English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Statue av Nils Arne?
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 26.01.2005 21:26    Post subject: Statue av Nils Arne? Reply with quote

Hva synes folk her inne om det ville vært passende og "rett" å ha en statue av Nils Arne utenfor Lerkendal?

Slik jeg ser det (og garantert mange med meg) er Nils Arne den personen som har bidratt mest til Rosenborg's suksess de siste 10-15 årene, noe som har gjort han til den desidert mestvinnende treneren i Norge. En legende. Når folk utenlands blir spurt om de kan nevne noe om Rosenborg, tenker de fleste på Eggen. Han vil alltid være elsket blandt alle Rosenborgfans og supportere, da synes jeg det ganske enkelt hører til med en statue utenfor Lerkendal.

Si din mening!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Matteh
Junior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 42

PostPosted: 26.01.2005 22:15    Post subject: Reply with quote

En statue av sjæfen sjøl hadde vært supert. Eggen vil alltd huskes for ekte RBK fans.. Og de som blir født for sent til å huske noe av Eggen.. de skal vandre forbi denne statuen og spørre: "pappa.. hvem er det?" "jo, gutten min. Nå skal du høre."
Back to top
View user's profile Send private message
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 27.01.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

Tenkte CM når jeg så denne tråden! Hehe! Hvis du gjør det ekstremt godt setter supporterne opp en statue av deg utenfor stadion.

Synes Nils Arne fortjener en statue!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2005 01:23    Post subject: Reply with quote

Nils Arne burde få en statue på lik linje med den som står av Lord Nelson i London.. Det ,mener jeg, det Nils hr gjort for RBK og Trondheim er uten sidestykke i norks idrettshistorie!
En 30 meter høy søyle med en stor statue med en røykende Nils på toppen.. mulig det er politisk ukorrkekt, men røyken fra glansdagene burde tas med!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3193
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2005 01:44    Post subject: Reply with quote

Hehe! Smile
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2005 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes definitivt at vi burde ha en statue av Nils Arne. Bare tenk på alt han har gjordt for Rosenborg. Very Happy
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 11:22    Post subject: Reply with quote

Glad for å høre at noen er enige med meg om dette. Tenke faktisk FM/CM jeg også når jeg kom på dette. Dukket opp i hodet mitt når jeg hørte på Kongen av Lerkendal, som jo handler om Nils Arne Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2005 11:36    Post subject: Reply with quote

Gammelt tema dette. Det var mye snakk om statue da Eggen ga seg etter 2002-sesongen. Sjøl er'n klart i mot:

- Jeg synes ikke det skal være statue av Nils Arne Eggen utenfor Lerkendal stadion. Har ikke noe sans for det. Et slags monument over klubbens suksess rettet mot et enkeltindivid blir feil.

Les mer: Det store Eggen-intervjuet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 11:47    Post subject: Reply with quote

Hvis Nils Arne selv ikke ønsker det, er det kanskje ikke så aktuelt med en statue. Jeg mener iallfall at er det noen i Rosenborg-historien som fortjener en statue er det Nils Arne, men skal selvsagt ikke glemme Ivers selvfølgelig. Skal vel også sies at for Ivers' del blir det noen år for seint, kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 12:07    Post subject: Reply with quote

Å sette opp statue av NAE er vel det man kan gjøre som strider mest mot hans filosofi og prinsipper..... Dessuten tipper jeg den vil bli et yndet mål for urinering for bortelaget fans.

Jeg synes man bør vente til gubben en gang er borte (eller før), og så kalle Lerkendal Nils Arne Eggen Stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 12:22    Post subject: Reply with quote

Vel, å døpe om hele stadion er vel litt mer "drastisk" enn en statue? Blir litt vanskelig å skrive "Nils Arne Eggen Stadion" på øverse del av Adidas-tribunen også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2005 12:34    Post subject: Reply with quote

Tror ikke en statue er "folkelig" nok nei.

Og når gamlegubben en gang er borte, så er vel sansynligheten for at vi frekventerer Rema Lerkendal større enn N.A.Eggen stadion.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 12:51    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Vel, å døpe om hele stadion er vel litt mer "drastisk" enn en statue? Blir litt vanskelig å skrive "Nils Arne Eggen Stadion" på øverse del av Adidas-tribunen også.


Synes ikke at det å døpe om stadion er like drastisk som å smelle opp en diger bronsestatue utenfor stadion. Dersom man lar være å døpe om stadion pga et det er vanskelig å få plass til navnet, vel da har latskapen gått for langt. Arnold Schwarzenegger Stadion er vel ikke så mye lettere å få plass til (for ikke å snakke om å stave...)

Recon wrote:
Og når gamlegubben en gang er borte, så er vel sansynligheten for at vi frekventerer Rema Lerkendal større enn N.A.Eggen stadion.


Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

Tingen er vel at Lerkendal er et kjent navn ute i Europa. De som kjenner til Rosenborg er vel også kjent med navnet på hjemmebanen. Lerkendal har vel alltid(?) hett Lerkendal, og vil nok hete det i all evighet. En bronsestatue på et par meters høyde utenfor Brakka f.eks hadde vel revolusjonert noe, slik som jeg mener et nytt navn på Lerkendal ville gjort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2005 12:59    Post subject: Reply with quote

Den ville ihvertfall fått Brakka til å se enda mindre ut! Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 13:03    Post subject: Reply with quote

Hehe, sant nok Smile Ellers kunne den evt stått i nærheten av den digre RBK-logoen i murstein (som forøvrig er svært godt laget) utenfor Rema-tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2005 13:06    Post subject: Reply with quote

Der har du noe av det som gjør meg så rasende over folka som styrer klubben her. SLIKT legger de flid i, men det meste annet er heller lemfeldig styrt.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 13:11    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Tingen er vel at Lerkendal er et kjent navn ute i Europa. De som kjenner til Rosenborg er vel også kjent med navnet på hjemmebanen.


Ehhh, vet ikke om jeg er helt enig med deg i det. Tror nok hvis du spør fotball-fans i Europa, vil nok mange flere nikke gjenkjennende til navnet "Nils Arne Eggen" enn til "Lerkendal".

Vet du forresten navnet på stadion til Maccabi Tel Aviv? (Uten å google)
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 13:13    Post subject: Reply with quote

Jepp, får bare håpe de legger godt gjennomførte planer for den neste utbyggingen, som trolig blir den siste slik jeg ser det. Med tak og "hjørne-tribuner" er det ikke mye mer som kan gjøres med stadion. Satser, håper og ber til Gud om at pilarene fra det nåværende taket blir borte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Man kunne jo kalle selve grunnen utenfor stadion for "Eggen's Plass" eller noe sånt...
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 13:23    Post subject: Reply with quote

DET er en svært god idé! Ganske "nøytralt" og samtidig noe til ære for Nils Arne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2005 14:17    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
DET er en svært god idé! Ganske "nøytralt" og samtidig noe til ære for Nils Arne.


Nettopp det jeg mente.. det kan umulig virke støtende på noen, og det opphøyer heller ikke personen Eggen i strid med hans egen filosofi..
Samtidig som det minner alle omkring klubben om den personen som la selve grunnstenen for den suksessen RBK har hatt de siste 15 årene!
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.01.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

Synes en eller annen burde spre "budskapet" over til Brakka. Det som er litt kjipt, er vel at det er noe sent for å gjennomføre noe slikt. Burde vært kort tid etter at han gikk av som hovedtrener Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 04.02.2005 16:54    Post subject: Reply with quote

Sett en Giga Statu utenfor Lerkendal, Nils Arne Eggen med røyk i den ene hånda og en fotball i den andre!

News:

http://www.dagbladet.no/s...22469.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2005 11:34    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om jeg skal gråte eller le av det her:

Det har lenge vært spekulert i hvem som skal pryde sokkelen ved hovedinngangen til Color Line stadion. Svaret er John Arne Riise.

Fredag ankom nemlig en bronsestatue med en høyde på cirka 2,5 meter Ålesund.

- Statuen er av John Arne Riise. Han står støtt på høyrefoten, mens venstrefoten akkurat har avfyrt et skudd, forteller en kilde som har sett statuen flere ganger.

Les mer: Riise havner på sokkelen

Dette er ærlig talt det samme som om RBK hadde hatt Steffen Iversen på sokkel utenfor Lerkendal. Riise-opplegget er egentlig verre enn som så; her er det snakk om en spiller som bare så vidt har spilt seniorfotball for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb