View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 01.06.2023 10:37 Post subject: |
|
|
Men altså hvis du trener helt rett og har evne til å instruere spillere/lære bort hvorfor skal ting ta så forbanna lang tid?
Man så jo raske forbedringer spillemessig under Kåre i starten og feks Klopp i Liverpool. At det svinger resultatmessig er greit, men progresjon tar ikke flere år. Hadde man hatt kamper hvor man rundspilte Haugesund, men tapte mot Brann fordi vi gjorde noen feil defensivt, men spilte bra så kan nok mange leve med en slik sesong. Men realiteten er jo at det er ingen progresjon. Så hva styreleder mener er bra det skjønner jeg ikke. Vi har ikke fortjent å vinne en kamp, noen kamper kan diskuteres, men stort sett har vi fortjent tap. |
|
Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 01.06.2023 10:43 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Men realiteten er jo at det er ingen progresjon. Så hva styreleder mener er bra det skjønner jeg ikke.. |
Foilene. Etter to år med en dårlig plan og liten evne til å implementere den, stusser jeg over hvordan de kan tro at noe snur seg. Men at vi trenger en plan fr hva som skal skje når Rekdal uunngåelig forsvinner, er jeg enig i. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6445 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.06.2023 10:51 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Vi har kommet dit hvor dette bare er et spørsmål om tid. Jeg tror han er ferdig i løpet av juni, og at han er trener på denne tida neste år anser jeg som ekstremt lite sannsynlig. |
Jeg tror omtrent 12. juni er et greit tips. Etter Stabæk borte, første dag i en toukers spillepause i ES. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 01.06.2023 12:15 Post subject: Re: Bra Rosenborg! |
|
|
Lamagu wrote: | Noen tror visst at det vil bli suksess fra første stund hvis man ansetter en ny trener. Helt utrolig! Og at Kjernen vil fremstå som idioter ved å kreve trenerens avgang istedenfor å støtte laget, er helt ubegripelig. |
Hvem tror det?
Og det Kjernen gjør er jo nettopp å støtte laget. Å tviholde på en trener alle vet ikke fungerer bare for kontinuitetens skyld er derimot skadelig. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.06.2023 13:05 Post subject: |
|
|
Ser det er en god del nye kontoer her inne som minner veldig om de samme menneskene som kommenterer på facebookgruppene for RBK og Kjernen.
Jeg tror kanskje dere skal lese Snorre Valen sitt innlegg i Nidaros. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2023 13:14 Post subject: Re: Bra Rosenborg! |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Lamagu wrote: | Noen tror visst at det vil bli suksess fra første stund hvis man ansetter en ny trener. Helt utrolig! Og at Kjernen vil fremstå som idioter ved å kreve trenerens avgang istedenfor å støtte laget, er helt ubegripelig. |
Hvem tror det?
Og det Kjernen gjør er jo nettopp å støtte laget. Å tviholde på en trener alle vet ikke fungerer bare for kontinuitetens skyld er derimot skadelig. |
Er sånn klassisk tilegne andre meninger når man ikke har en saklig argumentasjon selv opplegg det der  |
|
Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 01.06.2023 13:37 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | Ser det er en god del nye kontoer her inne som minner veldig om de samme menneskene som kommenterer på facebookgruppene for RBK og Kjernen.
Jeg tror kanskje dere skal lese Snorre Valen sitt innlegg i Nidaros. |
Men når Løfaldli mener det samme som repeat-gjengen her inne - nei da er han på bærtur og rakker ned på klubben. Da får Løfaldli passet påskrevet og "at han aldri har ønsket RBK noe godt. Kanskje Norges fremste Rosenborg-hater". Men når de rett-troende gjør det samme er det OK? Med slike "supportere" skal man jammen ha en sterk rygg for å tåle støtten. Mange her inne har som det blir presisert alltid surmulet over ALLE trenerne siden årtusenskiftet. Jeg husker de tunge årene på 70 og 80-talllet og tåler MYE motgang.
Les siste poster av HeXX: ryddig og voksent. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2023 13:50 Post subject: |
|
|
Om du ikke har noe mer å komme med i debatten enn patetiske forsøk på latterliggjøre meningsmotstandere fordi du ikke greier å argumentere saklig, så kan du like gjerne la være å poste.
Men om du er interessert i å diskutere saklig, så kan du jo svare på følgende spørsmål. Med tanke på RBKs (manglende) utvikling fra vinter/vår 2022 og frem til nå, og med prestasjonene i 2023 friskt i minne, hva er det du mener tilsier at Rekdal skulle greie å snu dette etter et år i jobben hvor det etter hva jeg kan se overhodet ikke har vært utvikling og progresjon ? |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.06.2023 14:34 Post subject: |
|
|
Pijeei wrote: | Sjiraff wrote: | Ser det er en god del nye kontoer her inne som minner veldig om de samme menneskene som kommenterer på facebookgruppene for RBK og Kjernen.
Men når Løfaldli mener det samme som repeat-gjengen her inne - nei da er han på bærtur og rakker ned på klubben. Da får Løfaldli passet påskrevet og "at han aldri har ønsket RBK noe godt. Kanskje Norges fremste Rosenborg-hater". Men når de rett-troende gjør det samme er det OK? Med slike "supportere" skal man jammen ha en sterk rygg for å tåle støtten. Mange her inne har som det blir presisert alltid surmulet over ALLE trenerne siden årtusenskiftet. Jeg husker de tunge årene på 70 og 80-talllet og tåler MYE motgang.
Jeg ser du føler deg truffet ja. Hadde heller ikke forventet noe annet enn denne reaksjonen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 01.06.2023 15:25 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Om du ikke har noe mer å komme med i debatten enn patetiske forsøk på latterliggjøre meningsmotstandere fordi du ikke greier å argumentere saklig, så kan du like gjerne la være å poste.
Men om du er interessert i å diskutere saklig, så kan du jo svare på følgende spørsmål. Med tanke på RBKs (manglende) utvikling fra vinter/vår 2022 og frem til nå, og med prestasjonene i 2023 friskt i minne, hva er det du mener tilsier at Rekdal skulle greie å snu dette etter et år i jobben hvor det etter hva jeg kan se overhodet ikke har vært utvikling og progresjon ? |
Jeg er selvfølgelig langt fra fornøyd med den fotballen klubben spiller nå. Men etter min og mange andres mening er nok det siste vi trenger nå at Rekdal får sparken. Prematurt og uten en plan for hvordan veien skal bli videre. Hjulmand e.l. er det bare å glemme. Da mener jeg at K.U.K og hårdhudethet -spillermateriell og skader tatt i betraktning - er bedre enn fyken. Mange har gode argumenter, men hylekoret tar helt overhånd. Dessuten er dere vel i mindretall? På SoMe er det massevis av de samme ekspertene på alt fra miljøkrise, Tunnelen til Ski, drivstoffpriser, sykkelveier etc etc. (ofte med samme resept på alt: alle andre enn MIN mening er idioti) Mannen i gata (les eksperten) tror de har svaret uavhengig av fagfolk, styrer etc. De er bare IDIOTER. Så det er ikke mer avansert enn at jeg og mange tror dere tar feil. Det beste for klubben er p.t ikke å sparke Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 01.06.2023 15:36 Post subject: |
|
|
Men kan du og andre som vil ha Rekdal videre fortelle oss andre hvilken SPILLEMESIG fremgang ser du/dere som gjør at dette er en bærekraftig løsning? Jeg har fortatt ikke sett ett fotballfaglig argument, kun tøv som «det et ikke Rekdals feil», «det hjelper ikke å sparke treneren» «styret må se på se selv», «rbk har sparket nok trenere nå» og «de har ingen plan». Hva med fotballen på banen skal denne seile sin egen sjø fordi det ikke skal hjelpe eller at vi skal kanskje bli god om 10 år?
Fotballmessig peker alle piler mot å bytte trener. Det er jo det som er viktigst. 4-3-3 med Maalen vil være en bedre løsning på kort sikt. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 01.06.2023 15:40 Post subject: |
|
|
Hovedproblemet mitt er at jeg generellt synes det å sparke en trener i tide og utide er en uting, og tror at skal man oppnå virkelig store ting så trenger man tålmodighet og kontinuitet, der man fokuserer på prosess fremfor resultat fra kamp til kamp, slik som Bodø Glimt har gjort med bravur, og nå også Brann til en viss grad.
Det er bare det at jeg er enig i at den spillestilen og filosofien som forfrektes nå ikke bør være den klubben som helhet skal utvikle over tid. Det var til tider underholdene i fjor så jeg avventet med noen endelig dom før nå.
Ideelt sett, så bør klubben etter min mening, gå for å hovedsaklig utvikle angrepsvillig totalfotball/ajax type 4-3-3 som klubbens identitet, og dermed ansette deretter. Når man da ansetter en som er god på å forvalte dette, så bør man også stå i det over flere år uavhengig av om det ikke blir gull eller titler, så lenge identiteten følges.
Rekdal sin tid er nok over innen kort tid uansett, jeg er bare redd for at vi ikke har skjønt tegninga enda, og har overhodet ikke tillit til at neste ansettelse blir gjort etter de føringene jeg nevner over, det er en mye større grunn til bekymring for klubben enn om vi oppnår resultatmål etc fra sesong til sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 01.06.2023 15:47 Post subject: |
|
|
Pijeei wrote: | Sjiraff wrote: | Ser det er en god del nye kontoer her inne som minner veldig om de samme menneskene som kommenterer på facebookgruppene for RBK og Kjernen.
Løfaldi har kommentert mye tilfeldig opp gjennom årene.
Kommentaren denne gangen er derimot noe av det beste han har skrevet.
Spot on. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 01.06.2023 15:55 Post subject: Re: Bra Rosenborg! |
|
|
Lamagu wrote: | Kanskje det går an å utvikle klubben uten å måtte sparke trenerne en gang i året? Denne fremgangsmåten har jo ikke fungert i det hele tatt. Noen tror visst at det vil bli suksess fra første stund hvis man ansetter en ny trener. Helt utrolig! Og at Kjernen vil fremstå som idioter ved å kreve trenerens avgang istedenfor å støtte laget, er helt ubegripelig. |
Problemet er ikke at det sparkes trenere.
Tvert om, utfordringen og problemet er derimot at man ansetter helt feil type trenere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2023 15:58 Post subject: |
|
|
Og det tror du skal rette seg hvis vi bare sparker en trener til? |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 01.06.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Ja, det hjalp og ansette Eggen (tilbake) Hamren, til dels Tørum. Så har det vært flosker å velge imellom. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 01.06.2023 16:05 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Og det tror du skal rette seg hvis vi bare sparker en trener til? |
Hvis klubben for en gangs skyld klarer å ansette en trener som har en spillestil som passer Rosenborg, så tror jeg de fleste er villige til å gi denne treneren god tid. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.06.2023 16:15 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Jeg har fortatt ikke sett ett fotballfaglig argument, kun tøv som «det et ikke Rekdals feil», «det hjelper ikke å sparke treneren» «styret må se på se selv», «rbk har sparket nok trenere nå» og «de har ingen plan».
. |
Du tenker i motsetning til de hardtslående fotballfaglige argumentene som hagler i «sparkefløyen»? Som «Rekdal er en klovn», «de har ingen plan», «OBOS-trenere», «vi vil spille 4-3-3», «Rekdal er en elendig trener», «Rekefjes», «Rekeball» o.s.v
Nei, ser jo at nivået er på er helt annet nivå når det kommer til disse fotballfaglige argumentene. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2023 16:25 Post subject: |
|
|
Pijeei wrote: | Sløvsekken wrote: | Om du ikke har noe mer å komme med i debatten enn patetiske forsøk på latterliggjøre meningsmotstandere fordi du ikke greier å argumentere saklig, så kan du like gjerne la være å poste.
Jeg er selvfølgelig langt fra fornøyd med den fotballen klubben spiller nå. Men etter min og mange andres mening er nok det siste vi trenger nå at Rekdal får sparken. Prematurt og uten en plan for hvordan veien skal bli videre. Hjulmand e.l. er det bare å glemme. Da mener jeg at K.U.K og hårdhudethet -spillermateriell og skader tatt i betraktning - er bedre enn fyken. Mange har gode argumenter, men hylekoret tar helt overhånd. Dessuten er dere vel i mindretall? På SoMe er det massevis av de samme ekspertene på alt fra miljøkrise, Tunnelen til Ski, drivstoffpriser, sykkelveier etc etc. (ofte med samme resept på alt: alle andre enn MIN mening er idioti) Mannen i gata (les eksperten) tror de har svaret uavhengig av fagfolk, styrer etc. De er bare IDIOTER. Så det er ikke mer avansert enn at jeg og mange tror dere tar feil. Det beste for klubben er p.t ikke å sparke Rekdal. |
Ser ingen argumentasjon for at å beholde Rekdal er riktig her. Vi skal beholde et regime som ikke presterer, ikke viser noen tegn til fremgang, fordi vi har sparket noen trenere før ? Er det logikken her ? Kontinuitet for kontinuitetens skyld ? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.06.2023 16:54 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Du tenker i motsetning til de hardtslående fotballfaglige argumentene som hagler i «sparkefløyen»? Som «Rekdal er en klovn», «de har ingen plan», «OBOS-trenere», «vi vil spille 4-3-3», «Rekdal er en elendig trener», «Rekefjes», «Rekeball» o.s.v
Nei, ser jo at nivået er på er helt annet nivå når det kommer til disse fotballfaglige argumentene. |
Du finner jo en miks. Noen tar det for gitt at det er åpenbart for alle at Rekdal er vekk. Andre veksler mellom å argumentere for hvorfor han må vekk ASAP og bare gjenta at han må vekk ASAP. Noen liker å komme med lite høflige karakteristikker av Rekdal, andre i klubben og diverse meningingsmotstandere.
Selv er jeg i det hjørnet at Rekdal svikter på noen nøkkelområder, spesielt posisjoneringspillet begge veier er han altfor dårlig på, kan ikke sparke Rekdal fordi at han står for den samme rævafotballen han har holdt på med i 20 år, men når den rævafotballen samtidig er dårlig fotball hvor prestasjonene og resultatene ikke på langt nær er tilfredstillende gitt kvaliteten på spillerne man har til rådighet så er det på tide å avslutte samarbeidet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.06.2023 16:58 Post subject: |
|
|
Fortsetter ståa som den er nå utover mot høsten så er det antageligvis god grunn til å sparke Rekdal- forutsatt at man har en plan videre og å at det gjøres på en arbeidsrettslig god måte.
Samtidig så må man innse at spillerstallen er på et helt annet sted enn for bare noen år siden. Vi kunne stilt med to lag fra 2017 som ville vært sterkere enn det førstelaget vi mønstrer om dagen.
De som mener at vi har en spillerstall som er god for gull er virkelig på en annen planet. Det betyr ikke at vi ikke har flere spillere som kan blir gode - de er bare ikke der i det hele tatt enda. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2023 17:06 Post subject: |
|
|
Det er ingen som forventer gull, men man forventer å se en progresjon og ikke minst hvordan det er vi ønsker å spille.
Hva gjelder spillerstallen så er det faktisk veldig få lag i Eliteserien som har en bedre spillerstall. Vi er godt bak Glimt, bak Molde, men utover det ser jeg ingen lag som man kan si klart at spiller for spiller har en bedre stall enn oss. Dette mannskapet skal være fullt kapabel til å i allefall kjempe om medalje og ecup plass. og er definitivt ikke så elendig spillermateriale at nedrykkskamp er å forvente. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.06.2023 17:12 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | De som mener at vi har en spillerstall som er god for gull er virkelig på en annen planet. Det betyr ikke at vi ikke har flere spillere som kan blir gode - de er bare ikke der i det hele tatt enda. |
Men det er da forsvinnende få som faktisk tror dette?
Men vi så på mandag at våre spillere har et vesentlig høyere individuelt ferdighetsnivå enn Brann sine. Brann derimot har gjort veldig mye rett på treningsfeltet og forme stallen til å ha elleve stykker som passer sammen slik de spiller.
Vi har ikke like gode spillere som Molde og Bodø, nei, men vi har langt bedre spillere enn Rekdal klarer å få de til å se ut som de er. Men at han ytrer seg som om vi må hente et helt lag med spillere pålydende 20-40m for å være konkuransedyktige tyder på at han trenger at vi bruker noe slikt som 300 millioner på spillere for at **han** skal vinne noe som helst. Men er nok mer en klassisk avledning fra hans side. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 01.06.2023 17:16 Post subject: |
|
|
Pijeei wrote: | fagfolk, styrer etc. |
Ofte er de idioter, er du i et styre kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 01.06.2023 17:51 Post subject: |
|
|
"Hvis klubben for en gangs skyld klarer å ansette en trener som har en spillestil som passer Rosenborg, så tror jeg de fleste er villige til å gi denne treneren god tid."
Problemet er at klubben og de mest kranglevorne i Kjernen historisk sett ikke har gitt det tid ei heller vil gjøre det. Tror jeg. Det har ikke funka de ørten gangene før, men finner vi en 4-3-3 trener nå er det gudd tu GO?
Rekdal kommer nok ikke til å sitte fryktelig lenge, men la mannen gå ut tida, og ha en Jevelig god plan før neste etappe. |
|
Back to top |
|
 |
|