English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Henrik Lidal Jamne
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran

PostPosted: 14.07.2024 15:23    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke og være noe hastverk, veldig ung enda. Hvis ikke han er en ny Donnarumma, da vil han ta over plassen til en av keeperne i troppen. Utlån er riktig steg for og se hvilke utvikling han får.
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 14.07.2024 17:02    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det, utlån til Postnord vil være bra. Men da må han ha en kontrakt med RBK neste år, og når han er sisteårsjunior i år så må det på plass en kontrakt til 1. Januar.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 14.07.2024 19:18    Post subject: Reply with quote

Spilleren er vel vurdert som uoffisiell 3-keeoer. Et utlån til postnord ut sesongen kan være en grei løsning. Da får han kamperfaring på et høyere nivå enn han er vant til

Når det gjelder keepersituasjonen i RBK så er den ikke tillitsvekkende. Først cudos for å være lojal til resvervekeeper som ny 1.keeper. Og bortsett fra hodemist i siste kamp, så mener jeg han har gjort en tilfredstillende jobb. Jeg er derimot veldig avventende til en totalt ukjent spiller på nivået som 2.keeper. Men økonomiske hensyn spiller inn. Muligens skulle en heller hentetinn en profesjonll lite skadeforfulgt trygg keeper på 36 på bosman. Pep Guardiola gjorde det enkelt: Han hentet inn en 3.keeper på Bosman på 40 som hadde erfaring fra høyt nivå.

Slike spillere kan være gunstig i spillergruppa

Det å være talent i RBK er ikke enkelt. For RBK med sin stolte historie og som gjerne vil tllbake dit, så vil nåløyet for talent å få proffkontrakten være mye mindre enn det vil være for en klubb som har mål om 10.plass og kanskje et cuptrofe i blant. Det blir in the end akademi-ledere og AJ som vil avgjøre
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 23.09.2024 21:52    Post subject: Reply with quote

Intervjuet av Trønderavisa. https://www.t-a.no/fortvi...16-2028739

Det skal sies at skatvalingen Henrik Lidal Jamne sto bunnsolid i RBK-buret.

– Det var to viktige situasjoner og det var deilig å få inn når det sto 0–0 og kampen vippet litt, sier Lidal Jamne.

....

Jamne, som er på utgående kontrakt med RBK, har utviklet seg bra i 2024. Hva planen er neste sesong, har han ikke lagt.

– Planen er enkel. Enten så fornyer jeg med Rosenborg eller så må jeg til en ny klubb, sier Jamne, som så langt ikke har fått et tilbud fra Rosenborg.

– Fokuset er å gjøre unna sesongen først.

– Hva er viktig for deg med tanke på klubb neste år?

– Det er å få en arena som vil satse på meg, ser verdien av å ha meg på trening og bruke meg i kamper.
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 18.11.2024 18:10    Post subject: Reply with quote

Ferdig i RBK, etter hele seks (!) år på akademiet. Trodde han ville være med videre etter god sesong og fast på a-laget som tredjekeeper på alle måter, unntatt proffkontrakten, i 2024. Blir spennende å se hva som skjer videre da.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.11.2024 19:58    Post subject: Reply with quote

Takk for vist lojalitet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 19.11.2024 10:49    Post subject: Reply with quote

MichaelScarn wrote:
Ferdig i RBK, etter hele seks (!) år på akademiet. Trodde han ville være med videre etter god sesong og fast på a-laget som tredjekeeper på alle måter, unntatt proffkontrakten, i 2024. Blir spennende å se hva som skjer videre da.

Nei, det er virkelig et mysterium. Fast tredjekeeper er jo drømmeposisjonen for alle keepere.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 19.11.2024 11:06    Post subject: Reply with quote

Vi har bedre første og andre valg så er ingen dramatikk i dette.
Ønsker han lykke til videre, og så får vi ha en ny junior som 3dje keeper Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 04.12.2024 19:44    Post subject: Reply with quote

Henrik Lidal Jamne, Spilleren med lengst akademi-karriere i RBK takker av på sin Facebook-side:

Et kapittel kommer til ende⚽️. Etter 6 år i @rosenborgballklub er det på tide å se etter nye utfordringer. Det har vært en givende og lærerik periode, og jeg er takknemlig for erfaringene jeg tar med meg videre.
Jeg vil takke lagkamerater, trenere og støtteapparat for samarbeidet og støtten underveis. Nå ser jeg frem til nye muligheter og erfaringer.
Takk for alt @rosenborgballklub
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.01.2025 10:32    Post subject: Reply with quote

Denne uka var unggutten i Danmark, der han prøvespilte for 1. divisjonsklubben HB Køge.

Laget huser som kjent Mike Jensen, som gjorde seg umåtelig populær gjennom sju gull på sju sesonger i RBK mellom 2013 og 2019.

Les mer: Kontrakten med RBK gikk ut: Nå kan han bli lagkamerat med Mike Jensen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 19.01.2025 12:27    Post subject: Reply with quote

Synes det er synd og merkelig at de ikke tilbød Jamne kontrakt. Han er mer enn god nok og ligger foran vår andrekeeper på det meste.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.01.2025 11:47    Post subject: Reply with quote

Høres ut som om det er RBK som har bestemt alene at vi ikke ønsker Jamne her som tredjekeeper.
Kanskje Henrik selv også ønsket å spille førstelagsfotball på nåværende tidspunkt?
robbie
Veteran

PostPosted: 20.01.2025 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at Alfred ønsker en utfordrer til Tangvik som er like stødig i utspillingsfasen. Sandberg er ikke en slik spillertype. Selv om han er en artig skrue er jeg ganske sikker på at han blir tredjekeeper i år.
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 20.01.2025 12:13    Post subject: Reply with quote

Kan godt være at Henrik selv ønsket seg bort, ja - tredjekeeperplassen er ikke nødvendigvis rett plass for en keeper som snart er 20 og som holder det nivået han gjør.

Jeg synes forøvrig det er veldig rart at RBK nå ikke forsøker å kjøpe en etablert keeper, spesielt med tanke på at de skal ut i Europa. Sandberg er en kjempefin fyr, helt sikkert, men å falle tilbake på han i en så viktig sesong dersom Sander skulle bli skadet, vil ikke være bra. Hoel Lervik er helt sikkert også god, men jeg kan da ikke tenke meg at de så på han som en alternativ andrekeeper på RBK - han er tross alt fjerdekeeper i Molde..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb