English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.06.2023 19:50    Post subject: Reply with quote

Er jo en helt idiotisk urimelig situasjon å sette spillerne i å da. Selvsagt sier ingenting noe negativt, da blir de benket og frosset ut av trenerteamet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.06.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

De blir jo konfrontert av media da, og det sier seg selv at de ikke kan legge ut om at treneren suger. Litt lojalitet er jo å forvente ovenfor arbeidsgiver selv fra fotballspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11709

PostPosted: 02.06.2023 20:21    Post subject: Reply with quote

Meningsløst å spørre spillerne ja, ingen som tør å si noe der før det skjer forandring. Så kan det jo for all del hende at flere av spillerne liker trenerteamet, men hjelper ikke mye det om de ikke klarer å få spillerne til å spille fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.06.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

er nok endel som kjøper det pisset der. er jo som å spørre de om det trenes godt og om Rekebassen er en dyktig trener. hva skal de si? de er ganske låst.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2023 21:10    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Det er ikke latterlig at Rekdal nå ber om fred for barna sine! Saklig kritikk mot Rekdal er selvsagt på sin plass, men la nå resten av familien være.


Jeg er rimelig overbevist om at det er dattera som har oppsøkt pressen. Hun er meget interessert i å være i media, og er en av de mest mediekåte menneskene jeg noen gang har sett. Hun er vel "influenser" også.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 02.06.2023 22:18    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
ROSENBORG-PROFILENE SLÃ…R RING OM PRESSET TRENERTEAM

Så fint, da kan de slå ring om trenerteamet og ha guttastemning hele veien ned til OBOS. Hvis spillerne virkelig mener at trenerteamet gjør en god jobb så kan de begynne å vise det på banen snart. Ingenting vi ser på gressmatta som ligner på spillere som blør for hverken drakta eller treneren.


Hvis du hadde vært rbk spiller, hadde du gått ut til media og sagt at Rekdal er elendig og at vi trener helt feil? Da hadde du for det første vært lite attraktiv som spiller og du risikerer å bli frosset utgav trenerteamet. Du må forstå mekanismene her. Spillerne må tenke på seg selv og klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 02.06.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Men Tagseth trenger jo ikke å si at han digger dem, hvis han vil ha noe nytt.
Uansett er det vel over snart. Maalen med Strand evt Basma/Henriksen kan vel bli interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 02.06.2023 22:46    Post subject: Reply with quote

Platon.XI.XI wrote:
Churchill wrote:
Det er ikke latterlig at Rekdal nå ber om fred for barna sine! Saklig kritikk mot Rekdal er selvsagt på sin plass, men la nå resten av familien være.


Jeg er rimelig overbevist om at det er dattera som har oppsøkt pressen. Hun er meget interessert i å være i media, og er en av de mest mediekåte menneskene jeg noen gang har sett. Hun er vel "influenser" også.


Uansett, la henne være i fred og slå to fluer i en smekk; i) ikke plag barna til Rekdal og ii) ikke gi henne noen anledning til oppmerksomhet.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 02.06.2023 22:55    Post subject: Reply with quote

Kan jo også være at de faktisk mener det. Det er vel spillerne som vet hva som foregår på trening og i klubben. Alle vi andre er vel i utgangspunktet synsere på utsiden.
Hadde jeg vært spiller, så ville jeg i hvertfall startet med å se på min egen prestasjon. Greier jeg å legge innlegget forbi førsteforsvarer? Treffer jeg medspillerne mine med pasningene? Greier jeg å ta imot ballen når den kommer, og gjøre noe fornuftig med den? Har jeg repetert avslutninger så mange ganger, at jeg greier å treffe mål en gang i blant? Har jeg kontroll på mannen min i eget felt?
Her er det i hvertfall et stort forbedringspotensiale.
Uansett hvor dårlig trenerteamet måtte være, så er jeg rimelig sikker på at de ikke har fortalt spillerne at de skal la mannen sin gå og bare se på ball på defensiv dødball og innlegg i feltet. Ei heller bedt angriperne om å snuble i sine egne bein hver gang de skal avslutte.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 02.06.2023 23:34    Post subject: Reply with quote

Orker ikke lenke, men VG-Welhaven har en kronikk om situasjonen ute nå som er helt tom for innhold. Hva er vitsen med å skrive når du ikke har noe som helst interessant å melde?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 03.06.2023 18:18    Post subject: Reply with quote

Fordi han uansett får mange klikk så lenge det omhandler Rosenborg. Det er ikke mulig å bli like mye nedsnødd som Esten Innefotball, men Welhaven danser snødans i sjølindusert transe.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 03.06.2023 18:35    Post subject: Reply with quote

Både spillere og tidligere profiler i Rbk støtter Rekdal. Det er et sammensatt årsaksforhold som gjør at poengene og målene har uteblitt i det siste. Noe må Dorsin ta på sin kappe, å kjøpe inn det som skal være forsterkninger som så blir henvist til benken må vel kunne karakteriseres som bomkjøp.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 03.06.2023 18:37    Post subject: Reply with quote

Perry plasserte Selnæs og Helland på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.06.2023 18:58    Post subject: Reply with quote

Altså faen ta!! Nå må folk gi seg med å lete etter desperate alternative grunner!

Vi lot både Horneland og Hareide gå fordi de underpresterte så ekstremt. Rekdal leverer langt, langt dårligere. Årets sesong er en togkræsj, absolutt fullstendig krise. Både prestasjoner og resultater er helt hårreisende grusomt.
Grunnen er Rekdal! Ikke styret, ikke banemannskapet, ikke troppen, ikke Dorsin og ikke Vikvang. Rekdal!

Masse som må fikses i klubben, men det som MÅ gjøres asap er å kvitte oss med Rekdal.

Du fokuserer ikke på å fikse en kran som drypper litt på badet når hele huset står i full brann.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 03.06.2023 19:13    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:


Du fokuserer ikke på å fikse en kran som drypper litt på badet når hele huset står i full brann.

Ville vel vært en fordel å ha en kran som dryppet på badet akkurat i det scenariet.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 03.06.2023 19:17    Post subject: Reply with quote

Trenerteamet skal ikke vike unna sin del av skylden, men problemene ligger langt dypere enn som så. Det vil kun være naivt å tro at vi blir fantastisk gode igjen, dersom vi bare får inn en god trener.

Vi sliter med strukturen og banespillet. Åpenbart at dette er noe vi skulle sett langt mer fremgang rundt. Vi spiller på en måte som ikke passer spillerne ute på banen, eksempelvis med å slå langt mot Holse/Nypan eller Ingason/Aga.

Med det sagt, så er det fryktelig lite for Rekdal å gjøre med at spisser brenner gigantiske sjanser. Mål preger kamper, og der gjør vi oss selv ingen tjenester. Spillerne må også ta sin del av ansvaret. Nivåforskjellen på oss, kontra Trygg/Lade og Stjørdals-Blink, er så stor at disse kampene skulle blitt vunnet selv uten en trener på benken. Vi står i en situasjon der alle ledd i klubben svikter, og det blir for lett å gi all kritikk mot trenerteamet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 03.06.2023 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at grunnen først og fremst er Rekdal, men også elendige spillerkjøp i vinter. Forstår ikke hvorfor man må velge det ene eller det andre, som om det er religion vi snakker om.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.06.2023 19:22    Post subject: Reply with quote

Vi har da scoret godt med mål vs store sjanser hittil? Vi skaper jo omtrent ikke sjanser.

Enig Henri - jeg tror også Vi har hatt et dårlig overgangsvindu. Men jeg er ikke sikker enda, og jeg blir ikke sikker før vi får inn en trener som gir spillerne tydelig beskjed om bevegelsesmønster og offensiv samhandling.

Det er jo tross alt en rekke ettertraktede talenter Vi har signert? Er vel større sjanse for at vi misbruker de enn at "hele markedet" har vurdert de helt feil?

Og ja, før noen svarer; hadde vi signert en steffen iversen og rade prica i prime alder led Ole Selnæs sentralt, så hadde selv Rekdal ligget i toppen. Men vi bør ikke måtte kjøpe 11 spillere som er vesentlig bedre enn alle andre I ligaen for å kjempe i toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 03.06.2023 19:30    Post subject: Reply with quote

Var de så ettertraktet? Var vel noen rykter om Sadiku, men var det kamp om Ingason, Isak, Bjørlo (tilbud fra AaFK vel) og Aga?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.06.2023 19:34    Post subject: Reply with quote

Hopper over Bjørlo når jeg skrev haha i mitt hode er det et rent krav fra Rekdal.

Men både Isak, Sadiku , Ingasson, Nelson, Aga og Vaananen er vel snakket om som store talenter? Eller har jeg bare blitt lurt av mediesalg rundt tidene vi signerte dem kanskje? Sluttet å spille FM, sp har ikke kontroll på talenter lenger haha
Back to top
View user's profile Send private message
uptherosens
Junior


Joined: 29 Jul 2014
Posts: 68

PostPosted: 03.06.2023 19:37    Post subject: Reply with quote

Ingason sa vel i en R&S-podkast at B/G hadde vært interessert.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 03.06.2023 19:40    Post subject: Reply with quote

Skriver hverken at vi må velge det ene eller det andre, eller at Rekdal har gjort en god jobb. Rundt sistnevnte tema understrekes det at han er en stor del av problemet, men at det blir altfor naivt å tro at det ikke er flere sammensatte årsaker som har ført oss dit vi er i dag.

Rekdal har gjort en altfor dårlig jobb. Spillerne har gjort en altfor dårlig jobb, og med de seneste kampene blir det for lett å si at det kun er på grunn av trenerteamet. Vi har sløst bort penger på spillere som ikke holder nivået til å kjempe i toppen. Vi har ledere i klubben som kjører oss på helt feil spor. Hva vil vi oppnå med å sparke Rekdal? Ingen av de tre siste ansettelsene har vært noen som helst god match av ulike årsaker, og da blir det håpløst å tro at vi plutselig skyter gullfuglen nå. Vi har ikke akkurat blitt noe mer attraktiv å ta over. Før det i hele tatt skal være vits i å kaste bort millioner på å kvitte oss med trenerteamet, så må det røskes opp i de virkelige problemene.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 03.06.2023 19:42    Post subject: Reply with quote

Viking var vel interessert i Snær? Ingen av disse spillerne kunne vel sies å være veldig ettertraktet, men det var jo noe av poenget også at man skulle finne gull for en relativt billig penge som andre klubber ikke ville ta sjansen på.

I ettertid kan man trygt si at det var for mange, om ikke alle, som tok nivået på en dårlig måte. For meg er Sadiku den aller verste, han har jeg ikke sett noe som helst av.

Rekdal skulle selvfølgelig aldri vært ansatt, like lite som Horneland og Hardeide, men det som virkelig sjokkerer meg med alle de trenerne er vår elendige vi er defensivt. Vi snakker om at vi er svake offensivt, og det har vi virkelig vært særlig i år, men hvordan vi kan lekke så forferdelige defensivt er en gåte for meg. Sesong etter sesong med trenerene som skal ha sin styrke i defensiv organisering.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.06.2023 19:49    Post subject: Reply with quote

ODN: vi tar 1 poeng i snitt og er i prestasjonsmessig nedadgående trend. Det skriker nedrykk av hele prosjektet.

Mener du virkelig at RBK skal rykke ned mens vi fikser andre problemer i orgen?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 03.06.2023 20:41    Post subject: Reply with quote

Skal nok spilles om noen flere poeng før vi roper nedrykk. Så kan vi også være pessimistiske, men det skal nok fryktelig mye til for at vi kommer til å ende opp med mindre poeng enn de svakeste lagene i serien.

Så skal det sies at jeg ikke har noen som helst tro på prosjektet selv, men jeg finner både positive og negative sider med en eventuell sparking. Vender vi blikket bort fra sparkingen, så mener jeg fortsatt at kritikken som skytes ut er fryktelig skjevt fordelt. Bør virkelig røskes opp i hele klubben - senest etter endt sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 203, 204, 205  Next
Page 187 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb