English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tysk fotball
Goto page 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.09.2007 23:12    Post subject: Tysk fotball Reply with quote

Lengre sak om Hoffenheim, som ligger i nedrykkssørpa inntil videre: It takes a village
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 15:25    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å følge dem med kryssete fingere. En nye men veldig aktuell måte på å bygge opp fotballklubber. Det virker å være en god tidsfordrift for milliardærene. Eller er jeg misunnelig?
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 10.09.2007 17:13    Post subject: Reply with quote

Lite fryder mer enn konstruerte kjøpelag som mislykkes. Så nei, jeg krysser heller ikke fingrene for godeste Hoffenheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 20:09    Post subject: Reply with quote

Må si at en tråd om "tysk fotball" ikke kunne begynne dårligere Smile Hvordan skal jeg noen gang overbevise dere at det ikke spilles så dårlig fotball i Tyskland som nordmenn tror, når vi begynner tråden med Hoffenheim? Sad Werder er temaet!!! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 10.09.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Tror nordmenn at det spilles dårlig fotball i Tyskland? Det tror ikke jeg. Tysk fotball er solide saker, et eksempel på det er f.eks. landslaget. Et lag bestående av mange unge spillere, som likevel trumfer seg lett igjennom EM-kvalifiseringen.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 10.09.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Folk er nok uenige, men som Werder-supporter vil jeg si at tysk fotball er best i verden. Mye morsommere enn kjedelige serie A hvor det skapes altfor lite. Og det er spennende serieavslutninger hele tiden, til tross for Bayern's gigantiske investeringer... Får håpe Werder slår Dortmund på fredag!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.09.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Tysk fotball har hatt en enorm oppsving de seneste årene. Spesielt landslaget under Jürgen Klinsmann. Fra å gå fra kjedelig maskinerifotball er jo landslaget faktisk ganske underholdene å se på nå.

For øvrig synes jeg det er synd at NRK 2 har sluttet med sendingene sine fra Bundesliga. Alt i alt synes jeg at tysk fotball er sterkt undervurdert.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

Mente egentlig spillestilen jeg. Den har forendret seg i Tyskland. Til og med en del nedrykksredde klubber spiller ganske offensivt og det skytes virkelig mange mål i Bundesligaen.

Werder har kvalifisert seg fire ganger på rad til cl-spill og har to ganger klart å nå 1/8-finalen. Bra det Smile Jeg har sesongkort og gleder meg til hver kamp, fordi vi får et virkelig godt tilbudt av offensiv fotball. Og jeg synes det er bra at Werder også bevarer spillestilen i europa. Ifjor hadde de nesten slått Barca høyfortjent om ikke Messi hadde scoret i siste minutt Sad

http://www.weltfussball.d...6&y=11

Bayern har en stor fordel overfor mange andre klubber i europa. De bruker pengene på fornuftig måte. Nå har de for første gang brukt skikkelig mye, men det viser seg at de kjøpt velidg lurt.

Werder spiller ikke i den ligaen, siden den dyreste spilleren noen gang Carlos Alberto har kostet omtrent 8 mio euro. Da har også Hoffenheim investert mer enn Bremen.

Jeg elsker dette målet fra kampen mot Alkmaar ifjor Smile
http://anonym.to/?http://...iTZKiD.avi
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.09.2007 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk øynene opp for Werder det året de vant Bundesligaen (?) med Klose og Ailton.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Tysk fotball har hatt en enorm oppsving de seneste årene. Spesielt landslaget under Jürgen Klinsmann. Fra å gå fra kjedelig maskinerifotball er jo landslaget faktisk ganske underholdene å se på nå.

For øvrig synes jeg det er synd at NRK 2 har sluttet med sendingene sine fra Bundesliga. Alt i alt synes jeg at tysk fotball er sterkt undervurdert.


Jeg syntes at man ikke kan bruke attributet "maskinfotball" så generelt. Det finnes alltid lag som spiller på en slik måte. Men sånn er det også omvendt. Lag som Leverkusen, Werder eller Stuttagrt prøver egentlig alltid å spille god fotball fremover. Slik var det ikke med Bayern. De var egentlig kjent for en slik "maskinfotball" uten stor kreativitet.

Man må også være ærlig og innrømme at i Tyskland er det nødvendig å ha trener med offensiv mentalitet. Det kan ikke kjøpes spillere som Messi. Tyskland ligger pengemessig så langt bak Spania, England og Italia, at man ikke kan kjøpe spillere som Ronaldinho i beste alder. Bayern nevner alltid at de har halvparten av tv-pengene som Juventus f.e. og glemmer helt at klubber som Werder bare har halvparten av dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Jeg fikk øynene opp for Werder det året de vant Bundesligaen (?) med Klose og Ailton.


Hehe, det har de aldri gjort Smile

Klose var etterfølgeren til Ailton. Ailton, Klasnic, Charisteas og Valdez var i angrepet i double-sesongen.

@Meyer

Jeg vil si at jeg liker best å se på Werder. Werder er bedre enn mange lag fra Spania, Frankrike, England, Portugal, Tyskland eller Italia, men ikke best. Tror man trenger ikke å sammenligne europeisk klubbfotball med hensyn til nationene.

Det som Milan gjorde med Manchester og Bayern ifjor viser jo hvor god et italiensk lag kan spille fotball. ManU, som engelsk lag viste det derimot mot Rom Smile Werder slo Chelsea, men tapte mot Barcelona, som ble slått ut av engelske Liverpool. Liverpool kom an bak Chelsea i PL.....Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.09.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

tyskRBKfan wrote:
Jonas wrote:
Tysk fotball har hatt en enorm oppsving de seneste årene. Spesielt landslaget under Jürgen Klinsmann. Fra å gå fra kjedelig maskinerifotball er jo landslaget faktisk ganske underholdene å se på nå.


Jeg syntes at man ikke kan bruke attributet "maskinfotball" så generelt. Det finnes alltid lag som spiller på en slik måte. Men sånn er det også omvendt. Lag som Leverkusen, Werder eller Stuttagrt prøver egentlig alltid å spille god fotball fremover. Slik var det ikke med Bayern. De var egentlig kjent for en slik "maskinfotball" uten stor kreativitet.


Jeg mente landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 10.09.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Ja, det har du rett i. Mange spillere som f.e. Hamann er borte. Klinsmann innførte den nye spillestilen. Bra det.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 15.09.2007 19:24    Post subject: Reply with quote

Vel, Tyskland i VM2002 var et av de mer underholdene lagene. Spesielt i finalen mot Brasil spilte de kjempebra fotball, spesielt da Berndt Schneider. Samme gjelder Leverkusen i CL-finalen mot Real Madrid, også det året. Så at det spiltes mindre bra fotball før Klinsmann er jeg ikke enig i.

Quote:
Folk er nok uenige, men som Werder-supporter vil jeg si at tysk fotball er best i verden. Mye morsommere enn kjedelige serie A hvor det skapes altfor lite. Og det er spennende serieavslutninger hele tiden, til tross for Bayern's gigantiske investeringer...

At det skapes lite i Serie A er en like dårlig klisje som er propagert av pro-England-pressen i Norge, akkurat som de propagerer at Bundesliga er kjedelig. Serie A det siste tiåret har hatt målsnitt helt i toppen når en sammenligner de It/De/Es/En/Franske ligaene, og bl.a. i fjor mener jeg å huske at Serie A og BL sammen var de mestscorende ligaen av disse, mens den så kalte "exciting" PL var ligaen der det scores minst.
Jeg synes også det er bra morsommere å se bunnlag i Serie A spille god fotball på fot også når de møter topplag, sammenlignet med bunnlag i PL som stort sett tuter og kjører langball når de møter topp 5.
Back to top
View user's profile Send private message
Tysker'n
Senior


Joined: 10 Oct 2003
Posts: 153
Location: Hamburg

PostPosted: 29.09.2007 23:58    Post subject: Reply with quote

Vil bare henvise til at Werder vant hele 8:1 idag Smile Og dette uten ti skadede spillere.

Ja, ja, jeg vet at det ble mange mål også i Portsmouth.

Bra med mål Smile
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 10.10.2007 17:36    Post subject: Reply with quote

Her er tabellen for 2. Bundesliga hvor bla Pelle Nilsson, Edu og Reka er noen av aktørene:

http://de.eurosport.yahoo...nding.html
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Sparken snart?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 01.11.2007 00:11    Post subject: Reply with quote

Han må da få sparken nå snart. De skulle jo tilbake til toppen, og istedet ligger de an til å rykke ned. Dette er vel dråpen...

Kanskje Rosenborg... Nei, gidder ikke spøke med det engang. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 11.02.2008 11:18    Post subject: Reply with quote

Kjøpte Lautern denne Iackob, eller hva han nå heter, fra Steua? Husker at han var god mot RBK. Synes det er merkelig at Rekas exklubb evt hadde råd til det...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.02.2008 11:26    Post subject: Reply with quote

Jepp, for 400k euro.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 08.03.2008 20:52    Post subject: Reply with quote

Flere severdige mål i Stuttgarts 6-3 seier over Werder.
http://www.dailymotion.co...en-g_sport
Noen merkelige, noen morsomme, og noen fine klikk-klakk-angrep.

Ettersom Hoffenheim var et tema tidligere i tråden;
http://www.fussballdaten....weiteliga/
De har nå en god sjans for å nå opprykksplass.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 17.03.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

Er det noen av dere som følger de tyske kampene på NRK2? Jeg har fått meg litt og må innrømme at jeg synes nivået er ganske høyt, men ikke så bra som PL, PD og SA. Bremen er "mitt" lag. Mange gode spillere i BL, men mitt engasjement er ikke så veldig høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 1775

PostPosted: 13.04.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Slomka fikk sparken i Schalke.

Da var den siste av de fire trenerne som startet i Rosenborgs CL-gruppe borte.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 13.04.2008 14:30    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Er det noen av dere som følger de tyske kampene på NRK2? Jeg har fått meg litt og må innrømme at jeg synes nivået er ganske høyt, men ikke så bra som PL, PD og SA. Bremen er "mitt" lag. Mange gode spillere i BL, men mitt engasjement er ikke så veldig høyt.


Målsnittet er høyt i BL (har oftest vært høyere enn målsnittet i PL de siste 10 årene) og kampene er ofte åpne.
Selv om en ser at det ikke er helt like mange spektakulære individualister (men det er klart at det er mange gode spillere, som du sier) som i ligaene du nevnte, synes jeg det er åpne og morsomme kamper å se på sammenlignet med sett en traktorforestilling i tippeligaen eller stillingskrig à la Liverpool-Chelsea.

Hadde jeg personlig hatt samme fotballinteressen jeg hadde for noen år siden så hadde jeg, som deg, sett jevnlig på BL også, ja. Nå blir det bare en toppkamp i ny og né.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.05.2008 09:17    Post subject: Reply with quote

En tysk fotballspiller har ekstremt fokus på seg selv og egen posisjon i den interne prestisjepyramiden. Mye av hverdagen handler om å albue seg vei oppover i hierarkiet. Toleransen for konflikter er svært høy - det koster dem en halv kalori å ta en kjempekrangel når som helst og hvor som helst. Det gjelder å hevde seg overfor andre. Markere, og helst utvide, sitt revir.

(...)

Det tøffe miljøet i Tyskland gjør at de som klarer seg gjennom kverna i klubbmiljøet, og til og med blir gode og tøffe nok for landslaget, er så sterke i topplokket at de vinner alle straffekonkurransene. Det er ikke tilfeldig at Tyskland er best i verden her. De er vant med press mot den indre kjerne av seg selv, å stå opp for egen person. De har også en mye sterkere tydelighet i forhold til den enkeltes ansvar. Ved hvert baklengsmål kan de peke på enkeltpersoner og si: Det var din feil.

Les mer: Don't mess with me - I'm a Torhüter!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Next
Page 1 of 84

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb