English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2007 20:42    Post subject: Reply with quote

Lago kan ikke brukes så lenge vi spiller med tre afrikanere på topp...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 20:44    Post subject: Reply with quote

Så får vi bruke to afrikanere. Det er ikke på topp det er prekært.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Vi trenger å ha inn minst en spiller som gir alt i hver eneste kamp og som er stabilt god nå som Strand bare varer et kvarter. Bjørkøy virker som en slik spiller hvis han har kvalitetene som skal til. Mange mål denne sesongen virker som et bra tegn.Synes denne sesongen hav vært preget av for få spillere som gir jernet i hver eneste kamp. Traore og Riseth er vel de eneste så langt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 02.09.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Lago kommer uansett ikke opp i halvparten av kampene og får dermed ikke fornyet sin arbeidstillatelse. Så at det skal gå utover en av de som kommer til å være her blir bare feil. Og Lago er ikke noe bedre alternativ enn basse og kuka.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 02.09.2007 20:53    Post subject: Reply with quote

Lago er ikke den som redder situasjonen Recon, fyren eier ikke markeringsferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 20:56    Post subject: Reply with quote

Og det gjør Basma og Koppinen? Det spiller jo egentlig ingen rolle om han på alle områder er en bedre spiller engang, prestasjonene som leveres må enkelt og greit få en konsekvens.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 02.09.2007 21:01    Post subject: Reply with quote

Noen som husker hvem som tok oss til CL for to år siden? Det var Lago det. Han kan av og til i det minste. Og i motsetning til Dassma og Kv*rme prøver han alltid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

Han er også etter min mening bortimot den mest "spillende" stopperen vi har.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 02.09.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

ahhhh... jeg fatter å begriper ikke at vi ikke har fått kjøpt en midtstopper, helt utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 02.09.2007 21:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Han er også etter min mening bortimot den mest "spillende" stopperen vi har.


Tuller du? Han er omtrent like ubrukelig som Koppinen på det området.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 02.09.2007 21:32    Post subject: Reply with quote

Dersom det satses på Lago resten av sesongen og han gjør jobben sin godt tror jeg nok det ordner seg med ny arb.tillatelse tatt i betraktning RBKs stall, Lagos skade i vår og at han evt. presterer. Dessverre for Konan og Traore betyr dette at de må rotere noe som ikke bør bli det store problemet for laget hvis Iversen kommer seg i form og holder seg skadefri.
Uansett vil det bli et problem for RBK at vi har så få "sikre" til neste år.
Basma er pr. i dag førstevalg og han vil nok bli tilbudt en ny kontrakt hvis den situasjonen holder seg. Det er forsåvidt ikke det verste dersom han ikke automatisk får fornyet klippekortet (det er nok mest sannsynlig bare en drøm, men...). Det vil etter min mening være mye verre om vi strekker oss langt for å beholde en like dårlig Koppinen enn at Basma får et år som backup.
Vi trenger altså en ny HB (Strand legger opp og er uansett bare en nødløsning), minst 1 stopper (helst 2, men Riseth/Lago kan være et alternativ i vårsesongen). Det blir derfor viktig å holde Dorsin i klubben for ikke å få for mye utskiftninger på en gang. Det er derfor der klubben bør strekke seg litt. Traore er et godt alternativ, men skal Lago bli, kan det bli EØS-problemer.
Så må Riseth erstattes i løpet av sommervinduet neste år. Helst bør vi ha en ny back også, gjerne en som Bergdølmo som kan bekle begge sider.

Til slutt må vel stallen fylles litt framover også, kanskje spesielt på midten, men det kan vel gjøres av spillere fra egen juniorstall for de blir vel mest backup fra starten av.
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 02.09.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Lago har noen fremtid i klubben, til det er han ikke god nok. Når det er sagt; Lago er sannsynligvis et hakk eller to bedre enn Basma/Kvarme. Et midtstopperpar bestående av Riseth og Lago er mulignes det beste vi kan mønstre per dags dato. Ellers er jeg enig med de som sier at Nordvik bør få sjansen. Vurderes han som så dårlig at han i en alder av 20 år ikke er på høyde med det Basma/Kvarme/Koppinen har vist den siste tiden kan jeg ikke skjønne hvorfor de tok seg bryet med å hente ham tilbake fra Haugesund.
Kan ikke se et eneste godt argument for å holde en U-21 landslagsspiller på benken til fordel for den nevnte trioen. Om Nordvik viser seg å være like svak som våre nåværende førstevalg, så er det hvertfall større mulighet for at 20-åringen brått blir bedre enn at 35-åringen blir det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 02.09.2007 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med de som mener vi resten av sesongen må arbeide for å bygge et lag som kan vinne serien neste år. Derfor skulle jeg ønske Tørum nå spilte med følgende førsteellever:

Hirschfeld
Stoor-Nordvik-Riseth-Traore
Sapara-Tettey-Skjelbred
Konan-Kone-Iversen

Så må desember-januar brukes til å hente forsterkninger. I tillegg til de jeg nevner her har vi sannsynligvis følgende spillere på benken når januar kommer: Jamtfall, Aas, Valø

(Storflor forsvinner nok også, i tillegg til de som allerede er nevnt)

Derfor må det hentes en midtbanespiller, en back og to midtstoppere iløpet av vinteren.

Det har også vært nevnt at vi savner en vingtype. Jeg mener vi bør ha og har tid til å gi Jamtfall og Valø ett år til til å motbevise vår mistanke om at denne vingen må hentes utenfra!
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 02.09.2007 22:56    Post subject: Reply with quote

Katalysator, Recon har rett. Når Lago har spilt så har han virket meget spillende, i motsetning til koppinen som uten unntak alltid treffer motstandere med pasninger og avklareringer.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 23:00    Post subject: Reply with quote

At han er bedre sånn sett en Koppinen er sant, men tror ikke han er så mye bedre enn Basse på det området. Han har jo ikke spilt så mye, så jeg vet ikke, men det virker ikke sånn ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Synes også Lago har en skikkelig blø-for-drakta-holdning som jeg savner litt på laget. Husker jo kampen han spilte hele første omgang med brukket arm/hånd som han gjemte for at ikke benken skulle se det. For min del trenger han ikke å være så voldsomt spillende en gang. Bare han er mer trygg og resolutt i dueller i eget felt. Det er MYE mål som har kommet på grunn av elendig ryddejobb i forsvar i år.

Men som andre her har nevnt før meg, det er også meget viktig å vise de som spiller elendig at de ikke kan holde på sånn. Å kaste inn Lago før de andre kan være en fin sjangse for Lago, samtidig som resten av stopperene får litt tid til å tenke.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
At han er bedre sånn sett en Koppinen er sant, men tror ikke han er så mye bedre enn Basse på det området. Han har jo ikke spilt så mye, så jeg vet ikke, men det virker ikke sånn ihvertfall.


Jeg skjønner ikke hvor dette med at Basma er så spillende kommer fra. Fyren mæler jo ballen oppover, som Riseth gjorde fra forsvaret før. Med like elendig pasningsfot.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 02.09.2007 23:58    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og det gjør Basma og Koppinen? Det spiller jo egentlig ingen rolle om han på alle områder er en bedre spiller engang, prestasjonene som leveres må enkelt og greit få en konsekvens.

Enig. At Lago og/eller Nordvik ikke får sjansen når de andre spiller dårlig fra kamp til kamp, er forkasterlig. Hvilke signaler sender Tørum ut?

Lago og Nordvik kunne fint ha blitt prøvd sammen Riseth i noen kamper.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 03.09.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

Spillende stopper? Tja, det må vel sees i forhold til omgivelsene. Hvor mange norske midtstoppere de siste 10-15 årene med unntak av Erik Hoftun kan betegnes som spillende? Bent Inge Johnsen? Spillende midtstopper er en sjelden rase, ikke bare i Norge, men også i de største ligaene. Basma er ingen Beckenbauer, men han er ikke av de minst spillende heller, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 03.09.2007 01:21    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Så må desember-januar brukes til å hente forsterkninger. I tillegg til de jeg nevner her har vi sannsynligvis følgende spillere på benken når januar kommer: Jamtfall, Aas, Valø

(Storflor forsvinner nok også, i tillegg til de som allerede er nevnt)

Derfor må det hentes en midtbanespiller, en back og to midtstoppere iløpet av vinteren.

Det har også vært nevnt at vi savner en vingtype. Jeg mener vi bør ha og har tid til å gi Jamtfall og Valø ett år til til å motbevise vår mistanke om at denne vingen må hentes utenfra!


Jeg er uenig...
Storflor bør bli brukt i en byttehandel mot Tarik Elyounoussi, Fredrik Strømstad, eller Tore Reginiussen.
Når det gjelder trioen Michael Kleppe Jamtfall, Jo Sondre Aas og Thomas Nikolaisen Valø, så håper jeg de får et stabilt år i førstedivisjon neste år sammen med "Bruttern" (altså Ranheim)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 03.09.2007 01:27    Post subject: Reply with quote

Ranheim rykker nok ikke opp i år, til det er de for dårlige til. Man må gi de litt mer tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 17.09.2007 09:16    Post subject: Reply with quote

blackwater wrote:
Vi trenger noen kraftige forsterkninger til neste sesong uansett. Derfor kan de spille med hvem som helst for min del. Sammenlignet med Brann og Stabæk så spiller vi rett og slett kjedelig og lite kollektivt fotball. Vi mangler ikke unge spillere. Vi mangler en ener på midten!

Mulig det, men jeg har åpenbart mer trua på Tettey i den rollen enn du har. Først og fremst mangler vi en sjef i midtforsvaret. Dersom Nordvik tar ett steg fremover så kan han bli denne sjefens makker. Gir vi Nordvik tillit i høst så vil vi få svar på om han kan ta det steget.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 26.09.2007 14:31    Post subject: Reply with quote

Rune Almenning Jarstein

Espen Ruud - Andreas Nordvik - Tore Reginiussen - Mikke Dorsin

Marek Sapara - Alex Tettey - Per C. Skjelbred

Didier Konan/ Joakim Austnes - Yssouf Konè - Abdou Traorè

Andre enn meg som synes dette hadde vært et fantastisk og fremtidsrettet lag? For en drøm det hadde vært.


Last edited by SunsetSalami on 26.09.2007 15:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2007 14:41    Post subject: Reply with quote

Espen Hoff som høyreback?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

Mener du Espen Hoff på høyrebacken, eller mener du Espen Ruud?

Laget er i hvert fall ungt. Det lille jeg har sett av Austnes har ikke overbevist meg om at han er rett for RBK. Og Nordvik drekker jo hver helg. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 80, 81, 82  Next
Page 2 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb