English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Espen Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 30.04.2007 09:43    Post subject: Reply with quote

Espen gjør i gjennomsnitt en tabbe i hver kamp virker det som, helt utrolig at han ikke har klarer å slutte med sånne gedigene tabber. Kikket igjennom fxt høydepunktene i stad, og fant to svære i de to siste kampene bare.

Mot Lsk: http://webtv.tv2.no/webtv...gId=165548
Mot Vif: http://webtv.tv2.no/webtv...gId=170363

Det skal sies at han retter opp igjen den mot vif, men kan virkelig ikke skjønne at han ikke kan slutte med sånne juniorfeil. På det utspillet er han helt upressa og klarer likevel ikke å gi en fotpass. Ligger nok en del i det psykiske, er nok derfor Fagermo er så snill med han. Kommer han tilbake etter låneperioden har Lars hvertfall ikke noen konkurranse.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.04.2007 15:47    Post subject: Reply with quote

Han kommer nok ikke tilbake. Leieavtalen blir omgjort til permanent overgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 13.05.2007 20:00    Post subject: Reply with quote

Apropo utlendinger som holder norske talenter utenfor laget;

Merker meg at 19 år gamle Adam Larsen spiller omtrent som en kan forvente seg av Espen Johnsen, én fatal tabbe per kamp, pluss flere gode reaksjonsredninger. I tilleg har han allerede bedre autoritet i feltarbeidet og kan gå ut og fange/bokse baller i situasjoner hvor Johnsen ikke har mulighet å få gjort noe.

Blir det da noe skriverier om at en 26-27 år gammel keeper som for lengst har nådd sitt utviklingspotensial (og i tillegg gjør junior-tabber i annenhver kamp) holder en 19 år gammel norsk keeper med mye mere utviklingspotensial på benken?

Neida. så lenge du er en middelmådig norsk spiller er det helt greit å hemme utviklingen til norske talenter!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2007 08:25    Post subject: Reply with quote

– Vi vil vurdere å kjøpe Espen. Mye tyder på at det vil skje. Han har spilt gode kamper for oss, og gode keepere har vi bruk for, sier Jostein Flo, som bekrefter at Godset er enig med RBK om overgangssum.

Les mer: Johnsen forelsket i Drammen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.06.2007 09:43    Post subject: Reply with quote

Studieopplegget har fortsatt ikke løst seg:

Det er uaktuelt for ham å avslutte, eller utsette medisinstudiene sine, og dersom en permanent overgang til SIF skal være aktuell, må han få til en ordning slik at han kan fortsette å gjøre som nå. I hele vinter og våres har han pendlet opp til Trondheim til de obligatoriske forelesningene.

Johnsen undersøkte i fjor høst mulighetene om en overflytting til medisinstudier i Oslo, men det lot seg ikke gjøre for 4-årsstudenten. Takket være stor velvillighet fra fakultetet i Trondheim fikk han til en ordning som gjorde det mulig å spille fotball i Drammen og studere medisin i Trondheim.

SIF har opsjon på et eventuelt kjøp, og Godset har allerede avtalt en overgangssum med RBK hvis det blir aktuelt å kjøpe. Etter det Drammens Tidende erfarer er beløpet på mellom tre og fem millioner kroner.

(...)

Bratseth utelukker ikke at de vil hente Johnsen tilbake ved sesongslutt når leieavtalen til Strømsgodset går ut. Og at han vokter RBK-målet neste sesong.

-Det er en mulighet. Da vi leide Espen Johnsen ut til Strømsgodset sa jeg at vi regnet med å få ham tilbake som landslagskeeper, fordi det har han potensial til. Det kan jo hende at det skjer, sier Bratseth til Drammens Tidende.

Les mer: Vil bli i SIF
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 27.06.2007 10:44    Post subject: Reply with quote

Espen har fått sine sjanser i RBK. Han bør kun hentes tilbake viss Lars blir langtidsskadet........., evt blir solgt til en utenlandsk storklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 27.06.2007 10:55    Post subject: Reply with quote

Lars Hirschfeldt er den beste keeperen vi har hatt siden Geir Karlsen. Det er alt jeg vil si i debatten om Espen Johnsen. Jeg vil også mange ganger heller ha Jarstein enn Johnsen.

Synes ikke RBK har vært flinke på å vise tillit til Hirschfelt utad i media. Først var det snakk om å hente inn en ny keeper i vinter, nå er det snakk om å hente hjem Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 27.06.2007 10:57    Post subject: Reply with quote

Det var kun ment å hente en god 2.keeper i vinter siden det er så tynt på keeperplassen..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2007 10:40    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset er også strålende fornøyd med 27-åringen. Derfor vil de benytte seg av opsjonen og gjøre leieavtalen med Rosenborg permanent. Etter hva Drammens Tidende kjenner til koster Johnsen mellom tre og fem millioner kroner.

Den personlige kontrakten med Espen Johnsen skal allerede være ferdigforhandlet. Men overgangen forutsetter at sisteskansen kommer inn på medisinstudier ved Universitetet i Oslo.

-Hvis han kommer inn på skole så kjøper vi ham, bekrefter sportssjef Jostein Flo.

Les mer: Vil kjøpe Johnsen

Problemet er vel at det skal mye til for å få byttet studiested. Formelt må han bytte plass med en Oslo-student.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.08.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

- Espen kommer ikke inn på skole i Oslo, og han må ta det siste året der oppe, bekrefter SIFs sportssjef Jostein Flo.

Sikkert er det at Espen Johnsen skal tilbake til skolebenken. Mest sannsynlig starter han opp igjen på nytt semester i januar. Spørsmålet er om det lar seg kombinere med spill for Strømsgodset. Johnsen kan ikke svare på det - foreløpig.

- Skole blir det uansett. Så får vi se om det blir fra Trondheim eller om jeg kan ta det herfra, sier han.

Les mer: SIF i skoletrøbbel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2007 19:50    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset vet fortsatt ikke om Espen Johnsen blir værende i klubben neste sesong. Sportssjef Jostein Flo har fått beskjed om å vente av Rosenborg.

-De ville at vi skulle vente, og da ble vi enige om å gjøre det, sier Flo.

(...)

Strømsgodset vil ikke betale fire millioner kroner for å kjøpe en keeper som må pendle fra Drammen til Trondheim - med mindre det er mulig å få til en helt spesiell ordning. Jostein Flo understreker at SIF ønsker å gå i dialog med Rosenborg så fort som mulig for å få en avklaring.

Les mer: Venter på Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Markussen
Junior


Joined: 06 Feb 2006
Posts: 35

PostPosted: 25.09.2007 15:55    Post subject: Reply with quote

Vi har snakket med Espen Johnsen i dag.
Han har ikke kontakt med Rosenborg for tiden:

http://fotballmagasinet.n..._en_fin_by
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 25.09.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

Problemet hans er som han nevner den store selvtilliten. Evnen til å ikke se egne feil er jo enorm.
Back to top
View user's profile Send private message
bluenova
Proff


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 405
Location: Trondheim

PostPosted: 25.09.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Er Johnsen villig til å ta opp kampen om keeperplassen, så velkommen tilbake. Akkurat nå er vi tynt besatt der, hvis vi skal være ærlige.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.10.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Fikk til slutt lagt ut en sak som jeg har ruget på siden fredag: Studiedilemma for Johnsen

Rakk ikke å legge den ut verken i går eller i formiddag som planlagt, og dermed kom Jarle F. i Nettavisen meg i i forkjøpet med en lignende sak: Skjebneuke for RBK-keeper

Men som jeg (og Drammens Tidende) skriver, er det nok ikke først og fremst det sportslige som står i fokus ifm. avgjørelsen til Godset og Johnsen. Alt ligger for øvrig i deres hender, da Godset har forkjøpsrett.

Om Johnsen vil tilbake, må RBK bare finne seg i det, men Eggen virker litt motvillig:

- Vi har en veldig god førstekeeper i Lars Hirschfeld, så den situasjonen har ikke endret seg. Nå må vi vurdere om det er hensiktsmessig å ha en klart uttalt konkurransesituasjon rundt denne plassen i klubben vår, sier Eggen.

Forstår Eggen godt jeg. Det blir bare misnøye med to jevngode keepere. Så lenge at skadehistorikken til førstekeeperen er god, er det greit nok med en halvveis erfaren og halvveis god reserve.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 11.10.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Hvorfor tar han ikke bare pause fra studiene? Fotball kan du bare drive med i en viss periode, studere kan man gjøre hele livet.
Back to top
View user's profile Send private message
stjørdaling
Senior


Joined: 27 Jul 2007
Posts: 147

PostPosted: 11.10.2007 00:26    Post subject: Reply with quote

Problemet er at det ikke er opp til Eggen. Om størmsgodset eller Johnsen selv bestemmer seg for å ikke skrive kontrakt er han under kontrakt med rosenborg og dermed RBK-spiller.

Så spørs det om de vil beholde han, eller prøve å selge han til en annen klubb (noe som det er usannsynlig Johnsen vil gå med på, pga samme årsak som at han ikke vil skrive under for Størmsgodset)


Last edited by stjørdaling on 11.10.2007 02:11; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 11.10.2007 01:04    Post subject: Reply with quote

Er det ikke medisin bare i Oslo,Trondheim & Tromsø da?
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 11.10.2007 09:40    Post subject: Reply with quote

Viss problemet er at EJ ikke finner en medisinstudent i Oslo han kan bytte studiested med, er det bare for RBK/SIF å finne en slik å tilby vedkommende noen kroner for å skifte studiested.

Ellers vil jeg bare si at EJ har brukt opp sine sjanser i RBK som førstekeeper, men 2. keeper for RBK kan han selvsagt være.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.10.2007 10:23    Post subject: Reply with quote

Slik jeg forsto Espen tidligere i sommer, er han faktisk interessert i å sitte ett år på RBK-benken for å gjøre seg ferdig med studiene. Men han håper nok at Godset går med på pendling. Keeperen er jo vanligvis ikke den på laget som trenger å trene mest på samhandling...

For øvrig kom det mange saker på kort tid om dette:

- Det blir studier her i Trondheim. Enten kan jeg dra opp hit igjen og spille for Rosenborg, eller finne en ordning med SIF. Det er vanskelig å si hva som skjer, sier Johnsen.

Les mer: Johnsen kan glippe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bluenova
Proff


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 405
Location: Trondheim

PostPosted: 14.10.2007 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ville følt meg mye bedre med Espen Johnsen i stallen, enn våre nåværende 2. og 3. keepere. Må innrømme at de gangene det har sett ut som om Hirschfeldt har vært skadet, har det gått et støkk gjennom meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 14.10.2007 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg vet at mange er enig men jeg er uenig, jeg har full tillit til "Lunna". Det er bare synd at han ikke får prøvd seg mer.
Sist han var på utlån hos Fredrikstad så impoonerte han.
Han fikk mye skryt av både Drillo og Knut Thorbjørn Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2007 14:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Alex har styrket posisjonen sin i RBK etter at Eggen kom. Personlig har jeg ingen ting i mot det. Det er få norske klubber som har en reservekeeper med like mange Tippeliga-kamper som Alex.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2007 09:27    Post subject: Reply with quote

Studieproblematikken ser ut til å løse seg for Espen Johnsen, men Strømsgodset har ikke råd til å benytte seg av kjøpsopsjonen på keeperen.

Les mer: Vil leie Espen ett år til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 16.10.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

Og etter enda en sesong på utlån; hvor lenge har Espen Johnsen igjen av kontrakten? Virker som en utrolig dårlig avtale for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next
Page 14 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb