English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pyro på tribunene
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Predicted
Veteran

PostPosted: 12.11.2024 17:50    Post subject: Reply with quote

Pyro er bra

Tar du med fyrverkeri å bangers på stadion er du hjerneskada og burde utestenges permanent.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.11.2024 19:07    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
SÃ¥ var vi i gang med hylekoret igjen..

ALLE vil da ha blussing og stemning! Bortsett fra NFF, Hedning og noen andre Karens da, som mener at å dra på fotballkamp skal sidestilles med å ha med ungene på Leo's Lekeland.

Nok en gang; ALL HONØR til våre utrettelige og fantastiske supportere som reiser landet rundt for å støtte laget og skape god atmosfære! Dere er helt konge!

Du klarer sikkert bedre om det var din kamerat som hadde mista ett øye - fordi det er så "gøy med morro og stemning".
Hedning
Legende

PostPosted: 12.11.2024 19:10    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...tter-hjelp

Tør ikke stå frem med navn å fortelle om at de har blitt skadet av fyrverkeri som gjentatte ganger blir sendt opp feil vei, i frykt for hvilke konsekvenser det kan medføre fra andre supportere. Så indrejustis er det altså. Bare synd det er feil folk som står for den.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.11.2024 19:17    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:

ALLE vil da ha blussing og stemning! Bortsett fra NFF, Hedning og noen andre Karens da, som mener at å dra på fotballkamp skal sidestilles med å ha med ungene på Leo's Lekeland.

Nok en gang; ALL HONØR til våre utrettelige og fantastiske supportere som reiser landet rundt for å støtte laget og skape god atmosfære! Dere er helt konge!

Jeg er ikke i mot blussing. Men jeg er i mot blussing i påvirket tilstand, jeg er i mot det jeg vil mene er overdreven blussing i tide og utide, og jeg er sterkt i mot livsfarlig fyrverkeri sendt opp feil vei av drtitings folk midt i en folkemengde som også koster klubben dyrt. Sjokkerende nok. Kall det gjerne hylekor.

Jeg synes også det er flott at vi har supportere som reiser rundt for å støtte laget, men det har ingenting med saken å gjøre. Hvis de ikke kan avstå fra aktivitet som kan skade andre supportere for livet så ser jeg helst at de ikke reiser landet rundt og skaper "god atmosfære".
Back to top
RogerMilla
Junior

PostPosted: 13.11.2024 10:43    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:

Blussing (og fyrverkeri) er akkurat det som hindrer meg og mange andre fra å dra på kamp. Det er ubehagelig, og oppførselen til enkelte supportere er en av de viktigste grunnene til at interessen min for både fotball og RBK har blitt mye mindre gjennom årene. Jeg skjønner at noen synes det er kult, men for meg blir det bare en negativ opplevelse.

Last edited by RogerMilla on 13.11.2024 12:40; edited 3 times in total
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 13.11.2024 12:11    Post subject: Reply with quote

RogerMilla wrote:
Blussing (og fyrverkeri) er akkurat det som hindrer meg og mange andre fra å dra på kamp. Det er ubehagelig, og oppførselen til enkelte supportere er en av de viktigste grunnene til at interessen min for både fotball og RBK har blitt mye mindre gjennom årene. Jeg skjønner at noen synes det er kult, men for oss andre blir det bare en negativ opplevelse.

"oss andre" er altså enige med deg? Hvem er de?

Jeg sitter på familietribunen og klarer ikke å se at jeg hverken blir påvirket av bluss, fyrverkeri eller annet "dårlig oppførsel. Sånn bortsett fra den svært spesielle LSK-kampen har det vært null konsekvenser for meg.

Men det jeg opplever på familietribunen er barnas fasinasjon av Kjernen og det som skjer der. Min nevø ønsket seg kamp på Kjernen i bursdagsgave f.eksempel. Så at Kjernen tilfører kampopplevelsen mye for mange er helt på det rene.

At du lar noen "pøbler" ødelegge din kampopplevelse er dessverre for deg ditt problem. Lerkendal fylles ekstra de gangene det kommer lag man forventer liv og røre rundt. Så kanskje de fleste foretrekker "litt aksjon" fra tribunene?
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 13.11.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Observerte fyrverkerigjengen på bortekampen mot Ham-Kam og syntes det var litt "skremmende" med ukontrollert rakettskyting, det var ca 3 raketter som havnet rundt bortesupporterne.

Det er gøy med pyro, NFF burde HJELPE til med å kontrollere oppskytning og legge til rette for god stemning. Slik at mennesker på stadion er trygge og norsk fotball kan nyte av god stemning på tribunene.

Praksisen i dag ender med akkurat at slike episoder skjer.
RogerMilla
Junior

PostPosted: 13.11.2024 12:47    Post subject: Reply with quote

Enig, jeg kan ikke snakke for andre. Jeg har endret den siste setningen til: 'men for meg blir det bare en negativ opplevelse.' Jeg er også enig i at det er fint med 'litt aksjon' på tribunen. Mitt poeng er at man kan skape mye aksjon uten at det plager andre tilskuere (eller setter dem i fare), eller stopper selve kampen.
Men som nevnt, er jeg uansett 'ut'. Jeg bruker heller min tid, energi (og penger) på andre ting som gir meg en bedre opplevelse. Takk for meg.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 12:54    Post subject: Reply with quote

Fotsoppen wrote:
Det er gøy med pyro, NFF burde HJELPE til med å kontrollere oppskytning og legge til rette for god stemning. Slik at mennesker på stadion er trygge og norsk fotball kan nyte av god stemning på tribunene.

Er vi virkelig kommet der at fyrverkeri er nødvendig for å lage god stemning?! Hjelpe meg.

Fyrverkeri kan til nøds skytes opp sentralt av klubben den dagen vi vinner serien eller Champions League, ikke i forkant av en vanlig kamp.
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 13.11.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Sier bare at blussing og evt andre tribunemarkeringer burde heller blitt lagt til rette for av NFF og stadioncrew enn at det skal bli forbudt og vi ender opp med uheldige situasjoner. For bluss og raketter kommer til å utøves uansett..
netrom84
Senior

PostPosted: 13.11.2024 13:08    Post subject: Reply with quote

RogerMilla wrote:
Enig, jeg kan ikke snakke for andre. Jeg har endret den siste setningen til: 'men for meg blir det bare en negativ opplevelse.' Jeg er også enig i at det er fint med 'litt aksjon' på tribunen. Mitt poeng er at man kan skape mye aksjon uten at det plager andre tilskuere (eller setter dem i fare), eller stopper selve kampen.
Men som nevnt, er jeg uansett 'ut'. Jeg bruker heller min tid, energi (og penger) på andre ting som gir meg en bedre opplevelse. Takk for meg.

Helt fair det.

Må si jeg synes det er trist når folk lar irritasjonen over noen få sin oppførsel gå ut over sine egne opplevelser. Spesielt når det burde være så enkelt å overse det og fokusere på det man er der for.

Men det er mye som jeg ikke forstår. Finnes jo de som får hele dagen sin ødelagt bare fordi man måtte kjøre bak noen trege syklister på vei til jobben også. Forstå det de som kan.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 14:51    Post subject: Reply with quote

De som har dummet seg ut bør melde seg, hvis ikke får man bare identifisere dem. Regningen skal de uansett ta da dette ikke er RBKs verk eller ønske å drive med ulovlig pyro. Helt utilgivelig å potensielt føre på uskyldige RBK ekstra utgifter, og skade eller sette andre folk i fare, samt bidra til forstyrrelse til kampgjennomføring.

Skjerpende er det at dette er gjort tidligere, også med personskade. At de ikke respekterer medmennesker, regler og egen klubb etc er håpløst.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 13.11.2024 17:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg rakk bare å se at det kom en mann og stilte seg foran meg, med et eller annet fyrverkeri. Og så plutselig smalt det. Det viste seg at han hadde holdt røret feil vei.

…

«Bjørn» kan også fortelle at det kom et nytt smell kort tid etter at kompisen hadde blitt truffet. Nok en gang ble det skutt «feil vei».

– Da var det et knallskudd som landet mellom meg og en tredje kompis. Han fortalte i ettertid at han var livredd for å bli blind. Vi hadde piping i ørene i flere minutter. Det var en guffen opplevelse.

Dette kan jo ikke forsvares uansett hva man tenker om bluss og fyrverkeri. Det er jo åpenbart folk som ikke aner hva de driver med, enten på grunn av manglende erfaring eller fyll. Og å sende opp fyrverkeri midt i en folkemengde er uansett helt hinsides.

Det kan være kult med bluss. Men når det gjøres på hvert jævla mål i hver eneste kamp, blir det bare kjedelig.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 14:12    Post subject: Reply with quote

En får bare kjøre på til all pyro blir forbudt, det er nå det som skjer til slutt.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 17:14    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Dette kan jo ikke forsvares uansett hva man tenker om bluss og fyrverkeri. Det er jo åpenbart folk som ikke aner hva de driver med, enten på grunn av manglende erfaring eller fyll. Og å sende opp fyrverkeri midt i en folkemengde er uansett helt hinsides.

Det kan være kult med bluss. Men når det gjøres på hvert jævla mål i hver eneste kamp, blir det bare kjedelig.

Derfor synes jeg også det er litt merkelig at Kjernen og de andre grupperingene ikke er mer aktiv utad her. Det er episoder som dette som er med på å gjeninnføre totalforbudet. Det hadde vært i deres interesse å vise at man virkelig tar dette alvorlig, istedet for å beskytte enkeltpersoner.

Angi hvem som stod bak, la de få sin straff, og innfør klare retningsregler for bruk av pyro på Øvre Øst og på borteturer i regi av Kjernen. Rettferdig eller ei, men uten å ta klart avstand så vil Kjernen bli ansvarliggjort for ulovlig og uvetting bruk av pyro på supporterfeltet både på Lerkendal og i bortekampene. De er på vei mot et totalforbud i 2025 med vidåpne øyne, uten å gjøre et eneste forsøk på å korrigere kursen. Da nytter det ikke å klage i ettertid iallefall.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 18:13    Post subject: Reply with quote

Nå skjedde ikke dette på kjernen da. Sist jeg stod på kjernen og det ble skutt opp en smellert sa forsanger i kjernen klart i fra at det der DRITER man i. Men hva folk gjør på et bortefelt i hamar er ikke egentlig kjernen sitt ansvar, og med mindre dette er noe som skjer i REGI av kjernen er det vel heller ikke noe de kan ta ansvar for?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2024 18:16    Post subject: Reply with quote

Kan du forklare litt hva du mener med å vær "mer aktiv utad"? Tviler på at Kjernen har peiling på hvem som gjorde hva, og de alternative gruppene har da aldri hatt noen talsmann eller tradisjon for å uttale seg om noe som helst utad. Det er en del av ultraskulturen at ting holdes internt, så vi får aldri vite om det er utøvd noen internjustis her. Så innbiller jeg meg at dialogen mellom de alternative og RBK er mye tettere enn man kan få inntrykk av.

Edit: Til ballbingen, altså.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ballbingen
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 21:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kan du forklare litt hva du mener med å vær "mer aktiv utad"? Tviler på at Kjernen har peiling på hvem som gjorde hva, og de alternative gruppene har da aldri hatt noen talsmann eller tradisjon for å uttale seg om noe som helst utad. Det er en del av ultraskulturen at ting holdes internt, så vi får aldri vite om det er utøvd noen internjustis her. Så innbiller jeg meg at dialogen mellom de alternative og RBK er mye tettere enn man kan få inntrykk av.

Edit: Til ballbingen, altså.

Trenger ikke være noe mer enn å påpeke at Kjernen er imot ulovlig pyro og at det forventes at alle Kjernens medlemmer følger dette. For slik det er nå, uansett om det skjedde utenfor Kjernen eller ikke, så er det Kjernen som får skylda. Som jeg sa, fortjent eller ikke, Kjernen er den største grupperingen og hvis de ikke tydelig tar avstand og ingen tar andre tar ansvar så er det Kjernen som må bære denne byrden.

At den aller største grupperingen tar klart avstand og kommmuniserer noen klarae regler og forventninger tiloppførsel vil ha en tydelig signaleffekt.

Personlig synes jeg blussing er kult og stemningsskapende, og ønsker at ØØ skal kunne fortsette. Jeg er generelt pro Kjernen og har brukt mye tid til forsvare hendelser (bortsett fra stansingen av LSK-kampen) Men hvis det ikke blir endringer med ulovlig bruk av pyro, vil jo dette bli ulovlig i løpet av 2025. Dette ønsker jeg ikke.

Ang usynlig internjustis, så tror jeg ikke noe på det. Forsangeren stoppet opp og ga en skejnnepreken etter et knallkudd på ØØ for et par runder siden. Hvis det virkelig var en slags usynlig internjustis på feltet, ville det ikke blitt som det ble i Hamar. Internjustisen dreier seg i såfall om helt andre ting en bruk av ulovlig og farlig pyro (skulle jeg tippe så ville jeg sagt tysting, hvem man utæver vold/agression mot etc, ultraskulturen tatt i betrakning).
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.11.2024 22:25    Post subject: Reply with quote

Fair enough. Vet ikke om det er et bevisst valg eller bare et resultat av at tidene har endret seg litt, men Kjernen har postet to saker på hjemmesiden sin i år. Innkalling til årsmøte og noen ord etter fiskekakekampen. De har tatt mindre og mindre plass i diskusjonene rundt RBK de siste årene.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 14.11.2024 23:40    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Fotsoppen wrote:

Er vi virkelig kommet der at fyrverkeri er nødvendig for å lage god stemning?! Hjelpe meg.

Fyrverkeri kan til nøds skytes opp sentralt av klubben den dagen vi vinner serien eller Champions League, ikke i forkant av en vanlig kamp.

+1
Hedning
Legende

PostPosted: 15.11.2024 08:37    Post subject: Reply with quote

netrom84 wrote:

Må si jeg synes det er trist når folk lar irritasjonen over noen få sin oppførsel gå ut over sine egne opplevelser. Spesielt når det burde være så enkelt å overse det og fokusere på det man er der for.

Hallo. Det går ikke an å ignorere at en dritings fyr står og veiver et bluss i trynet ditt. Det er skremmende. Det går ikke an å ignorere at det fyres av så mye bluss at du ikke ser banen på 3-4 minutter, mange ganger i løpet av kampen. Da er det vanskelig å fokusere på det man er der for. Det går ikke an å ignorere at røyken etter all blussingen irriterer øyne og hals, det er ubehagelig. Det går ikke an å ignorere at noen fyrer av en rakett i låret ditt. Det er vondt. Det går ikke an å ignorere at kampen du har satt av dagen for å se blir avlyst. Det handler ikke om å være vanskelig og tverr.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2024 08:47    Post subject: Reply with quote

Her var det jo snakk om en som heller bruker tiden sin på andre ting enn Rosenborg, pga bluss på tribunen. Nå er det ikke sånn at man må stå på ØØ eller holde seg hjemme, det finnes en mellomting. Når jeg er på kamp med ungene, sitter jeg konsekvent på motsatt kortside, blant annet for at det skal oppleves trygt og fint for de minste. Det skumleste for dem er maskoten på indre bane før kamp.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 15.11.2024 09:30    Post subject: Reply with quote

Fair imo, han er jo ganske skummel.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2024 12:11    Post subject: Reply with quote

Ser død ut i øynene, sa minstemann.
Back to top
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 15.11.2024 20:59    Post subject: Reply with quote

netrom84 wrote:

Helt fair det.

Men det er mye som jeg ikke forstår. Finnes jo de som får hele dagen sin ødelagt bare fordi man måtte kjøre bak noen trege syklister på vei til jobben også. Forstå det de som kan.

Øvre øst er fantastisk! Jeg sitter på langsidene og nyter stemningen som lages. På bortekamper må jeg nødvendigvis stå i nærheten av Kjernen og de andre grupperingene. Det er dog i tilfellet Briskeby vanskelig å overse en rakett som går av 10 meter fra ansiktet mitt og gir meg øresus ut kvelden. Det kan vi slutte med. Kontrollert blussing i edru tilstand er bra. Høy promille, fyrverkeri og ukontrollert blussing kan vi slutte med.

PS: Det er for øvrig også rar oppførsel å gå forbi dasskøa for å pisse oppover veggen på portalooen, mens Randi (72) og barnebarna ufrivillig må se på.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 43, 44, 45  Next
Page 44 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb