English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 20.04.2008 20:44    Post subject: Reply with quote

Såså, gi nå Miller litt tid før vi avskriver han. Både Dorsin og Stoor trengte litt tid før de blei sikkelig varme i trøya...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 20.04.2008 21:00    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg at Hamrén vil kvitte seg med Miller, Pelu, Storflor, Lago og faktisk Roar Strand.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 20.04.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

Hehe, er ikke det bare ønsketenkning for å bli kvitt stallens dårligste? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.04.2008 21:31    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Personlig tror jeg at Hamrén vil kvitte seg med Miller, Pelu, Storflor, Lago og faktisk Roar Strand.


Vel jeg håper på det også. Da hadde han fått respekt. Tar tak med en gang. Og viser hvem som er sjefen. Og sparker Henriksen nedover til junior trener igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 20.04.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Et lag er ikke bedre en det svakeste ledd. Tror Hamrèn har allerede en klar plan på hva han vil gjøre.

Ser du innbytterbenken vår i dag så er det stort sett bare piss.
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.04.2008 21:52    Post subject: Reply with quote

Ja jeg forventer og tror Hamren har en plan. Han har sikkert en klar formening på hvilke spillere han skal fjerne og hvilke han skal ha inn. Her må han vise styrke og få spillerne til å få respekt for han med en eneste gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Valiant
Senior


Joined: 25 Dec 2006
Posts: 188
Location: Stavanger

PostPosted: 22.04.2008 12:05    Post subject: Reply with quote

HJEMME 4-3-3


Traore - Iversen - Aas

Skjelbred - Demidov - Sapara

Ny - Ny - Stadsgaard - Stoor

Jarstein


BORTE 4-2-2


Iversen - Aas

Traore - Skjelbred - Demidov - Sapara

Ny - Ny - Stadsgaard - Stoor

Jarstein


Last edited by Valiant on 27.04.2008 14:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2008 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg håper for guds skyld det ikke ender med bytting mellom 4-4-2 og 4-3-3 hjemme og borte!!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 22.04.2008 12:22    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke akkurat det som et problem, det er bare tall. Alt handler om hvordan laget fremstår, så er det ligegyldigt om vi spiller 4-4-2 eller 4-1-1-1-2-1, så længe spillet fungerer.
Hamrén er jo også kendt for at ændre lidt på formationerne i forhold til modstanderen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2008 12:25    Post subject: Reply with quote

Skal vi spille disse to formasjonene med suksess så må vi jo ha inn mange flere spillere. Vi la jo tross at vekk 4-3-3 mye på grunn av at spillerstallen ikke var 4-3-3 spillere.... Å dagens spillerstall har ikke lært seg hverken det ene eller det andre, hvordan tror du det da skal gå hvis vi skal bytte på annenhver gang? Som en regel ? nei takk, velg en formasjon og hold oss til den, da kanskje spillerne lærer seg rollene sine etterhvert g vi kan framstå som et lag.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2008 12:30    Post subject: Reply with quote

Tror det iallfall er viktig å holde til en formasjon nå frem mot Hamrén kommer. Når han er på plass med sine tanker og ideer kan det muligens være rom for variasjon. Enklere for laget å få spilt inn systemet om de har samme formasjon å jobbe utifra kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 22.04.2008 12:36    Post subject: Reply with quote

Dette er en tråd for næste år, ikke for sæsonen 2008. Det jeg vil frem til er at det ikke er helligbrøde at skifte mellem formationerne så længe det fungerer. Hamrén har nydt stor succes i Aab med netop at ændre på talformationerne. Det betyder ikke en nævneværdig ændring i spillestilen.

Og selvfølgelig får vi nye spillere ind foran næste sæson, jeg kan ikke tro at Hamrén ikke vil præge laget.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 22.04.2008 12:41    Post subject: Reply with quote

Poenget er ikke formasjonen ,men at en har enn mønster i hvordan spillerne beveger seg. At backer overlapper, at spisser trekker ut, at indrløpere truer returrom, at kantspillere holder seg til kanten sin, at spisser går i bakrom, at spisser møter, etc og allt dette kan en få til i det fleste formasjoner det handler bare om hvilke bevegelser ønsker en å benytte seg av.

F.eks er det ikke bra at begge våre spisser er møtende, at kant/indreløperene våre blir for smale, at backene ikke kommer på overlapp og at stopperene våre ikke holder linjen.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2008 12:53    Post subject: Reply with quote

Ah, sløvskap av meg. Mot neste sesong er jeg definitivt enig i at det kan være bra for laget å kunne variere mellom 4-4-2 og 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 22.04.2008 23:48    Post subject: Reply with quote

Aas som ving?
Og den fremtidige kapteinen er ikke med engang.

Miller må vi også gi flere kamper før han blir utelukket som venstreback.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

Den fremtidige kapteinen er da med i begge oppstillingene han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 23.04.2008 01:53    Post subject: Reply with quote

Jeg hintet til dagens visekaptein, som jeg tror vil bli den fremtidige RBK-kapteinen.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2008 02:23    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønte det, og jeg hintet til at det pdd med den stallen vi har ikke er plass til Tettey på midten. Ikke er han noe særlig til kapteinsemne heller. Jeg blir svært overrasket dersom Hamrén velger Tettey som kaptein neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.04.2008 02:31    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel spillerne som har valgt Tettey til visekaptein, og med tanke på det nivået Roar Strand viser om dagen, så blir han nok kaptein rimelig raskt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2008 03:00    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at spillerne har valgt visekaptein uten at trenerteamet har hatt noe å gjøre med det på forhånd. Og jeg ser ingen tendenser til at Tettey noen gang vil være en god nok kaptein. Derimot har vi et glimrende kapteinsemne i en viss Demidov. Nå er det selvfølgelig vanskelig å vite hvilke typer Hamrén vil handle i de to neste overgangsvinduene, men jeg vil bli overrasket dersom Tettey velges som kaptein foran Demidov og til dels Sapara og Iversen foran neste sesong. Jeg tror også Stadsgaard vil være en bedre kaptein enn Tettey. Iversen spiller litt for langt frem på banen til å være kaptein syns jeg. Mens Sapara kan ha kommunikasjonsproblemer. Derfor bør helt klart Demidov være visekaptein ut året og kaptein neste år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.04.2008 03:32    Post subject: Reply with quote

Nå begynner jeg virkelig å lure på om du har noe personlig i mot Alexander Tettey?

Han er en av våre viktigste spillere, og viser jernvilje, innsats og lederegenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2008 04:27    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingenting personlig i mot Tettey. Han er en god indreløper med god løpskapasitet, but that's it. Jeg har overhode ikke sett noen ting fra Tettey som tyder på at han kommer til å bli noe annet enn det heller. Han viste enkelte tendenser sentralt i noen kamper i fjor vår, men siden har han ikke utvikla seg en dritt. Og det holder rett og slett ikke. Skal Tettey spille fast må det være som indreløper i 4-3-3. Men dessverre for Tettey så er både Skjelbred og Sapara bedre alternativer også der. De lederegenskapene du snakker om har jeg heller aldri sett noe til. Odd Inge Olsen var også en god fotballspiller, men han var alikevell i andre rekke rett og slett fordi alternativene var bedre. Tettey er i mine øyne i samme situasjon nå. Det hjelper særdeles lite at han er halvt trønder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 23.04.2008 07:11    Post subject: Reply with quote

Husker vi prøvde en del kamper med Skjelbred og Sapara som indreløper ifjor og vi ble rett og slett løpt over pågrunn av at Sapara og Skjelbred ble liggende alltfor høyt i banen og motstanderene skar igjennom som ingenting. Da fungerte det bedre når Tettey var medindreløper fordi han var mer bevist sitt defansive ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.04.2008 07:41    Post subject: Reply with quote

Strand kan jo ikke bli vraket før 2009-sesongen ettersom han legger opp etter inneværende sesong. Lago tar vel ikke sjansen på å fortsette i RBK uansett. Miller er nyinnkjøpt og vil nok få minst en sesong til i klubben. Pelu sin posisjon kan styrkes etter Hamrens ankomst, og Storflor vil jo være en av de ytterst få kontinuitetsbærerne i klubben etter 2008 så han får nok fortsette viss han vil. Stallendringene til neste år vil nok først og fremst preges av å få inn nye spillere for å erstatte både de tre som legger opp og de av bosmannguttas som ikke vil ha, eller får tilbud om, ny kontrakt. Muligens vil et par av de yngre gutta bli lånt ut, slik at det vil gi plass for enda en eller to nye spillere. Svensken overtar jo en av landets beste spillerstaller, og han trenger derfor ikke å starte med helt blanke ark. Kun en litt bedre spisset og mer tilpasset stall til spillemønster er det Hamren trenger å tenke på når han overtar dagens stall. Og så bør det jo øves en del da... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.04.2008 02:22    Post subject: Reply with quote

Jeg syns nå personlig at Tettey utvikla seg opptil flere dritter siden i fjor vår. Faktisk utvikla han seg så mange dritter at han vel var den beste spilleren på laget hele sommeren, og blant de beste hele høsten.

Jeg tror dessuten at å vrake visekapteinen, som er lokalt forankret, merittert på europeisk nivå, og regnes som et av de største norske talentene, til fordel for en som er utelukkende det siste, er et veldig dårlig trekk. Når det gjelder kapteinsemnene Sapara og Iversen, så er jeg usikker på hvem av dem som er det dårligste valget, han med burgeren, kondisen og "ryggplagene", eller han med røyken, kondisen og språkproblemene.

At Demidov er et utmerket kapteinsemne på sikt, er det vel lite tvil om, kanskje til og med et mer typisk sådan enn Tettey, men å skulle frata noen de rollene for resten av denne sesongen, det synes jeg blir tåpelig. Hvis Demidov beholder og forsterker den sentrale rollen han har fått i laget gjennom denne sesongen, så vil han være en naturlig kandidat til et verv når Strand gir seg til neste sesong, men det kreves faktisk mer enn fire seriekamper og to UEFA-cupkamper før man går fra "lovende talent" til "lagkaptein".
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next
Page 2 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb