| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.03.2008 19:48 Post subject: |
|
|
Det er sant, men alle bortsett fra Hareide skjønte også at det var helt feil kamp og bruke Tettey i, slik kamputviklingen mest sannsynelig ville bli. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.03.2008 20:19 Post subject: |
|
|
| Hadde Tettey blitt brukt i angrepsoppbyggingen ville ettermælet etter den kampen sett helt annerledes ut. Tettey ble liggende i et ingenmannsland og var nesten ikke involvert i spillet, verken defensivt eller offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 22.03.2008 20:23 Post subject: |
|
|
Mulig lagoppstilling (4-3-3):
Rune Almenning Jarstein
Fredrik Stoor - Bjørn Tore Kvarme / Alejandro Lago - Vadim Demidov - Roy Miller
Marek Sapara - Juska Savolainen - Per Ciljan Skjelbred
Steffen Iversen / Didier Konan - Yssouf Koné - Roar Strand |
|
| Back to top |
|
 |
Alianze. Senior
|
Posted: 22.03.2008 20:29 Post subject: |
|
|
e strand høyre ving?? _________________ Superbia in Proelio |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.03.2008 21:41 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Hadde Tettey blitt brukt i angrepsoppbyggingen ville ettermælet etter den kampen sett helt annerledes ut. Tettey ble liggende i et ingenmannsland og var nesten ikke involvert i spillet, verken defensivt eller offensivt. |
Nettopp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 22.03.2008 22:04 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Hadde Tettey blitt brukt i angrepsoppbyggingen ville ettermælet etter den kampen sett helt annerledes ut. Tettey ble liggende i et ingenmannsland og var nesten ikke involvert i spillet, verken defensivt eller offensivt. |
Riktig. Det var knapt en eneste pasning fra noen i det bakre leddet til Tettey i den kampen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.03.2008 22:30 Post subject: |
|
|
| stjørdaling wrote: | Mulig lagoppstilling (4-3-3):
Rune Almenning Jarstein
Fredrik Stoor - Bjørn Tore Kvarme / Alejandro Lago - Vadim Demidov - Roy Miller
Marek Sapara - Juska Savolainen - Per Ciljan Skjelbred
Steffen Iversen / Didier Konan - Yssouf Koné - Roar Strand |
Nå kan det være at det er noe jeg ikke har fått med meg, men RBK skal da vitterlig ikke spille 4-3-3 i denne kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 22.03.2008 22:37 Post subject: |
|
|
| hvis dæm først ska spill 4-3-3.. ka i hælvete gjør roar på høyre ving???? hvorfor ikke traore,eller pelu i favorittposisjonen sin? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.03.2008 22:54 Post subject: |
|
|
| Syns Roar på kanten er et meget rart valg. Har på følelsen at dette er et takk for lang og tro tjeneste valg... |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 22.03.2008 23:47 Post subject: |
|
|
Synes Henriksen foretar mye rare valg nå på tampen av pre-season, en periode hvor kun detaljer skal finpusses.
Å legge om formasjonen fra 4-4-2 til 4-3-3 vitner om at klubben enda ikke helt vet hva slags formasjon man ønsker å spille. Med Iversen og Kone på topp i 4-3-3 får vi igjen de samme problemene vi har hatt tidligere med at begge disse ikke er egnede vingtyper.
Roar Strand som høyreving høres også mistenkelig rart ut, hadde heller sett for meg Pelu som er en hurtig og kreativ spiller som kan komme til innlegg mot Ivers og Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2008 02:59 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke skjønne at dette skal være startoppstillinga! Hvorfor i all verden begynner Henriksen å vingle som sine forgjengere nå? hvordan skal et angrep fungere med skrå 4-3-3 / spiss + spiss som ving og i tillegg Roar Strand som andre ving?? De gangene vi har stilt med skrå ving/ 2 spisser har vi vært veldig avhengig av en klasisk ving for å holde bredde og innlegge fra ene siden, hvordan skal liksom Strand stå for det? Dett er en katastrofeoppstilling og hvis det blir 11 som stater så kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til Hamren kommer, bare å håpe at vi ikke ligger for lngt nede i gjørma når han kommer! Dette er et tragisk trekke fra Henriksen!!
Å det er ikke noe godt tegn at treneren nå går tilbake til 4-3-3 når de er utalt at vi skal satae på 4-4-2. I forrige treningskamp så la vi over til 4-3-3 i ander omgang, før det så sa Henriksen at vi ville spille 4-4-2 diamant hjemme og 4-4-2 flat firer borte. Det er et stort svakhetstegn at vi allerede er skal begynne eksperementeringen med formasjoner, jeg er suffa hvis denne formasjonen starter imorgen! |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 23.03.2008 10:21 Post subject: |
|
|
Ble rett og slett irritert når jeg lesten den startelleveren. Iversen / Konan / Strand som vinger??
Henriksen avslører seg som Assistenttrener med stor A. Når vi ikke har klart å stille i nærheten av samme ellever to kamper på rad denne vinteren, har jeg gått ut i fra at det har vært på grunn av skader. Nå viser Henriksen tydelig at det ikke er skader på spillerne som er årsaken, men derimot det at han selv lider av assistenttrenersyken. Assistenttrenersyken angriper trenere som mangler erfaring, og en tydelig filosofi om hvordan fotball skal spilles. Symptomene er en slags værhanementalitet: man skifter i panikk rundt på formasjoner og spillere alt etter hva omverdenen sier, og om laget vinner eller ei. Resultatet er et "lag" bestående av elleve individualister med lav selvtillit og innbytterpuls frem til august / september, hvor Assistenttreneren med stor A får sparken etter elendige resultater.
Greit at Henriksen viser det så tydelig, så kan man nedjustere eventuelle forventninger allerede før vårsesongen har startet.
Heldigvis må han gi seg til sommeren. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 23.03.2008 10:55 Post subject: |
|
|
| Rett og slett en skandale at Roar "satses" på som høyre kant. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.03.2008 11:19 Post subject: |
|
|
Dette viser nok en gang at Pelu ble kjøpt fordi Hoftun opplevde han som en god spiller når de spilte mot hverandre. Ingen god kartlegging i utgangspunktet. Direkte svakt!!
Kan ikke se for meg at RBK skårer mye mål med den angrepsrekka. Det vil jo ikke bli kantspill i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 23.03.2008 11:38 Post subject: |
|
|
| Kanske det snarare är en 4-5-1 där vi ska kontra lite? Hursomhelst har vi nu ungefär fem formationer att välja på och vi kan inte handskas med någon av dem! Och om det verkligen är 4-3-3 vi spelar, hur i svarta tänker han om han väljer "de snabba vingarna" Iversen och Strand framför Pelu och Traore? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.03.2008 11:46 Post subject: |
|
|
| Selv har jeg ikke tro på at utgangsformasjonen blir 4-3-3 med Strand på vingen. Jeg ser ingen grunn til at det skal være slik. RBK.no har tatt feil før. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 23.03.2008 11:51 Post subject: |
|
|
Det blir jo 4-3-3 fordi Iversen og Koné er syke!! Henriksen har jo ikke valg. Skal han velge den formasjon som passer til spillermateriale eller skal vi spille fast 4-4-2?? Synes det er bra med 4-3-3 nå.
Men ja. Litt rart at Roar skal spille høyre ving. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.03.2008 12:11 Post subject: |
|
|
Du skal ikke være for sikker på det: "Yssouf Koné og Steffen Iversen er to av flere som har vært syke i det siste, men de spilte alle de 90 minuttene treningsøkta varte."
Og de står jo oppført. Tiden vil vise. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.03.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Nei, nei, nei, nei, nei!
Den siste tida, da jeg har sett laget har slitt med å få til spill i 4-3-1-2 har jeg vært redd de kom til å gå over til 4-3-3 i løpet av en periode. Jeg trodde derimot at denne endringen kom til å komme etter at man slet med å score i den oppsatte formasjonen, men at man fikk det til på sluten av kampen etter å ha lagt om.
Rbk-nett forteller at de har trent på begge formasjoner. Hvorfor ikke bestemme seg for én for så å kjøre løpet ut med å fininstille denne til å fungere? Man har spillere til å passe formasjonen og den har fungert før. Istedet velges det å prøve litt av det meste, slik at alt blir halvveis. Tyder ikek bra så jeg gelder meg til svensken kommer. Å spille med Starnd som ving er bare et utslag av gutteklubbtendenser. Håper Rbk-nett tar feil og at man kjører i 4-3-1-2, men det bekymrer meg at de ikke klarer å gjøre noe skikkelig der i det sportslige. Huff!
Forøvrig meget pent skrevet WegHard. Skulle tro den asistentrenersykdommen er noe som sitter i veggene på brakka og kaster seg over enhver som kommer inn dit. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.03.2008 13:09 Post subject: |
|
|
Nå, etter å ha lest artikkelen, ser det egentlig ut for meg som at valget av 4-3-3 som formasjon er ren spekulasjon fra rbknett. Kanskje et utslag av ønsketenkning fra en Eggen-romantiker? Vel har RBK trent på begge formasjoner i det siste, men det er vel først og fremst for å ha alternativer i løpet av kampene, tror jeg.
Hvis nå dette skulle stemme, og Henriksen faktisk rygger hjem til gamle 4-3-3, er jo det intet mindre enn krise. Da sitter vi der med Iversen som klippekortspiss, kanter som kun går innover i banen og aldri legger inn (bortsett fra muligens Pelu, hvem vet?), og indreløpere som aldri går på løp. Hvorfor? Fordi det er det mannskapet vårt per i dag tilsier, og det var nettopp derfor formasjonen ble lagt om i utgangspunktet. I tillegg vet vi jo at svensken skal spille 4-4-2 om tre måneder, så hvorfor ødelegge?
HÃ¥per dette var et skremmeskudd. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.03.2008 13:10 Post subject: |
|
|
Synes 4-3-3 gir morsommere fotball enn 4-4-2. Det gir mer bredde i spillet, og det gir mer variert angrepsspill. Synes forøvrig det er merkelig at Roar starter i stedet for Pelu.
SÃ¥ til dere som mener Rambo vingler. Han har hele tiden sagt at han vil skifte mellom 4-3-3 og 4-4-2. Det er ingen dramatikk i dette. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 23.03.2008 13:18 Post subject: |
|
|
| Tror dere virkelig at Henriksen får lov til å ta ut lag/formasjon alene? Det tviler ihvertfall jeg sterkt på... |
|
| Back to top |
|
 |
Cingo Junior
|
Posted: 23.03.2008 13:39 Post subject: |
|
|
Er jo ikke sikkert at Rosenborg går ut i 4-3-3 i denne kampen, det står jo åsså at dem har trent på ulike 4-4-2 varianter også. Jeg tipper at vi får se Rosenborg i 4-4-2 i dag !
Selv så tror jeg kampen blir jevn, og rosenborg vinner 1-0! |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 23.03.2008 14:08 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...103126.ece
Det var da godt det ble 4-4-2....greit uttak! _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.03.2008 14:27 Post subject: |
|
|
| Roar Strand har tydeligvis klippekort samme hvordan han spiller. Hvordan trenerne klarer å sette Konan på benken til fordel for Strand er en gåte hvis man ser på hva de presterer ute på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
|