English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 134, 135, 136  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 12.03.2008 13:41    Post subject: Reply with quote

kanskje vi kan ha butikken din på matta, og når det er kamp så heiser vi hele gulvet i været, og dermed har vi tak Wink
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 12.03.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Har du hørt om fenomenet gjennomtrekk? Med alle fire hjørnene lukket så slipper man det. Og dermed øker også gjennomsnittstemperaturen inne på stadion, og man slipper det meste av uønsket vind som kan finne på å blåse regn helt opp på øvre tribunefelt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 13:48    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg at det fremdeles blir såpass åpent at jeg tviler sterkt på at det blir noen temperaturendring. Likeså angående skråregn. Skal det bli innekoselig må det tak på plass. Og det er nettopp innekoselig som er produktendringen nye segmenter vil fristes til Lerkendal for å oppleve.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 12.03.2008 14:01    Post subject: Reply with quote

Folk som vil ha det innekoselig kan holde seg hjemme foran TV-en. Når jeg drar på kamp vil jeg faktisk ha en følelse av at jeg er ute. Derfor er jeg egentlig imot å fylle hjørnene også, da dette fører til at man føler seg mere inne. Men jeg forstår jo selvfølgelig at RBK trenger en større stadion. Når det gjelder temperatur og vindforandringer så er det ren logikk at det vil bli noe varmere som følge av mindre vind. For mindre vind vil det bli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 14:19    Post subject: Reply with quote

Målt i grader Celsius tviler jeg på at det blir varmere, men nok om det.

Noen vil ha innekoselig og noen vil ha vind og regn. Jeg tror det beste er at man konfigurerer stadion slik at flest mulig tilskuere kommer på kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2008 17:57    Post subject: Reply with quote

Vi snakker tross alt om Trondheim her altså. Å lukke hjørnene vil bety en ganske markant produktendring. På grå dager så er det ganske gufsete å stå på tribune vest. Selv om temperaturen ikke endrer seg noe, så er det klart at trivselen inne på stadion blir ganske så annerledes.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.03.2008 18:01    Post subject: Reply with quote

Den effektive/følte temperaturen vil endre seg en god del med gjenbygde hjørner selv om nåla viser det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 18:17    Post subject: Reply with quote

I minusgrader er denne effekten reell. Problemet er at da er det så kaldt uansett at det er fare for å miste tilskuere, og ikke snakk om nye tilskuer-segment. Men det er klart at kanskje vil det bli lavere hjemmesitterandel i kamper som mot Fiorentina på grunn av dette.

I plussgrader er effekten begrenset. Husk at selv hjørner vil ikke fjerne vinden 100% og dermed er det kun et par graders forskjell ved sterk bris.

Og husk at avgjørelsen om å dra på kamp er drevet av kognitiv prosessering som ikke nødevendigvis er basert på realiteter.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2008 18:20    Post subject: Reply with quote

Nord for Dovre så regner det sidelengs Konoseur. Klart at hjørner vil bety mye.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 12.03.2008 18:23    Post subject: Reply with quote

Klart at tak over hele stadionen vil bety mye..
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Regner det sidelengs er vel det å anse et godt argument for tak ettersom det betyr at det regner mye på seteradene langs banen.

Det er vanskelig å drive propaganda for at hjørner betyr innekoselig er det ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2008 18:41    Post subject: Reply with quote

Gå på stadion og kjenn på sidelengs regn Konoseur. Still deg gjerne ytterst på Tribune Vest.

Jeg er forøvrig også en tilhenger av skyvbart tak. Men å si at gjenbygde hjørner ikke er en produktforbedring holder ikke i trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Gå på stadion og kjenn på sidelengs regn Konoseur.


Tak tak tak tak tak tak.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.03.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Tak, men fortsatt åpent i hjørnene?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.03.2008 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg ser for meg heldekkende tak med evt. skyvbart tak over tribunene. Kontorblokk a la Fornebu Arena over Strindveien og ny teleskoptribune over byggern. Utbygging av hjørnene.

Tilskuerkapasitet: 26 000 + 4 000 teleskopplasser = 30 000.

Teleskopplassene kan bygges om til premanente hvis EM 2016 krever det.

Som dagleietaker enten:
- HiST evt NTNU med full ressursutnyttelse.
- Rema 1000 gigantmarked.
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2008 00:07    Post subject: Reply with quote

Legger merke til at små hår reiser seg i nakken hver gang jeg leser ordene Rema, 1000 og gigantmarked. Det er ikke en behagelig følelse.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2008 00:38    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig der Arnt. Skjønner ikke hvorfor på død og liv Lerkendal skal ha det for? Holder med det vi har der nå. En stadion skal kun inneholde tribuner, dass, innganger, supporterbutikk, pøbb, kiosker og ha klubbens farger på hele fasaden. Og sist men ikke minst ståtribuner. Det er fotballstadion sin det. Men sånn er dessverre ikke virkeligheten lenger. Mot den moderne fotballen.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 13.03.2008 03:26    Post subject: Reply with quote

Lerkendal har en særposisjon i forhold til det enorme markedet som ligger i studentene på ntnu og nærheten til skolen. Tak og moderne arenaløsning åpner for store inntekter og jo mer aktivitet, jo mer folk på kamp. I den virkelige verden så hjelper det ikke å stå å ramse opp hvilke 3 ting en fotballstadion kan ha. Det gjelder å legge en strategi for utviklingen hvor vi ikke bare bevarer tilknytningen og "eierskapet" til byen og dens befolkning, men styrker den.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 13.03.2008 03:43    Post subject: Reply with quote

For meg ender denne diskusjonen i om RBK har råd til et tak, samt å tette igjen hjørner, jeg tror svaret da er et klart nei.

Vi har råd til enten å bygge et tak eller å tette igjen hjørnene. Og jeg mener da at å tette igjen hjørnene er viktigere enn å bygge et tak. Hvis vi i tillegg til det kan utvide taket et par meter slik attach forslo, så tror jeg det vil være den beste løsningen slik situasjonen er idag.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.03.2008 07:07    Post subject: Reply with quote

Forandringer tvinger seg gjennom. Ganske snart vil Solbakkens FCK ha musker til å tilby spillerne lønninger i størrelsesorden 3-4 ganger de lønningene vi kan tilby. Glansperioden i klubben vil ikke fornyes under de samme forutsetningene som før.

I kompaniskap har klubben midler til å bygge stort forutsatt at det er en god løsning. Men klubben har knapt råd til å bygge en liten dårlig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

- Vi bygget et stadion som tok hensyn til funksjonalitet mer enn det visuelle. Vi er godt fornøyde med det vi gjorde, men om vi kunne ha gått tilbake, ville vi helt klart ha gjort ting annerledes. Etter samtalene med konsulentfirmaene ser vi heldigvis at det fins masse muligheter for på en ganske grei måte å bygge ut stadion videre til mer moderne løsninger, sier Skutle.

Bygging av hjørnetribuner har blitt sett på som en grei mulighet for å utvide kapasiteten.

- Det har vært mye snakk om det fordi vi tenkte det var den enkleste måten det kunne gjøres, men det trenger ikke nødvendigvis være sånn. Etter at vi har snakket med disse rådgiverne, har vi fått øynene opp for at det fins andre måter å gjøre det på.

- Kan du fortelle hvilke?


- Nei, og grunnen til det er at vi må kjøre litt fornuftige prosesser internt før vi går ut. Vi er ennå på et tidlig stadium, og vurderer mange muligheter. Vi må snakke med flere før vi kommer med en konklusjon på hva som er best. Jeg vet fortsatt ikke svaret.

Les mer: 40 000 på Lerkendal?

Mulighetsstudien er altså fortsatt unndratt offentligheten, men det er mulig RBK letter litt mer på sløret etter at den blir presentert for de ansatte i april.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 13.03.2008 19:44    Post subject: Reply with quote

Bra artikkel Thomas Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.03.2008 19:44    Post subject: Reply with quote

Det var en meget spennende artikkel, 2mas Tommel'n opp!

"I den forbindelse kan det altså bli ombygging av tribunen i den gamle Klokkesvingen.

- Det kan være muligheter for å få mer sammenhengende nedre og øvre del."

Hvis dette blir gjennomført, så skal jeg begynne å tro på at det finnes en gud. Det verste er at jeg tror vi kan fylle den tribunen, for det vil jo gi en voldsom symboleffekt.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 13.03.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

God lesning!

Spennende å se utviklingen videre. Det virker i hvert fall som om klubben har tatt på seg "supporter"-briller angående mange av synspunktene som har vært opp tidligere om Lerkendals utforming.

Virker som de denne gangen vil få det funksjonelle og visuelle i ett. Det hadde vel ikke vært umulig sist heller, men godt at det nå ser ut til å skje.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.03.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Nei, og grunnen til det er at vi må kjøre litt fornuftige prosesser internt før vi går ut. Vi er ennå på et tidlig stadium, og vurderer mange muligheter. Vi må snakke med flere før vi kommer med en konklusjon på hva som er best. Jeg vet fortsatt ikke svaret.


Det sier jo ikke helt lite om hva klubbledelsen tenker om formålsparagrafen. Idrettslagets arbeid skal preges av blant annet demokrati. Skulle gjerne hatt Skutles definisjon av ordet preges.

Når det gjelder rådet fra konsulentene om at stadion skal orienteres rundt kampdag er vel det bare å si at man får svar etter som man spør.

Likeså surret om at Storbrittania er på forskudd og at det som fungerer i Storbritania fungerer i Norge. Enkeltstående konsepter vil fungere, men totalen blir helt riv ruskende feil. Grunnen er at forretningsklimaet er helt forskjellig fra Norge.

Quote:
Jeg ser for meg at Kjernen skal kunne fire-femdoble seg.
Dere som er medlemmer i Kjernen ikke tro på slikt. Befolkningsgunnlaget i regionen er ikke stort nok til at det er mulig.

Generelt vil jeg si at stadion blir sikkert veldig pen, men det er vel heller tvilsomt om det er en stadion som gjør at klubben kan gire om og utligne utviklingshastigheten til klubbene i de store ligaene og Solbakkens FCK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 134, 135, 136  Next
Page 52 of 136

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb