English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2023
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 708, 709, 710 ... 731, 732, 733  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.05.2023 11:34    Post subject: Reply with quote

På topp var det magisk med Kåre.

Men han saksøkte klubben, trakk oss gjennom søla og knuste klubbens rykte og økonomi.

Og før noen sier: Skyld på Koteng: Nei!

Alle trenere som er sparket i Norge gjennom alle tider har teoretisk kunnet saksøke grunnet fraværet mellom trenerkontrakter og norsk arbeidsrettigheter.

I kontrakten Kåre utformet sammen med RBK så satt han kravet om hvor mye penger han skulle få utbetalt om han fikk sparken før utløp av kontrakt. Dette fikk han utbetalt, men saksøkte allikevel fordi han er grådig og fordi han var butthurt.

Uansett: Vi kan ikke ansette noen som har saksøkt klubben, dratt oss gjennom søla i media, knust klubbens rykte og tømt oss for over 20 millioner kroner. Vi kan bare ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Sjiraff wrote:
Goran wrote:
Ikke et vondt ord om Maalen, men jeg tror ikke han er mannen for oss.
Teoretisk dyktig, men husk at han fikk sparken i Ranheim.

Kåre Ingebrigtsen og Løkberg hadde løst dette ut sesongen.

VI SKAL IKKE HA KÅRE INN. Kutt ut med det der.
Er det slik at alle her virkelig legger all skyld på Koteng og styret? Jeg er ingen Koteng fan altså, men det virker som mange bare glemmer surtrynet til Kåre, oppgulpene han kom med i denne prosessen. De har heller ikke tatt til seg hvordan vi så ut når Kåre skulle utvikle 4-3-3, som endte opp med 4-1-5 der alle sto på linje i angrep. Dere har da tydeligvis glemt negative og defansive uttalelser rundt resultater på slutten. Dere han kanskje ikke fått med dere at han ble fly forbannet på RBK når Malmø kom på banen og ønsker å prate med Kåre. Da RBK sa ja til dette ble faktisk Kåre fornærmet all den tid at det var selvfølgelig at RBK skulle si klart NEI til dette.
Heller ikke fått med splittelsen i gruppen pga måten enkelte spillere ble behandlet(les Bendtner)

For et nivå.
Du kan kutte ut.

Hva skal jeg kutte ut? Ikke en eneste ting av det jeg skrev er tull, alt dette har vi sett eller kom fram på årsmøtet. Regner med du ikke var der.

Snakker om nivå som ønsker seg Kåre tilbake

PS: er helt enig med deg at Maalen er nok ikke mannen for oss, men kan fort være eneste alternativ

Last edited by Sjiraff on 30.05.2023 12:05; edited 1 time in total
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 12:04    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Håpløst, Sjiraff. Du mener folk har glemt ting. Har du glemt resultatene, hvordan vi spilte, full stadion og stort engasjement? Har du prøvd å sammenligne med hvordan det har vært i årene etterpå?

Er helt enig, vi spilte fantastisk under Kåre. Det er ikke det jeg sier.
Det er alt rundt med han som gjorde at han mistet jobben. Det virker som om veldig mange ikke kjenner til dette
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 12:06    Post subject: Reply with quote

Saltfjellet wrote:
Sjiraff wrote:

Er det slik at alle her virkelig legger all skyld på Koteng og styret? Jeg er ingen Koteng fan altså, men det virker som mange bare glemmer surtrynet til Kåre, oppgulpene han kom med i denne prosessen.)

Jeg legger 90% på Koteng. Ikke fordi Kåre ble sparket, men fordi måten det skjedde på var helt lavmål, og fordi den etterfølgende prosessen med å finne en erstatter var en eneste farse.

Der er jeg helt enig. ingenting rundt denne prosessen ble gjort ryddig. Skulle gjerne ønske at ting ble gjort annereldes
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 12:12    Post subject: Reply with quote

Kåre valgte å gå fra Eggens metoder (med direkte hjelp/instrukser fra Eggen selv) til å skulle finne opp kruttet på nytt. Han feilet totalt på alle mulige måter og viste hvor begrenset han er når han ikke fulgte en konkret oppskrift fra sjefen.
BDESupermanStrand
Senior

PostPosted: 30.05.2023 13:06    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Kåre valgte å gå fra Eggens metoder (med direkte hjelp/instrukser fra Eggen selv) til å skulle finne opp kruttet på nytt. Han feilet totalt på alle mulige måter og viste hvor begrenset han er når han ikke fulgte en konkret oppskrift fra sjefen.

Viser hvor god den oppskriften er da, følger samme oppskrift i Bodø. Funker både før i tiden og nåtiden... Merkelig at vi skal prøve å gjøre noe annet i RBK
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 13:14    Post subject: Reply with quote

Ingen ekspert på fordeler/ulemper med forskjellige formasjoner, men kan man ikke få til Eggen fotball men feks i 3-5-2/3-4-3 eller 4-2-3-1 feks
Snabeltann
Rutinert

PostPosted: 30.05.2023 13:44    Post subject: Reply with quote

artig, angrepsvillig fotball som tilrettelegger for spillernes styrker og kvaliteter er mulig i alle formasjoner. MEN, formasjon legger noen føringer for hvordan man spiller. Eksempelvis er det fryktelig vanskelig å presse høyt i 3-5-2 da man ikke har nok spillere eller nok bredde høyt i banen til å låse av motstanderens forsvarsledd effektivt. Da må man sende opp indreløperne og vingbackene i så fall, og da er det fryktelig langt tilbake til en trygg ramme hvis første pressledd blir forbispilt. Derfor havner 3-5-2 ofte ned i en 5-3-2 i stedet, og høyt press er ikke mulig. Med tre spillere i frontleddet får man dekt mer område høyt i banen uten å flytte folk ut av posisjon, så høyt press er enklere å få til. Ulempen er at man åpner opp eget fremrom og mellomrom mer.

Kortere sagt, formasjon er ikke det samme som spillestil.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 17:44    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Hjelde wrote:
Håpløst, Sjiraff. Du mener folk har glemt ting. Har du glemt resultatene, hvordan vi spilte, full stadion og stort engasjement? Har du prøvd å sammenligne med hvordan det har vært i årene etterpå?

Er helt enig, vi spilte fantastisk under Kåre. Det er ikke det jeg sier.
Det er alt rundt med han som gjorde at han mistet jobben. Det virker som om veldig mange ikke kjenner til dette

Da er vi enige der i hvert fall. Det er bra😉

Men, den store sannheten er altså at han fikk til fantastisk fotball, var veldig godt likt av spillergruppa, men utensportslige ting skal ha vært så ille at han allikevel måtte få sparken? Må i tilfelle være langt mer enn det du nevner, tenker jeg.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 18:40    Post subject: Reply with quote

Det var artig under Kåre helt frem til tapet mot APOEL, da surnet han noe så kraftig og skulle endre på spillemåten. Man så tendensen til surheten tidligere også, bl.a. borte mot Stabæk. Hvor han ga gressmatta skylda for at vi spilte uavgjort, sannheten var at Stabæk tok oss fullstendig på senga og han klarte ikke å finne mottrekk.
Så begynte han med indreløpere gjemt inne mot 16m og ikke spillbare. Konradsen som sentral osv osv. Var mindre og mindre på feltet, skulle ha mer og mer fri, samt mer lønn. A-laget ble tilslutt en klubb i klubben og det er ikke bra. Ble nok for styret som hadde bedt om forandring et par ganger under våren 2018.
Men hele prosessen de gjennomført står til stryk fra A til Å. Hadde de holdt seg til korrekt fremgangsmåte i arbeidslivet hadde det aldri blitt noen rettsak. Kåre benyttet seg av anledningen og skulle dra mest mulig penger ut av dette. Totalt uspiselig og ikke noen man ansetter på nytt.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 18:46    Post subject: Reply with quote

Det som reddet oss inn til seriegull i den siste hele sesongen med Ingebrigtsen 2017 var vel først og fremst veldig solide forsvarsspillere/forsvarspill med kun 20 innslupne mål. Vi scorte langt færre enn i fjor med 57 mål.

Men da hadde vi en lagoppstilling som var veldig mye sterkere enn i dag. Kun Henriksen ville vel gått inn på laget i 2017. Det sier noe om nedturen etterpå.

Skal Ingebrigtsen inn i manesjen hos oss igjen så må han først vise at han fortsatt duger i en annen klubb med tanke på fadesene i klubbene han har trent etterpå. Og den famøse rettssaken da.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Viktig oppklaring, Waterfalls: dette med at han ikke var en suksess, var det ikke du som påsto, men det kom i et annet innlegg i samme debatt her. Da er vi enige i det😉

Strengt tatt spekulerer vi vel litt alle som en. Dybdekunnskap til sikre konklusjoner har ingen av oss, men jeg synes bare dette med at Kåre nærmest blir fremstilt som en surpomp som holdt på å kjøre laget i grøfta ikke er troverdig. Jeg har vanskelig for å tro at en spillergruppen ville gått ut offentlig med en slik støtte til han dersom det var tilfellet. Det må jo sies å være en sjeldenhet at spillergrupper går ut offentlig slik de gjorde i Rosenborg når Kåre ble sparket. Jeg kan ikke huske på lignende tilfeller ved andre trener- sparkinger. Jeg velger å tolke det som et tydelig signal.

Utgangspunktet for mine meninger her er at jeg synes uansett det er skikkelig urettferdig gitt alt det gode Kåre skapte i klubben at han skal få så mye tyn blant annet her i etterkant. Å gjøre den nest beste treneren vi har hatt til persona non grata fordi han fikk sparken og syntes det var feil og lovstridig, synes jeg er skikkelig urimelig.

Jeg ser ikke på Kåre som persona non grata direkte, men jeg mener rett og slett at han ikke er god nok til å returnere som rbk-trener. Vi hadde suksess forrige gang ja, men vi så jo også at det etter to år med suksess og strålende atmosfære begynte å gå nedover igjen. Det var en gryende misnøye her inne i 2017 og den ble forsterket i 2018. Vi spilte ikke særlig bra fotball heller og Kåre virket ikke som han visste hva problemet var og slet med å svare på kritikk med å arrogant avfeie kritikerne. Vi spilte jo blant annet 4-1-5 og slet med å skape sjanser da også. I tillegg så mener jeg jo at trenerkarrieren hans etter Rosenborg ikke akkurat oser preg av en kvalitetstrener og han virker heller ikke å være særlig selvkritisk over hva som gikk galt bare at det først og fremst var eksterne faktorer kontra at han selv kunne gjort konkrete ting annerledes. Det er litt sånn svada "kunne sikkert gjort noe annerledes, MEN.." når han blir utfordret på dette synes jeg. Det vitner ikke om en trener som har utviklet seg eller lært av sine erfaringer etter at han fikk sparken sist. Og ja, det var misnøye mot Kåre i 17 og særlig 18 før han fikk sparken. Men så snudde vinden når han faktisk fikk sparken veldig brått, måten han ble sparket på og ikke minst rettssaken hvor Kåre fikk frem sin versjon har bidratt til at inntrykket blant andre er at alt var fryd og gammen på den tiden. Det stemmer jo ikke.

Spillergruppa var fornøyd ja, men enkelte har jo også innrømmet i ettertid at de egentlig hadde hatt godt av nye impulser og burde vært mer åpne mot f.eks. Horneland når han kom. Selvsagt var spillerne misfornøyde når de mistet en trener som hadde ledet laget til suksess, som var deres kompis og hvor jeg mistenker at de hadde større makt enn de burde ha hatt (spekulasjon selvsagt). Så må man også huske på at Kåre var aktuell og selv interessert i å forlate Rosenborg for Malmö underveis i 2018-sesongen men det ble aldri noe av.

Denne artikkelen fra 2018 nevner jo noe av grunnen til at jeg mener det var et riktig grep å sparke Ingebrigtsen.

https://www.vg.no/sport/f...maatte-gaa

Så har jeg heller ingen problem med å anerkjenne at jobben med å utvikle klubben et steg videre fra Kåre har mislyktes kraftig og at ledelsen ikke gjorde jobben sin godt nok i det hele tatt. I mitt hode er det dog to adskilte hendelser/avgjørelser hvor den første var korrekt mtp å få klubben til å ta neste steg så måtte Kåre bort. Hadde det ikke skjedd når det skjedde er jeg sikker på at det hadde skjedd i løpet av det neste 1-1,5 årene uansett. Dessverre feilet klubben totalt når de skulle ansette den/de som skulle løfte klubben videre og konsekvensen ser vi i dag.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

Hent en av disse italienerne som Kai Bardal mente var interessert i jobben. Italienere er nostalgikere og vi har fortsatt et meget godt navn der nede. Bære eller briste - forza Troillan.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

Hadde i alle fall ikke skadet å benytte seg av innspill fra Bardal i utformingen av strategiplanen som skal definere artig og angrepsvillig fotball, samt trenerprofilen som skal etterleve den definisjonen. Hadde heller ikke vært meg imot om han var involvert i trenerjakten, men siden han ikke har en rolle i klubben ser jeg på det som usannsynlig. Blir vel Dorsin, Vikvang osv. som skal styre jakten tipper jeg, med bistand fra typ By Rise, Espelund, ToReg blant annet. Slenger med Engen siden han er nestleder, evt så blir det CGJ selv. Tipper leder/nestleder er med i "utvalget" som skal ha styringa i alle fall.
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 30.05.2023 21:40    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke sparke Rekdal før ny trener landet. Nok kaos nå, vi bør klare å berge plassen med den begrensa spillerstallen.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 21:56    Post subject: Reply with quote

Uenig. Det er 2 ting man bør gjøre/ha klart relativt raskt.

1) En tydelig og helhetlig plan for klubben, inkludert definert filosofi og trenerprofil.

2) Sparke Rekdal

Etter dette så bør man ha en plan for veien videre:

3) Midlertidig trener som ligner på trenerprofil

4) Kartlegge aktuelle kandidater

5) Få på plass ny trener i tråd med trenerprofil

Jeg mener det blir bare dumt å ha Rekdal sittende mens man jobber aktivt med hans erstatter, all den tid det betyr at klubben i praksis har en trener styret ikke har tillit til er riktig person. Også er det jo selvsagt illojalt å sparke en trener for å presentere erstatteren på en 3-årskontrakt neste dag. Også er det uprofesjonelt spør du meg.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 31.05.2023 00:02    Post subject: Reply with quote

Rekdal idiotstempler jo alle såkalte eksperter som mener noe om at han ikke har gode nok evner til å frembringe offensiv fotball, men det tåler nok synserkollegaen Yaw Amankwah.

Åpenbart hva Rosenborg trenger og ikke trenger etter kråkfot-trenerens visitt.
Quote:
Kjetil Rekdal har vært trener i over 20 år. Før han kom til RBK ledet han HamKam til opprykk fra OBOS-ligaen til Eliteserien og ble kåret til Årets trener i Obos-ligaen 2021. [...]

Likevel kan Rekdal miste jobben som Rosenborg-trener. Yaw Amankwah var klar på hva Rosenborg bør ser etter dersom de kvitter seg med Rekdal.

Rosenborg må finne en trener som er ekspert på offensiv fotball, sier Amankwah.

Mer - TV2: "RBK-melding vekker oppsikt: – Eksplosivt"
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Ajax er altså på jakt etter blant annet John Heitinga, Knutsen, Hjulmand og Bosz. Tror vi på RBKweb ALLE er enige om at de 3 sistnevnte er meget gode trenere. Og ingen av oss kjenner Heitinga. Men siden Ajax treffer SÅ godt på de 3 andre trenere i forhold til deres filosofi, så syns jeg RBK bør prøve seg på Heitinga også hvis det er mulig Razz #gratis scout
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 01:31    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Ingen ekspert på fordeler/ulemper med forskjellige formasjoner, men kan man ikke få til Eggen fotball men feks i 3-5-2/3-4-3 eller 4-2-3-1 feks

Klart det, totalfotball er fleksibelt.

Grunntanken er 4-3-3, du kan flytte den sentrale opp foran indreløperne og da har du 4-2-3-1. Du kan flytte den sentrale ned i forsvarleddet og da har du 3-4-3. Du kan flytte spissen ned bak vingene og få 4-3-1-2, (3-5-2 med 3-4-3 utgangspunkt). Eggen har operert med alle disse variantene* på et eller annet tidspunkt avhengig av hvilke spillere han hadde tilgjengelig og (en sjelden gang) hvem motstander var.

*3-5-2 er jeg usikker på om han noen gang har brukt.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 08:24    Post subject: Reply with quote

Det er helt utrolig at vi er redde for å sparke Rekdal Frigård.
Laget hadde fungert mye bedre uten trener enn nå.

Vi så i midtperioden mot Brann når vi faktisk gikk for å score kontra å ikke slippe inn at vi har spillere til å kjempe i toppen.
Der sies det at Henriksen tok ansvar og brøt med instruksene.....

Vi må avslutt dette nå. Kjernen har helt rett.
Vi har mye flinkere og riktigere trenere allerede ansatt i klubben.
Det vil gå helt fint om vi avslutter nå.
Det kan ikke gå værre.
Snabeltann
Rutinert

PostPosted: 31.05.2023 08:33    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Hadde i alle fall ikke skadet å benytte seg av innspill fra Bardal i utformingen av strategiplanen som skal definere artig og angrepsvillig fotball, samt trenerprofilen som skal etterleve den definisjonen. Hadde heller ikke vært meg imot om han var involvert i trenerjakten, men siden han ikke har en rolle i klubben ser jeg på det som usannsynlig.

Bardal har aldri hatt noen form for tilknytning til RBK annet enn at han er trønder og driver med fotball (nå hovedsakelig futsal). Faglig har han kompetanse som kan brukes, men han kommer selvsagt ikke til å bli involvert i noe som helst med mindre han først får en definert rolle i RBK, som virker usannsynlig.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 09:05    Post subject: Reply with quote

Bardal kunne kommet med ekstern faglig input i slike prosesser var vel tanken, som skal tas med i vurderingen sammen med all annen informasjon de innhenter. Skal ikke sees på som fasit (viktig at man går bredt ut), men når han snakker om fotball/futsal så synes jeg han fremstår dyktig faglig sett og dermed kunne ha hatt relevante innspill til tross for at han ikke har eller har hatt noen rolle i Rosenborg. Alle fall i jobben med strategiplanen håper jeg klubben har gått såpass bredt ut at de oppsøkte personer uten tilknytting til Rosenborg for å få innspill på lik linje som de oppsøkte personer med sterk tilknytting til Rosenborg.
Back to top
Snabeltann
Rutinert

PostPosted: 31.05.2023 09:19    Post subject: Reply with quote

Dessverre så har vel RBK knapt gått utenfor klubben for innspill noen gang. I 30 år har det jo innstillingen vært at RBK er så spesielt at bare RBK-folk kan forstå hva RBK er og hva RBK trenger for å lykkes. At klubben i det hele tatt ansatte nederlenderne va jo helt utrolig, men det gikk jo forutsigbart fort over da nederlenderne begynte å utfordre gutta boys på fag. Da måtte de ut, i RBK gjør vi sånn og sånn!
Back to top
hamilton
Junior

PostPosted: 31.05.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

Det jeg har sett av Bardals analyser har jo vært knall. Har vært rimelig krass i sin kritikk av spillet under Rekdal fra start av, så regner med at han ikke er "velkommen".
Back to top
BDESupermanStrand
Senior

PostPosted: 31.05.2023 10:18    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Dessverre så har vel RBK knapt gått utenfor klubben for innspill noen gang. I 30 år har det jo innstillingen vært at RBK er så spesielt at bare RBK-folk kan forstå hva RBK er og hva RBK trenger for å lykkes. At klubben i det hele tatt ansatte nederlenderne va jo helt utrolig, men det gikk jo forutsigbart fort over da nederlenderne begynte å utfordre gutta boys på fag. Da måtte de ut, i RBK gjør vi sånn og sånn!

Er naturlig at beslutningstagerne beskytter seg selv og sine.. skal ikke undervurdere lønningene som har og blir hevet i klubben av folk som ikke spiller fotball (selve produktet)

Hele organsiasjonen trenger å bli revet opp med roten og gå tilbake til røttene. Alt er råttent og råten kommer innenfra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 708, 709, 710 ... 731, 732, 733  Next
Page 709 of 733

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2023 RBKweb