English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Johan Lædre Bjørdal
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.08.2007 17:56    Post subject: Johan Lædre Bjørdal Reply with quote

PÃ¥ tv2sporten snakket de om denne unge stopperen til Glimt. Noen som har sett han i aksjon? Er han noe for oss?
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 06.08.2007 18:07    Post subject: Reply with quote

Husker i hvertfall at han ble jaktet av rosenborg for noen år siden, dvs som junior, men han valgte å gå til Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 06.08.2007 18:32    Post subject: Reply with quote

Han var på lån til FK Tønsberg for et par sesonger siden, da de var i 1.div.. han var meget solid da, resolutt og en ledertype man sjelden ser blant spillere i den alderen...
Back to top
View user's profile Send private message
Forumsjef
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 2116

PostPosted: 06.08.2007 18:34    Post subject: Reply with quote

Har sett én kamp av han i år, og da imponerte han sammen med Hoftun i midtforsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.08.2007 18:37    Post subject: Reply with quote

Høres jo unektelig bra ut. Da får vi satse på at de har funnet den mye etterlengtede stoppern.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 06.08.2007 18:40    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvem som er læremester for fyren skal jo ting ligge bra til rette i hvertfall.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2007 18:54    Post subject: Reply with quote

Etter det jeg har hørt skal han være en god ledertrype samt en sterk duellspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 06.08.2007 19:39    Post subject: Reply with quote

Er han kjapp?
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.08.2007 19:43    Post subject: Reply with quote

Og er han vesentlig bedre enn Nordvik?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.08.2007 19:56    Post subject: Reply with quote

Nordvik skal vel uansett ikke bekle mer enn én stopperposisjon av gangen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.08.2007 20:22    Post subject: Reply with quote

Hehe, nope, men vi har da Koppinen om gjengen får ut fingern og gir han en tilstrekkelig kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 06.08.2007 20:34    Post subject: Reply with quote

La han gå
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 06.08.2007 20:37    Post subject: Reply with quote

hvis det er han som er midtstopperen som kommer, må jeg si at de har lagt lista veldig lavt i forhold til de midtstopperne de jobbet med tidligere i sommer. Er en hvis forskjell i kvalitet på han Lædre og Mikael Antonsson.... Da bør en kanskje heller hente Birger Madsen i Sandefjord.

Men uansett dette er ikke forsterkninger til høsten, men mere langsiktige kjøp. Og det er bra. Men uansett vil jeg ha inn en midtstopper som kan gå rett inn i laget i europa i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 06.08.2007 20:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har knaptnok sett Lædre Bjørdal spille, men husker han var meget ettertraktet som junior. At han har dannet midtstopperpar med Hoftun i Bodo/Glimt ser jeg på som et stort pluss, men kan ikke gå god for hans egenskaper med ball. Kanskje rart om han er god nok til å heve Rosenborgforsvaret til det nivået de bør ha foran en eventuell Champions League-deltakelse, men dårligere enn de vi har er han garantert ikke.

Han trenger nok litt tid, men unge spillere tar høyere nivå fort, hvis bare talentet i bunnen er stort nok. Bare se som Skjelbred imponerte i CL, til tross for at mange opponerte mot at han skulle få sjansen da han var så ung. I Norge er det tradisjon for å la talentene råtne på benken til de er 24 år og "klare" for førstelaget. Newsflash; da har toget gått for lenge siden.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

Ikke verst å være kaptein for Glimt i en alder av 21. Spesielt med tanke på at rutinerte spillere som Hoftun, Berg, Johansen alle kunne vært kapteiner.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 06.08.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

Først nogle tidligere artikler:

Quote:
Både Rosenborg, Bryne og Viking har kommet med tilbud til Egersund-stopperen Johan Lædre Bjørdal (16). Også Tottenham har meldt sin interesse.

I går spilte han treningskamp for Viking mot Vard, og imponerte Kjell Inge Olsen.

- Johan løste sin jobb forbilledlig. Han er en moderne stoppertype, som kan bidra med ting også offensivt, sier Viking-treneren til Stavanger Aftenblad.


Toppklubber jagter 16-Ã¥ring

Quote:
'Modern central defender'
Bernstein is no doubt that Bjørdal has chosen wisely and will benefit both on and off the pitch. "Johan will continue his education at the local Saint Svithun school," said Bernstein. "He is a local lad with no experience of a top club, but he has shown himself to be very much the modern central defender with a very good understanding of the game."


Happy to be a homebo

Og så til en helt frisk:

Quote:
– Jeg er Glimt-spiller, jeg, sier Johan Lædre Bjørdal som ikke hadde hørt om den påståtte interessen TV2 meldte om.

21-åringen innrømmer at det er smigrende å bli nevnt i sammenheng med store klubber som Rosenborg. Men:

– Jeg trives utrolig godt i Glimt. Jeg svinger litt i prestasjonene, som mot Løv-Ham og nå sist, og det viktigste for meg er å spille på så høyest nivå som mulig. Jeg har ekstremt mye å gå på som fotballspiller, mener det unge kapteinen som har kontrakt i Glimt ut 2009-sesongen etter å ha kommet som Bosman-spiller fra Viking ved nyttår.


Glimt kaptejn RBK-aktuel?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 06.08.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Tviler på om han er noe mer aktuell, enn det å hente hjem Nordvik.

Ser ikke det å spille sammen med Hoftun, som noe større en å spille sammen med Singsaas i Molde, da begge er spillere med synkende kurve..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 06.08.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Hoftun mer rutine fra internasjonale kamper å slå i bordet med enn Singsaas, og var også i sin tid en mye bedre spiller. Jeg tror du skal være ganske tungnem for å ikke plukke opp flere tips og triks fra en så erfaren og spilleklok spiller sammenlignet med noe Molderask. Om Lædre Bjørdal da har egenskapene til å bli en spillende stopper som Hoftun; se det er en helt annen sak.

Apropos, kom over en gammel fxt-sak.

- Lærer enormt av Hoftun

fxt wrote:
Hyller Hoftun
- Jeg har lært masse på å spille ved siden av Erik Hoftun, sier Bjørdal.

Han forklarer:

- Jeg bare suger til meg informasjon fra ham hele tiden. Både på og utenfor banen. Hoftun er en ressursperson ut av en helt annen verden. Han har jo en helt utrolig rutine, og han vet hvordan du skal forberede deg til ulike kampsituasjoner, oppsummerer stoppertalentet.

_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.08.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Du verden som jeg koser meg på dette forumet når det ENDELIG kommer litt ordentlige rykter. Øl og peanøtter er hentet frem...

Da Hoftun ikke er spesielt rask..., tviler jeg veldig på at de har plassert en helt lik stoppertype ved siden av ham. Med andre ord; Lædre Bjørdal MÅ sannsynligvis ha bra med tempo i kroppen.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.08.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Ja det er i "rykte-periodene" og overgangsvinduene det er heftigst debatt og best poenger her TomH! Storkoser meg i kveld selv! Skål! Smile
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 06.08.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
hvis det er han som er midtstopperen som kommer, må jeg si at de har lagt lista veldig lavt i forhold til de midtstopperne de jobbet med tidligere i sommer. Er en hvis forskjell i kvalitet på han Lædre og Mikael Antonsson.... Da bør en kanskje heller hente Birger Madsen i Sandefjord.
Smile Haha, du mener at vi har lagt lista alt for lavt også trekker du fram Birger Madsen.. YOU MADE MY DAY Tommel'n opp!
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 06.08.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett JLB i et par kamper for Viking 2, etter å ha kommet tilbake fra diverse skadeavbrekk og lignende, så kan jeg gå god for talentet. Viking strakk seg langt for å beholde ham, men han valgte å gå til B/G hvor han kunne få spille fast på høyere nivå enn 2. div.

Det var et riktig valg av ham. Synd for oss, men bra for B/G og JLB. Et stort talent, som vil nå langt. Er profesjonell, smart og SJEF både i forsvars-situasjoner og når laget har ball. Han er ikke veldig rask, men takket være en naturlig taktisk klokhet så bruker han tempo på en effektiv måte.

Jeg tror han har selv best av å fullføre sesongen i Serie A. Han er ikke helt klar ennå, og å gå til RBK2/RBK nå vil ødelegge den fine utviklingskurven han har lenger nord.
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 07.08.2007 00:38    Post subject: Reply with quote

Her drømmer jeg om Karl Svensson, men så kommer denne guttungen opp...

Han kan godt bli kjøpt opp som talent, på lik ligne med Nordvik, så kan de begge erstatte Basma og Kvarme etter sesongen. Men vi SKAL kjøpe et klart førstevalg nå og da kan ikke denne stoppern være inærheten av en slik målsetting.

Men så vet vi jo selvfølgelig ikke hvordan sjefene ved Brakka tenker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2007 06:52    Post subject: Reply with quote

Da Avisa Nordland snakket med Eggen i går kveld, sa han følgende angående egersundguttens RBK-kandidatur:

– Det stemmer ikke at vi jobber med det. For å være veldig konkret har ikke vi satt igang noe med Glimt. Men det er mulig at han har vært diskutert.

Les mer: Glimt-kaptein RBK-aktuell?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.08.2007 13:12    Post subject: Reply with quote

Har han fart og teknikk som styrke så bør han hentes;)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Next
Page 1 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb