English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page 1, 2, 3 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.09.2007 13:21    Post subject: Rosenborg 2008 Reply with quote

Seriegullet glapp mest sansynlig med poengtap i Drammen. Bronsje (e-cupp) skal holde hardt om Viking og Stabæk vinner sine kamper i morra.

Vi har et stort genrasjonskifte pågang. Jeg syntest vi allerede nå kan begynne å tenke på 2008. For å få et godt samspill, må spillerene kjenne hverandre, og spillt sammen lenge. Begynn nå, isteden for å tyne pensjonistene enda lenger. Tørum har vært feig nok som har gått tilbake til Riseth på midten.

Fremtiden på midtbanen ligger i Sapara - Tettey - Ciljan. Det er ingen fremtid med Riseth der, samkjør de fra nå av!

Vi har også hentet hjem Nordvik fra et lovende utlån, da er det tullete å bruke en gammel fyr som er utgått på dato (Kvarme) istedenfor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 02.09.2007 13:53    Post subject: Reply with quote

RBKs A-stall 2008 for øyeblikket
Lars Hirschfeld
Alexander Lund Hansen

Fredrik Stoor
Andreas Nordvik
Vidar Riseth

Alexander Tettey
Marek Sapara
Per Ciljan Skjelbred

Abdou Razack Traorè
Michael Kleppe Jamtfall
Didier Konan Ya
Steffen Iversen
Yssouf Konè
Øyvind Storflor
Jo Sondre Aas
Thomas Valø

Ut:
Bjørn Tore Kvarme (legger opp)
Roar Strand (?) (legger opp)
Miika Koppinen (bosmanspiller)
Mikael Dorsin (bosmanspiller)
Christer Basma (bosmanspiller/legger opp)
Alejandro Lago (ikke fornyet arbeidstillatelse)

Med andre ord; vi bør se å få ut fingeren snart!


Last edited by SunsetSalami on 02.09.2007 14:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2007 13:54    Post subject: Reply with quote

Ønsker også Storflor ut, samt Jamtfall på utlån...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

Basma har også kontrakt som går ut etter inneværende sesong...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.09.2007 13:57    Post subject: Reply with quote

Helt riktig Knerten. Jeg håper at nye spillere står på trappa, 1/1. Vi driter på oss selv ganske kraftig om spillerene kommer de siste dagene før vinduet stenger i slutten av mars.

Få inn det nye så fort det er mulig, så vi kan samkjøre fremtidens lag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 02.09.2007 14:01    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Basma har også kontrakt som går ut etter inneværende sesong...

Endret.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 02.09.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Det er helt sykt egentlig. Vi står med til sammen 6 forsvars- og midtbanespillere. Det skal egentlig ikke gå an.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 02.09.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

Det er så mange i forsvarsrekke som forsvinner ut etter denne sesongen at det skal bli en formiddabel oppgave å få inn nok nye (gode nok) spillere. I utgangspunktet er det bra at vi nå har muligheten til å kaste ut en del skit, men det er ikke heldig at så mange forsvinner samtidig. Frykter også at man strekker seg for langt for å beholde Koppinen og Dorsin i frykt for å stå uten forsvarsspillere i januar.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 02.09.2007 14:28    Post subject: Reply with quote

Det ser desverre ut til å bli realiteten dette! Eller vet ikke om det er så desverre heller. Blir jo kvitt Basse,Kuka,Lago,Beto og Micke. Eneste som blir vanskelig å erstatte er Micke, gode venstrebacker vokser ikke på trær. Og han har kanskje vært RBK sin beste forsvarsspiller de siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 02.09.2007 14:45    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i det folk sier her, men dette har jo blitt påpekt av mange her på forumet siden seriegullet i fjor. At det ikke har blitt gjort noenting i det hele tatt er jo i beste fall hårreisende elendig.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 02.09.2007 14:53    Post subject: Reply with quote

Sesongen er ikke over, å vi skal gjøre alt i vår makt for å komme på minimum 4 plass for å få Europa cup. Selv en 5 plass kan gi Europa spill til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Det er et lite problem som har oppstått på venstrebacken, ja.

Personlig synes jeg ikke Mikael Dorsin er god nok, men på den andre siden finner jeg heller ingen andre som er bedre enn han pr. dags dato. I tillegg mener jeg at vi ikke skal strekke oss for langt for å beholde Micke, men slipper vi han som bosman, taper vi både penger og spillere i en allerede tynnslitt stall.

Beste ville vært å beholde Dorsin på en ikke overbetalt lønn, samt å hente inn en ny venstreback/venstrebacktalent. Dog lite sannsynlig at det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.09.2007 15:00    Post subject: Reply with quote

Faren er som henning sier, at siden så mange forsvinner, kommer vi til å strekke oss for langt for de som kan bli.

Et eks er nok at Basse kommer til å bli tilbudt ny kontrakt, mens det lureste hadde nok vært å takke for sammarbeidet nå. Så han ikke ender helt opp som Kvarme.

Hadde vi forsterket julen 06, og nå, så hadde vi stått sterkere og kunne lettere latt spiller over the topp dra..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EvileyeS
Rutinert


Joined: 06 Oct 2005
Posts: 824
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2007 15:11    Post subject: Reply with quote

Traore kan jo spille venstreback, så sånn sett har vi vel 4 mulige forsvarsspillere.
_________________
Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.09.2007 15:13    Post subject: Reply with quote

Enig, men da må vi plutselig ha en angriper til. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2007 15:25    Post subject: Reply with quote

Det syns ikke jeg, syns vi har for mange angrepsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2007 15:32    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi ikke har all verdens akutt behov for angripere om vi så skulle flytte ned Abdou. Vi sitter vel fortsatt med 7 stykker, iregna Valø og Aas.

Men det satt til side, så tror jeg det er mye lettere for oss å finne en angriper som passer inn, enn en back. Backproblemet generellt i Norge er stort (har ingen gode på landslaget fra egen liga, og det er ikke så mange utenlandske som utpeker seg i TL heller). Vi har en spiller som Austnes som etter det jeg har skjønt nærmest venter på å komme til oss. Dette tomrommet etter Braaten som Tørum og andre i klubben snakker om, synes jeg er veldig oppskrytt. Angrepsrekka har fått et løft etter at han ble borte, i mine øyne. Tempoet og kombinasjonene har blitt bedre etter at Braaten ga plass til Konè (som han i praksis gjorde).
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 02.09.2007 15:47    Post subject: Reply with quote

Går ikke Nordvik sin kontrakt ut etter 31/12-2007? Riseth har vel også en avtale med RBK om at han kan si opp kontrakten ved årskiftet, selv om han har ett år igjen av kontrakten. Det er vel egentlig bare Stoor som er sikker for RBK for neste sesong av dagens forsvarsspillere. Lago har kontrakt også neste år med RBK men er vel på vei ut pga non-EU-kvoten er overfylt.

Jeg håper Nordvik, Basma og Riseth fortsetter, men to venstrebacker, to midtstoppere og en høyreback må kjøpes inn til klubben. Det kan bli både dyrt og vanskelig å finne gode nok spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 15:49    Post subject: Reply with quote

Nordvik blir nok etter alt å dømme tilbudt ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel en av de som nesten alltid heller mot at det laget som er best og som har størst sjangs til å vinne kampen er det som bør starte, men nå som vi ser at vi glipper taket om målene våre, er det bare å begynne å tenke langsiktig. Dessverre føler nok Tørum så stort press på å vinne det som er igjen, at han vil prøve å skvise maksimalt ut av den førsteelveren han har pr. i dag, enn å begynne å bygge Rosenborg 2008 allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 17:31    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Jeg er vel en av de som nesten alltid heller mot at det laget som er best [...]


Så er frågan da, slik prestasjonene og holdningene som vises er, hvem som utgjør det beste laget.

eller, m.a.o, hvem mener du er dét laget?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det laget man antar å være best før kampen er spilt. Spiller A og spiller B kjemper om samme plass, og treneren mener spiller A vil være et bedre valg for akkurat denne kampen (alle forhold tatt under betraktning), bør han velge denne spilleren, selv om han ikke vil spille for klubben neste sesong, eller at den andre spilleren vil kunne bli en bedre spiller over tid.

Dette er bare noe jeg heller mot, og som ikke gjelder alltid for alle situasjoner, selvsagt. Sånn som det ligger ann nå, bør man se litt mer bort fra øyeblikkelige resultater, og tenke langsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 02.09.2007 19:31    Post subject: Reply with quote

Jo, men hvordan definerer man det der? Tørum velger jo alle foran Lago (og Nordvik), men sånn som de framtsår, er det rett, og er det egentlig det beste laget, og sender det overhodet noen signaler, annet enn at kjeftingen hans er bare tomme ord som det ligger null makt bak?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 20:07    Post subject: Reply with quote

Det blir jo bare spekulering, mener jeg. Jeg har forsatt stor tillit til Tørum (og Co.), og stoler på at hans bedømmelse av spillerne er riktig.

Før sesongen tenkte jeg med meg selv at jeg ville være fornøyd med sesongen om vi:

A. Vant serien

eller

B. Kom på 2-5. plass og gjorde det bra i UEFA Cup/fikk Champions League

Neste sesong vil jeg ha enda større forventninger, da jeg krever at en trener skal ha en spillemessig og resultatmessig framgang kontinuerlig de første årene i klubben. Han har nå bare vært trener i en og en halv sesong +, men hvis en trener ikke viser noen fremgang etter 2-3 sesonger, bør stille spørsmål om han er rett mann.
Back to top
View user's profile Send private message
hmm82
Junior


Joined: 28 May 2006
Posts: 73
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2007 20:35    Post subject: Reply with quote

Sats på Lago og Riseth i midtforsvaret resten av sesongen så får Tettey, Skjelbred og Sapara samspille en midtbane......
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 80, 81, 82  Next
Page 1 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb