View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef
|
Posted: 01.11.2024 16:17 Post subject: |
|
|
Den forrige kontrakten ble signert så sent som i april i år og hadde en varighet på ut neste sesong. Fredag morgen underskrev 18-åringen på en ny kontrakt gjør at han forlenger ytterligere tre sesonger.
– Det å signere ny kontrakt med Rosenborg kjennes veldig godt. Jeg føler det er noe jeg har gjort meg fortjent til og da er det selvfølgelig veldig gøy at vi har blitt enige. Denne sesongen har vært veldig positiv for min del. Og slik utviklinga i laget har vært i det siste så gjør det meg ikke mindre sugen på å være med på den reisen som vi har begynt på, sier Reitan-Sunde.
Les mer: Reitan-Sunde forlenger med Rosenborg
Hmm, tydeligvis var treårsavtalen i mars dermed bare toårsavtale ...? Også Dorsin sier at han bare hadde litt over ett år igjen av kontrakten. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 13.11.2024 20:12 Post subject: |
|
|
Sunde ble skadet i U18-landskampen mellom Norge og Estland i dag. Han kom inn etter 45 min og gikk ut etter 60 min. Får håpe det ikke er noe alvorlig. Norge vant 2-1. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 14.11.2024 18:42 Post subject: |
|
|
Takk for tips!
Ser på opptaket etter ca. 57:30 at han forsøkte å rekke en ball ved dødlinja, men motstanderen fikk klarert. Det var tilsynelatende ikke mye kontakt mellom dem, men situasjonen endte med at Reitan-Sunde ble liggende bak mål. Han rykket ordentlig til da fysioen undersøkte venstre legg og/eller ankel. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 14.11.2024 18:58 Post subject: |
|
|
Har vi lag og stille med snart? |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 15.11.2024 14:47 Post subject: |
|
|
Litt morsom kuriositet at Adressa nå har begynt å referere til rbkweb som kilde i en sak om skadesituasjonen til bla. Sunde.
Adressa wrote: |
NB! Fredag melder rbkweb.no at Jesper Reitan-Sunde pådro seg en skade i u18-landskampen. Dette skal imidlertid ikke være noe langvarig.
|
Link: https://www.adressa.no/sp...k-stjernen |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 16.11.2024 16:37 Post subject: |
|
|
Nydelig scoring i dag når han scorte det tredje målet.
https://x.com/RobinHaugen...2730977625 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Danserud Rutinert
|
Posted: 16.11.2024 18:11 Post subject: |
|
|
Dæven. Begynner han å produsere sånne i Eliteserien lukter det svidd. |
|
Back to top |
|
|
EGA Veteran
|
Posted: 16.11.2024 20:08 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi beholder Emil Ceid og Nohah Sahsah på kant. Kan en av disse spille på høyre?
I såfall inn med Broholm på midten. Så kan Reitan- Sunde bruke neste år på å ta steget 100%. |
|
Back to top |
|
|
PauloSilas Veteran
|
Posted: 16.11.2024 23:27 Post subject: |
|
|
I de kampene jeg har sett Sahsah spille på venstrekanten virker han god til å drible både innover og utover på banen. Vil derfor tro han kan spille på begge kanter.
Ceide er ren venstrekant. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
|
kris0stby Veteran
|
Posted: 04.12.2024 12:25 Post subject: |
|
|
Da er sesongen over, og jeg føler det er på tide å ta opp en diskusjon jeg lanserte i sommer.
Jeg ønsker å se Jesper "om"skoleres til høyreback. Forstår han har fylt rollen i enkeltkamper tidligere, og jeg tror det er der han har høyest potensial. Hva er styrkene hans? Veldig stor løpskapasitet og gode innlegg. Flink til å følge system og skape rom for andre. Hva er svakhetene? Dårlig beslutningsevne under press og under gjennomsnittet avslutninger.
Dette høres for meg ut som en spiller som vil kunne få mer utspill for styrkene sine og dekke for svakhetene ved et posisjonsbytte. At vi også trenger en back etter å ha sendt Cornic og Andersson på dør hjelper. |
|
Back to top |
|
|
quentez Veteran
|
Posted: 04.12.2024 12:57 Post subject: |
|
|
En fattigmanns-Tony Hibbert. |
|
Back to top |
|
|
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6965 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.12.2024 12:58 Post subject: |
|
|
En vinter i styrkerommet og vi har en flott høyreback. Neida. Joda. |
|
Back to top |
|
|
dags Veteran
|
Posted: 04.12.2024 17:30 Post subject: |
|
|
Gode innlegg vet jeg ikke helt, det varierer ihvertfall veldig, men ellers er jeg enig og har argumentert det tidligere at Jesper kanskje har størst potensial som høyreback. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 04.12.2024 18:49 Post subject: |
|
|
VÃ¥r nye Roar Strand?
Indreløper, back, kant, han kan spille flere plasser og så gjennstår det å se hvor han egentlig blir best! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
siggen1 Proff
|
Posted: 05.12.2024 03:05 Post subject: |
|
|
Jeg tror også han bør omskoleres til høyre back,det kan bli saker det |
|
Back to top |
|
|
bommel1 Rutinert
|
Posted: 05.12.2024 17:53 Post subject: |
|
|
Ikke ulik Svensson sin spillerprofil når han var yngre, dog svakere i kroppen. Husker også at han startet som ving/indreløper og ble flyttet bakover. |
|
Back to top |
|
|
rail Rutinert
|
Posted: 05.12.2024 19:57 Post subject: |
|
|
Greit nok at de begge befinner seg på den kortere delen av skalaen, men der stopper jo også vitterlig likhetene. Svensson er tett, Jesper mangler mye på fysikken.
Jesper taper alt av dueller fremover i banen. Da ligger jo det meste til rette for at han vil vinne alt av dueller defensivt, som høyreback. |
|
Back to top |
|
|
bommel1 Rutinert
|
Posted: 06.12.2024 11:49 Post subject: |
|
|
OK toppfart -> Men bra frekvens i beina, enorm arbeidskapasitet, både bevegelses -og posisjoneringsmessig skolert, ærlig mot taktiske disposisjoner.
Ser mange likheter.
Hvorvidt han kan vokse seg inn i en backrolle vet jeg ikke, men for å være ærlig så ser jeg ikke en vei for ham til å være en starter på vingen for et topplag. Men, som back har han mye å like ved seg. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 25.12.2024 14:50 Post subject: |
|
|
– Alfred så åpenbart noe i meg, men det var også litt ting jeg gjorde selv også. Da (Svein) Maalen var her, var jeg ikke moden nok, innrømmer han.
– Da «Affe» kom, tok jeg mer plass. Jeg turte å dra av folk, jeg ga mer av meg selv, sier Reitan-Sunde.
Dette vil han bygge videre på neste år.
For hva er egentlig målsettingen til en mann som for et år siden hadde helt andre planer enn å spille 29 kamper i Eliteserien?
– Neste år skal jeg tøre mer. Jeg skal dra av folk, skyte mer. Skape gode situasjoner boksen, slik Alfred er opptatt av, sier Reitan-Sunde.
Les mer: Åpenhjertig RBK-komet: ... var tøft |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 25.12.2024 15:01 Post subject: |
|
|
Ekstrem verdi i å ha en slik type spiller. Aldri skadet og kan løpe. Akkurat god nok ferdighetsmessig i Eliteserien i en alder av 18 år. Kommer til å bli bunnsolid for oss i mange år fremover. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 25.12.2024 15:16 Post subject: |
|
|
Helt enig.
Får mye tyn fordi folk ser Nypan og Broholm presterer bedre, men gutten er 18 og har tatt sjumils steg så han blir <3 _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Rallepus Veteran
|
Posted: 25.12.2024 15:57 Post subject: |
|
|
Angående det konstante "maset" om at JRS har en fremtid som høyreback. Tror også tiden taktisk sett for lave backer er litt forbi. Når vi som regel presser høyt er det viktig at backen kan forsvare seg mot den lange diagonale, gjennom duellspill og hodestyrke. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
|
m1chael Senior
|
Posted: 26.12.2024 00:27 Post subject: |
|
|
Var ikke JRS inderløper sammen med Broholm på 2. laget, med Nypan som sentral?
Bestefar Sunde senior er vel også tydelig på at det er inderløper som er godfoten til Sunde om jeg ikke erindrer feil fra diverse Podcaster og intervjuer. _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 26.12.2024 13:47 Post subject: |
|
|
Jeg har nevnt det tidligere, han har mye av det Roar Strand hadde. Allsidighet som kanskje den største styrken og utrettelig arbeidskapasitet.
Kan godt hende han ender opp som indreløper, men uansett en viktig spiller å ta vare på for han kommer bare til å bli bedre _________________
|
|
Back to top |
|
|
|