English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-serie om damelaget
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.02.2020 21:09    Post subject: TV-serie om damelaget Reply with quote

Som NRK Trøndelag avslørte før jul, holder Spætt Film på med dokumentarserie om damelaget. De var til stede under årsmøtet til RBK for to uker siden.

Ser at de også har fått 50 000 kr i tilskudd fra Filminvest.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.08.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

Rosenborg på Facebook wrote:
Spætt Film er for tiden i ferd med å lage en dokumentarserie om oss i Rosenborg, og ønsker å komme i kontakt med noen ivrige supportere som skal se kamp hjemmefra. Så hvis dere er en familie- eller en vennegjeng som skal se kamp sammen og ikke er kamerasky - ta kontakt med regissør Emma Jøsok på mail: josokemma@gmail.com.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

Adressa har kjøpt rettighetene og lagt ut fem episoder så langt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2023 22:53    Post subject: Reply with quote

Ser at jeg i fjor vår helt glemte å nevne at NRK var i gang enda en TV-serie:

I dokumentarserien «Kampen» følger vi fotballaget RBK Kvinner og deres mål om å fylle Lerkendal stadion i toppkampen mot Brann Kvinner 12. juni i fjor. Vi kommer tett på spillerne mens vi følger laget og deres mål om ny skandinavisk publikumsrekord. Et hårete mål sett i lys av at laget vanligvis spiller for 2-300 tilskuere.

(...)

I «Kampen» får du innblikk i livet til noen av landets beste fotballjenter i landets mest meritterte fotballklubb. Seerne får oppleve kjærligheten til spillet, toppidrettens råskap og lengselen etter å gi alle jenter noe stort å drømme om.

Les mer: Kampen: Få et innblikk i RBK Kvinners råskap og drømmer

Premiere 8. mars på NRK1. Fem episoder.

Merker meg at Lene Mykjåland har begynt i NRK og har sendt ut pressemeldinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

[Johannes] Børstad fikk ideen i januar 2020, men forteller at det har vært en del utvikling siden da.

– Vi stilte oss spørsmålet hvordan vi skulle løse dette – og vi falt til slutt på kampen mellom RBK Kvinner og Brann Kvinner. RBK Kvinner var veldig positive da vi tok kontakt – og jeg tror nok de er opptatt av mer oppmerksomhet og få vise seg fram. Og ikke minst få øynene opp for hvor profesjonell de er, med tanke på mye mindre budsjett enn på herresida, sier han.

(...)

– I tillegg til ideen, har jeg under opptak vært litt alt mulig-mann. Jeg var med på opptakene, gjorde intervjuer og har bidratt til å utforme hvordan serien skulle bli. Det er Jon Vatne som har regien på serien, sier Børstad og legger til:

– Det har vært et stort team – og jeg har vært heldig som har fått jobbe med fantastisk flinke folk. Jeg gleder meg til serien har premiere 8. mars.

Les mer: Johannes (31) fra Høylandet står bak ny serie på NRK der vi får et innblikk i RBK Kvinners råskap og drømmer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 09.03.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Sitter å ser på denne nå. Enormt skuffa over hvordan Espen fra Kjernen fremstår. Stakkarslig og tafatt om dette representerer ledelsen i en av Norges største supporterklubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.03.2023 08:29    Post subject: Reply with quote

100% enig. Vinklinga opp mot Bataljonen gjorde det ikke noe særlig bedre. Bra det ble gjort et poeng ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 09.03.2023 15:38    Post subject: Reply with quote

Veldig sympatisk serie. Jeg synes ikke Espen kom verst ut av det. Han var jo i det minste til stede, forsøkte å hjelpe og gav gode råd. Hans nøkterne analyse av supporternes motvillighet til å stille opp er sikkert både presis og realistisk.

Det er denne generelle holdningen som synes å være problemet. Når laget greier å mobilisere 10 000 publikum mer enn vanlig, blir kjernes tilsynelatende fravær slående. Nå er det helt korrekt at ingen kan kreve engasjement, men dette virket demonstrativt.

Om ikke annet illustrerer det at floskler om å støtte klubben ikke stikker så veldig mye dypere der enn hos oss sofasupportere.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 09.03.2023 19:42    Post subject: Reply with quote

Enig i at Espen kom mye bedre ut av det utover i episodene, så mye bedre at jeg vurderte å slette innlegget mitt.

MEN, det at Kjernen ikke vil være med på å skape blest her gjennom å arrangere noe er patetisk, om så 20 møter opp å synger er det bedre enn ingenting.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2023 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Kjernen burde ha oppfordret medlemmer om å møte, men naturligvis kan ingen tvinges.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1195

PostPosted: 09.03.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke verre enn å møte opp og synge selv, om man synes det er for pinlig?
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 10.03.2023 00:14    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg er enig i at Kjernen burde ha oppfordret medlemmer om å møte, men naturligvis kan ingen tvinges.


Så klart kan ingen tvinges, men ganske patetisk supportergruppering som ikke en gang forsøker mobilisere til å støtte laget i en historisk kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 396
Location: Tromsø

PostPosted: 10.03.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

Jeg bare.. Kan du utdype litt hvorfor du mener det er patetisk at Kjernen ikke møter opp til denne kampen?

De første ordene som dukker opp i hodet mitt angående hva Kjernen er, er ikke "patetisk supportergruppering", uavhengig av støtte til kvinnene i denne situasjonen, nemlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21948

PostPosted: 10.03.2023 10:08    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Om ikke annet illustrerer det at floskler om å støtte klubben ikke stikker så veldig mye dypere der enn hos oss sofasupportere.

Tror vel heller det er du som helt misforstår hva Kjernen (og andre) legger i å støtte klubben. Det betyr ikke det samme som å stille seg bak alt klubben gjør. Kjernen støtter Rosenborg sitt herrelag, kan ikke plutselig hive et nytt lag i mixen og forvente at engasjementet bare plutselig dukker opp. Spesielt ikke når prosessen for å ta inn laget i tillegg har vært kontroversielt, for å si det litt diplomatisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1152

PostPosted: 10.03.2023 10:30    Post subject: Reply with quote

Man blir ikke automatisk supporter av kvinnelaget selv om de bytter navn. Følelser må bygges opp over tid og engasjement må skapes. Sånn sett er det forståelig at kjernen automatisk møter opp på kvinnelagets kamper sånn helt uten videre. Men, dette er snakk om en engangsgreie der man skal forsøke å skape blest om kvinnefotball, sette rekord og vise frem det "nye" laget. I den forbindelse synes jeg det er trist at kjernen ikke mobiliserer den ene gangen. Det er tross alt ikke snakk om å skulle binde seg til å møte opp hver helg. Vi må skille på å være 100% supporter kontra å bidra en kamp for klubben.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 10.03.2023 17:21    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ tror jeg at vi RBK-medlemmer fikk tilbud om gratisbilletter?

Man må rett og slett bygge eierskap og kultur, men klart at det må være lov å spørre pent om ikke en gjeng fra kjernen kunne komme på kamp og synge, for det ville jo absolutt hjulpet.

Uansett så klarer ikke jeg å bry meg noe mer om RBK-kvinner enn om Ranheim, jeg har rett og slett ikke kapasitet til å følge mer enn herrelaget til RBK uke inn og uke ut. Sånn er det bare. Men klart det må kunne være rom til et kvinnelag i RBK på samme måte som det er rom for et gatelag (som jeg heller ikke følger med på).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1122
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Jeg mistet en del av det lille positive engasjementet jeg hadde etter å ha sett dette. Det virker som om det skulle være en selvfølge at alle skal stille opp med en gang Ørn blir Rosenborg. Det var publikumsrekord på litt over 600 på Koteng før Brann-kampen på Lerkendal. Resten av sesongen snitter de vel på ca. 350 (?) og det er "urettferdig" at de må jobbe så hardt, mens gutta trekker mange tusen. Det blir for meg som å pisse på en ganske lang og unik historie i norsk (og internasjonal) fotball. (Dette også i en sesong der herrene selv også sliter med å trekke publikum).
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 15.03.2023 21:25    Post subject: Reply with quote

Historieløse jenter som pisser på iettermælet til herrelaget. Intet nytt under solen. Mener de har krav på støtte og oppmerksomhet, selv om de ikke har vunnet noe som helst og er helt ny under Rosenborg paraplyen. De supporterene som oppførdrer og unnskylder dette gnålet og forsøker å få kjernenmedlemmer til å føle skam fordi de blør for herrelaget, gjør ikke annet enn å pisse på klubbmerket og dra den ned i gjørma.
Back to top
View user's profile Send private message
trollball
Junior


Joined: 21 Mar 2023
Posts: 1

PostPosted: 21.03.2023 20:29    Post subject: Reply with quote

Ser andre kommentere at de mister engasjementet de hadde etter å ha sett serien. For meg er det virkelig motsatt; her står engasjementet for Kjernen i fare. En del av innleggene i denne tråden var oppløftende lesning, men så var det mye piss også. Som forventa.

Å lese i forumet, gå på kamp og synge med Kjernen har vært ganske demotiverende over lang tid. Det oser av et kvinnesyn i deler av denne supportergjengen som gjør meg kvalm. Hvordan tror dere det er å delta på ting for deres kvinnelige medsupportere? Hva slags kvinne- og menneskesyn tror dere barn og ungdommer som deltar utvikler?

Det her tar faen meg kaka: https://www.nrk.no/tronde...1.16345485
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.03.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er 1000% enig. Det er megaflaut.
Back to top
View user's profile Send private message
Ernesto
Junior


Joined: 09 Sep 2022
Posts: 9

PostPosted: 21.03.2023 23:32    Post subject: Reply with quote

Her har nok begge parter kommet skeivt ut. Skjønner godt at det oppleves kjipt å høre fra damespillerne at Kjernen «må» komme på kamp. Det vitner om at de kanskje ikke forstår helt hvem supporterne er, at de driver med frivillig engasjement og ikke er en homogen gruppe som kan bestilles hit og dit. På den andre sida skjønner jeg godt at folk mener at Kjernen bør bidra til at damelaget får supportere, ved å formidle info til medlemmer og ha en positiv holdning til laget. Kanskje mye kunne vært løst ved at man brukte litt tid på å forstå hverandre. Damelaget trenger nok litt opplæring i supporterkultur og å forstå at de fremmedgjør supportere ved å legge skylda for strukturelle urettferdigheter i sporten over på dem. Viken framstår veldig bra i mine øyne når han først kommer til orde.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13648
Location: Namsos

PostPosted: 22.03.2023 02:06    Post subject: Reply with quote

Rart at man kan ha så forskjellige meninger i Trondheim enn hva man har i Bergen..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5425

PostPosted: 22.03.2023 07:07    Post subject: Reply with quote

Vil tro manglende engasjementet rundt damelaget i stor grad skyldtes den uryddige prosessen med fusjonen. Sånn sett kan klubben takke seg litt selv. Når det er sagt er jeg for at Kjernen i det minste sender ut en oppfordring om å komme på kamp, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 22.03.2023 08:23    Post subject: Reply with quote

trollball wrote:
Hva slags kvinne- og menneskesyn tror dere barn og ungdommer som deltar utvikler?

Det her tar faen meg kaka: https://www.nrk.no/tronde...1.16345485


Enig. Dette er barnemishandling.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 294

PostPosted: 22.03.2023 08:57    Post subject: Reply with quote

trollball wrote:


Å lese i forumet, gå på kamp og synge med Kjernen har vært ganske demotiverende over lang tid. Det oser av et kvinnesyn i deler av denne supportergjengen som gjør meg kvalm. Hvordan tror dere det er å delta på ting for deres kvinnelige medsupportere? Hva slags kvinne- og menneskesyn tror dere barn og ungdommer som deltar utvikler?


Kjernen etterlyser jo folk som kan gå i bresjen og ta ledelsen i å starte noe på Koteng. Om du føler kallet får du applaus fra meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb