English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK 2005
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.03.2005 19:28    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
Recon wrote:
Nærteknikken er ihvertfall ikke noe bedre nå enn før. Braaten kan drible når han gidder, men han har pokker meg samme mottaket som Mini hadde!


Må si jeg dro på smilebåndet her..... Jeg går utifra at du mener mottak som mini i negativ forstand hehe.... ikke meninga å trå deg på tærne her Recon, utifra innleggene dine virker det som du er en ihugga supporter og det står det respekt av... Føler uansett at jeg uttale meg litt om Daniel som fotballspiller da jeg mer eller mindre har fulgt karrieren hans siden han var 5.....

Daniel har faktisk en tenkikk og mottak som langt overgår gjennomsnittet. Han er spesielt god til å skjeme ballen vekk fra motstanderen(altså i mottaksfasen), og er veldig vanskelig å ta ifra ballen når han har kontroll på den. Dette gjør han veldig god en mot en...


er ikke i tvil om at han har teknikken, men da må han vise den. Gang på gang i kamp etter kamp, ser jeg han tar i mott ballen med en "følsomhet" som har medført at ballen spretter 2-3 meter unna ham. Seriøst, JEG har bedre mottak enn det der (vel, nå HAR jeg bra mottak og da! Very Happy)
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 03.03.2005 07:48    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
(vel, nå HAR jeg bra mottak og da! Very Happy)


- det er verre med sleivsparkene Wink

Det med medtak har litt med fotballintelligens å gjøre også - har aldri forstått de mottakene av typen Mini og F.Johnsen - der det ser ut som de prøver å få ballen til å sprette en gang eller to menst de bestemmer seg for hva en skal gjøre med den...

..men nå det er sagt så var Mini jævla bra ( intelligent ) når det gjaldt å starte ett løp og forutse en pasning...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2005 12:02    Post subject: Reply with quote

Perry var som kjent godt fornøyd med duoen Kvarme og Riseth mot FCK, og det er ingen selvfølge at Hoftun er tilbake mot Malmö.

Les mer: Fnyser av Hoseth

Altså kan det hende at Hoftun herved "offisielt" er vraket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2005 10:21    Post subject: Reply with quote

De tidligere så trauste Rosenborg-spillerne blir nå beskyldt for å dyrke fram en stjernekultur med høy «Armani-faktor». Veteran Ørjan Berg slår kraftig tilbake.

- Klubben er blitt større, men Rosenborg-sjela er intakt, synes jeg. Det er bare å rusle inn på klubbhuset. Der er det åpent som det alltid har vært.

Les mer: - RBK-sjela intakt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2005 07:59    Post subject: Reply with quote

Braaten, Helstad, Storflor og Brattbakk har alle fått mer spilletid enn Ødegaard i de siste kampene. Nå testes Alex i stedet på midtbanen. Mandag spilte han indreløper i 1. omgang i serieåpningen til RBK2 mot Steinkjer.

- Jeg har aldri spilt indreløper før og visste ikke helt hvor jeg skulle løpe. Men jeg spiller der treneren vil jeg skal spille, sier Alex.

Les mer: Testet Alex som indreløper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 19.04.2005 09:54    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg gjøre noe så sjeldent som å skryte av Perry.
Endelig forsøker han Ødegaard der jeg ville ha ham da han ble aktuell for RBK. I den rollen Roar har nå! Håper han får mere tid der.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
JonasJHH
Senior


Joined: 08 Mar 2003
Posts: 106

PostPosted: 19.04.2005 10:53    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Nå skal jeg gjøre noe så sjeldent som å skryte av Perry.
Endelig forsøker han Ødegaard der jeg ville ha ham da han ble aktuell for RBK. I den rollen Roar har nå! Håper han får mere tid der.


Enig, veldig positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2005 11:32    Post subject: Reply with quote

Synes vi endelig begynner å se litt klare trekk nå:

- Solli brukes kun sentralt på midtbanen (om han er god nok, er en annen diskusjon)
- Frode Johnsen brukes kun som midtspiss (fotnote som over)
- Ødegaard drilles som indreløper

Tror dette er trekk som viser at vi er på riktig vei mot et godt organisert angrepsspill igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 19.04.2005 12:19    Post subject: Reply with quote

Helstad brukes kun som benkefyll/kant..... Confused
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
yung
Junior


Joined: 10 Feb 2005
Posts: 17

PostPosted: 20.04.2005 15:46    Post subject: Reply with quote

Håper Helstad får tillit fra start snart. Johnsen har rett og slett ikke vært god nok etter kampen mot lyn ifjor. Synes da at Helstad burde få sjanse, han har bedre teknikk og fart enn johnsen.

Blir spennende å se om Ødegaard duger som indreløper. Håper dette laget starter en eller annen gang i løpet av denne sesongen:


e. johnsen
russell - koppinen - riseth - dorsin
ødegaard - solli - ciljan
braathen - helstad - storflor


Gir dette laget noen sjanser, om det ikke blir gull i år så blir det i alle fall neste år!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2005 15:52    Post subject: Reply with quote

Eggen jr. støtter eksperimenteringa med å snu V-en på midtbanen:

- Spillere som Thorstein Helstad og Daniel Braaten passer dårlig i en rigid 4-3-3-Rosenborg-formasjon. Det blir større frihet for disse hvis du snur V'en på midtbanen, legger Frode Johnsen i en dyp rolle med enten Braaten, Helstad eller Brattbakk foran. Og Ødegaard og Storflor på kantene, mener Knut Torbjørn Eggen.

Les mer: Ville endret på RBK-stilen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2005 19:23    Post subject: Reply with quote

En optimal startoppstilling når skadde spillere er tilbake:

Johnsen

Kvarme - Riseth - Johnsen - Dorsin

Skjelbred - Solli - Berg

Ødegaard - Helstad - Braaten
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.05.2005 20:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil du vrake Roar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2005 20:06    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
En optimal startoppstilling når skadde spillere er tilbake:

Johnsen

Kvarme - Riseth - Johnsen - Dorsin

Skjelbred - Solli - Berg

Ødegaard - Helstad - Braaten


Ikke R.Strand?? Bytt ut Ørjan med supermann så blir det riktig!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Kienast
Junior


Joined: 02 Nov 2002
Posts: 48
Location: Norway

PostPosted: 09.05.2005 20:42    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig Rosenborg må kjøre inn en fast startellver nå, og den må ikke nødvendigvis bestå av de spillerne som er best, men de som er best med hverandre, som utfyller hverandre best. Kan nevne flere spillere som har hatt meget gode ferdigheter uten å ha passet inn i Rosenborg (Karadas, Trondsen, George).

Vil ikke komme med en fast startellver, men synes ihvertfall ikke Johnsen skal spille midtbane!

Min far er forresten 50 år i dag, noen som har lagt merke til det..? Very Happy (hint, forsiden)
_________________
Hamarkameratene
Back to top
View user's profile Send private message
matsg89
Junior


Joined: 08 May 2005
Posts: 11
Location: Stokke ;)

PostPosted: 09.05.2005 23:13    Post subject: Startoppstilling Reply with quote


Synes Rosenborg burde gå vekk fra 4-3-3 neste sesong.. Trist og si det.. Men rosenborg må rett og slett spille mer defensiv orientert fotball. En liten ide er kanskje 4-1-3-2.. Med spillere som Helstad og Bråten på topp. Det passer meget bra dem begge. For da er de fokusert på det offensive.. Bråten er ikke så god når han må ta løp tilbake på banen. Strand vil få full mulighet i sin indreløper rolle.. Spissene skulle, avhengig av hvilken side angrepet kom på, trekke ut og gjøre seg spillbar... Med raske spillere på topp kan vi fortære og rive i stykker enhvert forsvar med denne taktikken:

Mt'es rosenborg 2005

Ivar Rønningen
Basma - Koppinen - Kvarme - Dorsin
Hoftun
Strand - Solli - Ciljan
Bråten - Helstad

Hoftun spiller defensiv til vi finner en bedre løsning. Men ørjan kan også spille her. Eneste problemet her er høyden. Den posisjonen krever en hodesterk spiller.. Og Frode "Trebein" Johnsen er ikke et alternativ i min startelver.
Gjerne gi meg svar på dette innlegget hva dere synes.. Mitt første innlegg her på siden! RBK


Mats Gulbrandsen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
wonderbao
Junior


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 30

PostPosted: 10.05.2005 00:51    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet, Mats.
Syns rbk bør ikke gå fra 4-3-3, det defensive har vel slitt mest pga manglende fart hos hoftun og for dårlig markering på dødballer. Dessuten er ikke spillerne flinke nok til å legge press på ballfører slik at de kommer lettere til skudd. Mitt forslag til rosenborgs lag når alle er skadefrie:

E. Johnsen
Russell - Riseth (F. Johnsen) - Koppinen - Dorsin
Strand (Tettey) - Solli - Skjeldbred
Braaten - Helstad - Ødegård.

Med dette laget har vi Strand og Riseth, eventuelt F. Johnsen som veteraner og har rutinen, mens resten av laget er unge spillere som trenger å drilles inn i de rollene dem har. Spiller vi dette laget fast, kommer vi kanskje ikke til å vinne gull i år, men hvis laget klarer å samkjøres ordentlig, kan 2006 bli et bra år.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2005 01:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hvorfor vil du vrake Roar?


Var sterkt i tvil. Wink Kunne like gjerne skrevet Berg/ Strand. Berg har et større register å spille på. Strand viser en innsats som fortsatt duger.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.05.2005 07:32    Post subject: Reply with quote

- Jeg ville også i større grad ha satt en første-ellever enn det som er gjort til nå. Det rulleres for mye på laget. Nå er det noe planløst over Rosenborg, de ligner på andre lag i eliteserien. Det er vanskelig å få til en god samhandling når det skiftes på laget og spillere opptrer i ulike posisjoner. Rytmen og bevegelsen som har kjennetegnet RBK offensivt de siste årene, er fraværende. I dag slås det altfor mye på den første bevegelsen, noe som igjen har sammenheng med at for få tar hundre prosent-løp uten ball, sier Gøran Sørloth.

Les mer: - RBK trenger en ny kaptein
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 10.05.2005 08:08    Post subject: Reply with quote

Kloke ord fra Sørloth der, er vel mange her på forumet som er enige med han.

Et interessant spørsmål blir: hvem burde vært kaptein, hvis ikke Hoftun? Kvarme har pondusen men har spilt for få kamper. Solli kunne jeg sett for meg som kaptein om ca. 6-7 år, men ikke ennå. Basma? Berg?

Litt spekluering på interne anliggende det her da, men det er jo det vi driver med Wink
Back to top
View user's profile Send private message
JSS
Senior


Joined: 27 Nov 2004
Posts: 160

PostPosted: 10.05.2005 10:20    Post subject: Reply with quote

dette begynner vel etterhvert å bli en diskusjon mellom kortsiktig og langsiktig gevinst.

jeg synes personlig at rbk har spilt bedre samt på et større register enn de øvrige lagene i ligaen, men de mangler enda innkjøring (hvem er hvor og hvem gjør hva), når dette setter seg i løpet av sesongen så er rbk utvilsomt et storlag igjen!

også spørs det da hvor mange spillere skal man spille inn:
- få = kortsiktig gevinst (flere poeng nå), men prb dersom nøkkelspillerne skader seg
- mange= langsiktig gevinst (flere poeng om en stund), fullt innspilt stall (med tanke på å beholde dobbel dekning av god kvalitet på alle plasser)
Back to top
View user's profile Send private message
JSS
Senior


Joined: 27 Nov 2004
Posts: 160

PostPosted: 10.05.2005 10:31    Post subject: Reply with quote

her er de spillerne jeg synes har imponert mest i løpet av året:

forsvar:
kvarme, koppinen og riseth (frode imponerte litt han også, men det hadde vel kanskje litt med forventningene å gjøre)

midtbane:
soli, strand og skjelbred

angrep:
braaten er vel den eneste som har innfridd så langt, og det er vel også kanskje grunnen til at det per dato lages for få mål i forhold til antall sjanser
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.05.2005 10:33    Post subject: Reply with quote

Hvordan i all verden har du rukket å bli imponert av Koppinen i år? For all del, jeg har forventninger jeg og, men har knappest sett noe enda.

Ikke kan jeg påstå jeg er så veldig imponert av Solli og Braaten heller.

Forventninger om potensiale er jo noe helt annet enn at de faktisk har innfridd enda.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.05.2005 10:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Ståle tidvis har imponert. Riseth har aldeles ikke imponert meg. Koppinen og Kvarme har ikke rukket å imponere ennå. Frode, ja. Ok. Om ikke imponert, så mener jeg i alle fall at han kan være midtstopper eller benkevarmer.

Midtbanen er jeg enig i! Men det at jeg er imponert over Solli skyldes definitivt de utrolig lave forventningene jeg hadde. Han er i bedring, men sliter fremdeles med pasningssikkerheten.

Braaten, tja ... teknikk og fart imponerer, men samhandlingen er så utrolig slett og innsatsen så variabel at totalsummen er negativ for min del. Jeg må si at ingen foreløpig har imponert meg i angrep.
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 10.05.2005 10:42    Post subject: Reply with quote

Kun EN spiller har imponert meg i år, og det er Roar Strand. Han er den eneste som har stått fram og vist at han vet det må jobbes dersom et nytt gull skal innkasseres. Forsvarsrekka har vært variabelt sammensatt hittil, derav kanskje de variable prestasjonene også. Midtbanen har ikke fungert, angrepet har ikke fungert, SAMSPILLET fungerer ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb