View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.01.2025 13:39 Post subject: |
|
|
Vi er halvveis i Januar. La oss ikke avskrive ham enda. Men jeg hadde heller ikke tatt ett lønnskutt i en jobb der jeg følte jeg hadde blitt bedre bare ut av lojalitet.
Han er en av våre beste, og jeg håper og tror spiller og klubb kan komme til enighet. Ja, vi må kanskje strekke oss litt pga tidligere kontrakt, men det er verdt det for å beholde en etablert spiller. Og jeg tror Adrian ser hvor mye trener gir utslag på hvordan han presterer. Og nei, vi skal ikke sette en av våre beste og mest populære spillere på benken fordi han ikke har signert enda. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.01.2025 15:50 Post subject: |
|
|
Kjeks som Pereira, Holm og Sæter har bidratt veldig lite totalt sett i perioden de har vært i klubben og skylder egentlig RBK en overgangssum!!! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.01.2025 19:59 Post subject: |
|
|
Enig, og det er vel først i fjorårets sesong at Pereira begynner å levere gode sportslige prestasjoner som står i stil med lønnen han har hatt. Når det er sagt så burde en få til en tilsvarende løsning her som med Broholm, et års forlengelse på lønnsnivå eller litt opp. Der planen er å få han til utlandet igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Skrulledude Senior
|
Posted: 19.01.2025 20:37 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Kjeks som Pereira, Holm og Sæter har bidratt veldig lite totalt sett i perioden de har vært i klubben og skylder egentlig RBK en overgangssum!!! |
Hvis man sammenligner med en del annet som har kommet og gått i samme periode, så er jeg nesten sterkt uenig.
Jeg ser også at det har vært noe murring rundt at vi stadig ender i situasjoner hvor spillere står ut kontrakten og ender opp med å gå gratis. Det er et tveegget sverd det der, for det er fryktelig dyrt å gi lengre kontrakter til spillere som aldri tar nivået, og dyre løsninger er dessverre ikke noe vi har råd til nå.
Med det sagt, synes jeg de som styrer nå har truffet ganske bra på overganger, med forbehold om at det er et etterslep av hva som har blitt besluttet før en del av de nye kostene kom til klubben.
Holdninger om at individer "skylder RBK" en overgangssum tror jeg vi bør legge bort med en gang. De er arbeidstakere/individer på lik linje som de fleste av oss som skriver her inne, og må tenke på hva som er best for seg selv. Kjipt for oss som setter RBK foran det meste her i livet, men vi må nesten realitetsorientere oss, for å bruke et uttrykk som hadde sklidd rett inn i årsmøtet til NFF. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 19.01.2025 21:21 Post subject: |
|
|
Spillere skylder ikke klubben en dritt. Lønnen og kontraktslengden gjenspeiler jo hva klubben er villig til å investere. Denne romantiseringen og narrativet om at fotballklubber er så forbaska snille med spillerne er det bare naive supportere som kjøper - og er et desperat forsøk fra en klubb som prøver å fraskrive seg ansvaret. Dette er en generell betraktning. Nypan var utrolig raus som signerte for et ekstra år.
Vi kan takke oss selv for å være i denne posisjonen. Ikke alltid det er så enkelt fordi vi må tross alt ha penger å betale med, men det kan jo virke som at vi bruker litt for lang tid i kontraktssamtalene - og dermed ender det opp med at spillere forlater oss vederlagsfritt. Spillerne får gradvis bedre og bedre kort på hånden og klubben tilsvarende dårlig.
Hadde vi vært så forbanna «snille», så hadde vi gitt talentene våre gode kontrakter før de slo gjennom. Men, så snille er vi ikke.
Men all den tid det er snakk om forhandlinger, så er det 2+ parter og ikke alltid så enkelt som det vi som sitter på utsiden tror. |
|
Back to top |
|
 |
superduplex Senior

|
Posted: 20.01.2025 00:12 Post subject: |
|
|
Kan jo ikke drive business basert på tillit til at spillerne setter klubben før egen lønn og karriere. Klubben må drive en smart og aktiv kontraktspolitikk og det har vært en god del eksempler på at man har hatt flaks, sist med Broholm. Det skyldes også økonomien så klart. Håper derimot Pereira signerer. Men han har aldri virket som en person som er redd for å sette seg selv først. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 21.01.2025 10:34 Post subject: |
|
|
Kontrakt ut 2027! DEILIG  |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 21.01.2025 10:35 Post subject: |
|
|
Denne var viktig, bra jobba  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 21.01.2025 10:36 Post subject: |
|
|
Overraskende !! Fantastisk !! Helt riktig investering. Stor applaus til Dorsin og Affe |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.01.2025 10:40 Post subject: |
|
|
Fantastisk, den så jeg ikke komme! Nå får vi den kontinuiteten vi trenger i stallen og Dorsin kan konsentrere seg om å slanke stallen og lande et salg av Nypan. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Proff
|
|
|
Jævla luring 🤣🤣🤣 nekter tro RBK har ødelagt lønnssystemet for han alene.
Deilig! |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
|
|
 _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 21.01.2025 10:41 Post subject: |
|
|
Nå snakker vi. Vanskelig å finne en bedre venstreback med de økonomiske rammene klubben har, spesielt offensivt. Pereira er jo også et våpen på høyresiden både på back og ving, så han er veldig verdifull når man prøver å ha en litt smal tropp. Er i flott alder for å prestere og ta ansvar. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.01.2025 10:44 Post subject: |
|
|
Wow - det er gode nyheter!  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.01.2025 10:56 Post subject: |
|
|
Strålende nyheter. Håper vi kan få en pause fra alle de sure gubbene som spår dommedag hver gang noe ikke blir avklart umiddelbart. Sport i RBK har ikke hatt så god kontroll som nå på mange år! |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 21.01.2025 10:58 Post subject: |
|
|
Nå blir vi VELJDIG farlige i år! Kun Nypan ut av stammen i laget fra i fjor, samtidig som flere kan ta steg under en lang pre-season med Alfred!  |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.01.2025 10:58 Post subject: |
|
|
Denne kom overraskende på, men faen så gode nyheter å bli servert. Potensielt den best venstrebacken i ligaen. Og, en herlig rar spiller å ha på laget. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 21.01.2025 11:00 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Han er tapt. Det er helt sikkert. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 21.01.2025 11:02 Post subject: |
|
|
Vil tørre å påstå at dette er årets signering! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 21.01.2025 11:08 Post subject: |
|
|
Sjeldent har jeg ropt høyere Yes! enn da jeg så denne overskriften på adressa.
Var sikker på at han var tapt. Men dette er kanskje nok et bevis på at spillerne virkelig har trua på affeball?! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:09 Post subject: |
|
|
Med den i boks, er det ny kontrakt på Nypan som bør være pri for MD. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:13 Post subject: |
|
|
Duncan wrote: | Nå blir vi VELJDIG farlige i år! Kun Nypan ut av stammen i laget fra i fjor, samtidig som flere kan ta steg under en lang pre-season med Alfred!  |
Tagseth var vel en del av stammen, mens Nypan fortsatt er i klubben per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:15 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Strålende nyheter. Håper vi kan få en pause fra alle de sure gubbene som spår dommedag hver gang noe ikke blir avklart umiddelbart. Sport i RBK har ikke hatt så god kontroll som nå på mange år! |
Det kan hende. Likevel må jeg si at jeg faktisk blir litt bekymret over alle disse kontraktene. Uten å vite noe om lønnsbetingelsene i noen av dem (Holm, Broholm, Pereira) så er det jo en viss fare for at vi allerede er på kant med den ny lønnspolitikken klubben visstnok har gått inn for. Vi gikk vel over 30 mill i underskudd i fjor, så vi skal vel helst bruke mindre, ikke mer, penger. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 21.01.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Husk at det er frigitt betydelige summer ved avgangen til Henriksen, Augustinsson og Andersson. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.01.2025 11:32 Post subject: |
|
|
Det er sant, men likevel skal vel totallønna til spillerne ned. Hjelper ikke å bruke de samme midlene på nye spillere. |
|
Back to top |
|
 |
|