View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
6% |
[ 4 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
1% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
6% |
[ 4 ] |
Skarsem |
|
36% |
[ 24 ] |
Bjørlo |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Holse |
|
24% |
[ 16 ] |
Aga |
|
4% |
[ 3 ] |
Nelson |
|
20% |
[ 13 ] |
|
Total Votes : 65 |
|
Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.06.2023 15:55 Post subject: |
|
|
Churchill wrote: |
....Vinner RBK alle disse kampene....... |
Om vi vinner alle de kampene med Rekdal som trener skal jeg gå naken fra oslo til trondheim på hendene. Er mer sannsynlig at Messi signerer for to bugg og en cola. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.06.2023 17:51 Post subject: |
|
|
Nivået vårt er helt jævlig..vi kommer til og slite i hver kamp i år.
Om styret er villig til et nedrykk,Så må de bare beholde rekdal.
Problemet er taktiske..spillere forstår ikke spilestilen. spillerne vet ikke hvordan
de skal posisjonere seg,Hvordan presse samlet eller stå høyt.
Det byttes hele tiden,så ingen får spesiell my erfaring for og lære rollan dem e satt i.
spille står stille,prøver ikke og komme på løp heller.
vi har ikke spillere til og spille formasjonen.Bare ta en titt på inter,så ser du hvordan den skal spilles.
virker ikke som det trenes offensiv struktur heller.
Nå har vi ikke tengstedt smarte løp og holses pasninger.
Prosjektet her er dødfødt.. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2564 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 03.06.2023 19:18 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Så lenge Styret gir tillit under forutsetning av at poeng taes og spillemessig utvikling kommer blir hver kamp en cup finale.
Det er hemmende for trenere og spillere.
Det er det geitaas sier og da blir det 50/50 avgjørelse hele veien.
Klubben og spillerene vil ikke utvikle seg når treneren sitter fra kamp til kamp. |
Kanskje en slik cupfinale-tankegang gjør at Rekdal topper laget før hver kamp, og dermed litt uforvarende snubler over et suksesskriterium: kontinuitet. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 03.06.2023 21:50 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Om vi vinner alle de kampene med Rekdal som trener skal jeg gå naken fra oslo til trondheim på hendene. Er mer sannsynlig at Messi signerer for to bugg og en cola. |
Blir vet et nytt konsept for sakte-TV med NRK??? |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 03.06.2023 21:53 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Nivået vårt er helt jævlig..vi kommer til og slite i hver kamp i år.
Om styret er villig til et nedrykk,Så må de bare beholde rekdal.
Problemet er taktiske..spillere forstår ikke spilestilen. spillerne vet ikke hvordan
de skal posisjonere seg,Hvordan presse samlet eller stå høyt.
Det byttes hele tiden,så ingen får spesiell my erfaring for og lære rollan dem e satt i.
spille står stille,prøver ikke og komme på løp heller.
vi har ikke spillere til og spille formasjonen.Bare ta en titt på inter,så ser du hvordan den skal spilles.
virker ikke som det trenes offensiv struktur heller.
Nå har vi ikke tengstedt smarte løp og holses pasninger.
Prosjektet her er dødfødt.. |
Enig i at hovedproblemet ligger i selve opplegget, altså taktikk, spillemønster, rotasjon og bytte inn og ut osv.. samtidig er det mange spillere som ikke helt holdet nivået rent teknisk. Det ser vi på pasningsspillet, innleggskvaliteten osv. Uavhengig av dårlig trener og taktikk, så må vi forvente at godt betalte fotballproffer klarer å treffe på enkle pasninger og gå i "krigen".. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 03.06.2023 22:08 Post subject: |
|
|
Noen som har oversikt over publikumstall til denne kampen? _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 04.06.2023 01:55 Post subject: |
|
|
Er det slemt å håpe at vi taper så styret må sparke trenerne? |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 04.06.2023 09:07 Post subject: |
|
|
Du heier på fotballklubben (eller Baillkluben) ikke på trenere eller enkeltspillere,de kommer og går. En trener får ikke sparken på grunn av enkeltresultater. Å sitte å håpe på tap og ikke minst tap av poeng vi trenger sårt, er ikke helt etter min bok i alle fall. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2071 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 04.06.2023 09:36 Post subject: |
|
|
Word, Bonzo! Støtt klubben, enkeltpersoner betyr ikke så mye. De tre poengene vi får selv om man tenker at man har feil trener eller spiss kommer vil til å trenge framover. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 04.06.2023 10:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror det snur i dag, Hamkam tror de får en enkel seier og satser offensivt. Resultat 4-0 |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 04.06.2023 11:38 Post subject: |
|
|
Platon.XI.XI wrote: | Noen som har oversikt over publikumstall til denne kampen? |
Rbk la nettop ut på fb at de hadde solgt 10 000 billetter. Blir ikke så folksomt på lerkendal i dag |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 04.06.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Takk, Ståle!
Hvis vi sliter med å vinne i dag, da skal vi se spillere som kjemper og står i! I dag vil jeg se gule kort, taklinger som det lukter svidd av og en innsats vi aldri har sett maken til tidligere!! KOM IGJEN FOR FAEN!!!!!!! _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2023 13:38 Post subject: |
|
|
Basert på sesongen så langt føler jeg meg rimelig sikker på at du får ønsket ditt om gule kort oppfylt, i det minste. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2023 13:42 Post subject: |
|
|
Det er tungt å støtte RBK for tida (og vært lenge), men enig med det spillerne sier.: Det blir ikke bedre stemning, bedre motivasjon og selvtillit av konstant hamring fra supporterne og Kjernen på at trenere må gå og spillerne er for dårlige.
Så får styret (hvis de klarer) kjøre gode prosesser om vurderinger over tid. Det er altfor ofte sånn at med en gang det butter litt så taes det drastiske avgjørelser. Ikke det at Rekdal out ikke er riktig (jeg kan ikke helt se for meg at han skal omfavne RBK-stilen og klare å skape et vinnerlag), men vi får prøve å heie ihvertfall.
Når det er sagt:
Ham-Kam er et lag vi skal slå komfortabelt, ferdig snakka.
Håper vi får se et snev av offensive kombinasjoner. Noe gjenkjennelig. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2023 13:48 Post subject: |
|
|
For ordens skyld..
machiavelli wrote: | Det blir ikke bedre stemning, bedre motivasjon og selvtillit av konstant hamring fra supporterne og Kjernen på at trenere må gå og spillerne er for dårlige. |
Med forbehold om at jeg ikke har sett og lest absolutt alt som er skrevet og sagt, så har Kjernen og supporterne generelt fokusert på at trenerteamet må gå.
At spillerne er for dårlige er noe som kommer fra Rekdal og hans våpendragere. Det er ikke "vår" side som påstår det. Det er de som mener Dorsin skal ha skylda like mye (eller mer) enn Rekdal for tingenes tilstand.
Jeg synes også vi har en svakere tropp enn på lenge, men at med en offensivt innstilt trener burde den kunne prestere VESENTLIG bedre enn RBK har gjort så langt i år.
Men å hekte "spillerne er for dårlige" på Kjernen og oss på Rexit-siden blir feil. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2023 13:58 Post subject: |
|
|
Det henges kanskje ikke opp bannere på lerkendal om at spillerne er for dårlige, men sosiale medier koker over av det. Det er jo bare å se på kommentarene her på forumet til tider (særlig under kamp). Så ja, det er vår side som også bidrar der.
Det er en grunn til at samtlige fotballspillere på toppnivå burde gå til psykologer for å håndtere det der.
Jeg er forøvrig enig i at kvaliteten på laget er blitt svakere, men det er også noe med å prøve å dra opp laget når først realitetene er som de er. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2023 14:05 Post subject: |
|
|
At folk er bipolare her inne under kamp og ønsker både den ene og andre til helvete er ikke noe som har startet med Rekdal.
Igjen, disclaimer på at jeg ikke leser og hører absolutt alt, men min inntrykk er altså i stor grad at de fleste seriøse forsøk på å snakke ned troppen kommer i forsvar av Rekdal. Det er godt mulig det er skjevt, men det var også da noe jeg skrev for å få fokus på at det er IHVERTFALL ikke det Kjernen sitt innlegg på egne sider og bannerne på Brakka handler om. De fokuserer på trenerteamet og handlingslammelse fra styret sin side. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 04.06.2023 14:09 Post subject: |
|
|
Tror helt ærlig det er umulig å vurdere kvaliteten på spillerstallen i dagens situasjon. Alle spillere ser dårlige ut når de ikke har et spillesystem å forholde seg til. Tror de fleste klubbene (i alle fall 2/3) av lagene i ES ville byttet tropp med oss, om de hadde fått muligheten. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2023 14:11 Post subject: |
|
|
Det er klart, men det er noe med setting og omstendigheter. Konstant negativitet overfor en spillergruppe som allerede er ganske nedtrykt og presset (og har en trener som bare forsterker det). Så blir det ikke bedre av at supportere også terper på dette.
Kritikk er et nyttig verktøy, mer kritikk når alt annet også er kritikk, kan virke mot sin hensikt. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.06.2023 14:33 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er at det er Rekdal som klager mest på spillerene. Vi klager vel i størst grad på trener teamet som får null utav spillerene.!.
Når Rekdal på innsiden ytrer at publikum/supporter flirer av dem så underbygger jo det også den forståelsen av situasjonen.
Spillere trenger trygghet og en leder som gir dem tid og veiledning til å få ut sitt potensiale. Det gjør ikke Rekdal.
Jeg snakket med en gammel RBK spiss her om dagen. Han ville ikke kunnet ha prestert under de forhold som nå er sa han.
Vi får håpe det lysner for våre spisser i dag og de får scoret mål og kjent på å lykkes.God kamp _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Junior
|
Posted: 04.06.2023 14:57 Post subject: |
|
|
"gule kort, taklinger som det lukter svidd av" Den eneste måten RBK evner å spille under rekdal |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.06.2023 15:30 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Det henges kanskje ikke opp bannere på lerkendal om at spillerne er for dårlige, men sosiale medier koker over av det. Det er jo bare å se på kommentarene her på forumet til tider (særlig under kamp). Så ja, det er vår side som også bidrar der.
Det er en grunn til at samtlige fotballspillere på toppnivå burde gå til psykologer for å håndtere det der.
Jeg er forøvrig enig i at kvaliteten på laget er blitt svakere, men det er også noe med å prøve å dra opp laget når først realitetene er som de er. |
Problemet her er vel kanskje heller de som velger å anta at enhver kritiker er Kjernen-medlem (Adressa er også spesielt ivrige på dette) og at det er holdninger som gjelder alle Kjernen-medlemmer.
Som Orion poengterer så har styret i Kjernen fremmet en ytring om at de ønsker å bytte ut Rekdal. Det er det eneste Kjernen har gjort. Man kan ikke holde den organisasjonen ansvarlig for hva enkeltpersoner velger å ytre på sine private kontoer i sosiale medier, enten de er medlemmer eller ikke.
Det er helt fair å være uenig i vurderingen om at Rekdal er feil mann for RBK, men man trenger ikke konstruere usannheter for å sverte de supporterne som bruker mest tid og penger på å støtte RBK. Det er ingen her som ønsker å skade klubben, men det må utvises litt mer aksept for at det verserer forskjellige oppfatninger rundt hva som er best for klubben. Supportere støtter først og fremst klubben RBK, og det tar presendens uendelig langt foran både trenere og spillere som kommer og går.
Personlig har jeg sittet og sett på et RBK-lag som ikke har vist noen progresjon under Rekdal sin ledelse det siste året. Vi var sågar bedre våren 2022 enn i 2023, altså før Tengstedt, før Sæter, og på et tidspunkt Holse var benket pga svake prestasjoner. Derfor har jeg absolutt ingen tro på Kjetil Rekdal som RBK trener. Han har hatt et år på seg og laget har ikke blitt bedre, snarere tvert i mot. Og når det har gått så lenge uten tegn til progresjon, så er sjansen overhengende for at det aldri kommer til å skje.
Jeg kjøper heller ikke argumentasjonen om at spillerne er så dårlige. Jeg vil snarere påstå at det bare er Glimt og Molde som spiller for spiller definitivt besitter bedre spillerstaller enn oss. Så er det sikkert diskuterbart om et par andre lag er på samme nivå, men at dette mannskapet er så dårlig at vi skal være i bunnen og kjempe om å overleve er rett og slett dritprat. Det er ikke en stall som er kapabel til å ta gull, langt i fra, men det er mulig å spille en mer positiv fotball med dette mannskapet, og med tanke på kvaliteten i Eliteserien, så skal det være fullt mulig å være på høyde med de som kjemper om medalje og ecup.
Derfor mener jeg Kjetil Rekdal ikke bør fortsette i RBK, og jo lenger vi lar denne parodien fortsette, jo værre blir det å snu det. |
|
Back to top |
|
 |
Sakshaug Junior
|
Posted: 04.06.2023 15:52 Post subject: |
|
|
tobbis1 wrote: | Jeg tror det snur i dag, Hamkam tror de får en enkel seier og satser offensivt. Resultat 4-0 |
Hamkam har ikke satset offensivt en eneste kamp i år. De lever omtrent på lav ballbesittelse. Alt ligger til rette for at Rosenborg vil dominere ballen og Hamkam satser på kontringer. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.06.2023 16:12 Post subject: |
|
|
Trist at det ser ut til å bli så glissent på tribunen i dag.
Denne kampen er en av få vi bør kunne dominere og score en del mål i .
Da er det synd at ikke flere kommer.
Jayden og Aga inne fra start. Nypan ut. Holse flyttes ned. Henriksen flyttes ned.
3-0 _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 04.06.2023 16:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
andham93 Senior
|
Posted: 04.06.2023 16:14 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Trist at det ser ut til å bli så glissent på tribunen i dag.
Denne kampen er en av få vi bør kunne dominere og score en del mål i .
Da er det synd at ikke flere kommer. |
Støtte opp som alltid siste 7 åran  |
|
Back to top |
|
 |
|