English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 203, 204, 205  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 12.08.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
trøndergutten wrote:
flere og flere er positive til selve Rekdal.

Er det ikke forferdelig? Tenk å være positiv til selve Rekdal?!

Dette bare understreker det jeg mistenker ved halvparten av anti-reka sekten her inne; at det er mannen Rekdal dere ikke liker.

Hva er greia med det egentlig? "Buhu, slemme mannen sa noe stygt om klubben min en gang i tiden Crying or Very sad Crying or Very sad " Er det det som er opplegget?

Beklager hvis jeg provoserer litt nå, men har sittet passivt og sett på folk syte side opp og ned om Rekdal nå helt siden han ble ansatt. Alt dette mens det klart som dagen er en god og stigende progresjon i laget. Ok, sesongen startet dårlig, men per idag spiller vi mer underholdende fotball enn siden den siste sesongen til Kåre. Vi har et pur ungt og spennende lag som bare kan bli bedre. Vi handler riktige spillere endelig. Og aller viktigst for meg: jeg bryr meg om RBK igjen Surprised gleder meg til kamper og blir underholdt. For til syvende og sist er det dette fotball er; underholdning. (For andre er det kanskje noe annet)

Sånn, nå har jeg sagt mitt for en stund Smile Så får dere fortsette å klage over dumme, dumme Rekdal..


Jeg ber deg en gang til om å lese innlegget jeg svarte på og deretter svaret mitt. Mitt svar var ment som at folk er positive til Rekdal til sin fotball og jobben han gjør i klubben, ikke positive fordi fordi man støtter klubben.

Når det gjelder det andre du skriver så kan jeg godt vise deg innlegg der jeg skriver at jeg ikke har så mye i mot Rekdal i seg selv. Det jeg er i mot er han spillefilosofi og at en trener med denne filosofien er trener i Rosenborg. Om denne treneren heter Rekdal eller Horneland er for meg likegyldig. Jeg har også gitt Rekdal ros for hans bruk av unge spillere, og også jeg ser at det er en viss utvikling her (noe som bare skulle mangle). Men nå skal jeg gjenta meg selv for siste gang: Til tross for utviklingen vi har hatt, tror jeg ALDRI vi, med Rekdal som trener, vil utvikle oss til å bli et så underholdende og godt fotballag som jeg mener Rosenborg bør ha ambisjon om å være.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 12.08.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Rekdal Love Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 12.08.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

Relativt underholdende i dag vil jeg si. I tillegg så viser Rekdal evenen til å endre et kampbilde. Det har man ikke sett fra en RBK trener på årevis!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 12.08.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Det er trist å se hvor mange som er positive til Rekdal. Tenk at vi har kommet dit som klubb at folk sier seg fornøyd med dette. Ansettelsen av Rekdal var siste dråpen som drepte entusiasmen min. Vi har blitt en klubb der supporterne folk er fornøyde med fotballen til Rekdal! Neutral Hadde man sagt det for en del år siden så hadde ingen trodd på det.

Tja, i en ideell verden hadde vi spilt som da vi slo Dortmund, og Nils A. fremdeles vært på feltet. Ingen ting er statisk, alt er kontinuerlig i endring. Nils har vandret fra oss.
Har du et fasitsvar på hvordan komme dit vi en gang var så kom med det. Selvsagt har klubben gjort diverse disponeringer som sikkert nok ikke har vært riktig i forhold til å beholde posisjonen vi en gang hadde, salget av gullrekka ble nok ikke forvaltet godt nok.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

1,88 i snitt Reka nå, nærmer seg 1,9 som bør gi medalje, og fortsetter det så blir det kanskje mer?
Vi scorer masse og ting begynner å ta form… da får vi være litt positive også!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 12.08.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Har du et fasitsvar på hvordan komme dit vi en gang var så kom med det

Et fasitsvar har jeg ikke. Og selv om jeg tror riktig trener er noe av det viktigste for en fotballklubb, så er selvfølgelig problemene til Rosenborg et resultat av mer enn dårlige eller feil trenere.
Men ønsker klubben å spille fotballen vi spilte under Eggen, må man selvfølgelig hente en trener som deler Eggens tankegods. Ønsker klubben offensiv og underholdene fotball, må man hente en trener som har spilt det tidligere. Det er helt på tryne å faktisk ha verdier som sier at vi skal spille offensivt og underholdene, for så å ansette Horneland. Eller Rekdal (ja, jeg vet det er rart å skrive det på en dag der vi scorer 5 mål).
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 12.08.2022 22:13    Post subject: Reply with quote

"Man tager hva man haver". For oss som ikke har alt av info for hvordan klubben jobbet med ny trener er det vanskelig å si noe om Rekdal var det rette valget. Til syvende og sist er det resultater som gjelder, og det ser ut som vi er på vei til noe mere enn det vi har oppnådd de siste årene.
Glimtvis må jeg si at laget gir meg assosiasjoner fra Eggen-perioden. Så får vi se om Rekdal får enda mere stabilitet og trygghet inn i laget.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 12.08.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

Det er så enkelt som at Rekdal og trenerteamet må vurderes ut fra lagets prestasjoner. Jeg regner med de fleste ser at utviklingen går rett vei. Vi spiller bedre og mer underholdende fotball (subjektivt), vi scorer mer, vi vinner mer og vi taper svært sjeldent. Vi bruker yngre spillere enn på lang tid, og slipper også til trønderske talenter. For første gang på flere år går det an å se framover og være optimist. For lenge har vi skulet til fortida for å finne lyspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 12.08.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Det er så enkelt som at Rekdal og trenerteamet må vurderes ut fra lagets prestasjoner. Jeg regner med de fleste ser at utviklingen går rett vei. Vi spiller bedre og mer underholdende fotball (subjektivt), vi scorer mer, vi vinner mer og vi taper svært sjeldent. Vi bruker yngre spillere enn på lang tid, og slipper også til trønderske talenter. For første gang på flere år går det an å se framover og være optimist. For lenge har vi skulet til fortida for å finne lyspunkt.


Har ikke følt dette siden midten av Kåre-perioden.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 12.08.2022 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg både håper og tror at samtlige av Rekdal-pessimistene ser hvor mange steg dette laget har tatt de siste månedene. Det er lov å ha trua på at Rekdal kan skape et offensivt vinnerlag på Lerkendal, og jeg er en av de som er hellig overbevist om at det kommer til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2022 00:16    Post subject: Reply with quote

Ser definitivt svært mye bedre ut idag enn for 4 mnd siden. Så er det jo viktig å huske på at laget Rosenborg ikke faktisk holdt 2.divisjonkvalitet som vist i preseason, så det må Rekdal ta på sin kappe. Kan ikke få cred for å først kjøre prestasjonen i dass og så løfte den opp igjen.

Men i de gode periodene så begynner vi å se ut som det vi skal se ut som med dagens stall. Men de råtne periodene må lukes vekk.


Forsiktig optimist og gir Rekdal ut sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 13.08.2022 00:25    Post subject: Reply with quote

Noe har skjedd, jeg var omtrent likegyldig for en tid tilbake og glemte innimellom at det var kamp men nå vet jeg når neste kamp er og gleder meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 13.08.2022 00:26    Post subject: Reply with quote

Tror vi kan fastslå at det har vært rimelig bra utvikling selv om vi sammenligner tilstanden nå med laget under Hareide også. Under sistnevnte hadde vi et sommeroppsving, før vi døde igjen. Laget som helhet lignet ikke på noe som kunne gi tro på at vi var på vei mot noe. Det vi har nå kan faktisk se ut til å bli bra. Det er stadig progresjon på flere områder, og det virker å være en kultur for å pushe utvikling i klubben. Jeg blir veldig overrasket om vi får en tung høstdupp som i de tre seneste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2022 00:31    Post subject: Reply with quote

Ja vi tar bittelitt mer poeng I snitt nå under Rekdal, takket være de 4 siste kampene.
Men husk da: forgjengerne fikk sparken fordi de underpresterte extremt! At Rekdal er bittelitt bedre enn "underpresterte extremt" er fortsatt langt unna godt nok.

Men fortsetter utviklingen så kan set etterhvert bli bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 13.08.2022 00:59    Post subject: Reply with quote

Nå må du legge bort flaska og smile litt dolphins.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 13.08.2022 09:18    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Nå må du legge bort flaska og smile litt dolphins.


Hahahha
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 13.08.2022 09:26    Post subject: Reply with quote

Vi får gjøre opp status når sesongen er over. Men som sagt, jeg kan ikke se for meg at vi avslutter årets sesong på samme måte som de siste sesongene. Kurven vår er oppadgående, vi er i utvikling, poengsnittet vårt var svakt, men blir bedre og bedre. Skal vi tangere fjoråret, må vi avslutte med tre seire, fem uavgjorte og fire tap. Da havner vi på 48 poeng som i fjor. Jeg tror vi gjør det betraktelig bedre enn det. At vi kan komme til å havne på rundt 60 poeng, er ikke usannsynlig. For øvrig hadde vi 52 poeng i 2020 og 53 poeng i 2019. Sist vi vant, i 2018 hadde vi 64 poeng.

Jeg synes også en skal ta med i vurderingen at vi har hatt store skadeproblemer på topp, og at våre antatt beste menn har vært indisponible i lang tid. Det har resultert i at Sæter og Fiabema har fått mye spilletid. Sæter har levert gode tall mtp målpoeng, og er også i ferd med å tilegne seg rutine. At vi har klart å komme såpass godt ut av denne perioden både poengmessig og utviklingsmessig, synes jeg er ganske sterkt. Legger vi til at Broholm og Chrupalla også har hatt gode innhopp, ser vi at vi kommet godt ut av en det som kunne vært en vanskelig periode. Nå er også stallen styrket med Tengstedt og Kristall, og snart kommer også Cornic. Vi har allerede sett hvordan Tengstedts individuelle og kollektive ferdigheter som spiss utgjør en forskjell. Han vil kunne bidra til å få det beste ut av de andre spillerne både mentalt og spillememessig. Slikt er frigjørende, og gjør noe med hele kollektivet.

Jeg synes vi stadig knekker koder og tar steg. Det siste er at vi er mer stabile, de gode periodene er lengre, og vi har begynt å vinne borte. Tidligere i sesongen var uavgjort borte pari. Neste steg blir å ta skalpene til de beste lagene i serien. Gode resultater og opplevelser, bedre spill og barrierer som brytes skaper selvtillit i gruppa. Vi går fra å være redde og defensive til å være offensive og sultne. Samholdet, troen og lysten som er i ferd med å vokse fram vil gi oss ekstra prosent og poeng. Sånt vinner kamper. Uten å forskuttere noe, ser jeg ikke bort ifra at vi kommer til å få noen artige kamper på Lerkendal i høst når Glimt, Vålerenga, LSK og Viking kommer på besøk. Men det er ei stund fram i tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 13.08.2022 10:09    Post subject: Reply with quote

Har vært kronisk negativ til Rekdal. Liker egentlig Rekdal som type ekstremt godt, bare ikke fotballen han har servert.
Har fortsatt litt igjen før jeg hiver meg på optimismetoget, selv om kampen mot Sandefjord var over min forventning.
Hvordan vi framsto forrige kamp etter det røde kortet til Hamkam er en av årsakene til at jeg ikke er overbevist, da det rett og slett var en tragisk oppvisning på OBOSnivå.
Vi gjør mye riktig på overgangsfronten, samt at man må berømme Rekdal for satsningen på unge spillere. Kanskje er han rett mann til det generasjonsskifte som absolutt har vært nødvendig i noen sesonger nå?
Jeg er dog svært usikker på om han er riktig mann til å ta oss til det nivået B/G er på og som vi bør være. Jeg heller vel ganske mye mot at han ikke er det foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.08.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

Under Horneland (grøss) hadde vi et kraftig oppsving sensommeren og høsten og kom til playoff i CL. Folk begynte å prate positivt. Mange fikk trua.

Mitt problem med Rekdal er at han alltid har vært en ok trener i Norge og skapt resultater, men uten å evne og skape et stabilt topplag.

At vi presterer godt under Rekdal er forventet. Vi kan til og med karre oss til et gull en gang i tiåret med de ressursene vi har. Men han mangler fundamentet som suksesstrenere har - den kollektive planen alle spillere har hamret inn i hodet. Den kollektive faktoren som vi hadde under Eggen, som Glimt har nå, som er så sterk at man kan slå lag som har bedre spillere enn oss.

Entusiasmen er bra, og jeg hadde det gøy med kamp i går for første gang på lenge. Jeg gleder meg til neste kamp. Husker ikke sist. Men vi er fortsatt langt under pari. At vi nikker anerkjennende og får trua fordi vi har vunnet fire kamper, hvorav kjempet oss til 2-1 hjemme over HamKam med 10 mann, og slått storheten Sandefjord 5-2 sier noe om statusen. Vi har glemt hvor lista ligger.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2022 10:44    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

At vi presterer godt under Rekdal er forventet. Vi kan til og med karre oss til et gull en gang i tiåret med de ressursene vi har. Men han mangler fundamentet som suksesstrenere har - den kollektive planen alle spillere har hamret inn i hodet. Den kollektive faktoren som vi hadde under Eggen, som Glimt har nå, som er så sterk at man kan slå lag som har bedre spillere enn oss.


Hvor mange stabile trenerkapasiteter som Eggen har Rosenborg hatt i klubben gjennom tidene? Vel det er bare en så vidt jeg vet.

Meg bekjent har det vært bare to trenere på dette nivået de siste femti årene i norske toppfotball. Eggen og nå Knutsen.

Så hvis Eggen og Knutsen er der lista skal ligge så kommer man til å være evig skuffet fordi slike trener-genier er ekstremt sjelden vare.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 13.08.2022 11:17    Post subject: Reply with quote

Vi må nok bare innse at noen aldri blor fornøyd uansett. Tar vi gull med Reka er det fortsatt mamge som mener Reka ikke er bra nok (pga at det er Reka), eller at vi ikke underholder nok. Hamren er et godt eksempel på det, flere mente han ikke var bra nok selv med gode resultater. Trenersituasjonen blir et evig mas inntil vi om 200 år finner en ny Eggen, hos enkelte. Lykke til med 200 begredelige år, så skal jeg kose meg på kamp imens.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2022 13:11    Post subject: Reply with quote

Hater det tulleargumentet der, ser det her og på Twitter stadig vekk. "Er negative fordi Rekdal er Rekdal". Er en så stygg måte å redusere meningsmotstanders verdi til 0.

Tipper hvis du leder hva folk mener og kjenner etter inni deg, så VET du at det ikke er tilfelle.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 13.08.2022 13:38    Post subject: Reply with quote

Men det er en god del som har fokus på fotballen tidligere lag Rekdal har trent, og bruker det som grunn til å være negativ. Det er jo en slags "Negativ fordi Rekdal er Rekdal". Jeg mener må se på hva som gjøres her og nå i Rosenborg. Så kan man være varierende grader av negativ og positiv til det.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2022 13:45    Post subject: Reply with quote

Delvis enig i det, og helvis enig over tid selvsagt. At noen er skeptiske til at Rekdal skal lykkes i noe han aldri noensinne har lyktes i på over 20 år er jo naturlig. Men får han det til hos oss er det jo gull!

Jeg er avventende forsiktig positiv. Fortsatt er vi langt unna det vi skal forvente; og jeg kjøper ikke ideen om at RBK var et 3divissjonlag uten penger før Rekdal kom. Vi underpresterte kraftig under Horneland og Hareide, derfor fikk de sparken. Hittil leverer Rekdal bittelitt bedre enn dem, mest takket være de 4 siste kampene.

Men vi er i spillemessig bedring, det er prestasjoner som er bedre enn tidligere, noe som er positivt. Derfor vil jeg se mer, og gir Rekdal ut sesongen for å se om han er i stand til å fortsette å løfte prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 13.08.2022 14:15    Post subject: Reply with quote

Rekdal skal naturligvis få ut sesongen og dersom vi kvalifiserer oss til Europa fortjener han en ny sesong, men syns ikke Rekdal og laget har fått uforholdsmessig kritikk denne sesongen. Vi har underprestert over lang tid, det endrer ikke det faktum at vi har de beste forutsetningene, og bør vinne serien (etter min mening) minimum hvert tredje år. Det som er spesielt nå er jo at vi har lag foran oss som tar mer enn 2 poeng i snitt hver sesong. Gitt at vi kvalifiserer oss til Europa denne sesongen og havner litt bak Glimt og Molde så bør vi nærme oss dem neste sesong.

Selv tror jeg ikke Rekdal er rette mann til å ta oss til toppen igjen, men det blir veldig spennende å se. Den virkelig testen begynner etter kampen mot Aafk, som vi bør vinne.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 203, 204, 205  Next
Page 103 of 205

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb