English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andre og bedre stadionanlegg
Goto page 1, 2, 3 ... 44, 45, 46  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2002 17:03    Post subject: Andre og bedre stadionanlegg Reply with quote

Tenkte å starte opp en ny utgave av "tråden" jeg hadde på gammel-forumet, nemlig en diskusjon omkring hva andre klubber har gjort/planlegger å gjøre når det gjelder nye stadionanlegg.

Som de fleste er enige i, er ikke Nye Lerkendal noe kjempestadion: Irriterende støttesøyler i stedet for frittstående tak, åpne hjørner og kanskje verst: Flere seter hvor man nærmest ikke har utsikt til gressmatta!

Ønsker derfor å vise en del eksempler på stadionprosjekt som er mye bedre i min øyne.

Nytt stadion i Stavanger



Viking planlegger nytt topp moderne stadion i Jåttåvågen utenfor Stavanger. Kapasiteten blir på 13 800.

Byggingen av det nye stadionet starter så snart reguleringsplan og rammetillatelse er ferdig behandlet i de kommunale organene - trolig i mars neste år. Håpet er å ha stadion klar til seriestart i april 2004.

- Det er en tøff tidsfrist å bygge et stadion på 13 måneder, men vi har blitt fortalt at det er fullt mulig, sier styreleder Ole Rugland i Viking Fotball ASA.

Stadionet er tegnet av Signatur Arkitekter i samarbeid med amerikanske NBBJ.

Kostnadsrammen er på 160 millioner kroner, med andre ord drøye 100 mill. mindre enn hva de tre nyeste tribunene på Lerkendal kostet...

Les mer:
Arrow Mindre stadion enn planlagt
Arrow Stavanger Aftenblad: Stadion-saken

Spør du meg er det ingen tvil om at siddisene får langt mer ut av pengene! Et mye flottere stadion enn nye Lerkendal!


Last edited by 2mas on 05.12.2002 15:53; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2002 17:13    Post subject: Reply with quote

Med gjennomsiktighet i materialene og nøkternhet i planleggingen håper Signatur arkitekter å ha fått til et utradisjonelt, nytt stadion for Viking.

- Vi mener dette er et intimt stadion, som skal være både inviterende, omsluttende og inkluderende, sier daglig leder Kolbjørn Jensen i Signatur Arkitekter.

- Vi har brukt tre hovedmaterialer: Betongelementer i bunn, i tillegg til polykarbonatplater og stål. Polykarbonatet er gjennomsiktig, go dermed kan en se strukturen som holder stadionet oppe, sier Jensen.

- Vi håper å få til et unikt stadion i norsk sammenheng, der en unngår søyler som sperre sikten. Vi har en reserveløsning hvis vi må legge inn søyler, men i det opprinnelige prosjektet skal alle sitteplassene ha full oversikt, sier Jensen.


Les mer: Intimt og inkluderende stadion

Absolutt alt virker mer gjennomtenkt og planlagt enn hva tilfellet er med Lerkendal! Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2002 16:53    Post subject: Reply with quote

Dårlig med respons på denne tråden...

Her er mer info om Vikings nystadion:

:arrow: Se bildene av Vikings nye stadion
Arrow Skal hente penger på nyåret
Arrow Nytt stadion får ikke sponsornavn

For øvrig er det ikke bare Viking som presenterer nye, mer konkrete planer for nystadioner i disse dager:

Fornebu Arena

Stabæk har som kjent planlagt ny stadion på gammel-flyplassen en stund. Tidligere har navnet vært "Blue Dream Arena", nå er arbeidsnavnet altså blitt skiftet.

Slik ser stadionanlegget ut:



Arenaen får plass til 15000 tilskuere på fotball og 20-25000 på konserter. Stabæk ville komme i gang med byggingen fortest mulig, håpet er å ha stadionanlegget på plass innen 2004-sesongen - med andre ord samtidig som Viking-stadionet skal stå ferdig.

- Det er særdeles viktig for Stabæk å komme i gang med byggingen neste høst. Fra 2004 vil fotballforbundet stille strengere krav til arenaene. På lengre sikt er ikke Nadderud god nok, sier Stein Erik Jensen, styremedlem i Stabæk Fotball ASA og prosjektleder for Fornebu Arena.

Man vil fortsatt ha kunstgress - om det skal være blått er jeg derimot usikker på... ;)

Den sportslige delen av Fornebu Arena er kostnadsberegnet til 250 millioner kroner. Regner man 10000 kvadratmeter kontorlokaler/boliger, vil anlegget totalt komme på ca. 400 millioner kroner.

Les mer: Stabæk satser på doblet tilskuertall
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.11.2002 20:12    Post subject: Reply with quote

Stadion skjer jo drit-fin ut jo!! Denne stadionen kan bli mye bedre enn Nye Lerkendal den?

Derfor er Nye Lerkendal dårlig:

1. Åpne hjørner.

2. Det må da bli svart\hvite stolseter på adidas-tribunen?

3. Noen av plassene er jo helt forferdelig( PS: jeg var på en ØRN-kamp og satt meg helt øverst et sted på Adidas tribunen og så ikke halve banen en gang!

Totalbeslutning: Lerkendal er ikke like bra som de fleste ville ha det til!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2002 18:36    Post subject: Reply with quote

Ikke alle er fornøyde med "Nye Stavanger stadion":

Nye Stavanger stadion blir hyllet av spillere og publikum, men arkitekt Jonny Johansen er kritisk. РEt s̴pestykke, kaller Johansen Vikings nye hjemmebane.
Les mer: - Stadion ser jo ut som et såpestykke

...kan ikke direkte si meg enig med Johansen! De foreløpige skissene av stadionet ser jo meget lovende ut. Men man skal vel huske at dette var vinnerutkastet fra Trondheim Næringsbygg i kokurransen i 1999 om å få bygge Nye Lerkendal. Kan ikke direkte si at det ble slik som man hadde forestilt seg:



Dersom Nye Lerkendal hadde sett slik ut - et lukket stadion, uten stygg gulfarge også videre, hadde jeg vært fornøyd, jeg!

Ser for øvrig på TVTrøndelag at arkitekter i Trondheim sammen med kommunen og næringslivet nå starter "Byformsenteret". Dette skal være et forum der den vanlige borger skal kunne si sin mening om bygningsprosjekter før de starter, for å unngå flere byggeskandaler i byen. Nye Lerkendal ble ikke ramset opp, men det burde det ha vært!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tlj
Junior


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 61
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2002 19:55    Post subject: Reply with quote

Vi får bestikke de høye herrer i UEFA med litt karsk og sodd så vi får EM og får tettet igjen hjørnene. Tror egentlig ikke det er så mye mere som skal til før det ser veldig bra ut!
Back to top
View user's profile Send private message
PUmaster
Junior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 49
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2002 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg får ta opp en litt gammel sak. Jeg vet egentlig ikke om det her noen gang kommer til å bli noe av, men jeg håper det. Denne artikkelen er vel litt gammel.

Her er den hvertfall:

"Glem Babylons hengende hager, pyramidener og andre underverker-wannabees. Verdens 8. underverk, som vil få Taj Mahal til å fremstå som en liten 1-roms på Tveita, er under planlegging. Underet skal bygges på Jordal i Oslo og går under navnet Vålerenga Park. Prosjektlederen heter Jan Tore Kjær, en ikke ukjent størrelse fra Vålerenga Ishockey. Han har lettet på sløret og latt oss få et lite innblikk i hva vi har i vente.

Det er sikkert en og annen av Klansropets/VPNs lesere som ikke er lommekjent i området, så la oss først ta en liten oppsummering av hva som finnes der i dag. Jordal idrettsanlegg består av Jordal Amfi (hockey), ungdomshallen (hockey), Jordalhallen (håndball osv.) og Jordal stadion (kunstgressbane - brukes til fotball, amerikansk fotball, landhockey og uorganisert lek/idrett). Anlegget er pr. i dag norges best besøkte med over 300 000 brukere i året, men til tross for dette er det neglisjert av byens politikere, og derfor forfaller det. I tilknytning til stadion har også gamle, ærverdige Forward klubbhuset sitt. I tillegg er det en skate-rampe der, og en del parkområder, bl.a. en populær akebakke for ungene i området om vinteren.
Som om ikke dette er nok for å få Vålerenga-hjerter til å slå litt fortere, så bare vent. Det kommer mer. Det kommer nemlig leilgheter også. 20 000 kvm som bare venter på å fylles med folk som brenner for St. Halvards menn. Vi snakker høyteknologiske hjem hvor du bestiller seter til neste kamp (hvis du absolutt skal sitte og av en eller annen grunn ikke har kjøpt sesongkort) fra PC'en hjemme. Trådløse nettverk i hvert et hjem sørger for det. Skulle du bli sulten bestiller du mat fra en av butikkene i det nye kjøpesenteret over det samme nettverket. Og skulle ei dame en gang forbarme seg over deg og la deg få litt, så fortvil ikke om det blir barn av det. Barnehage blir det, inkludert barnepass på kampdager.Leilighetene føres opp i form av et 8 etasjers tårn (se skissen) i sørenden av stadion, samt 3 bygninger mot Odalsgata. Bygningene du ser ved siden av tårnet blir næringsbygg. Garasjer blir det til butikker, næring og de leigheter, men neppe mange plasser til folk som måtte ønske å kjøre bil til kamp.

Hvor blir det så av butikkene? Jo de tenker man seg samlet under bakken i et 3 etasjers bydelssenter (shoppingsenter). Totalt snakker vi om 8000 kvm med butikklokaler. Dette blir plassert under bakken i nordenden av stadion, der parken og akebakken ligger i dag. Over bydelssenteret blir det anlagt et nytt parkanlegg mellom stadion og Hedmarksgata. Fra shoppingsenteret blir det sikkert direkte tilnkytning til stadionanlegget.

Når det gjelder hva slags butikker vi vil få, så er vel det noe usikkert foreløpig, men det er vel nærliggende å tro at en del av de store kjedene vil være interessert. Kjær antyder at matvarebutikkene vil legge seg på et nivå godt over en standard Rema/Rimi butikk. De som måtte være interessert i mer enn bare Grandiosa kan med andre ord forvente seg tilgang på ferskvarer. Gode nyheter for lokalbefolkningen med andre ord. Hvem vet, kanskje Vålerenga og Kampen til og med blir tilgodesett med en mini-bank?

Når jeg først fikk høre om alle disse storslåtte planene var min første tanke at dette neppe blir noe av før jeg er klar for et av de lokale pleiesenterne. Men dengang ei: Vi snakker om 4-5 år. Med andre ord kan selv en moden mann som Petter Belsvik håpe på å score et mål eller to på Vålerenga Park. Om en slik tidsramme er realistisk eller ikke er det vel politikerne som bestemmer. Investorer ser i alle fall ut til å være villige til å hoste opp det det koster.

Og koster gjør det: 1.2 milliarder kr. Mer enn en dagslønn, selv for Etterstads store sønn John Fredriksen, med andre ord. De som foreleløpig har blitt invitert til å bla opp gryna er gamle, kjente Vålerenga-investorer. Vi snakker Nordbrekken, Mæhle, Spetalen og Fredriksen. Hockey-folk som f. eks. Erik Lorentsen skal vel sikkert også ha et ord med i laget. 1.2 milliarder er jo fortsatt en del penger, men når man begynner å regne på det så ser det slettes ikke værst ut for de som har råd til å investere. Selve fotballstadion har en kostnadsramme på ca. 200 millioner kr (Mkr).

Den siste milliarden skal brukes til det som skal generere penger for investorene: Leiligheter, næring og butikker. Ta f. eks. 20000 kvm med leigheter multiplisert med f. eks 25000 kr pr kvm, vips så har du 500Mkr. 7500 kvm med næringsbygg og 8000 kvm butikk gir sikkert også sitt.

De fleste med hjertet i Vålerenga kan vel ikke annet enn å glede seg til realiseringen av et prosjekt som Vålerenga Park. At vi skal få en egen intim hjemmearena uten løpebaner midt i Vålerengas kjerneområde er nesten for godt til å være sant. Noen av oss bryr oss jo også om hockey-klubben, og for oss klinger det bra å samle de ulike delene av idrettsforeningen under ett tak. Da er vi så nært vi kan komme en klubb igjen. I mangel av sportslig suksess på fotballbanen er det også godt å se at man fortsatt tør å tenke stort i Vålerenga-miljøet: Vi bygger, vi gjør det midt i byen, og vi bruker like gjerne 1 milliard når vi først er i gang. Man starter ikke et slikt prosjekt rundt en klubb som ikke har målsetninger om å bli best. Blir Vålerenga Park realisert, og vi i tillegg har Valhall og en ny helsårs utendørsbane på Valle, ja da er det nærmest umulig selv for Vålerenga å ikke lykkes.

Nå er det nok fortsatt et stykke fram til målet, og sikkert mange skjær i sjøen: Politikere har jo ikke akkurat en historie som er preget av velvilje overfor visjonærer generelt og Vålerenga spesielt. Se bare hvor lang tid det tok å realisere Valhall. Jan Tore Kjær bekymrer seg vissnok ikke for politikerne, og han har forhåpentligvis mer greie på det enn meg. For jeg kan ikke helt se hvordan Oslo Kommmune uten videre vil gå med på å gi fra seg en så stor tomt og et helt idrettsanlegg så sentralt i byen. Argumenter Kjær og kompani sikkert vil bruke er at Vålerenga Park muligens gjør det meningsløst å bygge nytt Bislett. I så fall spares kommunen for 500Mkr. Videre kan man sikkert spille litt på den gamle øst-vest konflikten. På vest har man Ullevål, og dersom både Skeid og Stabæk skulle få realisere sine drømmeprosjekter (nå er vel strengt tatt ikke Skeid vest da men), så må også Oslo øst tilgodeses.

Så er det forholdet til lokalmiljøet. Dette var i utgangspunktet min største bekymring. På den ene siden sa Vålerenga-patrioen i meg at dette er den ultimate drømmen. På den andre siden så faren til to barn som skal vokse opp i dette miljøet et helt idrettsanlegg med tilhørende friarealer svinne hen. Heldigvis ser det ut til at man har tatt slike bekymringer på alvor. For i planene ligger det ny kunstgressbane for uorganisert fotball der den gamle grusbanen ligger ved siden av Kampen skole i dag. Videre vil det bli akebakke opp mot Hølandsgata, denne kan man sogar gjerne kunstfryse halve året i følge Kjær. Det vil bli håndball/basketball bane med is for uorganisert hockey i vinterhalvåret. Og for de som savner et sted å la bikkja drite, så blir det altså anlagt ny park nordafor stadion.

Dermed skulle i alle fall sånne som meg være beroliget. De man dermed kan forvente trøbbel fra er vel de som bor i området, men som driter i Vålerengens Idrettsforening. Og dem er det nok en del av. De som med skrekk ser for seg området sitt invadert av 15000 fulle hooligans hver søndag. Å finne fram til en strategi for å overbevise dem blir en tøff nøtt. Man kan vel i alle fall lokke med minibank, fersk fisk og Cafe Latte. Det bør være en god start.

Neste bekymring er av en helt annen karakter: Antall seter på tribunen. 12 000 høres unektelig litt defensivt ut. I praksis blir det vel plass til noen fler ettersom Klanstribunen blir ståtribune, men allikevel. En klubb hvis åpenbare målsetning er å bli best i Norge, burde bygge litt større. Hva med kampene mot Real Madrid i CL? Jeg kan til en viss grad kjøpe argumentet om at det er bedre med utsolgt hver gang enn halvtomme tribuner. Men med Vålerenga i toppen an norsk fotball er jeg sikker på at vi trekker 15-20000 jevnt over. Da kan vi risikere at flere tusen ikke får plass hver gang. Argumentet om at man må begrense seg for å i det hele tatt få prosjektet godkjent skjønner jeg heller ikke. Med et så storslagent anlegg kan ikke noen seter fra eller til på tribunen være det helt avgjørende. Jeg lurer i så fall på hva grensen er, og håper man legger seg tett opptil den.

Min siste bekymring er omfanget av hele prosjektet. I utgangspunktet er det jo et stadion vi vil ha. Alt det andre er i og for seg også flott, men må da gjøre det værre å realisere? Jeg tviler ikke på at man skal få solgt de leilighetene, selv om jeg er litt mer tvilende til Kjærs påstander om at hvem som helst skal ha råd til å bo der. Men hva med alle butikkene? Vil det la seg gjøre å drive det i et område hvor selv minibanker ser ut til å gå konkurs? Pr. i dag har vi institusjoner som Verthuset, Jordal Bistro, Ensjø Bingo, Vålerenga Super osv. Et par Rimi-butikker er liksom det mest eksklusive vi kan by på. Det er ikke akkurat Aker Brygge vi snakker om her. I fremtiden skal områdets beboere klare å drive et helt underjordisk kjøpesenter.

Til tross for slike paranoide bekymringer synes jeg Jan Tore Kjær og de andre initiativtakerne til Vålerenga Park fortjener all honnør. Jeg tror faktisk det kan bli sinnsykt bra. Jeg tror det kan gi en ny giv til hele klubben. Det er god grunn til å tro at håndball og basket folket også vil kunne ha stor glede av Vålerenga Park. Og med bøtter, gull heder og ære kommer folk til å gå amok i bydelens kafeer, puber og shoppinsenter.

Med Valhall på plass, nytt varmekablet treningsfelt på Valle, og Vålerenga Park om 4-5 år, ja da er vi der vi skal være. Og med ny intim tribune med tak over hodet er vi også tilbake som verdens beste supportere. 4000 syngende Klansfolk vil skape et liv uten sidestykke på norske tribuner. Da er det ikke lenger noe som kan stoppe oss. Yeah, right!

Nalle, 18.11.2001."



[/img]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.12.2002 23:32    Post subject: Reply with quote

Nye Stavanger stadion skal bli omringet av næringsareal med tiden:



...må vel si at dette ødelegger mye for det fine stadionanlegget!

Les mer: Slik vil Stadion egentlig se ut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tlj
Junior


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 61
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2002 15:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nye Stavanger stadion skal bli omringet av næringsareal med tiden:


Dette så jo mildt sagt forferdelig ut! Selv om fotballen etterhvert har gått mere og mere over til å bli pengemaskiner så synes jeg likevel en stadion skal se ut som en stadion. Ikke en kloss som gamle gubber med business-bunad og stresskoffert går inn og ut av hele dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2002 15:51    Post subject: Reply with quote

Ja, det ser ille ut med alt rundt stadionanlegget i Stavanger! Lenger opp på denne tråden ser du et bilde av stadion uten næringsbyggene rundt - bare se hvor mye flottere det ser ut da!

For øvrig må man kanskje vente med å bygge tak rundt hele stadion på grunn av lite penger: Stadiontaket kan ryke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PUmaster
Junior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 49
Location: Oslo

PostPosted: 18.12.2002 12:24    Post subject: Reply with quote

Driver nå å lager en hjemmeside til "ære" for norske stadioner.
Den er langt nær ferdig, men skjekk den gjerne ut.

www.norwegianstadiums.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2002 23:27    Post subject: Reply with quote

Fin side, Magnus.

Kan også anbefale folk å ta en titt på Norwegian Footballgrounds. Dessverre har den visst blitt lagt "brakk" - ingen oppdateringer det siste året...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PUmaster
Junior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 49
Location: Oslo

PostPosted: 19.12.2002 19:22    Post subject: Reply with quote

Smile Tusen takk

Litt synd at den siden du henviser til, ikke har hatt så mye oppdateringer. det er egentlig en veldig bra side.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PUmaster
Junior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 49
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2003 16:43    Post subject: Reply with quote

Når vi først prater om Vikings nye stadion.
Det har vært utrolig mye frem og tilbake, men for noen dager siden ble det endelig klart at Kruse-Betong skal bygge stadion for 160 millioner kroner.

Noen få endringer blir det, blant annet skal taket være flatt og ikke buet.

Men i dag ser det ut som stadion-naboene vil klage.

Uansett håper man på å starte byggingen i Mars.

Les mer:
http://home.online.no/~tr...news5.html

og dagens melding her:
http://home.online.no/~tr...news6.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PUmaster
Junior


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 49
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2003 19:36    Post subject: Reply with quote

Nok en nyhet i disse "kjedelige" tidene hvor norsk fotball kanskje ikke er det mest omtalte.

Det skjer faktisk ting på stadion-fronten.
Nå håper man i Skien at det endelig skal bli noe av den nye Odd Stadion.

http://home.online.no/~tr...news7.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2003 15:39    Post subject: Reply with quote

I Stavanger har man nå begynt byggingen av ny stadion. I Fredrikstad holder man fortsatt på med planlegging. Navnet Fredrikstadion er foreslått. Her er noen skisser:





Les mer: Hva valgte juryen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2003 14:24    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hva valgte juryen?


Fredrikstad FK bestemte seg for alternativet "Mot toppen":



Ser slett ikke dårlig ut, dette!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eirik
Junior


Joined: 15 Feb 2003
Posts: 45
Location: Andøya

PostPosted: 09.04.2003 14:52    Post subject: Reply with quote

Ikke konsentrer dere på at alle andre har så mye finere stadioner enn oss, vi har ikke rett til å klage. Bare tenk hvis vi hadde hadde like STOR stadion som bryne!
_________________
Brattigoal - En konge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
heggland0
Junior


Joined: 21 Apr 2003
Posts: 3

PostPosted: 21.04.2003 09:00    Post subject: Reply with quote

Og Brann vil jo også bygge nytt, ved hjelp av investorer:

De to løsningene som etter all sannsynlighet ikke er gjennomførbare pga tomtereguleringer og annet kommunalt tullball er:

Løsning for Dokkeskjærskaien; Stadion mellom 18-25.000 seter, høyhus på 40 etasjer (150 meter). Luftslott, men fullfinansiert.



Løsning for Nygårdstangen; Nesten en liten bydel, inkludert et stadion med minst 18.000 seter, kombinert med leiligheter, kontorbygg, (enda et) badeland og ny hovedbrannstasjon. Kostnad: "høy prisklasse" (minst 2,3 milliarder kr) - allerede fullfinansiert av investorer.


De to stadionprosjektene som virker mest gjennomførbare (at kommunen omregulerer og gir tillatelse for bygging) er løsningene på henholdsvis Solheimsviken og Mindemyren. Skisser finnes i denne pdf-filen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.06.2003 14:55    Post subject: Reply with quote

Noen har tatt på seg ansvaret for å utsmykke Fosshaugane:

Rockelegenda Jim Morrison har i løpet av natta inntatt Sogndal si heimebane - Fosshaugane. Då banemannskapet kom på jobb i dag fann dei opp mot 100 portrett av 60-tals musikaren rundt om på tribuneanlegget. Bileta er laga med spraylakk.



Les mer: Jim Morrison på Fosshaugane
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2004 11:43    Post subject: Re: Andre og bedre stadionanlegg Reply with quote

2mas wrote:
Viking planlegger nytt topp moderne stadion i Jåttåvågen utenfor Stavanger. Kapasiteten blir på 13 800.


I dag trente Viging for første gang på nystadionet sitt:



Bærre lækkert!

...kapasiteten på Viking stadion er for øvrig økt til 15 300 tilskuere. Under byggeprosessen på Lerkendal, ble kapasiteten derimot senket fra 25 000 til 21 166! Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 23.04.2004 18:39    Post subject: Re: Andre og bedre stadionanlegg Reply with quote

[quote="2mas"]
2mas wrote:
...kapasiteten på Viking stadion er for øvrig økt til 15 300 tilskuere. Under byggeprosessen på Lerkendal, ble kapasiteten derimot senket fra 25 000 til 21 166! Sad


Vi trenger hjørner(som sikkert har blitt sagt 1000 ganger her Wink)!
Hadde vi hatt det hadde Lerkendal sikkert nærmet seg 30 000 merket. Det har sinnsykt mye å si for stemninga også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 23.04.2004 18:42    Post subject: Reply with quote

Må bare legge til at jeg synes stadion til Viking ser veldig "proff" ut. Den er finere enn for eksempel Nye Molde Stadion, som så mange folk sier er Norges fineste (endelig får vi slutt på det! Twisted Evil). Det ser ut som et stadion i Spania (tror det er Malaga som har en lignende. Den tar 30 000 tror jeg.).

P.S. Mitt 100de innlegg her! Mr. Green Exclaim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2004 17:17    Post subject: Reply with quote

Ble inspirert av åpningen i Stavanger, og har nå satt opp en "head2head" mellom Nye Lerkendal og Viking stadion: Borteseier i stadionkampen

...som jeg skriver til slutt: Forhåpentligvis kan det bli forbedringer også i Trondheim... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 04.05.2004 09:08    Post subject: Reply with quote



Jajaja, sesese det var saker
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 44, 45, 46  Next
Page 1 of 46

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb