English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslaget
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 76, 77, 78  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.03.2007 03:34    Post subject: Reply with quote

Mannefall før treningsleiern i Manchester!

Dessuten er det godt at Hareide har tatt til vette og forhåpentligvis tar ut Erik Nevland til landslagstroppen mot Bosnia-Herzegovina og Tyrkia!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2007 11:11    Post subject: Reply with quote

- Gutter som Tettey, Ciljan og Daniel Fredheim Holm har de aller beste ferdigheter, men rutine og erfaring er også veldig viktig. Nå får vi sett dem i landslagsmiljøet her nede, og så er neste steg å være i god form i slutten av måneden, sier landslagssjefen.

Les mer: «Du blir litt gutt igjen, og sier ja til alt»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2007 18:02    Post subject: Reply with quote

- Det er kanskje litt for tidlig for dem nå. Men vi har to kamper i juni, og da er begge to klare kandidater til å være aspiranter i troppen, dersom de fortsetter utviklingen, sier Hareide.

Les mer: Hareide kaller RBK-juvelene drivkraften
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.03.2007 12:34    Post subject: Reply with quote

"Tør ikke ta sjanser"
-Feilen med norsk fotball er at man er livredd for å tape. Og når man er redd for å tape, ja da taper man mot lag man er bedre enn. I norsk fotball er man altfor opptatt av balanse og lav risiko, sier Fagermo.

Han har mange gode poeng i den artikkelen, han godeste Fargermo. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

Fagermo trekker frem mye bra poenger i den artikkelen ja. Hovedpoenget her er jo at Hareide gang på gang har vist at han er redd for å tape når han skal lede laget sitt i kamper det virkelig betyr noe.

I treningskamper med landslaget kan vi godt forsøke å spille kombinasjonsfotball, men i kvalik-kampene skal alt ensidig gå på langballer i lufta, fordi det er der 'vi er best'.

Mens han var i RBK spilte vi av og til glimrende fotball i serien, men i CL-kvaliken mot Deportivo skulle vi spille langballer i lufta, fordi det var der 'de var svakest'.

Noen andre som ser et mønster her?
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 27.03.2007 12:45    Post subject: Reply with quote

Fagermo er en fornuftig kar. Kommer til å bli den neste store treneren i Norge. Eggenskolen har han også gått.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.03.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Lyder fornuftig han Fagermo.

Per dags dato er det norske landslaget en skændsel, spillestilen er den samme som under Semb med lange baller op mod fyrtårnet Carew og en Hagen som får modspillerne til at ønske at de have spillet håndbold istedet for fotball i deres ungdom.
Hvis NFF har lidt guts så ryger Hareide efter et tab mod Tyrkia. Spørgsmålet er så hvem erstatteren skal være. En fortaler for offensiv fotball, det er helt sikkert.
Sollied, Eggen, kanske Fagermo, hvis vi snakker norsk. Selv er jeg trøt af at landstrænere henter spillere ind som er langt under niveauet som gør sig gældene på landslaget. Hvordan er det muligt at Solli har over 20 kamper for det norske landslaget? Jo, det er Hareide som forsvarer købet af ham tilbage i 2003.
Altså ville en offensiv udenlandsk træner ikke være dårligt hvis landslaget skal hæves.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 27.03.2007 13:45    Post subject: Reply with quote

Mye fornuftig fra Fagermo og sannsynligheten for at Hareide blir sparka øker nok mer for hvert tap så lenge Sollied er ledig på markedet (kontra hvis Sollied får ny jobb). Samtidig så må det jo sies at spillematerialet ikke ser å mye å rope hurra for heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2007 13:51    Post subject: Reply with quote

Sånn som det er nå, er det like mye et problem at Hareide ikke tørr og spille fotball på den måten han liker og spille fotball på.

Han gjør et kompromiss mellom det han selv trur på, og det NFF mener om hvordan fotball skal spilles, og da blir det ikke bra.

Må få en landslagstrener med mer baller en det Hareide har.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 27.03.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Altså ville en offensiv udenlandsk træner ikke være dårligt hvis landslaget skal hæves.

Enig, da jeg håper at Sollied finner seg jobb igjen i Europa. Hvis han ikke gjør det må vi se lenge etter enda en norsk trener ute i Europa som står for en så offensiv fotball at spillerne hans kritiserer ham for å ikke ville vokte en ledelse på slutten av kampene. Vi trenger noen ambassadører for den typen fotball.

Husker da det var debatter rundt dette for en god del år siden, og at bl.a. han godeste Stabæk-onkelen foreslo dette. Tradisjonalistene trakk selvfølgelig fram det mislykkede oppholdet til Tord Grip, akkurat som om han er målestokken for hva en spennende utenlandsk trener skal være.

Det spørs om vi også må ha et regimeskifte i NFF for å få til dette. Men den klubben er det vel ingen som rår på.


Last edited by Anders4 on 27.03.2007 15:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

Nåja, hver gang jeg ser Sondre Kåfjord på TV så kommer alltid de første tonene fra 'Don't Fear The Reaper' snikende inn i hjernebarken. Men utseende kan vel bedra.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 28.03.2007 14:01    Post subject: Reply with quote

Slemt, slemt... men jeg måtte le stort av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Lloyd
Senior


Joined: 20 Dec 2004
Posts: 242
Location: Manilla, Ph.

PostPosted: 29.03.2007 09:48    Post subject: Reply with quote

Ved neste korsvei synes det som en god idè å ansette en utenlandsk trener med baller til å rydde vekk en del av de gamle spillerne, slippe til yngre spillere på laget (i Norge er man et talent til man har rundet 25 år) og med noen nye impulser. Det kommer NFF, i alt sitt organisatoriske enfold, imidlertid aldri til å gå for.

Hvem blir den neste landslagstrener ? Hareide fortsetter uansett resultater i fremtiden en god periode fremover, det er gjerne slik hos NFF. Deretter ? Høgmo lå lenge godt an, men han er vel nå ute av "naturlige" årsaker. Selv tipper Stig Inge Bjørnebye om et par år, under forutsetning av at ikke går fullstendig på trynet med Start. Det ville vært akkurat passe PC hos NFF og akkurat passe forutsigbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 30.03.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk Kjetil Rekdal kunne fått til noe med landsen *dukke*
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 30.03.2007 23:48    Post subject: Reply with quote

Ja, om mulig, en enda kjedligere spillestil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 02.04.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Holdt på å le meg i hjel når jeg kom over denne siden: www.stakkars.no
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 02.04.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Dette er sikkert gammelt nytt, men jeg lo mer av denne:

Dette hadde blitt lagt til på wikipedia om Thomas Myhre etter kampen mot Tyrkia:

” Etter en viktig kamp mot Tyrkia den 28.mars.2007, hvor Norge ledet 2-0 til pausen, viste Thomas Myhre hvilken klasse han var i. Nemling 4.klasse. Etter 2 gedigene tabber hvor han gjorde resultatet til 2-2, spekuleres det nå i å om han var bestukket. Denne påstanden kommer i bakgrunn av av 2 afrikanere kom bort til han etter kampen og sa "bra jobba, du får pikk etterpå". Spekulasjonene sannhet vil vise seg i neste trening som myhre deltar i, hvor media vil sterkt fokusere på hans gåstil”
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 04.04.2007 17:31    Post subject: Reply with quote

Meget bra skrevet artikkel på The Guardian om Drillo (!):

On second thoughts ... Egil Olsen
_________________
4-4-3
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2007 13:14    Post subject: Reply with quote

- Det er en god del fotballsupportere som ikke bryr seg om landslaget i det hele tatt. De synes landskamper er et irriterende avbrudd fra klubbfotballen, sier Hognestad.

Les mer: Fotballsupportere synes landskamper er et irriterende avbrudd fra klubbfotballen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 30.05.2007 12:15    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg er medgangssupporter når det gjelder landslaget. Klarer ikke å mobilisere den helt store entusiasmen for tida, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2007 12:27    Post subject: Reply with quote

Har det på helt samme måte. Dessverre er jeg elendig til å utvelge kamper å se. Alle de "bra" kampene går jeg glipp av, mens jeg ser de skikkelig elendige.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2007 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg hadde gått på enkelte landslagskamper om jeg hadde hatt muligheten til det. Se på TV er bare kjedelig. Kun CL og RBK som er verdt å se på TV. Landslagsfotball er en østlandskultur, og har liten entusiasme utover Oslo området. Hvis man hadde rulert litt på hvor man hadde spilt landskamper så tror jeg at man på lang sikt ville ha fått høyere tilskuertall og litt interesse utover østlandet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Bildet er sterkest av Drillo i slagstøvler og krøllete treningsdrakt omkranset av den striglete, internasjonale fotballekspertisen på treningsfeltet dagen foran hjemmemøtene med Italia og Nederland i 91 og 92-sesongen. Vår profet beskriver med full autoritet hva som kommer til å skje på banen i morgen; ekspertisen er vantro, forbløffet over kraften i karakteristikkene og detaljene i beskrivelsene; men de noterer likevel. Verden over er forhåndsstoff tross alt for særinger, og her får de full pakke med gavepapir i de sterkeste fargene pluss feite overskrifter som bånd.

Så kommer kampdagene. Spillet blir som Drillo fortalte, sjansene skjer på den måten han har sagt, og resultatene forandrer alt vi er vant til når det gjelder norsk landslagsfotball: 2–1 mot Italia og 2–1 mot Nederland.

Les mer: Vasser i Drillos fotspor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2007 17:29    Post subject: Reply with quote

Da Semb stokket det til for seg selv ved å bli litt for beregnende og stjernefokusert i EM sommeren etter, og Norge røk ut på to spanske scoringer i overtidsminuttene mot Jugoslavia, snudde stemningen. Etter hvert ble ikke landslaget lenger folkets lag.

Årsaken til stemningsskiftet var atskillig mer dyptgripende enn at fotballpublikummet var blitt trøtt av lange baller og kyniske landslagstrenere. Forutsetningene var endret mer i spillergarderoben og utenfor banen enn i selve spillet.

(...)

I løpet av 1990-tallet var en hel generasjon nordmenn blitt vant til å se på seg selv som vinnere. Norge var best på alle områder med grenseløse muligheter for den enkelte, topp økonomi og idrettsstjerner som bare bekreftet den spesielle nasjonale kvaliteten. Vi ble kulturelt dopet på oss selv.

Med et sånt forvrengt selvbilde ble det ikke lenger bra nok å vinne mye mer enn vi noen gang hadde gjort.

Les mer: 14 år, stappmett og lei
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

– Jeg har besluttet å si opp min stilling i NRK. Det gjør jeg med tungt hjerte. Det har vært en flott redaksjon å jobbe med, sier Ola By Rise.

Nå sikter han mot å hjelpe Norge til VM i 2010.

Les mer: By Rise fortsetter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 76, 77, 78  Next
Page 3 of 78

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb