View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende
|
Posted: 05.11.2024 12:01 Post subject: |
|
|
Rart at ikke folk forstår at to ting kan være sant samtidig, at RBK betyr mye for han men også at han også er veldig fristet av andre muligheter som gir mye mer lønn og nye opplevelser. |
|
Back to top |
|
|
pappabrun Senior
|
Posted: 05.11.2024 12:35 Post subject: |
|
|
Hvis vi går litt tilbake i tråden her så finner vi nok MANGE kommentarer som sier at han ikke er noe å samle på, bortkasta talent, greit om han forsvinner bla bla bla.
Så spiller han en halv god sesong og folk er piss forbanna over at han forlater klubben. Nei vettu meg hva, det blir for dumt. |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 05.11.2024 13:00 Post subject: |
|
|
Lojalitet her og lojalitet der. Tagseth har spilt under halvparten av mulige minutter i Eliteserien fordelt på de fem og en halv sesongene han har vært i klubben etter han kom som 19-åring fra Liverpool. I løpet av disse årene har dårligere og/eller mindre lovende spillere fått mye spilletid på hans bekostning. Han har spilt i mange forskjellige posisjoner uten å bli tydelig satset på i noen av de før nylig. Han har stilt opp på alt som kan stilles opp på med entusiasme og såvidt jeg vet aldri klaget eller krevd noe, tvert imot har han fremstått uvanlig tålmodig. Vil derfor si Tagseth har vært ganske så lojal jeg. Veldig mange her inne har avskrevet han i ÅREVIS før andre halvdel av denne sesongen. Blir også frykelig unyansert å dra frem tidligere uttalelser som går imot det valget han nå har tatt når alle vet at omstendigheter forandrer seg konstant. Hvis han ikke hadde et konkret og attraktivt tilbud fra Nashville på bordet så hadde nok RBK sikret ny kontrakt. Nashville har visstnok en gjennomsnittslønn på 7 mill kr i året, så dette er jævla attraktivt for hvilken som helst spiller i Eliteserien. Han går ikke gratis til Bodø/Glimt eller Molde folkens. MLS er også ikke i nærheten så rævva sportslig som mange her tror. Sammenlignet med Norge (ja, til og med RBK) er det flere folk på kamp, flere ser på TV, det er mye mer penger, det er større stjerner. Med et par suksessrike år i MLS så vil Tagseth ha minst like stor sjans til å gå til god europeisk klubb som hvis han ble i RBK og brukte de neste par årene på å kjempe om medalje i Norge for en fjerdedel av lønna og kvalikk, kanskje gruppespill til Conference League. Det er på ingen måte å kaste sportslige ambisjoner på sjøen å dra til MLS, de som tror det har ikke fulgt med de siste ti årene. Nashville høres faktisk ut som en jævla kul mulighet. Lykke til Edvard, jeg skulle ønske det klaffet skikkelig for deg i RBK tidligere. |
|
Back to top |
|
|
Indreløper Veteran
|
Posted: 05.11.2024 13:56 Post subject: |
|
|
Uten noen videre kommentar: Lykke til videre på alle mulige måter. Forståelig og synd på samme tid. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
|
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.11.2024 15:57 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Så det er tilsynelatende lengden på kontrakten som er avgjørende. RBK ønsker kontrakt over flere år, Tagseth vil ha muligheten til å stikke tidligere, uten at klubben kan gjøre like mye. En kontrakt har selvsagt alltid to sider, men jeg støtter klubben i slike spørsmål. At spillere vil ha korte kontrakter for å kunne "stikke av" for en billig penge, er ikke noe jeg støtter. Selv om jeg skjønner Tagseth også, som har en fin mulighet, fordi han nå går gratis. Mulig han tenker at en slik sjanse ikke kommer tilbake, og at han har nådd så langt som mulig, sportslig sett og mtp eget potensial.
|
Huh? Nå har Tagseth signalisert at han er villig til å signere en korttidskontrakt (altså trolig maks 1-2 år) som indirekte betyr at RBK kan selge han i løpet av det neste året for litt penger, men han er ikke villig til å binde fremtiden på Lerkendal i 3+ år. Og det passer ikke RBKs planer.
Det er jo forståelig for begge parter, RBK vil ha spillere med et langtidsperspektiv, mens Tagseth vil ut og prøve noe nytt, så han vil ikke binde seg for mange år. |
|
Back to top |
|
|
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.11.2024 15:59 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Lojalitet her og lojalitet der. Tagseth har spilt under halvparten av mulige minutter i Eliteserien fordelt på de fem og en halv sesongene han har vært i klubben etter han kom som 19-åring fra Liverpool. I løpet av disse årene har dårligere og/eller mindre lovende spillere fått mye spilletid på hans bekostning. Han har spilt i mange forskjellige posisjoner uten å bli tydelig satset på i noen av de før nylig. Han har stilt opp på alt som kan stilles opp på med entusiasme og såvidt jeg vet aldri klaget eller krevd noe, tvert imot har han fremstått uvanlig tålmodig. Vil derfor si Tagseth har vært ganske så lojal jeg. Veldig mange her inne har avskrevet han i ÅREVIS før andre halvdel av denne sesongen. Blir også frykelig unyansert å dra frem tidligere uttalelser som går imot det valget han nå har tatt når alle vet at omstendigheter forandrer seg konstant. Hvis han ikke hadde et konkret og attraktivt tilbud fra Nashville på bordet så hadde nok RBK sikret ny kontrakt. Nashville har visstnok en gjennomsnittslønn på 7 mill kr i året, så dette er jævla attraktivt for hvilken som helst spiller i Eliteserien. Han går ikke gratis til Bodø/Glimt eller Molde folkens. MLS er også ikke i nærheten så rævva sportslig som mange her tror. Sammenlignet med Norge (ja, til og med RBK) er det flere folk på kamp, flere ser på TV, det er mye mer penger, det er større stjerner. Med et par suksessrike år i MLS så vil Tagseth ha minst like stor sjans til å gå til god europeisk klubb som hvis han ble i RBK og brukte de neste par årene på å kjempe om medalje i Norge for en fjerdedel av lønna og kvalikk, kanskje gruppespill til Conference League. Det er på ingen måte å kaste sportslige ambisjoner på sjøen å dra til MLS, de som tror det har ikke fulgt med de siste ti årene. Nashville høres faktisk ut som en jævla kul mulighet. Lykke til Edvard, jeg skulle ønske det klaffet skikkelig for deg i RBK tidligere. |
100%
"Lojalitet" er noe piss. En klubb er en arbeidsgiver og spillere er ikke slaver.
En spiller skal altså akseptere å ikke bli satsa på, bli spilt ut av posisjon så han ikke blir bedre i sin beste posisjon og sikkert favorittposisjon. Ikke få noen signaler om fornya kontrakt før helt på tampen når klubben innser at han er god nok til å bli, men når han endelig får det så er han illojal som vil prøve noe nytt. Som gir vesentlig høyere lønn og nye spennende omgivelser.
Absurd. |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 05.11.2024 16:05 Post subject: |
|
|
Det er litt irriterende når en lokal gutt som har vokst fram som en av våre beste og har fått mye tillit velger å forlate klubben gratis. Vi lever fra hånd til munn nå og er veldig avhengig av å få igjen penger for de vi satser på. Hele strategien vår bygges rundt det å produsere spillere som han og selge med så stor profitt som mulig. Tagseth har vært såppas god at det burde vært fullt mulig å signere ny kontrakt og få gå i vinter i tilegg, lagt igjen litt sårt trengte midler i en klubb som har hjulpet han fram. Nypan og pappa svarer helt forbilledlig på dette. |
|
Back to top |
|
|
tigerbart Veteran
|
Posted: 05.11.2024 16:35 Post subject: |
|
|
Ønsker ham lykke til. Talentfull, men har ikke fått tatt ut hele sitt potensial i Rosenborg. Det skyldes nok flere ting, men han har jo tidvis blitt brukt i uvante posisjoner, og han har lidd under svak sportslig ledelse inntil Alfred kom og har fått litt skikk på ting igjen. |
|
Back to top |
|
|
kris0stby Veteran
|
Posted: 06.11.2024 02:48 Post subject: |
|
|
Jeg velger å ikke ta sorgene på forskudd. Om alt det står på er kontraktslengde høres det ut som partene kan komme til enighet til slutt. Inntil Eddie selv sier han reiser er han RBK-spiller, og jeg kommer til å te meg som om han vil fortsette å være det.
Har vist stor lojalitet og vilje under varierende ledelse, med varierende tillitt og i varierende roller. Har endelig blitt gitt tillitt der han hører hjemme og har blomstret av det. Har blitt en av våre viktigste og jeg håper han fortsetter å være det i flere år fremover. |
|
Back to top |
|
|
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 06.11.2024 06:10 Post subject: |
|
|
Han HAR sagt at han reiser, så det er bankers....
Han har ikke vist spesielt stor lojalitet; han har vært under kontrakt og det har ikke vært interesse for å kjøpe han ut av denne kontrakten; da har han ikke hatt andre muligheter enn å bli i RBK da. Det han har vist før denne sesongen har heller ikke gitt noen indikasjoner at han skulle vært fast i RBK, men har absolutt tatt steg i år.
Tror Santeri med en god vinter vil være minst like god som Tagseth i en indreløperrolle for RBK i 2025.. |
|
Back to top |
|
|
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 06.11.2024 08:12 Post subject: |
|
|
Mener å huske Santeri var førstevalget før skaden. Uansett Tagseth er go gutt.
Den feiringen mot Molde er den beste feiringen jeg har sett |
|
Back to top |
|
|
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 06.11.2024 09:41 Post subject: |
|
|
Ingen gentlemen's agreement med Tagseth? |
|
Back to top |
|
|
Ellepo Proff
|
Posted: 06.11.2024 23:50 Post subject: |
|
|
Neppe. Vi har mye å spille for, og egentlig ingen å sette inn i hans sted |
|
Back to top |
|
|
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 07.11.2024 07:48 Post subject: |
|
|
Han er tapt. Trump rekker vel heller ikke å sette kjepper i hjulene for denne overgangen |
|
Back to top |
|
|
Zeno Veteran
|
Posted: 19.11.2024 16:44 Post subject: |
|
|
Edvard Tagseth klar for Nashville
Nashville Soccer Club announced today the signing of Norwegian midfielder Edvard Tagseth from Rosenborg BK, one of the top clubs in Eliteserien, through the 2026 season with an option for 2027 pending receipt of his International Transfer Certificate (ITC) and P-1 Visa. |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 19.11.2024 16:56 Post subject: |
|
|
Jeg tviler ikke på at det er fint å bo i Nashville, og MLS er en bedre liga enn ES, men synes likevel det er litt rart valg nå når han er i dytten her. Men lykke til uansett. |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 19.11.2024 17:09 Post subject: |
|
|
Lov å håpe at Trump strammer inn såpass på innvandringen at han ikke får Visum? Eller kansellerer visumet? |
|
Back to top |
|
|
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 19.11.2024 19:09 Post subject: |
|
|
Tror han dessverre kun er imot ulovlig innvandring dessverre |
|
Back to top |
|
|
Standarn Nietzsche Veteran
|
Posted: 19.11.2024 19:10 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg EspN ble glad.
Var vel visst en stund, men kjedelig å miste han etter at han faktisk har vært en av de bedre den siste tiden. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
|
Rånny Legende
|
|
Back to top |
|
|
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.11.2024 19:53 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Lov å håpe at Trump strammer inn såpass på innvandringen at han ikke får Visum? Eller kansellerer visumet? |
Tagseth er for hvit til å bli truffet av Trump sine innstramminger.
Quote: | – Det er vanskelig å si. Jeg føler jo innerst inne at jeg har hatt det i bakhodet, at det hadde vært kult å prøve noe nytt. Samtidig har jeg vært interessert i å snakke med Rosenborg, fordi det har vært en liten lyst til å være med på det her også. Jeg tror kanskje det har stått mest på den følelsen jeg har i kroppen. |
Veldig forståelig for gutten da. |
|
Back to top |
|
|
mirar Veteran
|
Posted: 19.11.2024 20:23 Post subject: |
|
|
Santeri tar steget neste sesong |
|
Back to top |
|
|
Hedley Veteran
|
Posted: 19.11.2024 20:51 Post subject: |
|
|
Tror nok Tagseths prestasjoner denne sesongen mye kan tilskrives systemet og rollene til Alfred. Synd at han drar nå som han har begynt å se ut som en ok indreløper. Men langt fra uerstattelig.
God tur og lykke til! |
|
Back to top |
|
|
bommel1 Rutinert
|
Posted: 20.11.2024 10:20 Post subject: |
|
|
Synes at det er leit at han drar uten kompensasjon, selvfølgelig.
Men samtidig skal man erkjenne det at Tagseth har gjort en kjempejobb med å hjelpe oss til den posisjonen vi nå har på tabellen. Man hadde ikke trodd før sesongen startet at det å miste Selnæs den siste tredjedelen av sesongen ikke ville være merkbart. Tagseth har stort sett vært meget god som sentral midtbane, og ledet oss med bravur gjennom en del tøffe kamper. |
|
Back to top |
|
|
Predicted Veteran
|
Posted: 20.11.2024 14:03 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Jeg tviler ikke på at det er fint å bo i Nashville, og MLS er en bedre liga enn ES, men synes likevel det er litt rart valg nå når han er i dytten her. Men lykke til uansett. |
Han kaller det vist Cashville på privaten, så kanskje ikke så uforståelig. |
|
Back to top |
|
|
|