English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2009
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 20.04.2008 10:44    Post subject: Rosenborg 2009 Reply with quote

Noen tanker om neste år mens nervene er på høykant foran VIF-RBK.
Jarstein
Stoor Reginussen Stadsgård Nordvik
Demidov
Skjelbred Tettey Traore
Sapara
Iversen eller Kone
Grei første ellever etter en vinter med skikkelig trening dette?(forhåpentligvis allerede kvalifisert for minst uefa-cup etter denne sesongen)
Forutsetter også Skjelbred og Tettey får masse avslutningstrening og putter 8-10 mål hver pr. sesong.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.04.2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Det laget der mangler litt kantspill på høyresiden. Ciljan har litt for store tendenser til å trekke inn mot midten så skal det være en realitet så må enten han lære seg å spille lenger ut mot høyre og slå innlegg eller så må rosenborg selge Sapi og kjøpe en høyrekant som ikke trekker inn med en gang ballen nærmer seg han
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 20.04.2008 11:05    Post subject: Re: RBK 2009 Reply with quote

toreinar wrote:



Iversen

Grei første ellever etter en vinter med skikkelig trening dette?


En liten selvmotsigelse her?
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 20.04.2008 11:49    Post subject: RBK 2009 Reply with quote

Haha,tok den nåerdetnok.Kanskje det er nettopp det som skiller Hamren fra alle hjelpetrenerne.Han får Ivers i storform..hehe
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

Kan vel ta med stallen til Rosenborg neste år også:

Rune Jarstein
Alexander Lund Hansen
Espen Johnsen

Kris Stadsgaard
Andreas Nordvik
Fredrik Stoor
Vadim Demidov
Roy Miller

Alexander Tettey
Per Ciljan Skjelbred
Marek Sapara
Juska Savolainen
Abdou Razack Traorè
Albert Berbatovci
Didier Konan

John Pelu
Steffen Iversen
Jo Sondre Aas

Avganger: (slik det ser ut nå)
Christer Basma (legger opp)
Michael Jamtfall (usikker, kontrakt)
Yssouf Kone (usikker, kontrakt)
Bjørn Tore Kvarme (legger opp)
Alejandro Lago (usikker, kontrakt)
Vegard Skjerve (usikker, kontrakt)
Øyvind Storflor (usikker, kontrakt)
Roar Strand (legger opp)
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Banan
Junior


Joined: 07 Apr 2008
Posts: 33

PostPosted: 20.04.2008 14:54    Post subject: Reply with quote

Ville heller hatt Sapara bak og PCS frem Da får vi Sapara ut på høyrekanten for å slå presise innlegg, men personlig så mener jeg at denne formasjonen er dømt til å feile. Virker som om den er satt opp for å få med favorittene på midtbana.

Vi må ha minst to spillere på topp, så får Tettey og Traore kjempe om hvem som fortjener den venstre plassen på midten. Og siden disse spillerene er litt forskjellige, der Tettey er den som angriper mer sentralt, og Traore litt lenger ute, så kan man velge utfra hvilken motstander vi møter, og hvor de er svakest.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 20.04.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

Tor ikke Reginiussen er realistisk neste år gitt. Han prises nok enda dyrere etter en god og jevn hel sesong med Tromsø i Tippeligaen. Jeg synes at vi enten må satse på Stadsgaard og Demidov i midtforsvaret, evt kjøpe den storfisken som vi har lengtet etter i 4-5 år. Kanskje Hamren har tatt med seg Jacobsen? Synes ikke vi må gi opp Tettey i den sentrale rollen. HAn viste gode takter der i fjor, og er fortsatt i utvikling i den rollen. Jeg er redd at Skjelbred er solgt når vi kommer til 2009. Også på venstrebacken tror jeg vi må handle. Jeg er redd hverken Nordvik eller Miller holder mål der.

Dette laget tror jeg stiller til start i første seriekamp 2009:

Jarstein
Stoor Stadsgaard Demidov Ny venstreback
Tettey
Konan Traore
Sappara
Kone Iversen

Tja.. når jeg ser på det så må vi kanskje kjøpe en løpssterk midtbanespiller også, som erstatning for Skjelbred...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Er det opp til meg, starter vi 2009-sesongen med følgende startellever og formasjon. Vet det er lenge til, men er vel lov til å drømme litt også? Tror denne "bladningen" mellom 4-4-2 og 4-3-3 kunne passet bra.

Rune Almenning Jarstein

Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Ny stopper (evt. Lago) - Abdou Traorè

Alexander Tettey - Vadim Demidov
Marek Sapara - Per Ciljan Skjelbred - Ny klassisk ving (evt. Storflor/Pelu)

Ny klassespiss (evt. Iversen i toppform/Konè)


Synspunkter?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Mitt umiddelbare synspunkt er følgende: Hvis troppen ikke er bedre enn at valget står mellom Pelu og Storflor på midtbanen så håper jeg for guds skyld vi forsterker i huet og rævva Very Happy

Men sett til side min litt "satt-på-spissen"-tankegang, Mener du at Konan, som ble var med i kåring som afrikas beste spiller, stiller som tredjevalg på midtbanen? Bak to klassiske vinger, Storflor som har tilgode å overbevise i noen plasseringe de siste halvannen åra og Pelu som ivhertfall ikke har vist seg god nok på tening til å få sjansen en gang ?

Personlig så syns jeg Storflor har gjort en svært dårlig jobb på midtbanen, både flatt og i offensiv posisjon hittil. Syns også det virker litt merkelig å skulle kjøre en formasjonsblanding som dette. Tør ikke sette opp noe lag for 2009 enda, det er så voldsomt mange usikkerhetsmomenter her. Mange talentfulle spillere som kan blir solgt, flere spillere som jeg håper forsvinner, og sikkert endel forsterkninger Hamren selv ønsker. MEn jeg håer at når dette året er omme, så er laget så bra at ikke Storflor er tenkt plass i elleveren.




Edit: dårlig formulering Smile


Last edited by 1972 Miami Dolphins on 20.04.2008 15:52; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 20.04.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Ja! det ser veldig spennende ut. På den måten får vi litt mer spill på kantene, samtidig som vi har veldig bra sikring bakover. Klarer vi å få kjøpt en klassestopper, en klassisk ving som er god nok, og en venstreback så ser det veldig bra ut med den formasjonen. Jeg mener at vi heller kan ha Sappara sentralt i den framre midtbanerekka. Slik:

Jarstein
Stoor Stadsgaard Ny midtstopper Ny venstreback
Demidov Tettey
Skjelbred/Traore Sappara Ny ving
Iversen/Kone

Her tar jeg høyde for at Skjelbred er solgt, noe jeg altså tror. Spørsmålet er om vi får kjøpt inn de nye spillerene. Det har vel vist seg at slike ting ikke alltid ordner seg...

...og nå må vi slutte å snakke om den kåringen til Konan. Den har ingenting å si nå. Er han god nok, spiller han.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 20.04.2008 15:43    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Synspunkter?


Jeg sier ja, ja, ja, noe som kanskje ikke overrasker noen etter mitt mas om denne formasjonen. Jeg synes laget er balansert og har gode egenskaper plassert på riktige plasser.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 15:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Mener du at Konan, som ble var med i kåring som afrikas beste spiller, stiller som tredjevalg i den posisjonen han er best i? Bak to klassiske vinger, Storflor som har tilgode å overbevise i noen plasseringe de siste halvannen åra og Pelu som ivhertfall ikke har vist seg god nok på tening til å få sjansen en gang ?

Hva mener du? Konan er ikke en klassisk ving og har ikke nok hurtighet. Jeg ønsker VINGspill, og det får vi ikke med Didier Konan på vingen. Han er en god fotballspiller, men ingen god klassisk vingspiller. Og han tar heller ikke fra Skjelbred eller Sapara, eller synes du kanskje det? Konan tror jeg hadde hatt godt av et klubbskifte, da det åpenbart ikke er plass til han i den rollen han trives best i i Rosenborg.

Som sagt tror jeg en offensiv midtbanetrio med Beckham-typen Sapara, playmakeren PCS og en klassisk, hurtig ving hadde gjort seg. Det hadde blitt veldig variert og bra, tror jeg, spesielt med en god spiss foran. Og med Demidov og Tettey bak seg hadde PCS blitt fritatt litt mer fra de defensive oppgavene og kunne konsentrert seg mer om det han er aller best på.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2008 16:06    Post subject: Reply with quote

Jarstein
Stoor-Stadsgaard-Demidov/Lago-Traore
Konan-Tettey/Demi-Ciljan
Sapara
Kone-Iversen
Skjønner at mange er uenig med meg her, men jeg syns vi burde stille dette laget såfremt det er mulig. Stoor og Konan begynte å få gode relasjoner på høyresiden i vinter, Tettey har jeg fortsatt troa på skal kunne bli et fantastisk anker, han er bare ikke gamle gutten enda. Sapara får plassen sin som gjør at han slipper de mange løpene hjem og vi stiller med to spisser foran. Når Kone drar, enten til sommeren eller jul så kanksje Aas er god nok til å steppe inn, men vi burde ta sikte på et spisskjøp. Fram mot sommeren får vi en vurdering på hvem av Tettey og Demidov som skal ta plassen på midten, da vil vi også se kvalitetene til Lago. Hvis det viser seg at Demidov tar plassen på midtbanen, blir selvsagt oppstillinga mi endret, Tettey vil sannsynligvis skvise ut Konan. Konan blir da back-up, både på høyreside på midten, og for Sapara når han er skadet.

Jeg tror at når Hamren kommmer å lærer den gjengen her hvordan de skal spille i denne formasjonen så kommer det til å bli kanon!

PS: Jeg som misforstod oppstillingen din knerten, litt for ivrig og "jumped the gun" hehe Razz
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 16:11    Post subject: Reply with quote

Oppstillingen er ikke elendig, men jeg mener vi trenger minst en hurtig ving i elleveren, og en hurtig spiss. Konè/Ivers blir for like etter min mening, og har intet supert samspill. Greit at den formasjonen fungerte glimrende mot Valencia, men vi kan ikke leve så lenge på det. 4-2-3-1 hadde i følge meg vært en perfekt formasjon om man hadde funnet noen nye spillere i enkelte posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 20.04.2008 16:14    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke latt Konan stikke Knerten, det er behov for ham. Ulikt flere av Rbs andre spillere har Konan en teknikk som gjør ham egnet i en rolle bak en spiss. Disse egenskapene kan særlig trengs om motstanderen ligger langt bak og det er trangt i midten. I en slik situasjon kan Konan være et alternativ eller en innbytter for Ciljan. Uten overdrivelse er han også mer målfarlig enn Ciljan, og det kan trenges i de nevte kampene der Ciljans alt har fått mye bank eller han rolle som "spilloppmaker" ikke er i den grad nødvendig. Skjønner?

I noen enklere ord; jeg synes Konan kan være en god spiller troppen kan ha bruk for om man spiller i denne formasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2008 16:16    Post subject: Reply with quote

At Kone og Iversen blir for like er ikke noe stort problem, Kone drar jo med 99% sikkerhet, sannsynligvis til sommeren allerede. Enig at vi trenger en hurtig, bevegelig spiss ved siden av Iversen, det tror jeg Torbjørnsen jobber frnetisk med. En 4-2-3-1 syns jeg er fornuftig i kamper vi kan forvente å bli presset, da med både Tettey og Demidov som defensive sentrale. Tenker litt i denne retningen:

Kamper vi skal dominere:
Tettey
Konan - Ciljan
Sapara
Spiss - Spiss
Kamper vi kan forvente å få press:
Tettey - Demidov
Konan - Sapara -Ciljan
Spiss
Nå er jo dette en diskusjon jeg selvsagt ikke burde være med på i denne sykt fyllesjuke tillstanden min hehe Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

Da er vi rett og slett uenige i punktet om vi trenger vingspill. Du mener altså at vi ikke er avhengige av en ordentlig ving, mens jeg mener vi trenger gjennombruddskraft på kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2008 16:21    Post subject: Reply with quote

Vi er nok det. Jeg mener at når midtbanespillerne og spissene i klubben lærer seg hvordan de skal bevege seg, pluss tanken om Traore og Stoor som to sykt offensive backer så burde vi klare oss uten Storflor eller Pelu i startoppstillngen. Å håpet mitt er jo selvsagt at Traore plutselig innser at han vil være back, samtidig som Hamren kommer inn å lærer gutta bevegelse uten ball og hvordan man skal løpe lurt, ikke lengst.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 20.04.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Hvis vi lærer oss å spille som Arsenal (satt på spissen), så er jeg enig i at vi ikke er avhengige av vinger. Men det er et godt stykke igjen dit, for å si det slik. Håper uansett Hamrèn finner en god løsning, og tror nok han gjør det også.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.04.2008 16:52    Post subject: Reply with quote

Før neste sesong så er det sikkert at Basma, Strand og Kvarme slutter. I tillegg tror jeg ikke KOne vil signere en ny kontrakt så han forsvinner nå til sommeren eller etter årets sesong. Bare her må vi ha inn 4 stk. Og ikke kom med at disse kan erstattes med junior spillere. De kan ikke det. Her må det kvalitet inn. Her må det inn spillere inn slik at vi i det minste kan kjempe om UEFA cupspill. Her må det brukes "CASH".
Back to top
View user's profile Send private message
Alianze.
Senior


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 135
Location: New York

PostPosted: 20.04.2008 17:20    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er det opp til meg, starter vi 2009-sesongen med følgende startellever og formasjon. Vet det er lenge til, men er vel lov til å drømme litt også? Tror denne "bladningen" mellom 4-4-2 og 4-3-3 kunne passet bra.

Rune Almenning Jarstein

Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Ny stopper (evt. Lago) - Abdou Traorè

Alexander Tettey - Vadim Demidov
Marek Sapara - Per Ciljan Skjelbred - Ny klassisk ving (evt. Storflor/Pelu)

Ny klassespiss (evt. Iversen i toppform/Konè)


Synspunkter?


liker tanken, men hvor i H..... er Konan.
vis du ser Storflor/Pelu som et bedre allternativ en Konan bør du virkelig begynne og se kampene til rosenborg før du utaler deg!
EDIT:
må si meg enig med deg 1972 Miami Dolphins at det virker som rosenborg er mer opptatt av og løpe lengst en og løpe riktig.
_________________
Superbia in Proelio


Last edited by Alianze. on 20.04.2008 17:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 20.04.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Les knertens innlegg (flere) én gang til.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.04.2008 18:46    Post subject: Reply with quote

Blir nok forhåpentligvis tidenes opprensking i stallen etter denne sesongen. Håper Hamren har baller nok til å rett og slett si opp avtaler til spillere som rett og slett ikke er gode nok og ikke tilby nye kontrakter til spillere som har kontrakter som går ut etter årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 20.04.2008 19:09    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er det opp til meg, starter vi 2009-sesongen med følgende startellever og formasjon. Vet det er lenge til, men er vel lov til å drømme litt også? Tror denne "bladningen" mellom 4-4-2 og 4-3-3 kunne passet bra.

Rune Almenning Jarstein

Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Ny stopper (evt. Lago) - Abdou Traorè

Alexander Tettey - Vadim Demidov
Marek Sapara - Per Ciljan Skjelbred - Ny klassisk ving (evt. Storflor/Pelu)

Ny klassespiss (evt. Iversen i toppform/Konè)


Synspunkter?


Mitt lag postet VIF-RBK:
Ballahl wrote:
Dette laget mener jeg har best forutsetninger som lag
(og da må vi bytte formasjon):


Jarstein

Stoor - Lago - Stadsgaard - Traore*

Tettey - Demidov

Sapara - Ya Konan - Skjelbred

Koné

*Traore pga. Miller sin skade.

_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.04.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Vel skal vi ha en liten mulighet til et slagkraftig lag til neste år må vi iallefall ha en ny venstre back, en ny midtstopper (Demidov vil jeg ha på midtbanen), og minst en ny klassespiss. Helst to. Og en klassespiller på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
Page 1 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb