English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 27.02.2024 17:23    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Transfermarkt er fasit på kvalitet på troppen, og fotmob (ellernoe) er objektiv fasit på spillernes prestasjoner.
Nivå.

Nei, det kan imidlertid styrke et argument. Er det ikke sannsynlig at det finnes en sammenheng mellom hvilken stall som regnes som den beste og dens verdi? Det synes også rimelig å anta at det er en sammenheng mellom en spillers vurdering på Sofascore og hvor godt en spiller har prestert i en kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran

PostPosted: 27.02.2024 20:47    Post subject: Reply with quote

Er det ikke sannsynlig at det finnes en sammenheng mellom hvilken stall som regnes som den beste og dens verdi?

Fasiten er at vi havnet på 9. plass med denne stallen. Kan godt være vi har "navnene" og talentene som gir penger ved salg, slik som transfermarkt sier. Det blir en annen vurdering enn kvalitet og dybde per dags dato.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 27.02.2024 22:26    Post subject: Reply with quote

Er man virkelig så ekstremt uenig i dette?[/quote]

Jeg er ikke uenig i at vi har like god stall som Brann i utgangspunktet. Men de har opparbeidet ett treningsregime og samhadlingsmønster over flere år som er veldig bra,mens vårt har vært direkte horribelt.
Våres spillere er ikke så gode som vi tror de skal være,dessverre så er vi per dags dato i nedrykkstriden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.02.2024 22:43    Post subject: Reply with quote

Verdisetting av spillere er ikke det samme som sportslig nå-nivå, det kan vel ikke være så vanskelig å være enig i eller?

At UYJ hos oss har samme verdi(500k euro) som Brede Moe og Marius Lode hos Glimt, betyr ikke at de 3 stopperne holder samme sportslige nivå.

At Jayden Nelson med 3.3 mill Euro i verdi har utrolig spennende talent, ingen tvil. Men at han er veldig veldig mye bedre sportslig idag enn Jens Petter Hauge 2.5 mill Euro som tross alt har 40 kamper i Bundesliga, 20talls kamper i Europa , som har scoret mål i Bundesliga, Serie A, Tippeligaen, Europaliga osv.

Rekk opp hånda alle som mener at Tagseth, Broholm og Cornic holder et vesentlig høyere sportslig nivå enn Wolff Eikrem.

Det er utrolig enkelt å raskt slå fast at verdisetting ikke betyr sportslig nå-nivå.

Men cudos for et nytt flott forsøk på å skape en illusjon om at 2024-RBK egentlig må ta gull for at hatobjektet ditt Alfred ikke skal være mislykket.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2024 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke særlig uenig i det, og det kan godt stemme dersom man realiserer salgene. Verdien er der, men spillerkonstellasjonen i laget vårt er kanskje ikke helt "godfot".
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 00:20    Post subject: Reply with quote

1972 Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 28.02.2024 14:59    Post subject: Reply with quote

Bra 1872 RBK
Bart1
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 16:01    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Verdisetting av spillere er ikke det samme som sportslig nå-nivå, det kan vel ikke være så vanskelig å være enig i eller?

At UYJ hos oss har samme verdi(500k euro) som Brede Moe og Marius Lode hos Glimt, betyr ikke at de 3 stopperne holder samme sportslige nivå.

At Jayden Nelson med 3.3 mill Euro i verdi har utrolig spennende talent, ingen tvil. Men at han er veldig veldig mye bedre sportslig idag enn Jens Petter Hauge 2.5 mill Euro som tross alt har 40 kamper i Bundesliga, 20talls kamper i Europa , som har scoret mål i Bundesliga, Serie A, Tippeligaen, Europaliga osv.

Rekk opp hånda alle som mener at Tagseth, Broholm og Cornic holder et vesentlig høyere sportslig nivå enn Wolff Eikrem.

Det er utrolig enkelt å raskt slå fast at verdisetting ikke betyr sportslig nå-nivå.

Men cudos for et nytt flott forsøk på å skape en illusjon om at 2024-RBK egentlig må ta gull for at hatobjektet ditt Alfred ikke skal være mislykket.

For en produktiv diskusjon er det essensielt å opprettholde integritet og basere argumentene på det som faktisk er skrevet. Det er uakseptabelt og kontraproduktivt å fremsette påstander uten faktisk grunnlag, eller å vri på sannheten for å styrke sin posisjon. Dette er ofte et tegn på svake argumenter.

Min påstand er at vår spillerstall er den tredje beste i ligaen, etter Molde og Bodø/Glimt.

Å hevde at jeg antakelig kun vil være fornøyd med ligagull på bakgrunn av dette, er en bevist løgn.

Det at du må "cherry-picke" en spiller fra Molde (som jeg mener har en bedre spillerstall enn oss), sier at du nå må lete etter argumenter som støtter det du tenker, og blande det med feilslutninger (som at jeg mener vi bør vinne seriegull).

Det er konsensus utenom RBK-web om at verdien på spillerstallen er relevant for hvor sterk spillerstallen er. Så vil en ung spiller som har fremtiden for seg være mer verdt enn en eldre spiller. Rett og slett fordi han på sikt vil være bedre. Det er også grunnen til at jeg tidlig i disse innleggene tok med snittalder på spillerne. Dette tror jeg du forstår.

Så mitt spørsmål til deg. Hvilke staller mener du er bedre enn vår? Mener du vi er på fjerde og ikke tredje? Så blir jeg møkk lei all den nedsnakkingen av spillerne våre som foregår. Tror dere ikke de leser dette? Det blir gjenntatt i det uendelige hvor udugelig de er - og at alt som er feil er deres. Hvorfor har vi da havnet hvor vi er? Er det alle spillerne siden KI som har misslykkes - eller er det noen andre?

Last edited by Bart1 on 28.02.2024 16:11; edited 1 time in total
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 16:05    Post subject: Reply with quote

Han skriver ikke du synes at Cornic er bedre enn Eikrem. Han illustrerer hvorfor det er upresist å anta at verdien på stallen på Transfermarkt i Euro er lik kvalitet.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 16:16    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Min påstand er at vår spillerstall er den tredje beste i ligaen, etter Molde og Bodø/Glimt.

(…)

Det å mene at verdien på spillerstallen i sum gir en viss pekepinn på hvor sterk stallen er - er det vel konsensus om i verden utenfor RBK web?

Hvis disse to tingene henger sammen for deg, hvordan stiller du deg til styrken til stallen om du tar bort 17 år gamle Sverre Nypan sin Transfermarkt-verdi? Står påstanden din like sterkt da?

Hvis du ikke vil forholde deg til stallens verdi og styrke uten Sverre Nypan sin Transfermarkt-verdi, kan du si meg om Sverre Nypan sin verdi hos Transfermarkt er basert på hans styrke – eller hans potensielle styrke senere? Og hvis det er sistnevnte tilfelle, hvordan kan vi da bruke Tranfermarkt-verdien hans til å fastlå dagens styrkenivå hvis verdien hans egentlig er satt for et potensielt senere styrkenivå?

Hjelp meg å forstå hvordan du tenker, Bart1.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 18:31    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvordan jeg kan skrive dette enklere.

Spillerstallens Kvalitet: Basert på en grundig vurdering, er det klart at Bodø/Glimt sitter på den mest imponerende spillerstallen, etterfulgt av Molde. RBKs stall er bedre enn Branns, noe som det er helt ok å mene.

Støtte fra Transfermarkt: Dette synspunktet får ytterligere støtte fra Transfermarkt, en anerkjent plattform for vurdering av spilleres markedsverdi. De har rangert RBKs spillerstall som den tredje mest verdifulle i ligaen. Det sier noe om kvaliteten på spillerne vi har.

Vurdering Uten Nypan: Noen kan argumentere for at denne vurderingen hviler for mye på spesifikke spillere som Nypan. Men selv når vi ser bort fra ham, beholder RBK sin posisjon som den stallen med den tredje høyeste verdien. Dette viser at stallens styrke ikke kun er avhengig av enkeltspillere.

Spillerverdi vs. Ytelse: Det er velkjent at en spillers verdi øker med bedre ytelse på banen. Mens det finnes flere faktorer som påvirker en spillers markedsverdi, står det sentralt at bedre prestasjoner fører til høyere verdi. Dette er noe markedet tar hensyn til, og det reflekterer forventninger om hvordan en spiller vil prestere i fremtiden.

Er det noen som er uenige i denne sammenligningen med andre klubber? Er det noen som mener at Brann sin stall er bedre - og at vi har den fjerde beste stallen?
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 19:10    Post subject: Reply with quote

Ifølge forskning er verdier fra transfermarkt et godt utgangspunkt for å predikere fotballresultater: https://www.sciencedirect...7yXki4IUbU
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 28.02.2024 20:22    Post subject: Reply with quote

Brann kom på andre, vi på 9. plass. Tabellplassering har vel noe med kvaliteten på stallen å gjøre?

På papiret har vi gode enkeltspillere, men som lag og komplementær stall har vi ikke mye å skryte av. Selv om Røsten er verdt mer ifølge Transfermakt enn f.eks. Pallesen, er ikke det en automatikk at han er bedre.

Ifølge sofascore så er RBK's beste spiller for 2023, Reitan, nr. 42 i Norge. Det høres ikke ut som den tredje beste stallen i ES. For å legge til enda litt mer; også ifølge Sofascore, ligger RBK på 12. plass på gjennomsnittlig spillerrating.

Så, laget ser ikke bra ut når de spiller, kom på en 9. plass og gjør det ikke bra ifølge nøytrale statistikksider. Men, heldigvis har vi en tropp med høy verdi Very Happy

At det er potensialet i klubben og spillere, absolutt, men som Joacim Jonsson sier i det uendelige - fotball er ferskvare. Pr. nå, har vi ikke den 3. beste stallen i Norge. Men dette kan derimot Alfred gjøre noe med. Jeg har enormt med tro på flere av spillerne, samt trener.
ola.
Veteran

PostPosted: 29.02.2024 10:53    Post subject: Reply with quote

Enig med Standarn Nietzsche over her.

Bart1 wrote:
Jeg vet ikke hvordan jeg kan skrive dette enklere.

Spillerstallens Kvalitet: Basert på en grundig vurdering, er det klart at Bodø/Glimt sitter på den mest imponerende spillerstallen, etterfulgt av Molde. RBKs stall er bedre enn Branns, noe som det er helt ok å mene.

Støtte fra Transfermarkt: Dette synspunktet får ytterligere støtte fra Transfermarkt, en anerkjent plattform for vurdering av spilleres markedsverdi. De har rangert RBKs spillerstall som den tredje mest verdifulle i ligaen. Det sier noe om kvaliteten på spillerne vi har.

Vurdering Uten Nypan: Noen kan argumentere for at denne vurderingen hviler for mye på spesifikke spillere som Nypan. Men selv når vi ser bort fra ham, beholder RBK sin posisjon som den stallen med den tredje høyeste verdien. Dette viser at stallens styrke ikke kun er avhengig av enkeltspillere.

Spillerverdi vs. Ytelse: Det er velkjent at en spillers verdi øker med bedre ytelse på banen. Mens det finnes flere faktorer som påvirker en spillers markedsverdi, står det sentralt at bedre prestasjoner fører til høyere verdi. Dette er noe markedet tar hensyn til, og det reflekterer forventninger om hvordan en spiller vil prestere i fremtiden.

Er det noen som er uenige i denne sammenligningen med andre klubber? Er det noen som mener at Brann sin stall er bedre - og at vi har den fjerde beste stallen?

Synes det er fiffig at du bruker ChatGPT til å skrive innleggene dine. Hoppet glatt over poenget om at verdier også blir satt ut fra langt mer enn styrke/ytelse. Det viser jo Sverre Nypan-eksempelet. Og vi har flere sånne caser i Rosenborg.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.02.2024 13:24    Post subject: Reply with quote

Det virker som om debatten har nådd et punkt hvor argumentasjonen tenderer mot det tynne.

1. For å klargjøre; Jeg bruker ikke ChatGPT for å skape mine innlegg. Uthevingen av overskrifter er gjort for å prøve å "idiotforklare" enkle ting. Det kan du også gjøre med å skrive en "b" i klamme før og en "b" og / etter utheving. Jeg mener imidlertid at å benytte ulike kilder som internettet tilbyr – for eksempel Google, Baard, ChatGPT, Sofascore, Transfermarkt, Rbk.no, Rbkweb, blant andre – for å hente statistikk og lignende, bidrar til å styrke det faglige innholdet i det jeg deler. Dette kunne kanskje være en tilnærming flere burde vurdere, istedenfor å kun basere seg på personlige antagelser og eller kverulering?

2. De problemstillingene du peker på er ikke unike for Rosenborg; de er utfordringer alle klubber møter.

Gitt de overdrevne motargumentene som har kommet til syne, føler jeg for å gi etter for å bevare freden. Så, skal jeg da erklære at Rosenborg har den fjerde beste stallen? Det er bred enighet om at Branns stall står sterkere? Er dette nok til å tilfredsstille alle? Eller er det nødvendig å justere ytterligere ned og si at de har den femte beste stallen?

Last edited by Bart1 on 29.02.2024 19:41; edited 1 time in total
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 29.02.2024 14:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Rolig nå, Tore. RBKweb er ikke en lukket sekt, og vi har mange fans fra ulike klubber som bidrar på en fin måte. Mer enn man kan si om din respons.

Takk, det var det jeg håpet å høre. Jeg frekventerer flere forumer, men må ærlig talt si at RBKWeb og Bataljonen, er de eneste det går an å ha gode meningsutvekslinger på.

BTW, jeg seiler ikke under falskt flagg siden jeg bruker det samme nicket på alle forumene.
Churchill
Proff

PostPosted: 29.02.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Brann var totalt sett en god del bedre enn oss sist. Molde er vel et knepp opp derfra igjen!.
Vi slipper inn mye og scorer lite. Noe skyldes vel mangel på spisser. Men bakover har alle vært med...

Molde sparer nok spillere og tenker på å unngå skader osv. Så jeg tror på en jevn kamp med lite mål. Tipper 1-1 eller 2-1

Jeg tror dette blir jevnere enn mange av dere frykter. Jeg synes den defensive strukturen til RBK mot Brann, viser tegn til at det begynner å sitte. Brann hadde mye ball, men produserte egentlig få sjanser. Det er herfra man etablerer fundamentet for en innarbeidet spillestil fremover på banen. RBKs offensive kvaliteter var vanskelig å bedømme i den kampen, siden det sviktet for dere totalt på midten. Mange har vært inne på om Sælnes og Henriksen bør spille samtidig, og jeg mener at både denne kampen og den mot VIF, viste at det kan de ikke. Det går alt for sent. Flytt Henriksen til midtstopper og gi ham en rask makker. Det tror jeg kan fungere.

RBK tapte jo også mot VIF i en av de rareste kampene jeg har sett, hvor total dominans i banespill resulterer i fire idioti-mål imot. I kampen mellom VIF og Brann, så vi at VIF forsøkte å gjenskape suksessen med kontringer og overganger, men mislykkes fullstendig. De skapte en målsjanse på 90 minutter. Poenget er at VIF-kampen var en bisarr arbeidsulykke som man ikke kan trekke noen konklusjoner av. Det var virkelig bare uflaks.
Tore2
Junior

PostPosted: 29.02.2024 22:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Rolig nå, Tore. RBKweb er ikke en lukket sekt, og vi har mange fans fra ulike klubber som bidrar på en fin måte. Mer enn man kan si om din respons.

Slapp av da, spørsmålet var hva han mente med vi?
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2024 00:22    Post subject: Reply with quote

Både Leo Cornic og Agon Sadiku er tilbake etter langvarige skader.

Les mer: Kan årsdebutere i Molde

Adressa sender ikke kampen. Spørsmål om det som vanlig er mulig å endre rbnett.no til adressa.no når de legger ut link på kampdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2024 23:01    Post subject: Reply with quote

Mulig optimismen min var overdreven. Det går ikke an å omskrive https://www.rbnett.no/spo...paa-rbnett til https://www.adressa.no/sp...paa-rbnett
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
knallback
Senior

PostPosted: 01.03.2024 23:15    Post subject: Reply with quote

Heldigvis 1,- første mnd tilbud der da, så kan man se uten kommentator. Er vel sikkert ikke så mange her som har hatt rbnett tidligere Smile
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 02.03.2024 00:34    Post subject: Reply with quote

Ville heller gått for VG+
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.03.2024 13:59    Post subject: Reply with quote

Vi vil nok fremstå vesentlig bedre med en ok spiss tilbake og Nypan ned som indreløper.
Hvis vi klarer oss uten å bruke UYJ på banen og får Reitan tilbake som back blir vi tettere bak også.
Da vil vi hente bra med poeng tror jeg
skien88
Veteran

PostPosted: 02.03.2024 16:14    Post subject: Reply with quote

Til dere som sa Dæhli er washed up spiller. Se hvordan han kontrollerer midtbanen til Molde. Men hvem sender kampen?
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 02.03.2024 16:15    Post subject: Reply with quote

Merkelig om ikke direktesport sender kampen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 3 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb