English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK 2005
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2004 18:24    Post subject: RBK 2005 Reply with quote

Bare lurer på hvordan folk her ønsker at rbk skal spille i 2005 og hvilke spillere de skal bruke.

Johnsen

Russell - Koppinen - Riseth - Dorsin

...........Solli - Winsnes*1

Braaten - Johnsen*2 - Storflor

...................Helstad

*1 = Andresen viss han blir kjøpt
*2 = Gjerne Ødegård viss han blir kjøpt.

Om ikke laget blir helt sånn så håper jeg iallefall at man satser på følegende taktikk!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 26.11.2004 21:31    Post subject: Reply with quote

helt enig...men en ting æ håpe rbk begynne me litt rullering..sånn som i man u for eks...fostre opp talenta Wink
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Matteh
Junior


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 42

PostPosted: 26.11.2004 22:54    Post subject: Reply with quote

hvordan kan du utelate Ørjan Berg??

Bytt ut Winsnes med Berg så er jeg nokså enig Smile
Back to top
View user's profile Send private message
JSS
Senior


Joined: 27 Nov 2004
Posts: 160

PostPosted: 27.11.2004 00:29    Post subject: Reply with quote

enig i at berg er å foretrekke framfor winsnes ...

er også enig i at man kan rullere litt mer når man har en så stor og god stall, og så mange viktige kamper som nå (serie, cup, cl/uefa og rl) ...

ellers så synes at rosenborg nå virkelig er på sporet igjen, det er litt smårusk i den defansive delen - til den "nye" stilen setter seg helt, og de nye spillerne blir varme i trøyen - men dette lover veldig bra !!!

jeg er også - i motsetning til kanskje mange andre her inne - glad for at det nå endelig er andre norske lag som kan gi rosenborg konkurranse samt spille bra ute i europa, stabæks 0-9 spill i år var pinlig, neste år satser jeg på både vålerenga og rosenborg i cl, og minst brann i gruppespill i uefa ...
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 27.11.2004 00:30    Post subject: Reply with quote

Først har vi mitt "Dream Team"

Alexander Lund Hansen
Basma - Koppinen - Soma - Steensas

Berg
Solli - Andresen

Braaten - Ødegaard
Helstad

SÃ¥ har vi et mer Realistisk Lag

Johnsen
Basma - Koppinen - Riseth - Steensas

Berg
Solli - Winsnes

Braaten - Brattbakk
Helstad

Velger faktisk Brattbakk fremfor Storflor, Storflor er nok den mest oppskrytte spilleren i Rosenborg, han har 2 gode kamper fra denne sesongen som han kan legge i skrytelisten sin. Hver gang han får ballen klarer han å finte seg bort, trolig gjør han dette fordi han ikke eier passningsfot, den fyren har ingen stor fotball fremtid, det står jeg 100% for ! Så slår han noensinne gjennom så kom gjerne tilbake til denne tråden og diss meg som faen.. !!

Når det gjelder midtbanen, selv om Strand er og blir supermann så merker man at fyren ikke blir yngre, gir alt men er desverre ikke like gjennombrudd hissig som han var. Mister ofte ballen i farlige situasjoner og lager alt for ofte farlige frispark uten for 16 meter. En annen ting er Johnsen må vekk, han eier ikke plasserings emne og hver gang motstanderen har dødball på våres banehalvdel blir det grusomt skummelt !

Uten tvil må hele backrekken helst byttes ut, stensaas er den eneste mannen på nivå, Basma håper jeg kommer i god gammel form, sugende løp fremover med geniale pasninger og aldri redd for å prøve..

Edit: Ting ble seende helt jævelig ut, men i begge tilfeller er Berg deffensiv midtbane og Helstad midtspiss..
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.11.2004 05:41    Post subject: Reply with quote

Formation 1

-------Johnsen-------

Russell-Hoftun-Riseth-Dorsin

-----Solli/Strand-Berg-----

Braaten--------------Storflor

-----------Helstad------------

-----------Johnsen------------

Eller:

Formation 2

-----------Johnsen-----------

Russell-Hoftun-Riseth-Dorsin

Solli/Strand-Winsnes---Berg

Braaten---Johnsen----Storflor

______________________________

Jeg vil ikke give Koppinen en stam plads da jeg ikke kender så meget til ham ellers han niveau.
Faktisk ville jeg også helst have givet venstre back til Stensaas, men jeg synes det er på høje tide med et generationsskifte så vælger at give Dorsin chancen. Men det ville være VIDUNDERLIGT hvis Dorsin kune "arve" Stensaas' gode indlæg, så Stensaas hvis du læser det her forum, vil du ikke være så venlig at vise Dorsin dine tricks Wink ?

Berg har jeg med i begge opstillinger da jeg mener han er en uvuderlig spiller, og at vi ikke har en fuld god erstatter for ham. Strand og Solli skal konkurere om pladsen i begge mine opstillinger, Strand er også en super god spiller, men igen tænker jeg på fornyelse. Har bevidst heller ikke taget "mulige nye spillere" med i mine formationer, men i Formation 2 kunne jeg godt tænke mig at bytte Winsnes ud med Andresen, men vi må se hvad fremtiden bringer.
I formation 2 har jeg valgt Johnsen istedet for Helstad, da jeg mener Johnsen er en bedre targetman end Helstad, og jeg mener at i den formation er det bedst med en god targetman.
Russell er, ligesom Dorsin, lidt et spørgsmålstegn for mig. Han har spillet nogle gode kampe i år men også en del dårlige, dvs han har været meget svingene. Men nu får han og Dorsin tid til at komme "rigtig" ind på holdet og taktikken osv, så jeg håber, og tror, at de vil være mere stabile i næste sesong.
Jeg tror personligt at Storflor har det der skal til for at blive en god spiller, men også han svinger for meget i sine præstationer, så hvis han ikke gør det bedre vil jeg gerne se Ødegaard på hans plads.
Braaten har jeg på holdet da jeg er imponeret over en spiller, som kun er på de 70% af sin form kan præstere de ting han gør, men også han må blive mere konstant i sit spil.
Savner faktisk også Karadas meget ville godt have haft som Targetman i min Formation 1 og 2.
Alt i alt glæder jeg mig til næste sesong, hvor jeg tror vi vil se et fornyet Rosenborg Smile.
Desuden kan jeg kun være enig med Mini's seneste indlæg på RBK.no:

-Jeg tror også at RBK skal begynne å se på om de skal begynne å spille litt annerledes enn det som har vært gjort mesteparten av tiden de siste 16 årene. RBK har i alle år spilt 4-3-3. Slik som kantene har fungert eller skal vi si ikke fungert i år, mener jeg man kan prøve å se på muligheten til å spille med 2 på topp. Frode Johnsen, Torstein Hellstad, Daniel Braathen og Harald Brattbakk er jo alle spillere som jeg mener er best når de får spille i midten på topp. Hvis ikke de "nye" trenerne klarer å få tilbake RBK i de rollene spillerne skal være i når det spilles 4-3-3, kan dette være noe å se på. Det snakkes jo mye om at alle nå vet hvordan RBK spiller, så hvis man har klart og utvikle 4-4-2 i RBK også, ville de kanskje ha vært mer uforutsigbar. Jeg vet ikke om dette er gjennomført bart, men en tanke er det verdt
Hvis ikke Rosenborg får vingspillet op på tidligere tiders niveau, må de simpelthen ændre taktikken.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JonasJHH
Senior


Joined: 08 Mar 2003
Posts: 106

PostPosted: 01.12.2004 15:22    Post subject: Reply with quote

Strand er definitivt bedre som indreløper enn som anker på midtbanen. Solli vil nok være et klart bedre valg i så fall. Forhåpentligvis, dersom det velges å fortsette med den "snudde v'n" på midtbanen, kan Martin Andresen ta opp en av anker-rollene. sammen med Solli eller Berg.

Synes likevel at RBK skal fortsette med den tradisjonelle 4-3-3 stilen.
Synes også at Russel og Dorsin enda ikke har vist seg gode nok for første elleveren. Føler meg sikrere på Basma og Stensaas, selv om de ikke spilte helt på topp i foregående sessong. Er også enig med Harald når det gjelder Azar. Når Frode ikke presterer, er det viktig å ha noen som kan komme inn å gjøre det. Forhåpentligvis kan Thorstein og Alexander gjøre det nå. Ellers har jeg stor tro på Daniel og Øyvind, bare de får litt mer tid på seg. De er fortsatt unge, og det er naivt å tro at de, selv om de er store talenter, kan gå rett inn på laget. De har fortsatt mye å lære.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 01.12.2004 16:47    Post subject: Reply with quote

Utelater gamlegutta fordi det er påtide at de unge spiller mer!
Det laget jeg nevnte er ekstremt godt og veldig ungt!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2004 18:32    Post subject: Reply with quote

Gammel-Eggen med noen visdomsord fra eksilet på Solkysten:

- Det viktigste vi gjør er at vi hever nivået på treningene. Det er helt nødvendig å få inn unge, nye spillere som kan heve nivået, sier Nils Arne.

(...)

I hele år har han savnet den offensive samhandlingen, de relasjonelle ferdighetene, som tidligere kjennetegnet Rosenborg.

Eggen understreker at det fortsatt har vært en resultatmessig god sesong - og at RBK i utgangspunktet er fornøyde med de spillerne de har.

- Men nå bygger vi opp et angrepslag. Da må man regne med at det kommer noen baklengsmål, vet du. Målet vårt er å bli så dyktige i angrep at vi kan slå de fleste. Og vi vil ha et angrepslag slik det var på sitt beste -ja, fra 1999, med blant andre Jan Derek Sørensen og John Carew, sier Eggen.

Les mer: Vil gjenskape 99-laget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JSS
Senior


Joined: 27 Nov 2004
Posts: 160

PostPosted: 10.12.2004 22:02    Post subject: Reply with quote

mitt førstelag er per dato:

mål: espen j
forsvar: riseth, koppinen (hoftun), stensaas (dorsin), basma (russel)
midtbane: solli (strand), berg (ny spiller)
vinger: ødegård, storflor (braaten)
spisser: helstad [hengende spiss], frode j (braaten/brattbakk)

() = mulige bytter underveis ...
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 10.12.2004 22:37    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...17174.html

Noen meninger fra "Mini" og jeg er enig i mye av det han mener! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 11.12.2004 01:45    Post subject: Reply with quote

håper det er riktig det han sir at høstens prestasjoner gir de en liten vekker til neste års sesong!... det bør gi rosenborg en vekker! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Skip
Proff


Joined: 06 Sep 2004
Posts: 348
Location: Oslo

PostPosted: 20.12.2004 16:35    Post subject: Reply with quote

E.J (men hadde ikke hat no`imot en ny keeper)

Russell/Basma Hoftun Riseth Stensaas


Strand Berg Winsnes



Ødegaard F.Johnsen Brattbakk Mr. Green RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 20.12.2004 23:27    Post subject: Reply with quote

Skrivekløe eller?????
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Skip
Proff


Joined: 06 Sep 2004
Posts: 348
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2004 15:53    Post subject: Reply with quote

Jomer wrote:
Skrivekløe eller?????


Hva mente du med det?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2004 15:38    Post subject: Reply with quote

Perry om kommende sesong:

- Vålerenga og Brann er favoritter. Vi får hele tida høre at det er slutt og at laget er for gammelt. Så etter min oppfatning er vi i utfordrerposisjon - vi har alt å vinne.

Les mer: - Min oppgave er å holde Eggen i øra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2004 00:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK kommer til og gjøre en veldig bra sesong neste år! Nå har RBK vært veldig sløve de siste årene og de kommer til og våkne nå når Perry har ledelsen. Ødegaard og Koppinen er en god start.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2005 16:11    Post subject: Reply with quote

Perry har bestemt seg for å bytte mellom å gi mannen sentralt på midten en defensiv (les: Skammelsrud) og offensiv (les: Brandhaug) rolle:

«Utgangspunktet vil være en 4-3-3-formasjon som kan forandres etter behov. Vi har i år spilt de fleste kampene i en «vanlig» 4-3-3-formasjon med en dyp midtbanespiller i en såkalt «Skammelsrudrolle». I høst har vi snudd denne rollen, slik at denne midtbanespilleren har ligget foran indreløperne, og bak de 3 spissene. Det finnes både fordeler og ulemper med begge formasjonene, og i en kortversjon kan vi vel si å kommet fram til følgende fordeler.

Fordeler 4-3-3 med dyp midtbanerolle:

    Defensivt tryggere på grunn av at vi får en spiller i rommet foran våre midtstoppere.
    Generelt bedre defensiv balanse for å ta av motstandernes kontringer.
    Mot 4-4-2-lag har vi en ekstra spiller sentralt i banen, slik at vi får en 3-mot-2-situasjon.


Fordeler 4-3-3 med den sentrale midtbanespilleren foran de 2 indreløperne.
(SÃ¥nn spilte vi i 1988 med Sverre Brandhaug i den fremskutte sentrale midtbanerollen)

    Vanskelig for motstanderne å «få tak i» denne spilleren om han er dyktig til å være i bevegelse. Han gir motstandernes midtstoppere et dillemma. Han blir et ekstra spillpunkt lengre opp i banen.
    Vi får hele tiden 2 sentrale angrepsspillere foran mål, noe som gir et større trykk sentralt på siste 1/3 del.
    Vi får oftere 1-1 på kantene, ettersom motstandernes midtstoppere får 2 spisser å forholde seg til.


Vår ambisjon for 2005, er å kunne beherske begge formasjonene like godt. Dette gjør oss mer fleksibel utifra motstandere, form og skadesituasjon i eget lag, kampenes karakter, hjemme og bortebanespill etc. Vi får øve videre i løpet av vinterperioden, slik at vi kan beherske begge formasjonene like godt når serien tar til.»

For øvrig:

«Vi gleder oss alle til å komme i gang igjen, og det finnes en herlig entusiasme i spillergruppa og trenerteamet i forhold til å utvikle oss videre i 2005. Med dette ønsker jeg alle Rosenborg-tilhengere et riktig godt nytt år!»

Les mer: Nyttårsbrev fra Perry
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2005 00:39    Post subject: Reply with quote

Alexander Ødegaard trente tirsdag for første gang med RBK:



- Eg trur eg skal lære mykje av både spelarar og trenarar i Rosenborg, og at eg difor skal bli ein betre spelar, seier førdianaren etter sin første dag i Norges beste klubb.

Les meir: Første møte med landets beste

I dag, onsdag, var også Miika Koppinen på plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 06.01.2005 01:20    Post subject: Reply with quote

Kan ikke påstå jeg ble så j.. imponert over det nyttårsbrevet til Perry.

Forsvaret, som har vært rimelig patetisk i år, blir avskrevet med knapt nok en liten fotnote under "Spillestil".

"4:3:3 med den sentrale midtbanespilleren foran de 2 indreløperne. (Sånn spilte vi i 1988 med Sverre Brandhaug i den fremskutte sentrale midtbanerollen)
Fordeler:
1. Vanskelig for motstanderne å «få tak i» denne spilleren om han er dyktig til å være i bevegelse. Han gir motstandernes midtstoppere et dillemma. Han blir et ekstra spillpunkt lengre opp i banen."
Høres ut som noe for ballvirtuosen Frode. Han har jo de fleste kvaliteter Brandhaug hadde..... Shocked
(Men gudskjelov fri for klysefaktoren!)

Generasjonsskiftet høres det ut som vi kan se like langt etter som under tidligere regimer som har fått fullføre kontrakter. Mener å ha sett disse uttalselsene tidligere:
"Når det gjelder det mye omtalte generasjonskiftet, vil dette foregå helt naturlig i form av hva spillere viser på kamp og trening."
"Vi er også sikre på at mange i fjorårets tropp kan viderutvikles videre, samt at noen av de «eldre» kan revitaliseres til nye høyder i 2005."
Rolling Eyes x 2

Gleder meg også til å se dette i praksis i 2005... Rolling Eyes
"Poenget er imidlertid at vi har mange gode spillere i RBK fra før, derfor må vi være sikre på at dem vi eventuelt henter kan tilføre oss noe vi ikke har."

Summa summarum, ikke direkte imponert.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2005 01:38    Post subject: Reply with quote

Tirsdagens trening var altså årets første for RBK. Nils A. var i hundre fra første sekund, og sto på gjennom hele treninga.

- Nå gjelder det å få fram spisskompetansen i hver enkelt og jobbe med relasjonene. Mange småbiter skal på plass, sier han.

Les mer: Eggen med fra første stund

Rune Skarsfjord er for øvrig i Bærum denne uka for å støtte gammelkollegaen fra NTG, Espen Olafsen, som fortsatt savner sin kone og datter etter flodbølgen som slo til 2. juledag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.01.2005 01:23    Post subject: Reply with quote

RBK kan bli bedre enn noen gang

- Du sier at RBK kan bli bedre enn før. Forklar?

- Ambisjonene er å bli bedre enn vi noen gang har vært før. Og det er fullt mulig. Det er også mulig å nå det øvre sjiktet i Europa.


Faen hvor det varmer, det er sådanne udtalelser jeg savner, at klubben ikke bare har ambitioner om at vinde serien og kvalificere sig til CL men også at præstere gode resultater i CL.
Det sker nok ikke i 2005 eller lige med det første, men jeg har håbet og troen på det engang i fremtiden.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tirsdagens trening var altså årets første for RBK. Nils A. var i hundre fra første sekund, og sto på gjennom hele treninga.


Opplegget med Nils som sjef har fortsatt også på Gran Canaria:



- Det er helt uproblematisk. Jeg er helt uten prestisje i forhold til det. Vi er et trenerteam her, og det er ingen som kan konkurrere med Nils Arne ute på treningsfeltet. Nils Arne er selve ideologen i Rosenborg. Når han nå er tilbake og øser ut av sine erfaringer, må vi være så ydmyke at vi benytter oss av all kunnskapen. Nils har sin rolle, og han må få lov til det. Så får vi heller sette ned foten hvis ting ikke fungerer, og det er min jobb, sier Per Joar Hansen.

Les mer: Perry lover å sette ned foten

- At jeg holder på nå, skyldes at jeg liksom skal sparke dette i gang. Og motivasjonen min er sterk sjøl om jeg er glad for at jeg skal komme og gå i små porsjoner, sier Nils sjøl.

Les mer: - Assa, spar mæ!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2005 13:39    Post subject: Reply with quote

Hoftun har for øvrig bestemt seg for å bli kjappere:

- Jeg er bevisst på problemet, og nå trener jeg egne økter med spenst og styrke. Nils Arne har rett; jeg tror på at jeg kan bli hurtigere hvis jeg ønsker det og jobber med saken, sier RBK-kapteinen.

Les mer: Hoftun med eget løpsprogram
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 11.01.2005 14:49    Post subject: Reply with quote

hehe...såg ikke noe framgang igår iallefall Sad
men ting tar tid,iallefall slike ting...
jeg har troa på at han kan bli litt raskere..skal ikke så mye til;P
bestemora mi er jo raskere!

men har troa på at hoftun kan nå nye høgder i år jeg,og da blir det jækla bra,for han har jaggu meg vært god!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb