English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
560 000 RBK-tilhengere
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2005 20:52    Post subject: 560 000 RBK-tilhengere Reply with quote

Skal man tro MMI Sponsoring, fins det over 730 000 Rosenborg-supportere her til lands. I alle fall konkluderes det med at hele 16 prosent av befolkningen heier på Troillan.

Les mer: 730 000 RBK-tilhengere

Har ikke sett så mange lignende undersøkelser fra andre land, men RBK er i alle fall veldig dominerende her til lands. Ifølge en undersøkelse til Jyllandsposten i Danmark er 42 prosent av befolkningen tilhenger et av lokalt (innenriks?) fotballag. Derav heier 19 prosent på Brøndby, altså rundt 400 000.

Læs mere: Fodbold og forretning


Last edited by 2mas on 29.08.2007 08:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.04.2005 09:27    Post subject: Reply with quote

Overdrev litt på lørdag. Det korrekte tallet skal være ca. 560 000, da kun innbyggere i Norge 15+ år er medregnet. Altså 16% av rundt 3,5 millioner.

Dette dreier seg for øvrig om en landsrepresentativ undersøkelse med 1001 intervjuer, nøyaktig geografisk fordelt på den norske befolkning. Feilmarginen på toppnivå ligger +/- 2.5%.

Politiske partibarometrene gjennomføres på samme måte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2005 18:36    Post subject: Reply with quote

En lignende undersøkelse har blitt gjennomført også i Sverige:

IFK Göteborg er mest populær med 11,1 prosent oppslutning, Malmö FF nummer to med 8,11.



Läs mera: Bajen är populärast i Stockholm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 11:59    Post subject: Reply with quote

Satt og tenkte på det på bussen nedover til Hamar, og diskuterte det med en del Kamma-supportere: RBK må være den klubben i Norge med det naturlig største geografiske nedslagsfeltet.

Etter mitt syn er RBK enerådende uten noen naturlige konkurrenter i dette markerte området:



Spørsmålet er om at RBK er flinke nok å til utnytte dette. Etter det jeg ser, er det først og fremst Gauldalen, Orkdal lensmannsdistrikt (altså Orkdalen og vestover mot Kyrksæterøra) og Innherred folket på Brakka har mest fokus på. Tenker da på f.eks. salgsframstøt når det gjelder kampbilletter, supporterutstyr osv.

Spør du meg bør RBK prøvde å bedre utnytte potensialet det ligger i Namdalen (gjerne lenger nord også), Gudbrandsdalen og Østerdalen. Det er viktig at andelen medgangssupportere (i alle fall i de nevnte områdene på Østlandet) omvandles til mer trofaste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 14.10.2005 13:04    Post subject: Reply with quote

Synes du har tatt litt stort område, du har jo markert helt ned til Lillehamer, derfra tar det 6 timer å kjøre til Trondheim, og ca. en time til Hamar. Så jeg tror de velger Kamma. Ellers ligger ikke Mo så langt fra Bodø.

Ellers er området sør for Trondheim ganske øde. Mye fjell og langt mellom husene i Østerdalen og Gudbrandsdalen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 15:25    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig ikke at jeg overdriver så mye når det gjelder de to dalførene: Jeg har i alle fall erfart at det er ganske så få der inkl. på Lillehammer som vil identifisere seg med Hamar og Kamma.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 14.10.2005 15:51    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk Taz (på kjernenforumet) i Klanen spom utførte den undersøkelsen du linker til i første post, 2mas.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 14.10.2005 16:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Spør du meg bør RBK prøvde å bedre utnytte potensialet det ligger i Namdalen (gjerne lenger nord også), Gudbrandsdalen og Østerdalen. Det er viktig at andelen medgangssupportere (i alle fall i de nevnte områdene på Østlandet) omvandles til mer trofaste.


Spør du meg syns jeg alltid Henguru(Bor på Hamar) har vist tendenser til medgangssupporter. Hehe. Nei bare køddet. Klarte ikke la vær å si det.

Topic: Ble litt positivt feilinformert da jeg hørte at det var 730000 RBK-tilhengere her i Norge. Men jeg har aldri tvilt på at det var over 500000 RBK-tilhengere her til lands![/quote]
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 14.10.2005 16:22    Post subject: Reply with quote

Blandt den halve millionen så er halvparten ikke RBK-tilhengere men tilhengere av "det laget som er på TV i CL og som vinner gull hvert år og gir ett påskudd om å ta ei pils eller to ekstra"
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 16:42    Post subject: Reply with quote

Hvor mange bor det egentlig i Midt-Norge (Trøndelag og Nordmøre)? 250 000? Jeg vil påstå at alle disse pr. definisjon er RBK-supportere. I tillegg tror jeg vi kan regne en god del av de nord- og sørover som forholdsvis gode motgangssupportere. Vil derfor si at kanskje i underkant av 400 000 holder fast på RBK. "CL-supportere" er nok mange flere enn 560 000; godt over 1 mill., vil jeg tro.

Recon wrote:
Det var faktisk Taz (på kjernenforumet) i Klanen spom utførte den undersøkelsen du linker til i første post, 2mas.


Ich weiss. Han var en bidragsyter til artikkelen (spesielt presiseringa). Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 14.10.2005 17:13    Post subject: Reply with quote

Målte undersøkelsen hvor MYE de enkelte oppfattet seg selv som RBK tilhengere ? Hvor mange som sympatiserer uten å være villige til å betale/ofre for å støtte rbk/gå på kamp er helt underordnet hvor mange som er villige til å betale/ofre mye for å støtte rbk/gå på kamp.

Tenkjer det er en 1:10 ratio på antall tilhengere om en deler alle i 4 nivåer.

1000 ekstremt motiverte som gjerne ofrer mer enn de har råd til.
10000 meget motiverte som kan tenke seg å betale/ofre mye.
100000 litt motiverte som gjerne vil se de fleste kampene.
1000000000 som syns at det er kjekkere at RBK vinner noe enn Molde men som egentlig ikke kunne tenkt seg å ofre noe som helst for å oppleve RBK.

13 år med gull gjør at mange liker "laget som tar gull hvert år"
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 17:17    Post subject: Reply with quote

Sjølsagt er den harde kjerne liten - evt. opp mot de kanskje 14 000 som går fast på Lerkendal (regner med at 3000 av snittet ikke er faste gjengangere), men det er uansett bra for klubben at mange sier at de støtter den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brakka
Rutinert


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 829
Location: Hamar

PostPosted: 14.10.2005 17:59    Post subject: Reply with quote

Det fins vel en del i utlandet også? Flere enn vi tror kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 14.10.2005 18:26    Post subject: Reply with quote

det er vel ikke helt geografisk slaveri over dette heller, alle landsdeler har vel sine judaser.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 18:29    Post subject: Reply with quote

Sjølsagt, men som jeg skriver, er RBK et naturlig førstevalg når unger i de skraverte områdene velger sitt fotballag å holde med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 14.10.2005 19:31    Post subject: Reply with quote

Henguru wrote:
Det fins vel en del i utlandet også? Flere enn vi tror kanskje?


har du sett at det er noen tsjekkiere som har lagd fanside av rbk? har ikke link men er ikke vanskelig å finne, www.google.no
de har faktisk oversatt siden til norsk. hehe
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2005 19:36    Post subject: Reply with quote

Linken ligger ute her også: http://rbk.webpark.cz/

For øvrig: How did you become a Rosenborg supporter?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 14.10.2005 19:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Linken ligger ute her også: http://rbk.webpark.cz/

For øvrig: How did you become a Rosenborg supporter?


glimrende Wink
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Razzor
Junior


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 23
Location: Mo i Rana

PostPosted: 16.10.2005 09:03    Post subject: Reply with quote

Jeg bor i Mo i Rana og kan bekrefte at flertallet her sympatiserer med RBK i Tippeligaen Smile...hvis man drar over saltfjellet nord for byen til Saltdal så er det B/G som gjelder derfra og videre nordover
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2005 11:33    Post subject: Reply with quote

Jepp, da stemmer i alle fall den nordlige grensa på kartet mitt. Og; jeg tror ikke den sørlige grensa mine er så rævgæli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2005 14:17    Post subject: Reply with quote

Jeg kan også bekrefte at de sympatiserer med Bodø/Glimt i Rognan og Saltdalen.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 16.10.2005 21:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Overdrev litt på lørdag. Det korrekte tallet skal være ca. 560 000, da kun innbyggere i Norge 15+ år er medregnet. Altså 16% av rundt 3,5 millioner.

Dette dreier seg for øvrig om en landsrepresentativ undersøkelse med 1001 intervjuer, nøyaktig geografisk fordelt på den norske befolkning. Feilmarginen på toppnivå ligger +/- 2.5%.

Politiske partibarometrene gjennomføres på samme måte.

Hmm... Men hele befolkningen er vel ikke fotballinteressert...? Vil tro at en rimelig stor del av de nevnte 3,5 millionene er lite interessert eller ikke interessert i det hele tatt i hverken sport generelt eller fotball spesielt og dermed ikke kan karaktiseres som supportere av det ene eller det andre fotballaget...

Men ellers høres det jo bra ut Smile
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2005 21:58    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Synes du har tatt litt stort område, du har jo markert helt ned til Lillehamer, derfra tar det 6 timer å kjøre til Trondheim, og ca. en time til Hamar. Så jeg tror de velger Kamma. Ellers ligger ikke Mo så langt fra Bodø.
¨
Folk på Lillehammer er generelt sett svært lite begeistra for Hamar og HamKam. Oppland og Hedmark er som kjent to vidt forskjellige fylker, og Mjøsa deler den landsdelen, og gjør at rivaliseringen mellom de ulike sidene av Mjøsa er stor. Derfor tror jeg RBK og Vålerenga har en høyere status i Lillehammer enn HamKam har.

Og når det gjelder Mo, så er vel stort sett flertallet derfra RBK-tilhengere, men de er medgangsupportere av Glimt. De har Glimt som "nummer 2"-klubb. Men det er vel først og fremst RBK som er deres lag. Det er nesten like langt mellom Mo og Trondheim, som det er mellom Mo og Bodø, såvidt meg bekjent.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2005 22:01    Post subject: Reply with quote

Off topic, men Mo-området er faktisk midt i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2005 22:25    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Off topic, men Mo-området er faktisk midt i Norge.

Det stemmer. Ergo er det på tide å flytte midt-norge helt opp til Mo. Fra Saltfjellet og nordover har vi Nord-Norge.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb