English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Espen Ruud naturligvis Smile
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 26.09.2007 14:40    Post subject: Reply with quote

Nordvik er ikke god nok for en plass i førsteelveren til et lag som har planer om å vinne Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2007 14:53    Post subject: Reply with quote

Ser nå jeg har lagt den feil, er Rosenborg 2008 den skal ligge i. Nei enig i at han ikke er god nok nå, men jeg tror han kan bli det hvis han blir satset på fram til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 26.09.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Ingenting som tilsier det men....
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2007 14:59    Post subject: Reply with quote

Å? Han har jo vist tegn på at han har et meget godt potensiale, blant annet i Royal League.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 26.09.2007 15:03    Post subject: Reply with quote

Der er vi uenige, jeg synes han var dårlig i Royal League. Husker ikke hvor mange mål vi slapp inn i Royal League, men det var ikke få. Når det er sagt, så er ikke dette Nordvik sin feil alene selvfølgelig. Men jeg synes ikke han viste noe som helst som kan tyde på at han skal kunne være en fast mann i 2008.

Jeg vet at enkelte ønsker så ungt lag som mulig, men vær litt realistiske.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2007 15:07    Post subject: Reply with quote

Ser tegninga di, og mener ikke han superimponerte i Royal League, men det var jo ganske vanskelig og da når hele laget var generelt ræva. Det jeg mente var at jeg iallfall så glimt av kvaliteter, spesielt offensive, som ingen andre av stopperne på RBK er i nærheten av. Tok flere løp på over 50 meter med ball i beina, og viste også prov på hurtighet så vidt jeg husker. Håper ha n blir satsa på i vinter, så hvis han ikke er god nok til sesongstart neste år, så er jeg enig i at vi må satse på noen andre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.09.2007 17:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Ingenting som tilsier det men....


Han har kvaliteter ingen andre har i forsvaret som teknikk og hurtighet. Men man blir ikke god av 2.div og kun lavintensitetstreninger med kvarme og co.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 30.09.2007 19:51    Post subject: Reply with quote

Følgende forslag legges ut for å få Rosenborg tilbake på sporet til neste sesong.

1. Tørum må gå, og inn med en trener som i motsetning til bergenseren har en plan over hvordan laget skal spille, som evner å lære bort roller, og som har baller til å sette ut spillere som ikke presterer.
Kort sagt, en trener som klarer å sette ett lag og en spillestruktur.

2. Nye stoppere, et must. De vi har nå kan verken forsvare seg eller treffe medspiller med selv den enkleste pasning. Her starter rett og slett hele problemet med den offensive strukuteren, for ofte blir det en dårlig pasning eller en lang ball som blir løsningen.

3. Hvis vi skal fortsette med 4-3-3 må en ny sentral midtbane inn, en med pasningsfot og klokskap. Vi må ha en som kan slå direkte inn i bakrom og stikke i mellomrommet til indreløperne med en stødig fot, nå blir det altfor mange angrep som blir stoppet opp eller blir sinket av pasninger tilbake eller sidelengs.
Her ligger hele nøkkelen bak angrepsspillet som er fraværende. Den sentrale er alt for den offensive strukturen.

Punkt nr 2 og 3 gjør det utvilsomt mye vanskeligere for våre indreløpere da ballmist gjør at de må jobbe bakover absolutt hele kampen, og de får aldri rom til å gå i mellomrommet når det går for tregt.

Utvilsomt vil angriperne få flere gode baller å jobbe med, det er ikke hos de at problemet ligger.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.09.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Brann har gjort én ting riktig: de baserer laget sitt primært på norske spillere.

Det at spillere som Sapara, Kone, Koppinen er kjempebra mot Chelsea og forferdelig mot Fredrikstad viser med tydelighet en ting: det er alt for mange på Rosenborg som spiller for seg selv og sin egen lukrative fremtid. Straks det er noen å vise seg frem for så gir de alt. Ellers er det ofte skralt.

Jeg så noen her på forumet spørre når de sist så en Rosenborg-spiller med krampe. Det synes jeg var et veldig godt spørsmål.

Det er min påstand at endel av de spillerne vi har på laget nå kun vil få krampe dersom de vet det er proffagenter på tribunen.

Uansett hvordan man snur og vender på det, så vil det, i snitt og i lengden, være enklere for norske spillere å synes norsk tippeliga er viktig.

Det har ikke noe med fremmedfrykt eller fordommer å gjøre å få lov til å mene dette.

For - tippeligaen har norske spillere hatt i morsmelka og sett opp til siden de var bittesmå. Det er en tilnærmet genetisk og kulturell greie.

I tillegg er det slik at det vil for norske spillere være enklere å finne seg til rette i en liten by som Trondheim. Det er en kjennsgjerning at Trondheim ikke er verdens navle. Vi har dårlig vær, ligger langt nord og langt unna, og er på størrelse kun med det som ville være en forstad i hvilken som helst annen stor fotballnasjon.

Jeg vil derfor påstå at en modell som enkelte store mellomeuropeiske lag kjører, ved å samle mange spillere fra mange nasjoner og færre fra egen nasjon, ikke vil kunne fungere, rett og slett fordi Trondheim er en for liten by til at utenlandske spillerne i særlig grad vil kunne trives og bli der. Det er noe annet med de millionbyene så og si hvert eneste europeiske storlag har base i.

Jeg satte derfor pris på at Eggen jr kom inn i sommer og slo et slag for flere norske spillere.

Jeg ønsker å se en Reginussen, en Tarik, en Austnes, en Andresen.

Det er dyrt, men det koster for mye å la være.
Back to top
View user's profile Send private message
bluenova
Proff


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 405
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2007 23:24    Post subject: Norske spillere i RBK Reply with quote

Enig med puckno i mye: Dessverre hadde vi de norske spillerne han etterlyser for en-to sesonger siden. Men vi har ikke hatt en hovedtrener/sportslig ledelse som har rådd med dem alle. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Puckno, Bjarnason, Sigurdsson, Corrales, Bjørnsson, Jaiteh var spillere som var på banen for brann når de slo når de slo lillestrøm 5-1. Brann gjør som alle andre lag i Norge/verden, de kjøper enhver spiller som hever laget uavhengig av om spilleren er norsk eller utenlandsk. Hadde Brann hatt Stig Thorbjørnsen som speider hadde de funnet flere utenlandske spillere som hever laget, og de hadde kjøpt dem. Å med tanke på hvor mange spillere som har forlatt/er på vei til å forlate Brann dette halvåret så kan man ikke akkurat si det er spillere som bryr seg om klubben. Andresen har vel gjort det klart at eneste grunnen til at han ikke gikk i sommer var fordi han vil ha et gull før han drar. Tar nok ikke så lang tid før Helstad og DJ2G starter faenskap og dårlig stemning der også etter hvert.

Vi burde vel også tenke på at alt fokus i media er på at fredrikstad knuste oss, men det ble med ettmålstap, i motsetning til lsk som akkurat har tapt 5-1.

Å kunne lire av seg ” For - tippeligaen har norske spillere hatt i morsmelka og sett opp til siden de var bittesmå. Det er en tilnærmet genetisk og kulturell greie”, og i neste setning si at det har ikke noe med fremmedfrykt eller fordommer å gjøre, vil bare si en av to ting om deg: 1: du lyver, det ligger fremmedfrykt og fordommer bak utsagnet. 2: du er et av de dummeste menneskene som går i gatene i dag. Holdninger har ingenting med hvor du er født! Gode/dårlige holdninger er egenskaper man er født med, uavhengig av hvor du er født. Det var ikke kun utenlandske spillere som sviktet totalt i dag, å det har ikke vært utenlandske spillere som har sviktet mest i år i tippeligaen. Å ha utenlandske spillere i klubben krever et trenerteam som er dyktige nok til å lære bort samhandling. Å ha utenlandske spillere i klubben krever integrering og tålmodighet.

At spillerne overpresterer i Europa er ingen ny ting, sånn har det alltid vært. Sesongen i år er tilnærmet identisk med 2005 sesongen. Det var fantastiske prestasjoner i Europa og råtten prestasjon i serien. Hvorfor dette skjer, har nok ingen et klart svar på, men det som er sikkert er at det er fryktelig vanskelig å snu er vond trend. Å sparke en trener har ofte en virkning på kort basis, men man er avhengig av å få inn en bedre trener. rbk har hatt suksess på kort sikt de siste årene med å sparke trenere å sette inn assistenter, men jevne prestasjoner får man ikke fordi trenerne som kommer inn ikke er dyktige nok.

Du sier du vil ha hit Austnes, Reginiussen,Tarik og Andresen. Å hente Andresen til klubben er nok noe av det dummeste vi kan gjøre. Tettey vil bli veldig god i rollen og Andresen vil nok koste langt mer enn det smaker, han er ingen toppspiller om to år. Alderen tynger å han gjør flere og flere feil for hver sesong som går. I tillegg vil han presse ut enten Per Ciljan eller Tettey å da mister vi en av de spillerne. Tarik er absolutt et stort talent, men han er en bitteliten gutt som gjør seg best som spiss. Det er ikk mye slagkraft i laget hvis man mønstrer Tarik, Sappara, Ciljan, Traore, Konan/Storflor/Jamtfall, Nordvik. Austnes er en spiller med veldig høyt toppnivå, men som ofte blir borte i kamper. Han har til gode å imponere meg såpass at han skal danke ut Traore, som er et av de største talentene vi har hatt i klubben på lang tid. Reginiussen er jeg enig i, han vil jeg e i klubben. Du sier: ”det er dyrt, men det koster for mye å la være.” Jeg er helt enig i at klubben trenger forsterkninger, men å velge en ving, en ving som er best som spiss, en gammel midtbanesentral og en ung lovende midtstopper som hittil har vært ujevn i prestasjonene er ikke veien å gå. Midtstoppere er det eneste klubben må tenke på framover, kanskje en høyreback hvis ikke Stoor viser fantastiske framganger og en venstreback hvis dorsin ikke forlenger. Men jeg vil ikke tro at nye spillere løser krisen hvis ikke trenerteamet går. Det er ikke nok dyktighet og respekt i teamet vi har idag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2007 01:56    Post subject: Reply with quote

Det er da selvsagt langt større for en lokal ung gutt å spille TL fotball for RBK enn det er for andre spillere, og spesielt utenlandske spillere som knapt har hørt om norsk fotball... Og da er det ikke veldig rart at motivasjonen og innsatsen er deretter. Men å tro at det å hente fullt av halvgode norske spiller vil løse problemene klubben er i er som å tro på julenissen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.10.2007 07:32    Post subject: Reply with quote

Jeg vil poengtere at jeg ikke fremstiller mitt innlegg som den eneste løsningen, men en del av problemet.

Jeg vil også si at jeg ber meg frabedt svar som: "1: du lyver, det ligger fremmedfrykt og fordommer bak utsagnet. 2: du er et av de dummeste menneskene som går i gatene i dag"

Det får være et visst anstendighetsnivå på hvordan folk omtaler hverandre her på forumet !!!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Det sier seg selv at det er større for f eks Per Ciljan og spille for rbk enn det er for f eks Konan, men det er også større for en lokal guttunge å spille for rbk enn hvilken som helst nordmann. Å vi må bare innse at det ikke finnes nok dyktige fotball spillere i Trøndelag til å vinne tippeligaen. Klubben man har vokst opp i vil alltid være spesiell. Men her snakker vi utsagn om at rbk hadde vært et bedre lag hvis vi hadde hatt nordmenn istedenfor utlendinger, det mener jeg er feil. Jeg tror ikke at innsats og motivasjon er dårligere hos utlendinger enn nordmenn fordi de ikke har hørt om norsk fotball før de kom. Spillere er stor sett profesjonelle idrettutøvere som vil gjøre sitt beste hver eneste dag. selvfølgelig finnes det utlendinger som har dårlige holdninger, men det finnes også nordmenn…
Å skylde på utlendingene i rbk som grunn til at det går dårlig syns jeg er helt håpløst. Traore har spilt over all forventning i år, gutten er bare 18 år å vil bli fantastisk god i klubben de neste årene. Konan har putta nest mest i serien i år med begrenset spilletid og i en helt ny formasjon og plass på banen, det er imponerende. Kone har briljert fra han fikk sjansen å fram til i dag, ikke mer å se på det. Hirtsfeldt er en av de beste keeperne i tippeligaen. Sappara er en av de beste fotballspillerne i tippeligaen, enormt dyktig. Dorsin har vært merkelig svak i år, men det kan ha med den enorme usikkerheten i den bakre fireren om dagen, ikke lett å briljere når alle rundt deg gjør juniorfeil hele tiden. Miika Koppinen storspiller noenganger, men som regel har han masse store feil han skjuler med mer eller mindre hell ved innsats og ”blø for drakta”. Stoor og Lago er nok de eneste utlendingene i klubben jeg mener ikke er gode nok og som burde selges. Poenget mitt her er at det ville være umulig å skaffe norske spillere som er like gode/bedre enn de spillerne vi har i dag. De vil koste enorme summer fordi norske lag ikke er spesielt interesserte i å selge oss nøkkelspillere.

Å til deg puckno, innlegget ble kanskje i hardeste laget, kampen i går ødela dagen og frustrasjonen fikk utløp første og beste stedet, men faktum er at du insinuerer at utlendingene sitter med mye skyld for dårlige resultater, jeg syns det blir veldig tynt å skylde på det. Når alt kommer til alt er det klubben sitt ansvar å integrere utenlandske spillere, man må forstå at det er tungt for nye spillere som ikke snakker engelsk eller norsk å høre på et trenerteam som konsekvent snakker norsk på trening. Deretter er det trenerteamet sitt ansvar å sørge for at spillerne lærer systemet klubben ønsker å spille, hvis de feiler på dette punktet så blir resultatet hva vi så i går.
Back to top
View user's profile Send private message
bluenova
Proff


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 405
Location: Trondheim

PostPosted: 01.10.2007 17:59    Post subject: Reply with quote

Det morsomme med slike diskusjoner er at det neppe finnes noe fasitsvar. Det dumme er at mange tar seg nær av at andres meninger ikke stemmer overens med sin egen, og disser dem. Og så har vi det gående...

Jeg synes både puckno og 1972 Miami Dolphins har gode poenger, jeg er bare mer enig med førstnevnte.

Slik jeg ser det, er det viktigere å ha et samspilt lag, enn å ha de største stjernene. Og det tror jeg vi får til ved å satse på de beste norske.

Men jeg er åpen for at sesongens fiasko mer bunner i at trener teamet ikke har truffet iår. Hvem vet?

Det viktigste er at vi er engasjert, og ønsker det beste for RBK!?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.10.2007 18:43    Post subject: Reply with quote

Er helt enig at store stjerner ikke løser lagets problem og jeg er helt enig i at å bedre samspillet vil få rbk tilbake i vinnersporet. det jeg ikke er enig i er at det er norske spillere som gjør at samspillet er tilbake. rbk må kjøpe riktige spillertyper, ikke riktig pass.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 01.10.2007 19:16    Post subject: Reply with quote

Der er jeg helt på linje med Miami Dolphins, det blir for billig å skylde på passet. Det er hovedsaklig de som har vært her noen år som har slitt mest med motivasjonen og prestasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 12.10.2007 10:05    Post subject: Reply with quote

RBK må kjøpe fire nye spillere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bluenova
Proff


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 405
Location: Trondheim

PostPosted: 12.10.2007 11:52    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Når alt kommer til alt er det klubben sitt ansvar å integrere utenlandske spillere, man må forstå at det er tungt for nye spillere som ikke snakker engelsk eller norsk å høre på et trenerteam som konsekvent snakker norsk på trening. Deretter er det trenerteamet sitt ansvar å sørge for at spillerne lærer systemet klubben ønsker å spille, hvis de feiler på dette punktet så blir resultatet hva vi så i går.


Uthevingen i sitatet har jeg gjort, ellers er det ordrett fra et innlegg tidligere: Dette og kultur forskjeller er hvorfor jeg mener at det finnes en grense for hvor mange utlendinger vi bør ha. Men det er avhengig av hvordan man klarer å lære opp/integrere disse spillerne.
Samtidig som det er de etablerte som nå har sviktet mest, samt at trener teamet har fått lite ut av laget...
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 17.10.2007 07:27    Post subject: Reply with quote

Skal lære av Brann

Dette går den veien høna sparker..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2007 08:19    Post subject: Reply with quote

Syns Eggen gjør en god figur i det intervjuet, jeg. Det virker jo som om han har en visjon om hvordan RBK skal komme fort tilbake i toppen. Liker særlig det med at "talentspeiding blir svært viktig".
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 17.10.2007 09:47    Post subject: Reply with quote

JO da, et flott intervju av Eggen jr. Men, litt trist at vi skal lære av Brann..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.10.2007 11:00    Post subject: Reply with quote

Han tar vel tak i de gamle postulatene: ydmykhet, unne andre suksess og bla bla bla.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2007 13:00    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
litt trist at vi skal lære av Brann..


Det er jeg helt enig med deg i.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 80, 81, 82  Next
Page 3 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb