English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borteturer
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 03.10.2006 18:30    Post subject: Reply with quote

Hvis du skal på bortetur gjennom Kjernen så trenger du bare en signert lapp av dine foreldre om at du får være med. Men nei, det er ingen aldersgrense på dags turer. Er ikke så sikker når det gjelder overnatting.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.10.2006 11:07    Post subject: Reply with quote

Litt av en bortetur:

Tre Zenit St. Petersburg-supportere kjørte 15.000 kilometer for å se et av lagets bortekamper.

(...)

Dessverre ville ikke Honda'en være med på nye 15.000 kilometer, og sa takk for seg i Vladivostok. De måtte derfor ta toget tilbake.

Som takk for støtten valgte derfor klubbledelsen i Zenit, i samarbeid med en sponsor, å overrekke de tre en splitter ny Toyota Corolla i forkant av hjemmekampen mot Spartak Moskva.

Les mer: Kjørte 15.000 km for å se Panzer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 18.10.2006 17:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi møtes på Era, Torgalmenningen, fra klokken 14.00.


La merke til dette på kjernen.com

Selv om det ikke er langt fra, så er det ikke helt riktig. Era ligger i det gamle posthuset, som nå er et kjøpesenter som heter Xhibition (ikke le). Adressen til denne bygningen er Småstrandgaten 3, og bør være lett å finne frem til FRA torgallmenningen.

Kart som viser hvor Era ligger

Ellers ønsker denne Viking-supporteren alle RBK-fans velkommen til hans hjemby. (Håper det virker logisk).
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Kjernen har inngått ny bussavtale med Tropehagen Zoo: Cool



I går var bussene derimot allerede utleid, og en nødløsning måtte til. Det ble visst siste gang:

- Vi kjører ikke noen flere turer med Kjernen. Det var en total mangel på folkeskikk og respekt for oss som kjørte. Det ble konsumert enorme mengder med alkohol, uten at noen hadde spurt oss om det var greit. Det var svært høylytt, og det var hærverk og tilgrising. Vi hadde en enorm jobb med å gjøre ren bussen etterpå, sier Raymond Selvaag, innehaver av Selvaag buss.

Les mer: Nekter å kjøre Kjernen

Antar dette var årsaken til at vi på den andre bussen måtte bytte over til Selvaag-bussen på hjemturen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.04.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Hehe. Så han ene som bare lå på gresset.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

Her er kjernens oppfatning av hva som hendte på turen. Kjernens forum
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2007 22:11    Post subject: Reply with quote

Ved nærmere ettertanke var det vel en annen grunn til at vi byttet buss, nemlig at vår første sjåfør (som representerte et annet selskap) skulle ha lengre hvilepause, og dermed ventet til at den andre avgangen kl. 01.

Uansett tror jeg nok at Selvaag overdriver.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2007 23:16    Post subject: Reply with quote

Thorleif trør støttende til i kommentar-feltet:

Quote:
Synes dette ser noe dramatisk ut. Vårt selskap har kjørt Kjernen på samtlige kamper i inn og utland siden 2003 tom 2006 Dette blir etthvert en del tusen mil, uten at vi har fått ødelagt en eneste ting.Nå må vi pressisere at vi ikke kan ta stilling til overnevnte artikkel,men synes det er noe dramatisk og mene at dette er en gjeng med pøbel: Det er ikke vår erfaring.Hvis det i tilfelle det hadde blitt ødelagt noe,så har vi regnet med at dette ville blitt erstattet uten noe problem,uten store oppslag i adressa.


Egentlig mer irritert nå enn i stad over at selskapet tok opp dette direkte med Adressa uten å varsle tursjefen i Kjernen. Heldigvis skal vi ikke ha noe med Selvaag å gjøre framover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 23.04.2007 09:48    Post subject: Reply with quote

Var ikke på tur men ser for meg at det hele er en smule overdrevet. Noen var helt sikkert for fulle. Men de av oss som har noen mil med turer bak seg veit hvordan første bortetur pleier å være. Spesielt hvis det er lørdagskamp og greier. Mange ferskinger som ikke helt veit hvordan ting og tang skal være. Dette pleier som regel å bedre seg utover sesongen. Akkurat som med spillet på banen...
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

For en tosk:

- De syntes at jeg ikke skulle ha gått ut med det, og heller tatt det opp med dem. Og det kan jeg beklage, sier Selvaag.

Les mer: Kjernen kjenner seg ikke igjen i kritikken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mainn
Rutinert


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 515
Location: Vest /øst / nord/ sør

PostPosted: 23.04.2007 16:58    Post subject: Reply with quote

hva er det med disse medlemmene i kjernen? klarer å rasere en buss & oppføre seg som bavianer?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2007 17:01    Post subject: Reply with quote

Et par nakketrekk i gulvet var alt av hærverk, da...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 23.04.2007 17:39    Post subject: Reply with quote

Mainn: Det er blandt annet slike poster som gjør at flere av oss tviler på at du er RBK-supporter. Jeg var i ferd med å tro på deg, helt til jeg leste den der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mainn
Rutinert


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 515
Location: Vest /øst / nord/ sør

PostPosted: 23.04.2007 17:50    Post subject: Reply with quote

2mas: okei, da var det temmelig overdrevet i avisen Smile

haugen: jeg skal erkjenne at jeg aldri har vært noen kjernen-medlem & vil heller aldri befinne meg der, men det er i hovedsak pga at jeg ikke er en syngende eller ropende supporter, jeg liker mer å studere spillet & få glede av å være tilstede på stadion. Mulig jeg er tilbake neste sesong.
Flott at andre synger & roper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2008 10:06    Post subject: Reply with quote

Han har sett Rosenborg på 40 forskjellige arenaer i ti forskjellige land. Foran årets seriestart kribler det mer enn på lenge for supersupporteren Frank Møllegaard.

- Jeg ble skikkelig hekta etter å ha vært med på bortekampen mot Bayern München i mars 2000. Det er vanskelig å forklare hvorfor det ble slik, men å følge Rosenborg gir meg både mange store opplevelser og en spesiell kribling i kroppen, sier Møllegaard, som tilbrakte sine første levemåneder i nettopp Rosenborggata i Trondheim. I samme hus, en god del år tidligere, vokste Odd Iversen opp. Iversen i andre, familien Møllegaard i første.

Les mer: Frank klar for nye tokt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

Etter LSK-kampen mot Brann søndag kveld satte Kanari-Fansen seg på bussen for å kjøre hjem til Lillestrøm. På hjemturen gikk det galt.

Etter gjentatte advarsler på grunn av bråk og uro, ble en 17-åring kastet av bussen og etterlatt i nærheten av Lærdalstunnelen mellom Aurland og Lærdal i Sogn og Fjordane – 50 mil hjemmefra. Batteriet på mobilen hans var flatt.

Les mer: Full 17-Ã¥ring kastet av bussen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 29.04.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Håper på det samme på bussene fra Trondheim til Molde i mai. Så spares man for masse dressering av toskete fjortisser der i stedet.

Helst iverksett dette etter allerede 18-års grense, så ingen kan syte etterpå fordi ungene deres drikekr som idioter og så blir kastet av på tur over fjellet.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 29.04.2008 22:14    Post subject: Reply with quote

Det er greit at det hiver av bråkemakere ,men rett utenfor Lærdalstunnelen er ikke akkurat det beste stedet. Ideelt sett burde han vært hevet av med en bensinstasjon, det aller beste hadde vært å tilkalle politiet og la dem bringe han inn. Slik som det ble gjort kunne iværstefall endt fatalt.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 30.04.2008 07:11    Post subject: Reply with quote

Akkurat det med hvor han blir kastet av bussen er vel strengt tatt vedkomendes egen feil. Du blir pælma ut fra utesteder også hvis du ikke oppfører deg, uansett hvor kaldt det er.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Brann krever fødselsnr. fra VIF-supporterne 16. mai

NRK-sak
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
d@len
Rutinert


Joined: 03 Sep 2007
Posts: 509

PostPosted: 06.05.2008 00:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at noen blir skeptisk til å oppgi personopplysninger; enkelte ville ha det til at listene ville bli brukt av politiet evt i forbindelse med bråk.
Brann sier jo at det er kun for å sjekke hvem som kommer - "I en 40-års dag ønsker du å ha oversikt over hvem som kommer".

Saken er overdrevet, men det blir nok avklart i løpet av onsdagen. Ingen krise vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2008 08:16    Post subject: Reply with quote

Saken er jo om arrangøren har lov til å stigmatisere bortesupporterne på denne måten. Jf. Everton-kampen har Brann større problemer med egne supportere...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.05.2008 09:07    Post subject: Reply with quote

I de bursdagsselskapene jeg har vært i har jeg i alle fall aldri måttet oppgi fødselsnummer, men man har kanskje andre tradisjoner i "republikken" Bergen?
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 06.05.2008 10:50    Post subject: Reply with quote

Det er vel strengt tatt bare politiet eller folk med politimyndighet som kan kreve personalia av folk. At man vil leke politi som i Branns tilfelle er vel ikke nok.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
d@len
Rutinert


Joined: 03 Sep 2007
Posts: 509

PostPosted: 06.05.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

Det trodde jeg også, men Brann har forhørt seg med Datatilsynet og kan kreve slike opplysninger. Nå ble det sagt i den NrK-reportasjen at et Klanen-medlemskort var godt nok. Nå vet jeg ikke hvordan et slikt kort ser ut, men jeg regner med det ikke står fullt fødselsnr osv.

Når det gjelder egne supportere så har vel Brann den kontrollen de trenger Very Happy Du vet - det er de andre supporterene sin skyld Wink Derfor må vi kontrollere dem fremfor våre egne.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb