBK at man ikke ga Lago sjansen foran spillere som Kvarme/Koppinen/Basma (som ikke var i landslagsklasse - e.g. kuka Koppinen?!?). Dog, han har ikke fart, så han måtte ha spilt sammen med f.eks. Riseth eller Basma i foregående sesonger. Og de holdt ikke mål, dessverre, i mine øyne. Men det er RBK-trenernes feil at de ikke ga Lago sjansen eller fant en makker til ham.

Uansett, gledelig at han viser såpass med solid stopperspill på tross av at han har blitt avspist med 2.-divisjonsspill og trusler om å forlate RBK de to -tre siste årene, inklusive prøvespill hos Brann og utleie til Gøteborg (hvor man må ta hensyn til språk/kultur, familie/barn som skal komme etter, og manglende tillit i RBK osv. når man bedømmer hans prestasjoner i Gøteborg).

Gratulerer Lago. Håper du fortsetter i RBK og blir satset på. Mot lag som LSK trenger RBK, etter mitt skjønn, en del krigere, a la Lago.

Stadsgaard har fart, men er enda ung og urutinert. Per dags dato er nok Lago den i stallen som best utfyller den unge dansken. Så får vi se gjennom denne sesongen om Lago (og Stadsgaar) er et stopper(par) å satse på (ikke minst mht. skader på dansken), eller om den ene eller begge bør skiftes ut etter sesongen. Dog, per dags dato virker de to å være det beste/tryggeste RBK har hatt som stopperpar på mange år. Hoftun/Bragstad?
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.05.2008 01:07    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Lago har vist de siste kampene at med ham som stopper ville sannsynligvis RBK tatt fere poeng i de to foregående sesongene.

Det tror jeg er marginalt, problemene har vært/er mye større enn som så.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 01:39    Post subject: Reply with quote

At RBK har hatt forsvarsproblemer og manglende struktur i laget som har vært det grunnleggende problemet, ja, helt enig (og i tillegg til mye mye anet),men jeg mener allikevel at Lago er en bedre stopper enn de som spilte som stopper for Rosenborg i fjorårssesongen. Med mer besluttsomhet i det bakre leddet, og flere klareringer/brudd og mindre mål, så ville nok også RBK som lag ha hevet det kollektive spillet sitt. Så jeg mener/synser/tror i alle fall at Lago var en ubenyttet ressurs i fjorårssesongen, mye på samme måte som at Konè ikke fikk sjansen.

Okkesom, det der hører fortida til. Per dags dato er det fremdeles veldig mye som mangler i RBK, og RBK bør ikke ta av etter etter en seier mot LSK på samme måten som klubben/fansen kanskje til dels utsatte selvransakelsen da (mot alle odds og mye flaks) RBK kom til CL og hadde dagen(e) mot Valencia.

RBKs latente problemer vil kreve mye mer enn en Hamrèn (f.eks. mht. ernærng, alkohol, profesjonalitet/ambisjoner blant alle spillerne, klippekort på laget, svak bredde i stallen, manglende struktur i laget, for mange unge spillere versus spillere i prime age etc.). Men det spillet som Lago/Stadsgaard har vist i de siste kampene, på tross av tap, har vært et stort steg fremover som i det minste skaper mer trygghet og selvtillit i laget, får man tro...

Håper og tror Lago fortsetter medt godt stopperspill i årets serie. Smile
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 17.05.2008 01:51    Post subject: Reply with quote

Lago/Stadsgaard har bevist nok.Gofot så det holder. RBK
vingback
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 02:21    Post subject: Reply with quote

Lago er kompromissløs samtidig som han gjør ting enkelt. Klarerer heller ut til innkast enn å satse på en noe tvilsom pasning framover i banen. Synes det er helt greit egentlig. Synes han får en del, kanskje også noen ufortjente, frispark mot. Han må lære seg å være litt coolere evt. lære seg å skjule triksene mer. Noen ganger har jeg lurt på om dommerne dømmerne har noe mot ham.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.05.2008 03:21    Post subject: Reply with quote

Han har den samme svakheten som Riseth; går unødig hardt i kroppen på motspilleren - det er en tynn linje mellom å være hardt og å være dum-hard. Både Lago og Demidov krysser den linja litt for ofte, men ingen er i nærheten av å gjøre det så ofte som Riseth.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 17.05.2008 08:08    Post subject: Reply with quote

Jeg merker meg at de fleste synes Lago gjorde en veldig god kamp i går, og må si at jeg er uenig. Lago var vår dårligste spiller i går.

LSK var elendige, et bedre lag hadde straffet oss på en par av situasjonene som opsto i går på grunn av Lago. Eksempler:
- mange dårlige klareringer
- dårlig posisjoneringsspill og oppdekning i feltet i forkant av innlegg (som riktignok ikke ble farlig pga innleggskvaliteten)
- to cornere imot etter sleivspark som burde vært unngått.

Lago er per dags dato den 3. beste stopperen vi har (etter Stadsgaard og midtbanegeneral Demidov), og jeg synes det har vært på høy tid at han har fått sjangsen (burde fått den i 2005!). Men jeg begynner å miste trua, og mener at en ny og bedre midtstopper bør hentes inn. Lago bør få ny kontrakt, som backup i midtforsvaret.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 11:24    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Dog, han har ikke fart, så han måtte ha spilt sammen med f.eks. Riseth eller Basma i foregående sesonger. Og de holdt ikke mål, dessverre, i mine øyne. Men det er RBK-trenernes feil at de ikke ga Lago sjansen eller fant en makker til ham.

Verken Riseth eller Basma har vaert spesielt hurtige de årene Lago har vært i klubben. De var kanskje hurtige da de fortsatt var i 20-årene men det er en myte at folk som Basma, Kvarme og Riseth fortsatt er raske den dag i dag
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 12:15    Post subject: Reply with quote

Regner med det var en spøk "DenRodeBaron"...... Lago var stor i går. Han brøt foran spissene ti LSK gang på gang og gjorde det enkelt når han ble presset. Det var også Lago som brøt foran og tok med seg ballen glimrende framover før målet til Ivers. Var du på Lerkendal eller så du kampen på radio? Og si at Lago var den dårligste i går må være en av de latterligste innleggene her på lenge......
Back to top
Curl
Junior

PostPosted: 17.05.2008 12:41    Post subject: Reply with quote

Lago var man of the match i går i min bok. Brøyt foran i stor stil og vant så og si alle hodeduellene mot staute karer som Sundgot og Occean!

Forseringen før Iversen målet var fantastisk og!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 12:41    Post subject: Reply with quote

Det at hans to sleivspark kosta oss to cornere i mot tror jeg har med ro og tillitt å gjøre..

Har altfor store problemer med å se at lago virkelig ikke evner å knalle ballen hardt ut i slike situasjoner.
Lago vet like godt som oss her inne, at hvis han underpresterer så kommer rambo med kvarme.

Syns lago var knallgod i går!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 13:12    Post subject: Reply with quote

Tror både vi supportere og de i klubben skal lære seg litt mer tolmodighet. Så langt synes jeg kombinasjonen Lago/Stadsgaard ser lovende ut. Noen bruker også lengre tid enn andre på å spille seg inn skikkelig i nye lag. Det er bare å se på første sesongen til f.eks Bent Skammelsrud. Han var rimelig middelmådig store deler av 91-sesongen, når han kom også.

Fredrik Stoor ble slaktet i fjor. Nå skal han til EM med Sverige. Eguren hadde sikkert blitt en knallspiller for RBK også, om han hadde fått litt tid. Ikke hugg huet av folk fordi de ikke er banens beste i de 4-5 første kampene de spiller. Noen tilpasser seg veldig kjapt, som f.eks Demidov. Andre trenger lengre tid (ja, Lago har vært her en stund, men det er begrenset hva etablerte spillere får utav å spille 2.divisjonsfotball).

Alt i alt så har forsvaret vårt sett langt mer betryggende ut i de siste kampene, til tross for svake resultater (de tapene skyldes i det store og hele dårlig angrepsspill), enn det har gjort på lange tider.
TomH
Veteran

PostPosted: 17.05.2008 13:44    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva det er som gjør at "fotballkjennere" her inne på forumet ønsker Lago med videre. Tror nesten samtlige lag i eliteserien har bedre stoppere enn Lago.

Ut med Lago (så fort som mulig).
Ønsker faktisk heller at Nordvik spiller (som heller ikke har imponert meg).
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 83, 84, 85  Next
Page 37 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb