English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 517, 518, 519 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.09.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

Hamrén med trenerkurs på Færøyene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2022 16:25    Post subject: Reply with quote

I starten av 2020 gikk [Fredrik] Sjøvold fra akademiet i Rosenborg til Tiller for å spille 3. divisjon. Der ble han i to år før han signerte for Bodø/Glimt i starten av 2022. Da hadde han tilbud fra både Ranheim, Stjørdals/Blink og akademiet til Rosenborg.

Dermed var han ikke i tvil da tilbudet fra Bodø/Glimt dukket opp. I Bodø fikk han også en fast plass i A-stallen.

– Det sa seg selv egentlig. Jeg trente med en del klubber, og alle tilbakemeldingene var at jeg så spennende ut. Viking ville ha meg tilbake for å trene mer, men jeg følte at Glimt hadde trua på meg, og at de så noe i meg, sier Sjøvold.

Siden Sjøvold valgte Glimt foran blant annet RBK, har også lillebror Stian Sjøvold Thorstensen valgt å forlate Rosenborg. Han skrev i august under på en treårskontrakt med Vålerenga.

– Hvorfor har det blitt slik?

– Det høres ut som at vi ikke liker Rosenborg da, men sånn er det ikke nødvendigvis. Jeg har ikke noe imot RBK, og jeg syns det er artig å se kamper, men det var vel ingen av oss som lyktes noe spesielt der selv da. Vi følte kanskje at ingen av oss ble ordentlig satset på, forteller Sjøvold.

Les mer: Fra Tiller til Bodø/Glimt: Særlig én ting har gjort inntrykk på Fredrik (19)

Slik TV 2 forstår det, har Krasnodar gått rettens vei etter Botheim-termineringen og den påfølgende overgangen til Italia. Det kan ende i rettssak, men spilleren selv virker uanfektet.

– Jeg har ingen kommentar om det, sier Botheim.

(...)

Han forteller at han satt med «tre-fire» klubber å velge mellom da han skulle ta den endelige avgjørelsen. Slik TV 2 tidligere har omtalt, var tyrkiske Galatasaray blant dem.

– Det var en del klubber rundt i de fleste ligaer egentlig. England, Tyskland, Italia, Tyrkia. Men jeg har alltid drømt om å spille i Serie A siden jeg var liten. Når du får muligheten til det, så kjører du jo på, sier Botheim.

Han hadde fått tilsendt videoer av Emil Bohinen, som kom til klubben i januar, og visste at de hadde lidenskapelige fans.

Men møtet med Salerno-supporterne har vært et sjokk, innrømmer han.

– Det er noe annet enn oppe i Bodø og Norge. Ikke noe vondt om Bodø, men her er fotball som religion. Du får mye oppmerksomhet. Det er vanskelig å gå på butikken. For meg som er en helt vanlig nordmann på 22 år, er det veldig rart. «Hvorfor gidder dere å ta bilde med meg, liksom? Hva skal dere med det?»

Les mer: Botheim åpner opp om dramaet: – Hva slags situasjon er det jeg har havnet i?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.09.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

90 minutter på benken for Pavle i går (Hammarby-Djurgården 0-0).
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.09.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

Svensson assist til 3-2 i 94 min for Adana Demirspor mot regjernede seriemester Trabzonspor i dag.

Svensson har for øvrig en del kjente navn som lagkamerater. Gulbrandsen signerte jo akkurat og fra før spiller Akintola og Birkir Bjarnason der og litt tyngre internasjonale navn som Göhkan Inler, Benjamin Stambouli og russiske Artem Dzyuba spiller også der. Balotelli spilte forrige sesong der men har nå dratt til Sion i Sveits.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 15.09.2022 06:42    Post subject: Reply with quote

Peter Ankersen, manden med hjemlængsel og dårlige twittervaner, er tilsyneladende ikke blevet klogere med alderen og har stadig dårlige twittervaner

https://www.tipsbladet.dk...s-reaktion

Eller. Han er vist blevet hacket
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 15.09.2022 08:07    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Svensson assist til 3-2 i 94 min for Adana Demirspor mot regjernede seriemester Trabzonspor i dag.

Svensson har for øvrig en del kjente navn som lagkamerater. Gulbrandsen signerte jo akkurat og fra før spiller Akintola og Birkir Bjarnason der og litt tyngre internasjonale navn som Göhkan Inler, Benjamin Stambouli og russiske Artem Dzyuba spiller også der. Balotelli spilte forrige sesong der men har nå dratt til Sion i Sveits.


For ikke å snakke om Bodø/Glimts gamle helt Badou
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2022 08:50    Post subject: Reply with quote

Erik Hamrén tilbake i Aalborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2022 08:51    Post subject: Reply with quote

Erik Hamrén gjør comeback for Aalborg

AaB har netop præsenteret 65-årige Erik Hamrén som ny cheftræner i stedet for Lars Friis. Han får kontrakt sæsonen ud.

Lars Friis er torsdag morgen blevet fyret, og afløseren er allerede på plads.

Det bliver den tidligere guldtræner Erik Hamrén, der vandt mesterskabet med nordjyderne i 2008.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Tidlig i august bestemte Skogen seg for å gå fra fjorårets Conference League-finalist Feyenoord til et formsvakt Mjøndalen-lag som lå plassert midt på OBOS-ligatabellen.

– Jeg var på U21-laget til Feyenoord. Jeg så vel egentlig at jeg ikke hadde muligheten til å komme meg inn på A-laget. Da følte jeg at det riktige steget ville være en klubb der jeg får spille seriefotball og blir gitt tillit, sier Mjøndalen-stopperen til Discovery.

Les mer: Fra nederlandsk storklubb til OBOS-ligaen: – Glad for at jeg tok sjansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.09.2022 15:36    Post subject: Reply with quote

Gytkjær sendte Monza i ledelsen mot et 10 manns Juventus nå etter 74 min. Hans første Serie A mål. Kom inn som innbytter, noe han har gjort i alle sine 5 kamper til nå.

EDIT: Ble matchvinner. Endte 1-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 18.09.2022 19:43    Post subject: Reply with quote

Game over for Allegri. Du skal bare ikke kunne tape for Monza og Gytkjær. 10 mann eller ei.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2022 21:18    Post subject: Reply with quote

Enig, selv om årets Juve-tropp må være den svakeste på over 10 år. Om ikke mer.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.09.2022 07:53    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde store forhåpninger til Mikael Tørset Johnsen, så på han som en ny Midtsjø, og ble skuffa over at han plutselig ikke fikk mer spilletid. Nå ser jeg at han sitter på benken på nivå 2 i USA. Også Dennis TJ satt på benken i går, for Venezia, som har startet svakt i Serie B.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2022 10:38    Post subject: Reply with quote

To menn som har mange spennende ferdigheter men som totalt mangler evnen til å gjøre målpoeng ut av det. Sier egentlig litt når MTJ ikke fikk kontrakt i Glimt. De har tross alt hentet en del ræl på bosmann og billige kontrakter, med viten om at de kan bli gode hvis de utvikler ferdighetene sine til å bli mer effektive. Man skulle jo egentlig tro at MTJ kunne blitt en helt klassisk indreløper som hadde gjort god karriere i Glimt, men han har sikkert vist et eller annet som ikke akkurat har imponert KK..

At Dennis Johnsen har vært på norsk landslag (og attpåtil debutert) sier mer om kvaliteten på vingene her til lands, og er også et godt symptom på det norske "Martin Samuelsen"-syndromet, hvor alle som har dratt en overstegsfinte med suksess i utlandet plutselig er så jævlig gode at de skal på landslag. Hadde ikke vært i nærheten av fast plass her heller, heldigvis.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 323

PostPosted: 20.09.2022 20:38    Post subject: Reply with quote

Ola Solbakken skal ha signert med Roma fra januar. Kontrakt til 2027 og 10 millioner i årslønn. Ikke bekreftet fra noen parter enda, så ikke sikkert det stemmer. Men ganske villt hvis det stemmer. Ikke god nok for RBK, men god nok for Roma. Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 21.09.2022 07:59    Post subject: Reply with quote

Nå er det jaggu ikke sikkert han er god nok for Roma heller da, blir nok blendet av Bodø sitt spill og går på samme smellen som neste alle andre som handler fra Glimt
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2022 09:21    Post subject: Reply with quote

Bare 10 mill i årslønn? Da kunne han jo fått det samme i Glimt Razz
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

Besim Serbecvic (24) skal for aller første gang være en del av A-landslaget til Bosnia-Hercegovina.

AaFK-stopperen har blitt innkalt til troppen som skal møte Montenegro og Romania i Nation League.

- Det er helt ubeskrivelig for meg å endelig få muligheten på landslaget. Jeg har helt siden jeg begynte å spille fotball drømt om å ta på meg landslagsdrakten på seniornivå, så jeg er utrolig glad akkurat nå, sier Serbecic.

Les mer: - En drøm som går i oppfyllelse

Jonathan Levi är firad allsvensk stjärna. Nu får även storebror Christoffer medial uppmärksamhet som årets Bachelor.

(...)

– Jag längtar till avsnittet när familjen är med. Jag själv fick inte åka ner. Jag hade möjligheten men produktionen sa nej. Jag hade match dagen efter att familjen skulle vara där och jag ville komma ner två dagar efter dem, men produktionen sa att det inte fanns tid för det.

(...)

Efter karriären har paret Levi planer på att flytta utomlands. Men innan dess ska Levi göra som Pontus Farnerud – att göra en match Glumslövs A-lag.

– Min flickvän vill ut och resa, bo utomlands. Hon är väldigt driven i sin karriär. Jag har sagt till henne att hon får följa med mig på min resa nu och sedan kommer vi ha 30 år där hon får bestämma. Men först ska jag ha en match i Glumslöv, det ska jag bara ha. Det längtar jag till, avslutar Levi och skrattar igen.

Les mer: Jonathan Levi om storebroderns medverkan i Bachelor: ”Han har mer utseende än jag”

Rune Bratseth går til Vårt Land sin TV-kanal. Der skal han være kommunikasjonsleder og programleder.

– Vi vil forene krefter av folk som er opptatt av tro. Vi trenger ikke representere ett ståsted, men slippe til de som vil bruke oss til å formidle det de holder på med. Der kan vi skille oss ut fra kanaler til for eksempel en menighet, sier den tidligere midtstopperen til Vårt Land.

Les mer: Bratseth har fått jobb i kristen TV-kanal

Fikk forresten e-post forleden med reklamefilm med Thomas Rønning i ene hovedrollen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

Hovland fortel at han spelar heimekampane sine på ein stadion som ikkje er så mykje større enn hans gamle leikegrind Fosshaugane Campus i Sogndal.

Men ute på bana er ikkje dei gulkledde veslebror. Sju serierundar før slutt ligg dei på andreplass, eitt fattig poeng bak serieleiar Djurgården. Laget kan vera på veg mot eit sensasjonelt seriegull i konkurranse med langt meir ressurssterke motstandarar.

– Det er utruleg kjekt å vera med på dette. Me har gjort mykje rett i år, og fått ut potensialet i troppen. Det blir spennande å sjå om det held heile vegen, seier midtstopparen.

(...)

I Rosenborg fekk han med seg både serie- og cupgull og over 100 kampar totalt.

Men etter 2021-sesongen var det slutt.

– Det var ikkje mitt val. Me blei aldri samde om ei kontraktsforlenging – eg ønskte meg meir enn eitt år, men det var ikkje dei villige til. Eg uttrykte interesse for å halda fram der, men då andre tilbaud lenger sikkerheit for meg og familien blei det slik. Der og då var det litt kjipt, men det er slik fotballen fungerer. Det er ikkje alltid spelaren og klubben sine planar går overeins, det må ein respektera. Det er ikkje noko vondt blod mellom oss, seier Hovland.

Før han gjorde svenske av seg blei det spekulert i fleire land, mellom anna Tyrkia, men 33-åringen landa tidleg på at Hacken var rett destinasjon.

– Dei ønskte meg veldig og var ivrige heilt frå starten av, dermed blei andre alternativ skauv vekk. Det blei ei totalvurdering av det sportslege og familiemessige, og me såg på dette som det beste alternativet. Det angrar me ikkje på.

Les mer: Borna til Even (33) har allereie budd i tre land: – Så lenge dei har det bra, er det ikkje noko problem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 23.09.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Fra innsiden episoden så dukker Steffen Iversen opp, og fy FAEN så lik Odd han har blitt. Helt ekstremt.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

To langvarige skader gjorde tiden i Trabzonspor tøff for Trondsen. Først røk han korsbåndet kort tid etter overgangen fra Rosenborg på sommeren i 2020.

Da han kom tilbake på høsten i fjor, spilte han seg raskt til fast plass på laget. I november gjorde han comeback i den norske landslagstroppen.

Men i starten av 2022 slet han først med en mindre skade, før han fikk en stor avrivning i låret da han akkurat hadde kommet tilbake. Trondsen måtte under kniven i Barcelona og har ikke spilt siden.

– Jeg ser tilbake på denne tiden som først og fremst trøblete på grunn av skader, sier Trondsen, men han understreker at det ikke har vært noe å utsette på nivået når han har vært frisk.

– Så lenge jeg har vært frisk, har jeg spilt fast. Da har nivået vært bra nok og vel så det. Det er sikkert mange som har tenkt at jeg har vært helt ute i kulden i Tyrkia, men det har ikke vært tilfelle. Det er skader som har gjort oppholdet vanskelig.

Les mer: Trondsen fikk sluttpakke i Tyrkia: – En fin avtale

There are not many players to have made as much of an impression for Norwich City in recent years, as Alex Tettey.

Read more: How is ex-Norwich City player Alex Tettey getting on these days?

Spesielt at MSN New Zealand slår til med sånn sak. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2022 22:14    Post subject: Reply with quote

I dette intervjuet snakker Karl-Petter Løken om den betydelige lønnsnedgangen, lærdommen fra Nils Arne Eggen og den famøse Twitter-kontoen som etterligner Fotballforbundets nye generalsekretær.

Les mer: Inspirert av trenerlegenden

Birger Meling har utvidet kontrakten sin i den franske toppklubben Rennes med to år. Han er bundet til klubben til 2026.

Les mer: Meling forlenget kontrakten med Rennes

[Trondsen] hadde Geir Bakke som trener i Sarpsborg i flere år, og kjenner LSK-treneren godt.

– Ja, jeg kjenner Geir og flere av spillerne godt og etter en prat så fikk jeg lov til å komme hit å trene litt med LSK og teste kroppen litt.

(...)

– Man vet aldri hva som skjer i fremtiden. Jeg har ikke tenkt så mye på en Norge-retur akkurat nå nei, men frem i tid så vet man jo ikke hva som kan skje. Jeg skal ikke stå her nå og si et hundre prosent sikkert nei, sier han og fortsetter:

– Fokuset mitt nå er å komme meg i form og se om det dukker opp noe, og så får vi bare ta det derfra.

Les mer: Terminerte kontrakten i Tyrkia – trener med LSK: – Vi får se ...

I børsmelding røper Trabzonspor at han fikk 1,25 mill. euro i sluttpakke.

Budstikka på mandag:



Hannes Franklin Bergmann Bordal (19) har ungdomsårene i trønderfotballen. I sommer tok han selv kontakt med Asker for å sikre seg et prøvespill med 2. divisjonsklubben.

Han startet karrieren i Nidelv før han gikk til Byåsen i midten av tenårene. Så gikk turen videre til Rosenborg som 16-åring. Der var han i fire og et halvt år før han dro til Asker. Han sendte klubben en henvendelse i slutten av juli og fikk komme på prøvespill. Mot Eidsvold Turn på søndag fikk han sin fjerde Asker-kamp. Det var ikke tilfeldig at det ble Asker som ble Bergmann Bordals neste stoppested for trønderen.

- Mamma har bodd i Asker i snart tre år. Så det var et lett valg når jeg kunne flytte ned til henne, sier Bergmann Bordal til Budstikka etter å ha vært med på å sikre tre ekstremt viktige poeng mot Eidsvold Turn.

Seieren sendte Asker forbi motstanderen og over nedrykksstreken i 2. divisjon.

- Den var skikkelig god. Det er første seieren der jeg starter, så det var bra, sier 19-åringen som også har to aldersbestemte landskamper for Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2022 13:44    Post subject: Reply with quote

Vagic har ännu inte startat en enda match, hoppat in i sju men aldrig gjort ett enskilt inhopp längre än 32 minuter.

– Det beror främst på att jag har så väldigt bra spelare att konkurrera med. De har gjort det väldigt bra. Så för mig gäller det bara att visa Martí (Cifuentes) och de andra att jag vill ta plats. Men såklart vill jag starta varje match. Jag respekterar situationen men inte för mycket heller.

Trots att Bajen haft stora problem med skador, sjukdomar och avstängningar på sittande mittfält och mittbackssidan – två av Vagics positioner – har han ändå inte fått starta.

– Jag kan inte säga varför. Martí bestämmer vilka spelare som spelar. Tråkigt svar, men så är det. Sedan var jag mittback i Rosenborg och U21 och det har tagit sin tid att komma in i det som mittfältare här. Det är min rätta position. Det är först nu det börjar kännas bra.

Läs mera: Förklaringen till hånen: ”Pingislunga”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 02.10.2022 09:44    Post subject: Reply with quote

Noen som tilgang til Nidaros og kan gjengi litt av de Bryan Fiabema sier i dette intervjuet: Åpner opp om den overraskende RBK-exiten: – Det var en tøff dag
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.10.2022 13:26    Post subject: Reply with quote

Sier vel at han måtte ta et valg på hvor han kan utvikle seg mest. Og med spissiutasjonen i RBK for tiden så tok han valget om å dra tilbake til England.



Urelatert, men ser at Ceide starter sin første kamp for Sassuolo i dag. De har et par skader på blant annet Berardi så det har trolig åpnet opp for muligheten fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 517, 518, 519 ... 536, 537, 538  Next
Page 518 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb