View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende
|
Posted: 09.06.2023 00:36 Post subject: |
|
|
Det er nok en del av planen, men ja det er jo merkelig. Så i flere av kampene så fikk vel alle på benken komme inn bortsett fra de to gutta. Og når det først var deres tur ble det med et par min. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 10.06.2023 11:18 Post subject: |
|
|
I januari 2021 valde Pa Konate att flytta till Bulgarien och Botev Plovdiv. Nu är hans tid i klubben slut.
På sin officiella hemsida bekräftar nämligen Botev Plovdiv att vänsterbacken inte kommer förlänga sitt utgående avtal och därmed lämnar.
Läs mera: Pa Konate lämnar Botev Plovdiv |
|
Back to top |
|
|
Vegard2711 Legende
|
Posted: 10.06.2023 16:31 Post subject: |
|
|
Og siden man er inne på Bulgarsk fotball så vant Witry serien med Ludogorets tidligere i uken. De vant serien poenget foran CSKA Sofia og tok dermed sin 12 tittel på rad.
De har vunnet serien hvert eneste år siden de rykket opp til toppnivå for første gang til 11/12 sesong. |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 12.06.2023 14:10 Post subject: |
|
|
Tidligere RBK-junior Vegard Erlien har etter overgangen til TIL scoret 6 mål og 2 målgivende på 10 kamper.
Tidligere RBK-junior Torbjørn Heggem har etter overgangen til Brommapojkarna spilt 10 kamer (6 fra start) for laget som ligger på en foreløpig sjetteplass i Allsvenskan.
Begge disse trønderne hadde nok gjort seg greit i stallen til RBK i stedet for å hente finner/islendinger/amerikanere med litt over OBOS-nivå til 4-8 millioner norske kroner per spiller. Fin alder på begge to (født 98/99). Hadde vært mye mer økonomisk, gitt klubben bedre forankring og sannsynligvis ikke vært noe dårligere fotballspillere enn de som Rekdal starter den ene kampen, tar av til pause og så har ute av troppen fullstendig uken etter. |
|
Back to top |
|
|
Rånny Legende
|
Posted: 12.06.2023 14:19 Post subject: |
|
|
Ja!
Klubben bør ha 22 trønderske spillere, trent av Maalen, Jamtfall keepertrener, Ola By Riise som assistentrener, med Hoftun som sportssjef og Rune Bratseth som styreleder _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 13.06.2023 09:05 Post subject: |
|
|
Ja det var absolutt det jeg sa. RBK skal også spille 4-3-3 hvert eneste minutt av hver sesong, vinne serien og spille champions league. Eggens lik skal dras opp av bakken, mummifiseres og settes på benken med solbriller, en sigarettsneip i munnvika og holde opp et blinkende neonskilt med "godfoten".
Poenget er at RBK går gang etter gang over bekken for vann. Både Erlien og Heggem spiller beviselig på et nivå hvor de kunne gjort en jobb for RBK og det er svak spillerlogistikk å hente utenlandske spiller som er både dårligere, dyrere i drift og vanskeligere å integrere i klubben. Hvorfor kjøpe Ingason for 6 millioner kroner når Erlien er tilgjengelig gratis? Rekdal/Dorsin satser åpenbart på å kjøpe yngre utenlandske spillere som skal bli god butikk hvis de selges, men bommer grovt på nivåvurdering av disse spillerne. Ingen av islendingene eller finnene har så langt vist at de er gode nok for Eliteserien, ikke minst RBK. Samtidig gikk både Erlien og Heggem gratis til sine nåværende klubber og presterer. |
|
Back to top |
|
|
Vegard2711 Legende
|
Posted: 14.06.2023 16:29 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Tidligere RBK-junior Vegard Erlien har etter overgangen til TIL scoret 6 mål og 2 målgivende på 10 kamper.
|
Husker godt den årgangen til Erlien. Kanskje den sterkeste årgangen (98) som har vært i Norge, i hvert fall på lenge. Dominerte på G16 og G19 nivå (sammen med 97-årgangen). Tok mange aldersbestemte NM gull. Husker jeg tenkte at man kom til å få opp i hvert fall 2-3 spillere fra den årgangen og opp på A-laget. Hou Sæter og Helmersen var jo tidlig oppe, men de tok aldri de neste stegene. Helmersen skyldes jo de mange kneskadene dessverre.
Men ser man bort fra de to så hadde man jo Skarsem, Erlien og Solbakken på samme lag. Men alle de måtte bort fra RBK for å få fart på karrieren. Så hadde man andre også som ikke har vært på øverste nivå enda, men Vinje og Nordengen feks spiller sammen i Skeid nå. |
|
Back to top |
|
|
PauloSilas Veteran
|
Posted: 16.06.2023 17:52 Post subject: |
|
|
Bryan Fiabema frigitt av Chelsea i dag _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 24.06.2023 17:23 Post subject: |
|
|
[Botheim] startet seks av de åtte siste seriekampene – dobbelt så mange som han startet på de første 30.
Etter å ha spilt kun 360 minutter på de første 30 kampene, spilte han 496 minutter på de siste åtte.
– Han er den beste treneren jeg har hatt, sier Botheim om Sousa, og nevner Kjetil Knutsen og Daniel Farke som de to som har vært nærmest.
Portugiserens ankomst snudde alt på hodet for ham, ikke bare i form av spilletid.
– Han har lært meg så mange nye ting, detaljer om spillet som jeg ikke har tenkt på. Jeg gleder meg til å gå på trening hver dag, lære og prøve å bli bedre.
En viktig forklaring på suksessen er at Sousa har funnet en ny rolle til Botheim; gutten som tidligere var en ubestridt spydspiss, har blitt flyttet dypere ned i banen, som én av to offensive midtbanespillere bak spissen.
– Han ser potensialet i spillere. Jeg har utviklet meg. Han flyttet meg ned et hakk, og så har jeg blitt bedre og bedre, sier Botheim.
Les mer: Botheims berg- og-dal-bane: – Du føler deg helt alene |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 28.06.2023 17:22 Post subject: |
|
|
[Skjelvik] har skrevet under en ettårskontrakt med den kypriotiske klubben Apollon Limassol. Den kan forlenges med ett år til.
(...)
Dermed blir Skjelvik en av tre nåværende nordmenn i klubben etter Haitam Aleesami og Etzaz Hussain. På laget finnes også tidligere Godset- og Lillestrøm-spiller Bassel Jradi.
– Jeg er veldig fornøyd med å prøve ut en ny liga. Det blir en gøy og spennende utfordring. Det blir også kult å oppleve en ny kultur, sier han til Discovery.
Les mer: Jørgen Skjelvik klar for Apollon Limassol: – Veldig fornøyd
Efter cirka 2 år i Rosenborg lämnade [Islamovic] för sydkoreanska Gangwon FC. Kontraktet med den sydkoreanska föreningen gällde egentligen till och med 2024 men där både parterna valt att bryta kontraktet med omedelbar verkar.
Läs mera: Dino Islamovic lämnar Gangwon FC |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 29.06.2023 21:50 Post subject: |
|
|
[Smerud] mener Ceïde har utviklet seg bra etter overgangen fra Rosenborg til Sassuolo.
– Han har ikke fått så voldsomt mye spilletid, men han har tatt et steg på det med kynisme i fotballen, det taktiske i Italia. Han har også blitt enda sterkere fysisk. Han har alltid vært robust, men nå er han en maskin. Emil er en tenker. Å være i en krevende situasjon i Italia, vil han vokse enormt på, mener Smerud.
Ceïde bor alene i en leilighet i Sassuolo, en by med rundt 40.000 innbyggere. Selv om tusenvis av nordmenn reiser på ferie til Italia hvert år for å oppleve kulturen, holder 21-åringen fra Finnsnes på vanene fra Norge.
– Det er en fin kultur, men den er ikke helt meg. Jeg kan ikke stå her og si at jeg har begynt å spise masse pasta, drikker kaffe og vin. Jeg liker å trene, dra hjem, «chille» og spise kylling og ris, sier Ceïde og smiler.
Les mer: Det norske laget føler seg avskrevet: − Vi har ekstremt stor tro
Stefano drabbades av en halsinfektion under semesterperioden. Infektionen medförde dessvärre komplikationer som gör att han inte är tillgänglig för träning eller spel under den kommande månaden.
Läs mera: Uppdatering angående Stefano Vecchia
Kraftig halsbetennelse. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 03.07.2023 12:05 Post subject: |
|
|
Hovland fortsetter storspillet i Sverige og scoret sitt femte mål for sesongen i går. |
|
Back to top |
|
|
katalogen Senior
|
Posted: 08.07.2023 22:51 Post subject: |
|
|
Lånes ut fra Hammarby til Helsingborgs IF som ligger på nedrykksplass i den svenske Superettan. Utrolig at Rosenborg fikk penger for han (det tenker nok Malmö også). |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 09.07.2023 22:10 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
Largactyl Veteran
|
Posted: 09.07.2023 22:43 Post subject: |
|
|
Fra Mars i år: Magnus (30) med sju titler i norsk toppfotball til MIL: – Gleder meg til å jobbe med bredden
Han har sju titler i Norge og en tittel på Færøyene. Magnus Stamnestrø er en av dem som har vunnet det som går an å vinne i norsk fotball.
Han er ansatt som sportslig leder i Mosjøen IL Fotball, og hadde sin første arbeidsdag mandag 20. mars.
Magnus flyttet til Mosjøen med familien i desember 2021, og har jobbet på Alcoa. Nå skal han jobbe tett sammen med daglig leder i MIL Fotball, Markus Brandth, i klubblokalene på Kippermoen.
https://www.helg.no/magnu...-24-847198 _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 12.07.2023 20:40 Post subject: |
|
|
Vagic:
Du var på ett bra ställe i karriären när du gick till Hammarby. Vad hände i Bajen?
– Ingen aning, faktiskt. Jag blev värvad, jag spelade U21 och i Rosenborg och sedan blev jag värvad. Sedan tog det stopp. Jag kan inte hitta någon förklaring.
När Vagic får frågan om han bett om en förklaring till den bristande speltiden i Hammarby säger han:
– Jo, men jag får samma sak. Jag vill inte snacka om det.
Läs mera: Pavle Vagic ny i HIF: ”Vill ha speltid som mittback” |
|
Back to top |
|
|
marco83 Senior
|
Posted: 14.07.2023 09:27 Post subject: |
|
|
Rasmussen klar for brondby |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
Rånny Legende
|
Posted: 14.07.2023 11:58 Post subject: |
|
|
3 millioner Euro for Rasmussen, tangerer klubbrekorden. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 16.07.2023 09:55 Post subject: |
|
|
Ceïde returnerer til Italia denne uken, og skal ha samtaler med klubben om blant annet spilletid. Han er enda ikke sikker på om han spiller fotball for Sassuolo eller lånes ut.
– Jeg vet ikke hva som skjer fremover, jeg må dra tilbake nå og høre hva de har å si. Jeg er i en alder hvor jeg må spille, og det er det eneste jeg tenker på om dagen, sier finnsnesværingen til Nordlys, og utelukker ikke et utlån.
Lynvingen scoret et mål og gjorde en god figur i sine kamper for U21-landslaget til Norge i juni, men landslaget klarte ikke å avansere til sluttspillet. Han sitter med blandede følelser etter deltakelsen.
– Det går to veier. Vi ser at vi kan kjempe mot de beste i Europa, men resultatene er vi skuffet over. Personlig kunne jeg gjort det enda bedre, selv om jeg drar fra mesterskapet med en scoring, mener Italia-proffen.
Les mer: For Emil (21) er det bare to norske klubber som gjelder. Én av dem er Rosenborg |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
TAF Veteran
Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2747 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 19.07.2023 19:21 Post subject: |
|
|
Invitere ham på prøvespill kanskje? _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
|
|