View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:32 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Det kan hende. Likevel må jeg si at jeg faktisk blir litt bekymret over alle disse kontraktene. Uten å vite noe om lønnsbetingelsene i noen av dem (Holm, Broholm, Pereira) så er det jo en viss fare for at vi allerede er på kant med den ny lønnspolitikken klubben visstnok har gått inn for. Vi gikk vel over 30 mill i underskudd i fjor, så vi skal vel helst bruke mindre, ikke mer, penger. |
Det er ikke jeg bekymret for. Jeg tror de korte forlengelsene (Broholm - 1år, Holm - 1,5år og Pereira - 2år) er tegn på at man holder seg til lønnspolitikken. Optimalt sett ville klubben garantert hatt lengre kontrakter, men gikk med på kortere kontrakter i bytte mot at man holder seg innenfor lønnspolitikken.
Det er sikkert noen lukrative bonuser hvis klubben gjør det bra, men da må man først få de ekstra inntektene for at man skal få ekstra utgifter.
For første gang på lenge har jeg full tiltro til klubbens ledelse både sportslig og administrativt. Også styret har jeg full tillit til for øyeblikket.
Underskuddet i fjor skyldes jo at man valgte å ikke selge spillere og dermed ikke oppfylle den budsjettposten. Det håper og tror jeg var et engangstilfelle |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:35 Post subject: |
|
|
Håper du har rett. Mange som snakker om at et salg av Nypan skal redde klubben, men selv et salg til 150 mill forsinner i sluket på 4 år med dårlig klubbdrift. Så jo bare hva som skjedde med Tengstedt pengene. Vi må ha den "normale" driften ned i 0, slik at vi faktisk får ekstra penger å invistere når vi først gjør store salg. Vi kan ikke gjøre oss avhengig av en rekke store salg for å dekke driftsunderskudd i normalår. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 21.01.2025 11:44 Post subject: |
|
|
Med de avgangene vi har hatt har vi trolig redusert MNOK 10 i lønnskostnader. La oss si Broholm, Pereira og Holm har fått et løft på ca 2 mill samlet. Tror klubben har god kontroll. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 21.01.2025 12:00 Post subject: |
|
|
Imponerende jobb på brakka nå 👏👏 |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 21.01.2025 12:08 Post subject: |
|
|
Deilig!
Synd det ikke er lengre kontrakt, men sååå viktig at vi fikk på plass noe! |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 21.01.2025 12:14 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Tagseth var vel en del av stammen, mens Nypan fortsatt er i klubben per dags dato. |
Tagseth var absolutt viktig og en del av stammen i laget som du sier, men usikker på om han ville startet med alle mann tilgjengelige! Perreira er klink i startoppstillingen og ville blitt ufattelig vanskelig (og dyr) å erstatte. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 21.01.2025 12:24 Post subject: |
|
|
Gledelig å få med AP videre. Er den på utgående jeg helst så vi forlenget med. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6994 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.01.2025 12:33 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro at lengden på de nye kontraktene handler om at vi kan snakkes om ny forlengelse neste år, da kan det hende vi sitter litt bedre i det økonomisk. Uansett utrolig bra å få forlenga med både Pereira og Holm. Veldig viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2025 12:40 Post subject: |
|
|
Den viktigste signeringen Dorsin og Alfred gjør for sesongen 2025. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.01.2025 12:45 Post subject: |
|
|
Veldig bra. Dette lukter fugl. |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 21.01.2025 13:40 Post subject: |
|
|
Utrolig viktig med disse tre forlengelsene. Nå kan vi gjerne selge en eller to av dem nå eller til sommeren med den kjempeforskjelen at vi kan vente på et skikkelig bud og ikke må ta første og laveste. Det utgjør fort flere titalls millioner tilsammen for to eller tre av disse. Vi kan også beholde de hele denne sesongen og likevel få betalt for de om et år. Kjempebra! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.01.2025 17:08 Post subject: |
|
|
Veldig gledelig, viktig å få denne på plass. Bra jobbet av Dorsin.
Med en god vårsesong kan han nok være veldig aktuell for en overgang allerede til sommeren, det er helt sikkert klubber som har han på blokka, men de fleste vil antagelig avvente og se om han gjør gode kamper i Europa til høsten. Kontraktforlengelsen sikrer oss en betydelig høyere overgangssum når den tid kommer. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.01.2025 17:30 Post subject: |
|
|
Flott! En av dem med virkelig x-faktor. Dessuten skaper han jo blest og interesse, både med sine c-momenter og de barnslige ablegøyene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 21.01.2025 18:22 Post subject: |
|
|
Brrrrrah!  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.01.2025 20:53 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Håper du har rett. Mange som snakker om at et salg av Nypan skal redde klubben, men selv et salg til 150 mill forsinner i sluket på 4 år med dårlig klubbdrift. Så jo bare hva som skjedde med Tengstedt pengene. Vi må ha den "normale" driften ned i 0, slik at vi faktisk får ekstra penger å invistere når vi først gjør store salg. Vi kan ikke gjøre oss avhengig av en rekke store salg for å dekke driftsunderskudd i normalår. |
Skjønner ingenting av at klubben budsjetter med 35 mill i salg hvert år,og andre plass.
Er jo ingen voksne i klubben.
Vi er avhengig av suksess og store salg for og drive klubben.
I gode tider så kommer de til og ansette haug med folk vi ikke har bruk for igjen.
Lett og kaste bort penger når vi hadde over 100 mill på konto. |
|
Back to top |
|
 |
|