View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 05.02.2025 11:33 Post subject: |
|
|
Beste hadde jo vært om han tok en Knutsen ja. Skapt nok suksess ved hver korsvei til at han akkurat har blitt og videreutviklet seg og laget - og samtidig gjort seg lekker for mye større klubber enn enn de sedvanlige Apoel, Nicosia Omonia og Lech Poznan. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 05.02.2025 11:41 Post subject: |
|
|
Om du har ambisjoner om å trene Arsenal eller Bayern en dag så går ikke den veien via Apoel og Midtjylland. Da er det mye bedre om CVen viser at han var i Rosenborg i lang tid og bygde en storklubb som vant ting fra Rekdals ruiner. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.02.2025 12:07 Post subject: |
|
|
Med mindre han tar gull i år så tror jeg Alfred er Rosenborg-trener om et år også. For det første vil han vinne gull her, for det andre så har han mye mer tyngde med seg om han har klart å lede et lag til en tittel og skapt et mesterlag i tillegg til gode prestasjoner.
Dessuten blir han enda mer attraktiv med seriegull på CVen hos større og bedre klubber. Tror han er her minimum ut nåværende kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 05.02.2025 15:16 Post subject: |
|
|
Merkelig om han allerede skulle vært interessant for klubber langt bedre enn oss. Seriegull neste år er nok det eneste som kunne fått en større klubb til å bli interessert allerede neste år, men ikke glem at selv vi tok en stor sjanse med han. Attraktive klubber vil nok kunne komme på banen, men han virker til å ha troa på både egne ferdigheter og klubbens potensial, og da sliter jeg med å se at han skal gå i fra et (gitt enda mer fremgang de neste årene) prosjekt som er godt innarbeidet, til en klubb der han må starte helt på nytt. Alderen og mangelen på erfaring fra øverste nivå taler nok til vår fordel her. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.02.2025 15:25 Post subject: |
|
|
Langskudd:
Ole klarer å holde seg skadefri store deler av sesongen blir toppscorer i ES og får lukrative tilbud neste år. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 05.02.2025 16:22 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg vi må ha en realitetssjekk folkens.
Alfred har ikke vunnet noe enda, ikke spilt med RBK i europa, heller. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.02.2025 16:41 Post subject: |
|
|
Tipper klubber i Europa er ganske flinke til å "scoute" trenere, i likhet med spillere. Han er nok på blokken til mange klubber allerede så blir ikke overrasket om han blir hentet før det skulle bli et gull, dessverre. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 05.02.2025 16:49 Post subject: |
|
|
En av tingene de "scouter" er blant annet hvor pålitelige de er. For eksempel at de ikke stikker av til første og beste klubb som tilbyr noen ekstra millioner. Om man har ambisjoner om en skikkelig storklubb gir det mere mening å bli værende til man faktisk har bygd noe håndfast. |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 14.02.2025 15:27 Post subject: |
|
|
Alfred er rå as. Klokketro. Blir utrolig spennende sesong dette. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 17.02.2025 13:15 Post subject: |
|
|
Haha, herlig type ja. Håper han får arbeidsro videre også, selv om det kanskje ikke blir gullkamp allerede i år! |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3996 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 17.02.2025 14:37 Post subject: |
|
|
jorji wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=GiiEe_cGseY
haha, skrytet til Broholm for at han utfordret på utsiden, noe vi har forespurt lenge  |
Fy faen for en deilig video... jeg fikk litt mancrush på Alfred nå.
Også ble jeg også faktisk litt bekymret med tanke på hvor lenge han blir
Men som noen skriver... han har ikke vunnet noe ennå... det kommer i år!  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 17.02.2025 21:07 Post subject: |
|
|
All ære til Dorsin og styret for trenervalget. Se på Molde. Beholdt Moe alt for lenge, så ansetter man Messias. De går i samme felle som RBK. De får noen harde år.. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 17.02.2025 22:07 Post subject: |
|
|
Digger den videoen. Konge av Alfred. Håper virkelig det blir ett bra rbk år i år. For meg som er en stakkars Manchester United supporter trenger jeg virkelig en opptur |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.02.2025 22:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg har hørt en sekvens med så mye siterbare ting. Han virker kjempesterk relasjonell, han har veldig klare instrukser til spillerne sine og luker ut feil, samtidig så er det åpenbart at han banker inn offensiv mentalitet.
Jeg digger det. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Rutinert
|
Posted: 09.03.2025 11:41 Post subject: |
|
|
Nå har vel Alfred to år igjen av kontrakten, ikke sant? Er det noen som tror at det jobbes med å forlenge? Eller er det sånn at han skal dra når de tre årene har gått uansett?
Jeg tror i alle fall at om det skulle komme et seriegull eller suksess i Europa i år så kan han jo få fristende tilbud fra andre veldig fort så det hadde kanskje vært lurt å prøve å forlenge snart.
Hva tenker andre? |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.03.2025 15:02 Post subject: |
|
|
Antar at det ikke har stor bedtydning om man forlenger eller ikke nå. Når Alfred er ønsket og er klar så drar han uansett. Klubben er i ferd med å komme tilbake i toppen av norsk fotball, og har et godt rammeverk for videre drift.
Problemet til RBK var altfor mange trenere med forskjellig filosofi og ender opp med å vanskjøtte klubbens økonomi da alle trenere med forskjellige systemer ønsker forskjellige spillere.
Nå er det vel fastsatt hvordan klubbens filosofi og spillestil skal være slik at vi kan hente trenere som står for en spillestil et sted innenfor rammeverket klubben har besluttet.
Tror det er lurt å ha potensielle erstattere på blokka allerede nå, både kortsiktig og langsiktig. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 09.03.2025 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg har fått et mye bedre inntrykk av ham nå enn jeg hadde midt i fjor sommer. Før sesongen startet i fjor, trodde jeg at vi ville ende opp på fjerdeplass. Men i år, med den troppen og kanskje treneren vi har, tror jeg virkelig vi kan kjempe om gullet. Likevel, jeg tror fortsatt at Glimt er et hakk bedre, så jeg tipper at vi tar sølvet i år.
Og så må vi huske på at all praten ikke teller til slutt, det er serieplasseringen vår etter sesongen som viser hvor god han virkelig er. Tabellen lyver ikke når julaften 2025 kommer... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.03.2025 17:42 Post subject: |
|
|
Tabellen lyver heller ikke tidlig i desember😄 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2025 22:44 Post subject: |
|
|
– Hva gjør andre dyktige trenere og ledere? Dette handler jo ikke bare om fotball. Det handler om lederskap. Jeg kan få det ganske dårlig med meg selv om jeg ikke føler at jeg blir bedre. Da jeg kom til RBK og startet opp i januar og helt fram til juni, så var det «treningsmetodikk», «møtestruktur», «speiding og rekruttering». Eksekvering, eksekvering, eksekvering, sier Alfred og gestikulerer med armene.
– Da vi kom til sommeren kjente jeg «faen, nå må jeg begynne å søke inspirasjon igjen». Jeg blir utålmodig og stresset om jeg ikke får påfyll.
Les mer: – Dette handler jo ikke bare om fotball. Det handler om lederskap |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 10.03.2025 08:45 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Digger den videoen. Konge av Alfred. Håper virkelig det blir ett bra rbk år i år. For meg som er en stakkars Manchester United supporter trenger jeg virkelig en opptur |
Da kan du tenke deg hvordan jeg som Spurs supporter har hatt det  |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.03.2025 14:05 Post subject: |
|
|
Eller meg som er RBK-supporter. Jeg trenger også en opptur. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.03.2025 14:21 Post subject: |
|
|
Er du også rbk-supporter? Jeg også! Nett treft, verden er liten. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.03.2025 16:21 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Jeg har fått et mye bedre inntrykk av ham nå enn jeg hadde midt i fjor sommer. Før sesongen startet i fjor, trodde jeg at vi ville ende opp på fjerdeplass. Men i år, med den troppen og kanskje treneren vi har, tror jeg virkelig vi kan kjempe om gullet. Likevel, jeg tror fortsatt at Glimt er et hakk bedre, så jeg tipper at vi tar sølvet i år.
Og så må vi huske på at all praten ikke teller til slutt, det er serieplasseringen vår etter sesongen som viser hvor god han virkelig er. Tabellen lyver ikke når julaften 2025 kommer... |
Tror gullet kommer litt for tidlig for oss, men tror vi skal kunne kjempe om medaljer. Alfred klarte å løfte et ganske ordinært og desorientert lag til e-cup-plassering i fjor, så med mindre det blir store skadeproblemer eller tap av nøkkelspillere, så bør vi kunne bygge oss videre opp og ta medalje. Troppen ble heldigvis styrka i løpet av sesongen, så nå begynner det endelig å ligne på noe igjen! Jeg er spent på spissplass, siden de er så skadeutsatte (særlig han som egentlig er best!). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
|