English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-avtalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2022 20:02    Post subject: Reply with quote

Discovery og TV 2 har inngått en distribusjonsavtale om sendinger fra Eliteserien og OBOS-ligaen kommende sesong.

Dermed vil de to øverste fotballigaene i Norge for første gang være tilgjengelige både på Discovery+ og i TV 2 Play Total – i tillegg til MAX, Eurosport Norge og Eurosport eventkanaler via norske TV-distributører.

Les mer: Discoverys Eliteserien-sendinger skal i 2022 også vises på TV 2 Play Total

Så vidt jeg forstår, skal TV2 rett og slett sende kampene i Eurosport-innpakning? Velvilligheten fra Discovery skyldes vel at slaget er tapt fra og med neste år samtidig som at man dermed får dekket litt kostnader i år.

Blir spennende å se om TV2 neste år velger å opprette fullt av TV2 Sport X-kanaler, sånn som forrige gang, eller om man mener at kundene må nøye seg med nett-TV for enkelte kamper i hovedrundene - samt fra 1. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 31.01.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo håpe at TV2 bare tar med seg Discovery+ sendingene videre når de skal ta over rettighetene kjenner at det å gå tilbake Jesper Mathisen, Ivar Hoff og en del av det andre rælet til TV2 frister lite. Discovery har løftet den journalistiske kvaliteten fra TV 2 med mange nivåer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2022 23:15    Post subject: Reply with quote

Ganske så uenig. Same shit, different smell. Den samme blandingen av sensasjon og faglig fravær, bare at man har flyttet fra Bergen til Oslo.

Håpet mitt ligger i at generasjonsskiftet har gjort TV2 godt, men har lik null forhåpninger. Det er tydeligvis, og merkelig nok, ikke marked for kanaler som behandler fotball med folkeskikk og respekt i Norge.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 31.01.2022 23:22    Post subject: Reply with quote

Enig der. Det at 3-4 kamper hadde problemer med å vises på rett kanal på Eurosport eller ikke vistes i det hele tatt før 5-15 minutter av kampen var gått er det som sitter igjen mest, nest etter de elendige subjektive kommentatorene. I tillegg da kameravinkler og antall kamera som gjør det vanskelig å se hva som skjer til tider, og at man under angrep viser repriser osv.

Produksjonen til TV2 kanskje blir bedre, er lov å håpe der. Men jeg skulle gjerne sett at man fikk inn sidekommentatorer med peiling på et par av kampene hver helg. Bare å få det til hadde gjort godt.

Edit: leste litt her:

https://www.abcnyheter.no...erede-i-ar

Kampene blir altså bare tilgjengelig under abonnementet TV2 Play total. Dvs. det svindyre Premier League + CL abonnementet (699,- pr mnd). Hvis det skjer også neste sesong, så spørs det hvordan det påvirker interessen. Får håpe det ikke blir slik neste år når TV2 tar over.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.02.2022 10:18    Post subject: Reply with quote

De mister vel Premier League ganske snart, usikker på om det er i sommer eller neste sommer. Da skal de ha lykke til med å kunne kreve 699,- i det norske markedet, til tross for CL, norsk fotball og noen andre europeiske ligaer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 01.02.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ganske så uenig. Same shit, different smell. Den samme blandingen av sensasjon og faglig fravær, bare at man har flyttet fra Bergen til Oslo.


Det er nå ihvertfall noe!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.02.2022 11:00    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

Kampene blir altså bare tilgjengelig under abonnementet TV2 Play total. Dvs. det svindyre Premier League + CL abonnementet (699,- pr mnd). Hvis det skjer også neste sesong, så spørs det hvordan det påvirker interessen. Får håpe det ikke blir slik neste år når TV2 tar over.


Jeg kan si at det for min del er totalt uaktuelt å betale sju hundre kronasjer for å se fire-fem kamper i måneden, sannsynligvis flere av dem tidsforskjøvet. Når Altibox/Discovery klarer å kjøre satsing på 99 kroner i måneden, er dette galimatias. Det er ingen ting som rettferdiggjør noe mer enn dobling av prisen fra det vi har i dag, i hvert fall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 01.02.2022 12:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Vi kan jo håpe at TV2 bare tar med seg Discovery+ sendingene videre når de skal ta over rettighetene kjenner at det å gå tilbake Jesper Mathisen, Ivar Hoff og en del av det andre rælet til TV2 frister lite. Discovery har løftet den journalistiske kvaliteten fra TV 2 med mange nivåer.


Helt enig. Synes det er klasseforskjell på Discovery og TV2.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2022 13:25    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg kan si at det for min del er totalt uaktuelt å betale sju hundre kronasjer for å se fire-fem kamper i måneden, sannsynligvis flere av dem tidsforskjøvet. Når Altibox/Discovery klarer å kjøre satsing på 99 kroner i måneden, er dette galimatias. Det er ingen ting som rettferdiggjør noe mer enn dobling av prisen fra det vi har i dag, i hvert fall.


Ja det er ikke aktuelt for meg heller. Alt for dyrt. Om det blir endret som det sies av waterfalls her, og Premier League forsvinner så vil jeg jo håpe at det kommer en overkommelig pris på play da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Ja, TV2 er bare nødt til å tilby lavere priser for eliteserien og 1. divisjon. Men gjetter at de legger seg nærmere 300 kr/mnd enn 100 kr/mnd.

Forresten har jeg fått bekreftet at TV2 Play bare skal vise de ordinære Eurosport-sendingene - på lik linje som at de viser Manchester United TV, altså ikke egen innpakning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2022 20:28    Post subject: Reply with quote

Ja det høres ut som det kan bli noe sånt prismessig ja. Nå har jo jeg Altibox, da kan jeg slå på Eurosport for 15 poeng av 50 i grunnpakka. Håper at TV2 gjør en avtale med Altibox sånn som Eurosport, men tviler på det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2022 21:17    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har også håp om at alle kampene blir tilgjengelig på denne måten. Vil uansett tro at en god del kamper blir vist på TV2, TV2 Zebra, TV2 Sport 1 og TV2 Sport 2, som mange har tilgang til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.02.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

Så lenge altibox sponser ligaen er det i hvert fall håp for oss som har tjenester fra dem.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Det nyetablerte partnerskapet betyr at Amedia, i tillegg til TV 2 skal vise alle kampene fra OBOS-, PostNord-og Norsk Tipping-ligaen samt 4. divisjon for herrer. Det samme gjelder for Norgesmesterskapet for herrer (cupen) og aldersbestemte landslag.

- Dette er en perfekt match som kombinerer TV 2s sportsposisjon med Amedias sterke tilstedeværelse over hele landet. Dette er en god avtale for både Amedia og TV 2, men publikum og norsk idrett blir de største vinnerne. Dette sportstilbudet skal se dagens lys før neste sesong, og vi går nå i gang med forberedelsene, sier Olav T. Sandnes og Anders Møller Opdahl i en felles uttalelse.

Les mer: TV 2 og Amedia med historisk sportsløft

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.03.2022 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg hører hva de sier, men jeg mangler prisen i regnestykket før jeg sier meg enig i at seerne vinner.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2022 19:32    Post subject: Reply with quote

Med TV 2 og Amedia på eiersiden, blir MyGame plattformen for strømming av all breddefotball i Norge de neste syv årene.

Med automatiserte sportskameraer på over tusen fotballbaner over hele landet, skal selskapet dekke kamper i full HD-video, med høydepunkter, kampanalyse og trenerverktøy bare eliteklubbene hittil har hatt tilgang til.

Les mer: Storavtale om norsk fotball: Skal vise 50 000 breddekamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

Norsk Toppfotball søker leder media og merkevare:

- Løpende forvalting og oppfølging av leveranser i rettighetsavtalen
- Sørge for optimale leveranser mellom klubbene og rettighetshaver
- Fotballens ansvarlige for konsepter og utvikling av nye elementer i TV-produksjonen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

IMG ARENA has secured the global betting streaming rights for Norwegian football’s top two divisions, Eliteserien and OBOS-Ligaen, excluding Norway.

The multi-year deal with Norwegian football includes 485 matches across the two leagues, which are played between April and November, with fixtures often taking place on Sunday evenings, building out IMG ARENA’s global football portfolio and boosting its weekly and year-round offering.

Read more: IMG ARENA SIGNS STREAMING PARTNERSHIP WITH TOP NORWEGIAN FOOTBALL DIVISIONS

Norges Fotballforbund vet ikke hvilke spillselskaper som står på kundelisten til IMG Arena. Det gjør heller ikke Elitehockey AS, som benytter samme selskap. I en e-post til VG skriver IMG Arena at de ikke vil oppgi hvem de har som kunder.

(...)

På spørsmål om hvordan Norges Fotballforbund kan støtte enerettsmodellen og Norsk Tipping, og samtidig være med på å bygge økonomien til konkurrentene til Norsk Tipping, svarer markedsdirektør Runar Pahr Andresen at både norsk idrett og NFF står bak spillmonopolet.

– Kundene til IMG har ingen mulighet til å ha visninger i Norge på grunn av geoblokking, og enerettsmodellen er godt beskyttet med skjerpede reguleringer som gjør at utenlandske spillselskaper ikke har markedstilgang til det norske markedet, sier han.

Les mer: Norsk idrett selger rettigheter til spillselskaper: − Dobbeltmoralsk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.02.2023 22:39    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, dette var litt spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39
Page 39 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb