English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 11:33    Post subject: Reply with quote

Beste hadde jo vært om han tok en Knutsen ja. Skapt nok suksess ved hver korsvei til at han akkurat har blitt og videreutviklet seg og laget - og samtidig gjort seg lekker for mye større klubber enn enn de sedvanlige Apoel, Nicosia Omonia og Lech Poznan.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 11:41    Post subject: Reply with quote

Om du har ambisjoner om å trene Arsenal eller Bayern en dag så går ikke den veien via Apoel og Midtjylland. Da er det mye bedre om CVen viser at han var i Rosenborg i lang tid og bygde en storklubb som vant ting fra Rekdals ruiner.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 12:07    Post subject: Reply with quote

Med mindre han tar gull i år så tror jeg Alfred er Rosenborg-trener om et år også. For det første vil han vinne gull her, for det andre så har han mye mer tyngde med seg om han har klart å lede et lag til en tittel og skapt et mesterlag i tillegg til gode prestasjoner.

Dessuten blir han enda mer attraktiv med seriegull på CVen hos større og bedre klubber. Tror han er her minimum ut nåværende kontrakt.
Back to top
ODN
Rutinert

PostPosted: 05.02.2025 15:16    Post subject: Reply with quote

Merkelig om han allerede skulle vært interessant for klubber langt bedre enn oss. Seriegull neste år er nok det eneste som kunne fått en større klubb til å bli interessert allerede neste år, men ikke glem at selv vi tok en stor sjanse med han. Attraktive klubber vil nok kunne komme på banen, men han virker til å ha troa på både egne ferdigheter og klubbens potensial, og da sliter jeg med å se at han skal gå i fra et (gitt enda mer fremgang de neste årene) prosjekt som er godt innarbeidet, til en klubb der han må starte helt på nytt. Alderen og mangelen på erfaring fra øverste nivå taler nok til vår fordel her.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 15:25    Post subject: Reply with quote

Langskudd:
Ole klarer å holde seg skadefri store deler av sesongen blir toppscorer i ES og får lukrative tilbud neste år.
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 05.02.2025 16:22    Post subject: Reply with quote

Nå tror jeg vi må ha en realitetssjekk folkens.

Alfred har ikke vunnet noe enda, ikke spilt med RBK i europa, heller.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 16:41    Post subject: Reply with quote

Tipper klubber i Europa er ganske flinke til å "scoute" trenere, i likhet med spillere. Han er nok på blokken til mange klubber allerede så blir ikke overrasket om han blir hentet før det skulle bli et gull, dessverre.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 16:49    Post subject: Reply with quote

En av tingene de "scouter" er blant annet hvor pålitelige de er. For eksempel at de ikke stikker av til første og beste klubb som tilbyr noen ekstra millioner. Om man har ambisjoner om en skikkelig storklubb gir det mere mening å bli værende til man faktisk har bygd noe håndfast.
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 14.02.2025 15:14    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...iiEe_cGseY

haha, skrytet til Broholm for at han utfordret på utsiden, noe vi har forespurt lenge Very Happy
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 14.02.2025 15:27    Post subject: Reply with quote

Alfred er rå as. Klokketro. Blir utrolig spennende sesong dette.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 17.02.2025 13:15    Post subject: Reply with quote

Haha, herlig type ja. Håper han får arbeidsro videre også, selv om det kanskje ikke blir gullkamp allerede i år!
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.02.2025 14:37    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=GiiEe_cGseY

haha, skrytet til Broholm for at han utfordret på utsiden, noe vi har forespurt lenge Very Happy

Fy faen for en deilig video... jeg fikk litt mancrush på Alfred nå. RBK
Også ble jeg også faktisk litt bekymret med tanke på hvor lenge han blir Razz
Men som noen skriver... han har ikke vunnet noe ennå... det kommer i år! Smile
EGA
Veteran

PostPosted: 17.02.2025 21:07    Post subject: Reply with quote

All ære til Dorsin og styret for trenervalget. Se på Molde. Beholdt Moe alt for lenge, så ansetter man Messias. De går i samme felle som RBK. De får noen harde år..
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 17.02.2025 22:07    Post subject: Reply with quote

Digger den videoen. Konge av Alfred. Håper virkelig det blir ett bra rbk år i år. For meg som er en stakkars Manchester United supporter trenger jeg virkelig en opptur
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 17.02.2025 22:55    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg har hørt en sekvens med så mye siterbare ting. Han virker kjempesterk relasjonell, han har veldig klare instrukser til spillerne sine og luker ut feil, samtidig så er det åpenbart at han banker inn offensiv mentalitet.

Jeg digger det.
Back to top
Mortenlj77
Rutinert

PostPosted: 09.03.2025 11:41    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Alfred to år igjen av kontrakten, ikke sant? Er det noen som tror at det jobbes med å forlenge? Eller er det sånn at han skal dra når de tre årene har gått uansett?

Jeg tror i alle fall at om det skulle komme et seriegull eller suksess i Europa i år så kan han jo få fristende tilbud fra andre veldig fort så det hadde kanskje vært lurt å prøve å forlenge snart.

Hva tenker andre?
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 09.03.2025 15:02    Post subject: Reply with quote

Antar at det ikke har stor bedtydning om man forlenger eller ikke nå. Når Alfred er ønsket og er klar så drar han uansett. Klubben er i ferd med å komme tilbake i toppen av norsk fotball, og har et godt rammeverk for videre drift.

Problemet til RBK var altfor mange trenere med forskjellig filosofi og ender opp med å vanskjøtte klubbens økonomi da alle trenere med forskjellige systemer ønsker forskjellige spillere.

Nå er det vel fastsatt hvordan klubbens filosofi og spillestil skal være slik at vi kan hente trenere som står for en spillestil et sted innenfor rammeverket klubben har besluttet.

Tror det er lurt å ha potensielle erstattere på blokka allerede nå, både kortsiktig og langsiktig.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 09.03.2025 16:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har fått et mye bedre inntrykk av ham nå enn jeg hadde midt i fjor sommer. Før sesongen startet i fjor, trodde jeg at vi ville ende opp på fjerdeplass. Men i år, med den troppen og kanskje treneren vi har, tror jeg virkelig vi kan kjempe om gullet. Likevel, jeg tror fortsatt at Glimt er et hakk bedre, så jeg tipper at vi tar sølvet i år.

Og så må vi huske på at all praten ikke teller til slutt, det er serieplasseringen vår etter sesongen som viser hvor god han virkelig er. Tabellen lyver ikke når julaften 2025 kommer...
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 09.03.2025 17:42    Post subject: Reply with quote

Tabellen lyver heller ikke tidlig i desember😄
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.03.2025 22:44    Post subject: Reply with quote

– Hva gjør andre dyktige trenere og ledere? Dette handler jo ikke bare om fotball. Det handler om lederskap. Jeg kan få det ganske dårlig med meg selv om jeg ikke føler at jeg blir bedre. Da jeg kom til RBK og startet opp i januar og helt fram til juni, så var det «treningsmetodikk», «møtestruktur», «speiding og rekruttering». Eksekvering, eksekvering, eksekvering, sier Alfred og gestikulerer med armene.

– Da vi kom til sommeren kjente jeg «faen, nå må jeg begynne å søke inspirasjon igjen». Jeg blir utålmodig og stresset om jeg ikke får påfyll.

Les mer: – Dette handler jo ikke bare om fotball. Det handler om lederskap
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.03.2025 08:45    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Digger den videoen. Konge av Alfred. Håper virkelig det blir ett bra rbk år i år. For meg som er en stakkars Manchester United supporter trenger jeg virkelig en opptur

Da kan du tenke deg hvordan jeg som Spurs supporter har hatt det Crying or Very sad Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
vegran
Veteran

PostPosted: 10.03.2025 14:05    Post subject: Reply with quote

Eller meg som er RBK-supporter. Jeg trenger også en opptur.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.03.2025 14:21    Post subject: Reply with quote

Er du også rbk-supporter? Jeg også! Nett treft, verden er liten.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 10.03.2025 16:21    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg har fått et mye bedre inntrykk av ham nå enn jeg hadde midt i fjor sommer. Før sesongen startet i fjor, trodde jeg at vi ville ende opp på fjerdeplass. Men i år, med den troppen og kanskje treneren vi har, tror jeg virkelig vi kan kjempe om gullet. Likevel, jeg tror fortsatt at Glimt er et hakk bedre, så jeg tipper at vi tar sølvet i år.

Og så må vi huske på at all praten ikke teller til slutt, det er serieplasseringen vår etter sesongen som viser hvor god han virkelig er. Tabellen lyver ikke når julaften 2025 kommer...

Tror gullet kommer litt for tidlig for oss, men tror vi skal kunne kjempe om medaljer. Alfred klarte å løfte et ganske ordinært og desorientert lag til e-cup-plassering i fjor, så med mindre det blir store skadeproblemer eller tap av nøkkelspillere, så bør vi kunne bygge oss videre opp og ta medalje. Troppen ble heldigvis styrka i løpet av sesongen, så nå begynner det endelig å ligne på noe igjen! Jeg er spent på spissplass, siden de er så skadeutsatte (særlig han som egentlig er best!).
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.03.2025 16:35    Post subject: Reply with quote

Gjest hos VÃ¥re vinnere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Next
Page 60 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb