View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mirar Veteran
|
Posted: 14.07.2024 15:23 Post subject: |
|
|
Trenger ikke og være noe hastverk, veldig ung enda. Hvis ikke han er en ny Donnarumma, da vil han ta over plassen til en av keeperne i troppen. Utlån er riktig steg for og se hvilke utvikling han får. |
|
Back to top |
|
|
MichaelScarn Senior
|
Posted: 14.07.2024 17:02 Post subject: |
|
|
Helt enig i det, utlån til Postnord vil være bra. Men da må han ha en kontrakt med RBK neste år, og når han er sisteårsjunior i år så må det på plass en kontrakt til 1. Januar. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 14.07.2024 19:18 Post subject: |
|
|
Spilleren er vel vurdert som uoffisiell 3-keeoer. Et utlån til postnord ut sesongen kan være en grei løsning. Da får han kamperfaring på et høyere nivå enn han er vant til
Når det gjelder keepersituasjonen i RBK så er den ikke tillitsvekkende. Først cudos for å være lojal til resvervekeeper som ny 1.keeper. Og bortsett fra hodemist i siste kamp, så mener jeg han har gjort en tilfredstillende jobb. Jeg er derimot veldig avventende til en totalt ukjent spiller på nivået som 2.keeper. Men økonomiske hensyn spiller inn. Muligens skulle en heller hentetinn en profesjonll lite skadeforfulgt trygg keeper på 36 på bosman. Pep Guardiola gjorde det enkelt: Han hentet inn en 3.keeper på Bosman på 40 som hadde erfaring fra høyt nivå.
Slike spillere kan være gunstig i spillergruppa
Det å være talent i RBK er ikke enkelt. For RBK med sin stolte historie og som gjerne vil tllbake dit, så vil nåløyet for talent å få proffkontrakten være mye mindre enn det vil være for en klubb som har mål om 10.plass og kanskje et cuptrofe i blant. Det blir in the end akademi-ledere og AJ som vil avgjøre |
|
Back to top |
|
|
MichaelScarn Senior
|
Posted: 23.09.2024 21:52 Post subject: |
|
|
Intervjuet av Trønderavisa. https://www.t-a.no/fortvi...16-2028739
Det skal sies at skatvalingen Henrik Lidal Jamne sto bunnsolid i RBK-buret.
– Det var to viktige situasjoner og det var deilig å få inn når det sto 0–0 og kampen vippet litt, sier Lidal Jamne.
....
Jamne, som er på utgående kontrakt med RBK, har utviklet seg bra i 2024. Hva planen er neste sesong, har han ikke lagt.
– Planen er enkel. Enten så fornyer jeg med Rosenborg eller så må jeg til en ny klubb, sier Jamne, som så langt ikke har fått et tilbud fra Rosenborg.
– Fokuset er å gjøre unna sesongen først.
– Hva er viktig for deg med tanke på klubb neste år?
– Det er å få en arena som vil satse på meg, ser verdien av å ha meg på trening og bruke meg i kamper. |
|
Back to top |
|
|
MichaelScarn Senior
|
Posted: 18.11.2024 18:10 Post subject: |
|
|
Ferdig i RBK, etter hele seks (!) år på akademiet. Trodde han ville være med videre etter god sesong og fast på a-laget som tredjekeeper på alle måter, unntatt proffkontrakten, i 2024. Blir spennende å se hva som skjer videre da. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 18.11.2024 19:58 Post subject: |
|
|
Takk for vist lojalitet! |
|
Back to top |
|
|
Hoven Evland jr. Veteran
Joined: 27 Jan 2006 Posts: 2697 Location: Dark side of the moon
|
Posted: 19.11.2024 10:49 Post subject: |
|
|
MichaelScarn wrote: | Ferdig i RBK, etter hele seks (!) år på akademiet. Trodde han ville være med videre etter god sesong og fast på a-laget som tredjekeeper på alle måter, unntatt proffkontrakten, i 2024. Blir spennende å se hva som skjer videre da. |
Nei, det er virkelig et mysterium. Fast tredjekeeper er jo drømmeposisjonen for alle keepere. |
|
Back to top |
|
|
Thulian Veteran
|
Posted: 19.11.2024 11:06 Post subject: |
|
|
Vi har bedre første og andre valg så er ingen dramatikk i dette.
Ønsker han lykke til videre, og så får vi ha en ny junior som 3dje keeper |
|
Back to top |
|
|
MichaelScarn Senior
|
Posted: 04.12.2024 19:44 Post subject: |
|
|
Henrik Lidal Jamne, Spilleren med lengst akademi-karriere i RBK takker av på sin Facebook-side:
Et kapittel kommer til ende⚽️. Etter 6 år i @rosenborgballklub er det på tide å se etter nye utfordringer. Det har vært en givende og lærerik periode, og jeg er takknemlig for erfaringene jeg tar med meg videre.
Jeg vil takke lagkamerater, trenere og støtteapparat for samarbeidet og støtten underveis. Nå ser jeg frem til nye muligheter og erfaringer.
Takk for alt @rosenborgballklub |
|
Back to top |
|
|
|