English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Bør hoftun legge opp nu?
ja
40%
 40%  [ 18 ]
nei, la han spille med riseth/koppinen
28%
 28%  [ 13 ]
nei, la han spille defensiv midtbane
15%
 15%  [ 7 ]
nei la han slite benken og komme inn av og til
15%
 15%  [ 7 ]
Total Votes : 45

Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2005 23:35    Post subject: Erik Hoftun Reply with quote

Dette var nok en flau forestilling fra Hoftun, basma er back, og et klart andrevalg sånn jeg ser det nå, riseth er brukbar et år til (når han endelig blir frisk..) og Koppinen vet vi ikke noe konkret om ennå (på det nivået RBK er)

BRATSETH!!
Nå må du se å åpne opp lommeboka og kjøpe fart til midtforsvaret..
Det var ÅPENBART hva som var problemet både i dag og i går, faktisk var en STOR del av baklengsmåla i årets tippeliga forårsaket av en grusom treghet i midtforsvaret. EN treg midtstopper som leser spillet er greit, eller til nød en treg defensiv midtbane (hoftun hint hint) så kjøp et HURTIG talent og et HURTIGTOG som kan gå rett inn på laget NÅ

Om du må bruke 5-10-15-20 eller 100 millioner er likegyldig, dette MÅ til for å utvikle RBK. Trygghet bakover=selvtillit forover...


LØP OG KJØP!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 12.01.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

Hoftun burde legge opp nå som han er "over the top". Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 12.01.2005 15:49    Post subject: Reply with quote

Kommer Beto så kan godt Hoftun "omskoleres" til defensiv/sentral midtbane...men uten Beto så er jeg redd vi trenger han der bake.

Om Beto sier ja, så har en kanskje løst to problemer for 2005 sesongen; Midtstopperplassen med Riseth/Beto og sentral/defensiv midtbane med Hoftun.

Ikke noe langsiktig men kanskje den beste løsningen på kort sikt...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2005 20:29    Post subject: Reply with quote

beto er ikke rask nok... det vi trenger er et skikkelig hurtigtog, en som kan ta inn 2-3 de 2-3 meterene som er så uhyre viktig..
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2005 11:33    Post subject: Reply with quote

Bare fordi Erik spiller en dårlig kamp betyr ikke det nøvdvendigvis at han behøver å legge opp. Jeg synes han bør fortsette et år eller to til jeg. Han er en god fotballspiller og itillegg har han masse rutine som vi har brukt for. Smile

RBK
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 14.01.2005 16:43    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ny midtstopper? Vi har jo kjøpt Koppinen. Gi ham en sjanse!
Han er knallbra. Har sett ham spille flere kamper i år.Koppinen er bedre enn både Hoftun og Riseth.
Når det gjelder fart blir jo Riseth regnet for å være rask. Han og Koppinen vil bli et kjempepar!
Gi dem en sjanse og slutt med tøvet deres!
Takk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2005 17:04    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Hvorfor ny midtstopper? Vi har jo kjøpt Koppinen. Gi ham en sjanse!
Han er knallbra. Har sett ham spille flere kamper i år.Koppinen er bedre enn både Hoftun og Riseth.
Når det gjelder fart blir jo Riseth regnet for å være rask. Han og Koppinen vil bli et kjempepar!
Gi dem en sjanse og slutt med tøvet deres!
Takk


Gjelder vel heller backup! Første rekka er bra den! Men hva skal skje viss Riseth blir skada i en mnd å koppinen får karantene for rødt kort?
Det er svært tynt på midtstopperplass!!!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 14.01.2005 19:25    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Gjelder vel heller backup! Første rekka er bra den! Men hva skal skje viss Riseth blir skada i en mnd å koppinen får karantene for rødt kort?
Det er svært tynt på midtstopperplass!!!


En klubb som RBK kan ikke regne med å ha fornøyde toppspillere på benken over tid... hvis èn midtstopper blir skadet samtidig som at en annen må ut i karantene, så får vi bruke unge spillere eller evt omrokkere og improvisere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2005 20:09    Post subject: Reply with quote

RBK- jenta wrote:
Bare fordi Erik spiller en dårlig kamp betyr ikke det nøvdvendigvis at han behøver å legge opp. Jeg synes han bør fortsette et år eller to til jeg. Han er en god fotballspiller og itillegg har han masse rutine som vi har brukt for.



Forsåvidt enig i dette. Ikke avskriv Hoftun pga etpar dårlige kamper. Han er en viktig brikke som igangsetter og har et overblikk som få andre. Såvidt jeg husker så var han den eneste som spilte alle obligatoriske kamper ifjor. Ok sesongen ifjor var ikke topp, men det skyldes også at Riseth var rusten med småskader i lange perioder. Hoftun kan komme tilbake og ingen er så sjef som en Hoftun iform!

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 14.01.2005 21:00    Post subject: Reply with quote

Vel, Basma er da en meget god back-up som midtstopper. Rask er han også. Med både Basma og evt Hoftun som back-up vil jeg si at vi er godt forspent.
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2005 12:33    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du kampen mot Feyenoord?
Basma var ikke no spesielt godt alternativ der..
Men men, nå har vi i det minste fått et alternativ til i Kvarme, om vi kjører han sammen med Riseth, Hoftun som et alternativ på defensiv midtbane, koppinen som reserve, er det bare èn ting som mangler, et ungt stoppertalent som kan bygges sakte opp med erfaring gjennom forsiktig matching (kanskje leies ut til skeid)

Forøvrig mangler vi fortsatt en "Skammelsrudtype" på midtbanen
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 15.01.2005 13:41    Post subject: Reply with quote

Ikke mange unge gode midtstoppere som fristes av RBK nå...
Takk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 15.01.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

RBK Sandvika:
Skjønner ikke at du bedømmer spillere (Basma) etter kun en kamp (som attpåtil ikke er i sesongen).
Takk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2005 15:57    Post subject: Reply with quote

TomH

Denne kampen var kun et eksempel, basma har spilt få eller ingen gode matcher siden 2003..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2005 03:57    Post subject: Reply with quote

Valgte å endre tittel på denne tråden fra "Vi må ha nye midtstoppere" til "Erik Hoftun" ettersom midtstopperkjøp diskuteres både i Nye-spillere- og Kvarme-tråden.

I alle fall:

"Erik Hoftun er i ferd med å bli Rosenborgs nye «skyteskive». Nå frykter Bent Skammelsrud at 35-åringen kan få en trist avskjed i klubben.

(...)

- Å få et stempel kan være det verste for en fotballspiller. Det er Erik i ferd med å få. Han kan spille syv gode kamper på rad og én dårlig. Likevel vil han bli oppfattet som treg og gammel. Det tærer på selvtilliten og tryggheten, sier Bent Skammelsrud.

(...)

- Burde Hoftun ha lagt opp før årets sesong?

- Jeg forstår at mange reiser det spørsmålet nå. Men vi skal ikke glemme at det ennå er mange måneder til seriestart. Erik vet best av alle om han fortsatt har noe å tilføre Rosenborg sportslig. Men han kan samtidig risikere å få en trist avskjed dersom sesongen blir like tung som i fjor høst. Erik har vært en av de beste spillerne i Rosenborg gjennom alle tider. Han fortjener ikke en dårlig avskjed, sier Skammelsrud."

Les mer: Frykter en trist Hoftun-avskjed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2005 09:50    Post subject: Reply with quote

He-he, jeg la før jul fram muligheten for å plassere Hoftun på midtbanen. Nå har Perry tatt over stafettpinnen:

- Erik har spilt i den posisjonen tidligere, og han har vist at han behersker den. Det er en interessant tanke og det er noe vi selvsagt har diskutert, sier PJH.

Les mer: Skal teste Hoftun på midtbanen

Hva synes dere om dette alternativet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2005 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er i utgangspunktet positiv til ideen, men vil jo gjerne se ham i den posisjonen noen kamper først. At han bør få sjansen synes jeg er klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 17.01.2005 10:40    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg er i utgangspunktet positiv til ideen, men vil jo gjerne se ham i den posisjonen noen kamper først. At han bør få sjansen synes jeg er klart.


Enig med deg der. Tror han kan bli god i en defensiv midtbaneposisjon i v-formen, men han må jo få prøve seg litt før slår fast om det er en god ide.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2005 11:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Erik har spilt i den posisjonen tidligere, og han har vist at han behersker den.


(Nedenfor er litt av det samme som jeg skrev før jul, men forhåpentligvis til glede for nye lesere! Wink )

Våren 1998 Hoftun spilte sentralt på midtbanen, som en slags midlertidig erstatter for Bayer Leverkusen-spilleren Bent Skammelsrud.

Årsaken til at Sollied skjøv fram Hoftun var vel at Erland Johnsen spilte bra som stopper, samtidig som Andreas Mayer var skadet.

Hoftun greide seg bra på midten, og ble blant annet kåret til banens beste i 3-0-seieren mot Haugesund:

«Hoftun spilte ikke noen kanonkamp i går, men i en uvant rolle som sentral midtbanespiller viste han hvorfor han ligger an til å bli en av få hjemlige spillere som får VM-billett.

- Jo, det gikk vel sånn brukbart, men jeg trives bedre som midtstopper. Det er det jeg kan best og det er der jeg aller helst vil spille, sier Hoftun, som scoret Rosenborgs andre mål i går.»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2005 11:17    Post subject: Reply with quote

Å prøve Hoftun på midtbanen høres ut som en interessant ide. Hoftun er en spillende midtstopper og en viktig brikke som ballfordeler i RBK pga bra pasningssikkerhet. De halsbrekkende driblingene som sender hjertet opp i halsen fra tid til annen ender jo bra i 95 % av tilfellene. Tror Hoftun med den roen og overblikket han har vil passe bra der. Ørjan Berg er bra i denne rollen, men enda bedre som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 17.01.2005 12:21    Post subject: Reply with quote

Noen som husket kampen som førte han til RBK da ?

4 mål for Molde i samme kamp !!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 17.01.2005 14:43    Post subject: Reply with quote

Har før udtalt at jeg er positiv til ideen. Tror det kommer til at blive en god løsning, da jeg er af den overbevisning at Hoftun har de rette kvaliteter til at beklæde rollen. Jeg har dog en lille frygt om, at Rosenborg, med Hoftun klar som central midtbane, indstiller søgningen af et centralt midtbane køb, noget jeg mener absolut ikke må ske. For Hoftun er jo bare en midlertidig løsning og da ham og Berg trolig forsvinder efter sesongen, må der findes en erstatter, og jo før jo bedre!
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 17.01.2005 15:45    Post subject: Reply with quote

Vil helst ikke se Hoftun i nærheten av Lerkendal annet enn evt sammen med VIPpakket.
Han er faktisk enda treigere enn Skammels var, er ikke i nærheten av den evnen til pasninger(hvem klarte påstå han er pasningssikker??? Isåfall er Solli også pasningssikker), eller å vende spillet diagonalt. Han har også vist med all mulig sikkerhet de siste året at han overhodet ikke har blikket sitt for spillet heller, sidne han konsekvent er feilplassert og lar motspillere spille på hans svakhet, hurtigheten.

Men mest av alt har han satt seg selv over klubben og kan brenne i h.. som det svinet han er.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 17.01.2005 16:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men mest av alt har han satt seg selv over klubben og kan brenne i h.. som det svinet han er.


Hvilken planet er du på idag ????

Jeg rekvirerer Raga`s "noen å hate" 5x på reply for deg Recon......morgen og kveld til symptomene gir seg... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 17.01.2005 21:08    Post subject: Reply with quote

Han og resten av søpla som skøyv fra seg ansvaret for 2004sesongen på noen andre for å kjøpe seg nok en tragisk sesong i drakta. Avskyr alle de sv...a der!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb