English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK sa nei til Sørensen

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Synes du Jan Derek skulle ha kommet tilbake i Rosenborg?
Ja!
50%
 50%  [ 6 ]
Nei!
41%
 41%  [ 5 ]
Samma faen!
8%
 8%  [ 1 ]
Total Votes : 12

Author Message
hermsty
Senior

PostPosted: 05.02.2003 13:44    Post subject: RBK sa nei til Sørensen Reply with quote

- Det stemmer at Jan Derek ønsket seg til oss, vi fikk tilbud om å hente ham fra Borussia Dortmund. Vi var ikke interessert, så enkelt er det, sier sportsdirektør Rune Bratseth til Trønder-Avisa.

Dette liker jeg aldeles ikke..... Jeg hørte at han skulle til Lyn, men jeg viste ikke at han ønsket seg tilbake til RBK. Vi trengere jo spillere som han spør du meg. ufff................
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2003 14:05    Post subject: Reply with quote

Rune Bratseth sier følgende:

- Per i dag har vi mange kantspillere, men det er usikkert hva som skjer med Trond Fredrik Ludvigsen og Morten Knutsen. [mer]

Jeg tar det nærmest for gitt at Ludde forsvinner når utleieavtalen med Hertha går ut. Samtidig har jeg en sterk mistanke om at Hareide ikke ønsker å ha med Knutsen så mye lengre. Til og med rbk.no skriver at sørlendingen har fått kun to-tre måneder på å overbevise!

Dermed kan to flankespillere være borte innen sommeren. Jan Derek Sørensen hadde derfor kanskje ikke vært en så dum forsterkning. Hittil har jeg tenkt at det ville bli for dyrt å hente ham tilbake fra Dortmund - både når det gjelder overgangssum og lønn. Når han attpåtil er 31 år gammel, ville det ikke vært noe lurt økonomisk.

Derimot synes jeg vel egentlig at Rosenborg godt kunne ha sagt ja til Derek da Dortmund lot ham gå gratis for noen dager siden. En kortere kontrakt - kanskje to sesonger - med forholdsvis moderat lønn (noe á la det Lyn tilbød ham) hadde vel ikke vært helt idiotisk? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gris
Junior

PostPosted: 05.02.2003 14:10    Post subject: Reply with quote

Det første jeg tenkte når Sørensen gikk til Lyn var hvorfor ikke RBK benyttet muligheten til å kjøpe han. Jeg har nå lest grunnene Bratseth har gitt, og syntes egentlig det er et bra valg å ikke hente han.

* RBK har mange nok kantspillere fra før (Brattbakk, Enerly, George, Knutsen, Storflor og Ludvigsen), kan fort bli en del klaging fordi de ikke kan ha alle med i troppen engang, noen må på tribunen.

* Jan Derek Sørensen er 31 år. Altså ikke et lurt valg med tanke på å fornye laget.

* Sørensen har ikke spilt fast førstelagsfotball nærmest siden han dro fra RBK i 2000. Han er pr. idag på langt nær det nivået han var når han dro

* Litt spekulativt, men lønnen hans kan også være et problem. Tviler på at Lyn er villig til å gi så mye mer, men de er kanskje villig til å strekke seg lenger for å få han, i.o.m at han helt klart vil styrke Lyn. Er ikke så sikker han ville styrket RBK.

Så syntes egentlig det er greit å la han gå til Lyn.
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior

PostPosted: 05.02.2003 14:15    Post subject: Reply with quote

Arrow

Last edited by hermsty on 05.02.2003 14:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
hermsty
Senior

PostPosted: 05.02.2003 14:25    Post subject: Reply with quote

gris wrote:
* RBK har mange nok kantspillere fra før (Brattbakk, Enerly, George, Knutsen, Storflor og Ludvigsen), kan fort bli en del klaging fordi de ikke kan ha alle med i troppen engang, noen må på tribunen.

* Jan Derek Sørensen er 31 år. Altså ikke et lurt valg med tanke på å fornye laget.

* Sørensen har ikke spilt fast førstelagsfotball nærmest siden han dro fra RBK i 2000. Han er pr. idag på langt nær det nivået han var når han dro

* Litt spekulativt, men lønnen hans kan også være et problem. Tviler på at Lyn er villig til å gi så mye mer, men de er kanskje villig til å strekke seg lenger for å få han, i.o.m at han helt klart vil styrke Lyn. Er ikke så sikker han ville styrket RBK.

Motargumenter:
- Hareide har sagt at han dette året skal bruke et rotasjonssystem slik at alle spillerne skal få spille mest mulig. Slik som 2mas nevnte tror jeg Knutsen og Ludviksen ikke blir i RBK stor lengre. Ikke så alt for mange å velge i noe mere. Med noen skader kan det bli problemer.

- 31 år... det er jo i for seg et poeng i det at han er gammel, men erfaringer kommer med alderen.

- Sørentsen kjenner RBK systemet så dette kan slå begge veier!!

- Tror nok RBK har like mye å tillby Sørentsen.

Er ikke dette spilleren RBK har manglet det siste året? Enrely er jo på vei opp på Sørentsen nivå nå, og det er positivt. Drømmen har joh bestandig vært å få en ny Jan Derek Sørentsen. Ingen kan lage en kopi av orginalen!!
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2003 14:36    Post subject: Reply with quote

gris wrote:
Er ikke så sikker han ville styrket RBK.

Hittil har RBK ikke klart å finne en ving som har fylt skoene til Derek. De som husker Sørensen på sitt beste - høsten 99 og høsten 2000 - vet at han da holdt et meget høyt nivå. Det var tross alt en grunn til at storklubber som Borussia Dortmund og 1860 München sloss om ham!

Jeg er egentlig sikker på at Derek ville ha forsterket RBK-angrepet. Imidlertid er spørsmålet hvor mye forsterket det ville ha blitt. Hareide, Bratseth & Co. vurderte det nok slik at det ikke var verdt å hente nok en kantspiller og dermed fylle opp stallen ytterligere. Det er tross alt liten tvil om at et Derek-comeback ville ha gjort det vanskeligere for en spiller som Øyvind Storflor å få spilletid...

PS! Christer George blir nevnt her. Spør du meg, er han kun en nødløsing på kanten. Alle som så kampene på Maspalomas la nok merke til at han blomstret mer som indreløper da han kunne gå på løp bakfra...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 05.02.2003 14:42    Post subject: Reply with quote

Det er 3 tidligere Rosenborgspillere jeg aldri mer vil se i Rosenborg-drakt

Sigurd Rushfeldt, TK Staurvik og JD Sørensen

Er folk så historieløse at man har glemt hovrdan svinet forlot oss? Håper noen takler ham sønder og sammen! Måtte han brenne
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2003 14:57    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Er folk så historieløse at man har glemt hovrdan svinet forlot oss?

Jeg må vel egentlig si at alt det positive Derek foretok seg ute på banen i RBK-trøya, gjør at jeg tenker i positiv retning nå jeg hører ordene "Derek" og "Rosenborg". Alle disse gode minnene gjør at jeg til en stor grad klarer å legge alt det onde blodet i forbindelse med overgangen til Dortmund til side...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2003 18:29    Post subject: Reply with quote

Rune Bratseth avkrefter for øvrig at Øyvind Storflor ble valgt foran Derek. "Der Elch" mener at de to konkurrerer om to forskjellige plasser:

- Storflor er hentet med tanke på venstrekanten. Dessuten er han trønder og 23 år. [Høyreving] Jan Derek Sørensen har vippet over 31 år, sier Bratseth.

Les mer: Storflor: - Det blir tøft
Back to top
hermsty
Senior

PostPosted: 05.02.2003 18:50    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Er folk så historieløse at man har glemt hovrdan svinet forlot oss? Håper noen takler ham sønder og sammen! Måtte han brenne

Nå må du faen roe deg ned ett par hakk Eru! Sier som Thomas:
- Tenker i positiv retning nå jeg hører ordene "Derek" og "Rosenborg". Alle disse gode minnene gjør at jeg til en stor grad klarer å legge alt det onde blodet i forbindelse med overgangen til Dortmund til side...
gris
Junior

PostPosted: 06.02.2003 01:50    Post subject: Reply with quote

hermsty wrote:

Motargumenter:
- Hareide har sagt at han dette året skal bruke et rotasjonssystem slik at alle spillerne skal få spille mest mulig. Slik som 2mas nevnte tror jeg Knutsen og Ludviksen ikke blir i RBK stor lengre. Ikke så alt for mange å velge i noe mere. Med noen skader kan det bli problemer.

- 31 år... det er jo i for seg et poeng i det at han er gammel, men erfaringer kommer med alderen.

- Sørentsen kjenner RBK systemet så dette kan slå begge veier!!

- Tror nok RBK har like mye å tillby Sørentsen.

Er ikke dette spilleren RBK har manglet det siste året? Enrely er jo på vei opp på Sørentsen nivå nå, og det er positivt. Drømmen har joh bestandig vært å få en ny Jan Derek Sørentsen. Ingen kan lage en kopi av orginalen!!

Må tenke litt over hva du skriver, og se hva jeg skriver.

At RBK nå har seks vinger, vil gjøre at han kan rotere ganske kraftig. Tror folk også har misforstått dette med rottering... Er ikke sånn at alle spiller like mye. Hareide er ikke dum, han vil til en viss grad ha et førstevalg. Rotteringen tror jeg betyr mer at han vil slippe til 2 og 3 valget på vingplassene når RBK leder trygt, møter antatt dårligere motstand, slik at de har mulighet til å spille seg inn i første 11. Greit at Knutsen og Ludvigsen stikker til sommeren, men det er tross alt snakk om et halvt år, og vi har fremdeles 4 vinger igjen, som egentlig er bra det. Kan hende RBK kjøper en til, kanskje blir Ludvigsen.

31 år er ganske gammelt. Han har vært der før, og det er greit nok det. Også at man får rutine med alder. Men Hareide har gjort et poeng av at laget må fonyes. Vi har spillere som Hoftun, Riseth, Berg, Strand, Bratbakk osv som er 30 eller 30+. Nok med rutine.

Er heller ikke i tvil om at RBK kan tilby like mye som Lyn, sannsynligvis utkonkurerre dem helt når det gjelder lønn. Poenget mitt her er at RBK må muligens bryte lønnsprinsippene sine for å få han til klubben. Lyn er kanskje villig til dette i større grad, fordi Sørensen vil være en større tilvekst for Lyn enn RBK.

2mas bruker argumentet at han var stor i 1999-2000 sesongen. Helt enig, han var kanongod den sesongen, og jeg vil huske han for de gode stundene. Men 2 år med kun benksliting gjør noe med deg som fotball spiller. Han er IKKE på samme nivå nå som han var da. På det tidspunktet (i 1999-2000) var han ønsket av Borrusia Dortmund og mange av europas ledende klubber. Nå ble han løslatt av Dortmund, frigitt. De betalte til å med et mellomlegg for å bli kvitt han. Og jeg regner med at Sørensen velger det mest lukrative og beste tilbudet han får når han da signer for en klubb. At dette viste seg å være Lyn SK fra Oslo, er et tegn på at han ikke er den spilleren han var i 1999-2000. For da var han stor!
Back to top
hermsty
Senior

PostPosted: 06.02.2003 12:14    Post subject: Reply with quote

Ja ok, kan vel til dels være enig.... Vi får vel se når sessongen begynner på igjen hvor god han markerer seg i Lyn.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.02.2003 18:42    Post subject: Reply with quote

gris wrote:
han ikke er den spilleren han var i 1999-2000. For da var han stor!

Jepp, det tror nok jeg også. To år på benken sliter på en både psykisk og fysisk.

Imidlertid tror jeg at RBK først og fremst takket nei på grunn av styret omkring overgangen til Dortmund. Bratseth & Co. jobbet jo lenge med den saken - fikk FIFA til å etterforske osv. Med andre ord tror jeg rett og slett ikke at Derek er så alt for velkommen på Lerkendal...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 12.02.2003 13:02    Post subject: Reply with quote

hermsty wrote:
Eru wrote:

Nå må du faen roe deg ned ett par hakk Eru! Sier som Thomas:
- Tenker i positiv retning nå jeg hører ordene "Derek" og "Rosenborg". Alle disse gode minnene gjør at jeg til en stor grad klarer å legge alt det onde blodet i forbindelse med overgangen til Dortmund til side...

Må jeg det?

Jeg roer meg aldri :)

Seriøst, han VAR en jævla god spiller, og er sikkert god enda. Men folk med sånne holdninger vil jeg ha langt unna Rosenborg, han kan dra til helvete(eller Lyn) for min del! Jeg føler ett sterkt hat til fyren på grunn av det negative han gjorde, ingen sportslige prestasjoner kan veie opp en slik"hæstkuk"-oppførsel!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb