| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 01.03.2008 14:47 Post subject: |
|
|
men jeg synes vi skal ta med oss at Lago gjør en ganske bra kamp, hadde mange fine brytninger og er en fin slugger.. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.03.2008 14:48 Post subject: |
|
|
| Tviler også på at Hoftun alene bestemmer hvilke spillere vi skal kjøpe. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.03.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Ok, jeg vet ikke, men det virker ikke akkurat ut som at han har vært innblandet i de kjøpene der. Dessuten er det jo litt teit å selge spillere etter kun en halv sesong, dersom kjøpene kunne vært unngått slik at man kunne kjøpt andre istedet. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.03.2008 14:49 Post subject: |
|
|
Huff, en dårlig forestilling, selv om vi vinder. Det er selvfølgelig godt at vi vinder kampen, men vi har jo ikke noget mønster i angrebsspillet, overhoved. Detter er meget bekymrende og med et nyomponeret ungt forsvar er jeg ikke særlig positiv en måned før serien starter. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.03.2008 14:51 Post subject: |
|
|
Basma spilte bedre enn ventet.
Miller spilte ok, men hadde noen farlige tversoverpassninger. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 01.03.2008 14:51 Post subject: |
|
|
| Kampen sett under ett, synes jeg Savolainen er kampens beste. Iversen, Basma og Lago med et lite pluss, selv om det er langt fra toppnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 01.03.2008 14:52 Post subject: |
|
|
| Hvis dette var en dårlig dag i tillegg til at vi har et halvt lag ute med skade, så er jo seier noe å ta med seg. Viktig egenskap å vinne kamper på en dårlig dag. Helsingborg burde jo også være kvalifisert motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 01.03.2008 14:56 Post subject: |
|
|
Storflor har noe sykt dårlige pasninger i dag. Ser ikke ut som han gidder å ta i når han skal sentre, og det er helt uten plan. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.03.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Regna med en kjedelig og ikke spesiellt velspilt kamp i dag. Vi spilte uten noen av de faste på midtbanen, og to av de som ble satt inn var mer eller mindre debutanter. Forsvaret mangla to klare førstevalg, samt at Miller på venstreback kun har 2-3 treninger med laget å bygge relasjoner på. Nuvel..
Vi vinner på en dpårlig dag, det er da noe. Velger å se på enkeltspillere her, da det kollektive ikke hadde særlig muligheter for å være på plass.
Savolainen virker meget lovende. God nærteknikk, trygg med ball, bra overblikk, og flink til å spille medspillere selv i trengte situasjoner. Mangler dog kanskje noe duellstyrke til å figurere fast i anker-rollen.
Berbatovchi gjorde en del bra i første omgang i mine øyne. Løpsterk, teknisk og villig. Ble desverre borte i andre.
Miller var veldig varierende. Gjorde en del fint, men også en del håpløse ting, spesiellt i pasningsspillet. La ellers merke til at han var flink til å velge "riktig" spiller å markere, og hadde god timing i markeringsspillet, om noen skjønner hva jeg mener.
De største skuffelsene i dag føler jeg var Konè og Konan. Bortsett fra en veldig fint andre-mål synes jeg de gjorde svært lite. Disse ble jo etterhvert de to eneste samspilte og rutinerte offensive spillerene våre, og burde absolutt stått fram.
Resten synes jeg var på det nivået jeg forventa etter tidligere prestasjoner. Jarstein var slepphent/ubesluttsom ang returer, Lago er variabel og noe utrygg (selv om han også gjør mye bra brudd i spillet osv=, og Pelu er bortimot anonym.
I dag gjør jeg som Høgmo, jeg tar med meg seieren. Resten var egentlig hverken mer eller mindre enn det jeg forventa. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.03.2008 16:14 Post subject: |
|
|
Nå hadde vel strengt tatt Konan mye å si på på førstemålet. Det er vanskelig for spisser og offensiv midtbane å fungere når indreløperne er på bærtur hele kampen. Blir lite bra når både berbatovci og storflor spiller der..
i hele tatt så skal vi ikke legge så stor vekt på denne kampen, vi hadde et lag som aldrihadde spilt sammen før, og en helt ny midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.03.2008 16:19 Post subject: |
|
|
| Konan får også pluss i boka hos meg for sin defensive jobb. Han hadde mange løp hjem og befant seg ofte på sin egen banehalvdel. Dette skal jo for så vidt ikke være en offensiv midtbanespillers hovedjobb, men det så rett og slett ut som Konan måtte gjøre det, fordi resten av midtbanen ikke maktet å gjøre den defensive jobben sin. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.03.2008 16:36 Post subject: |
|
|
I hele tatt synes jeg Konan har vært meget god defensivt i år. Og selvsagt blir det vanskelig for de offensive når man blir presset inn i eget mål..Men allikevel var han sterkt innblandet i begge målene, og Kone scoret igjen, samt at Ivers var på rett plass.
Vi skal ikke legge for stor vekt på denne kampen, men vi ser tydelig at laget, som de har gjort i to år, mangler et offensivt mønster, og sliter på grun av det. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.03.2008 17:27 Post subject: |
|
|
| Veldig glad for innsatsen til Savolainen. Hvis alternativene er spillere som Storflor og Konan på midtbanen, så vil jeg heller ha Savolainen sentralt og Tettey som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.03.2008 17:57 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...101582.ece
Fant følgende utsagn fra Henriksen merkelig, "- Den bakre fireren klarte seg godt. Vi la om til soneforsvar det siste kvarteret, og da hevet vi oss, oppsummerer treneren." betyr det at vi spillte man-man tidligere i kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.03.2008 18:29 Post subject: |
|
|
Det kan jo tyde på det. Pussig i grunn, jeg trodde ren mannsmarkering var bannlyst i de fleste norske fotballkretser.
Selv om midtbanen var nykomponert ble jeg negativt overrasket over hvor lite spill de klarte å få til i løpet av kampen. Noe av skylda kan man kanskje legge på den bakre firer også, særlig Kvarme presterte ikke annet enn ren mæling av ball eller upresise kortpasninger. Basma synes jeg gjorde en fin innsats på backen, han prøvde å få til spill og lykkes også med det til tider. Kanskje han kan få en ny vår som back og dermed virkelig pese Stoor? Miller fungerte greit bakover, men en del håpløse pasninger trekker ned. Storflor blir jeg bare lei av å se på, så mange dårlige valg og slapt pasningsspill skal du ned i divisjonene for å se makan til. Han har fått tillitt nå og har ikke tatt vare på sjansen.
Savo synes jeg prøvde seg på mye fint og klarte seg greit. Rambo må prøve å ta litt tak i Konan, det er særlig han taktiske valg jeg vil peke på. Når han får ballen sender han alt for ofte støttepasninger tilbake, med det resultat at angrepene mister fart og motstanderne rekker å komme tilbake. Dette skjer også når han har god tid og plass. Istedet for å passe tilbake kunne han ha sendt opp og satt fart mot mål, så får indreløperne og evt. backer komme etter og være pasningsmuligheter. Jeg håper drilling av det offensive systemet settes øverst på dagsordenen nå, det er det behov for. Selv om flere er ferske, bør de kunne klare å spille fotball likevel. Det som ble vist i kampen i dag kan til tider kalles "rævvafotball". |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 01.03.2008 19:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | http://fotball.adressa.no...101582.ece
Fant følgende utsagn fra Henriksen merkelig, "- Den bakre fireren klarte seg godt. Vi la om til soneforsvar det siste kvarteret, og da hevet vi oss, oppsummerer treneren." betyr det at vi spillte man-man tidligere i kampen? |
Han er antagelig feilsitert/misforstått her. Det han sier til RBKTV er at han la om midtbanefirer'n til å spille flatt og presse i sone i stedet for diamantformasjonen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 01.03.2008 22:07 Post subject: |
|
|
| Så nettopp høydepunktene fra kampen på rbk.no. For en deilig prestasjon av Konan i forkant av det andre målet! Tar ballen ned på hærlig vis, spiller til Savo, får ballen tilbake og flikker den smidig ut på kanten før innlegget. Han var tredje sist på det første målet også forøverig. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.03.2008 03:00 Post subject: |
|
|
Enig med deg, Tommærn. Konan var kanskje den eneste som klarte å prestere noe offensivt. Konè og Iversen var svært stillestående, og det kan de ikke fortsette med.
Skuffende lite insjativ fra begge.
| keschaa wrote: | | men jeg synes vi skal ta med oss at Lago gjør en ganske bra kamp, hadde mange fine brytninger og er en fin slugger.. |
Helt enig, ble faktisk litt imponert over Lagos spill.
| DenRodeBaron wrote: | | John Pelu er avhengig av litt godfot-teori om han skal bli noen suksess i RBK. For å få utnyttet farta si, må noen spille ham god. Han er en spiller som trenger gode pasninger for å skape noe, han har skapt lite sev i hvertfall. |
Skulle til å poengtere det samme, her må det mye Godfot-trening til. For det er ikke noe tvil om at Pelu har noen kvaliteter andre RBK-spillere ikke har. Men trenerapparatet har en stor oppgave foran seg til å få samhandlinga til å fungere, selv om det var et B-lag som spilte idag.
| Zorac wrote: | | Resten synes jeg var på det nivået jeg forventa etter tidligere prestasjoner. Jarstein var slepphent/ubesluttsom ang returer, Lago er variabel og noe utrygg (selv om han også gjør mye bra brudd i spillet osv=, og Pelu er bortimot anonym. |
Jarstein skuffer ja, jeg håper vi får et par "clean sheet" fremover,
slik at selvtilliten hans forhåpentligvis øker. Lago og Pelu har jeg
snakket om allerede. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.03.2008 16:57 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Han er antagelig feilsitert/misforstått her. Det han sier til RBKTV er at han la om midtbanefirer'n til å spille flatt og presse i sone i stedet for diamantformasjonen. |
Denne journalisten Line virker ikke til å ha mye peiling på fotball, merkelige artikler fra dama. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 02.03.2008 17:59 Post subject: |
|
|
| Hun har ikke mye peiling på å skrive nettartikler heller. Det irriterer meg at hele fire ganger begynner en setning med ordet "men." Tafatt å lese! |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 02.03.2008 18:24 Post subject: |
|
|
Huff, jeg liker ikke den regelen om at jeg ikke kan starte med konjunksjoner. Men sånn er det.. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.03.2008 19:20 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis den rettskrivingsregelen jeg synder oftest mot også. Men jeg er bevisst på det altså!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.03.2008 20:04 Post subject: |
|
|
Språket er èn ting, de fleste sportsjournalister har et språk som ikke ligner noe som helst, men "forklaringen" på draktforvirringa er mer irriterende:
"Draktforvirringen ble oppklart på flyplassen dagen etter. Det viste seg at Rosenborg rett og slett spilte i et juniorsett. De nye draktene skal ikke brukes ennå."
Har ikke juniordrakter de samme nummerene som seniordrakter? Kan man ikke bruke de gamle draktene?
Forøvrig må fotballjournalist være en utrolig kul jobb. Må jo være en drøm å få betalt for å skrive (vissvass) om fotball og fotballspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 02.03.2008 21:12 Post subject: |
|
|
Kunne ikke komme på å ha lest navnet hennes tidligere, så fant jeg denne biografien.
Urovekkende at ei såpass høyprofilert journalist kan skrive så forferdelig. Det verste er at jeg liker bloggene hennes i 4-4-2 og synes hun skriver utmerket i den.. |
|
| Back to top |
|
 |
|