English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye drakter 2004
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 25.07.2004 22:44    Post subject: Reply with quote

Ja, det er mulig, men jeg synes Shell passer fint på Wink Stilig. Har ikke noe imot Telenor reklamen heller jeg. Skjønner ikke at folk gidder å bruke energi på å kritisere den, hjelper ikke uansett. Kanskje den forsvinner til neste år, men er uansett ikke vi som bestemmer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 09.08.2004 09:50    Post subject: Reply with quote

neinei, men hvis vi ikke hadde gjort noe i det hele tatt hadde kanskje drakta sett ut som bandydrakter og de verste draktene i sverige, og det vil jeg holde meg unna.. Og den telenorreklamen får drakta til å se ut som ei branndrakt! og enga har samma reklamen, heller ikke bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2004 10:30    Post subject: Reply with quote

Mens RBK altså bare putter mer og mer reklame på drakta, går Vålerenga motsatt vei:

I går skrev de under en ny avtale med Hafslund, som gir klubben mellom 50 og 60 mill. kr de neste 6 sesongene. Dette er mer enn RBK får fra Rema (rundt 7-8 mill., mener jeg).

Det viktigste er likevel dette punktet i avtalen:

Vålerenga skal kun spille med en enslig Hafslund-logo på drakta.

Hvorfor kan ikke RBK gjøre det samme?

Det er riktig at RBK med flere sponsorlogoer på drakta, tjener mer enn VIF på draktreklamen. Dette innrømmer VIF også selv.

Likevel er ikke Hafslund-logoen det eneste VIF tjener penger på. F.eks. får de 1,5 mill. årlig fra Telenor for reklame på treningsdressene. Det er like mye som RBK får for å "grise til" trøya!

Og ettersom Vålerenga har flere sponsorer enn Hafslund og Telenor, tror jeg at totalsummen blir meget fin (kanskje ikke nøyaktig like mye som RBK), selv med kun én logo på drakta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2004 17:19    Post subject: Reply with quote

Merkelig nok klaget ikke RBK da Royal League-organisasjonskomiteen gikk inn for kun én reklamelogo på draktene:

- For oss var det aldri snakk om å klage på dette, sier Nils Skutle.

De fire svenske deltakerne i den kongelige, skandinaviske vinterserien har derimot klaget.

- Svenskene har fått dispensasjon til å ha en ekstra logo på ryggen. Dermed stiller ikke Djurgården med spillernavn på draktene, sier Skutle.

Les mer: Kun en sponsorlogo på draktene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 08.11.2004 20:04    Post subject: Reply with quote

Jeg håper de fjerner reklamen til neste år. Skjønner ikke hva jeg tenkte med når jeg så de innleggene jeg hadde skrevet før her. Men fotball har lite reklame i forhold til andre idretter, men Rosenborg har vel nok penger til å unngå å ha så mye reklame? Hvertfall omgjort til svart-hvitt om den skulle vært der. Men fortsatt synes jeg ikke draktene er det viktigste å hisse seg opp over. Skjønner ikke poenget med å skifte drakter hvert år heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.11.2004 22:26    Post subject: Reply with quote

vitsen ved å mekke nye drakter hvert år er en eneste ting:


Penger! Draktsalg finansierer hele overgangssummer i bl.a Spania.

Husk at det tok to-tre dager før overgangene til Zidane og Beckham var finansiert, bare ved hjelp av draktsalg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2004 22:50    Post subject: Reply with quote

Noen slike tilstander blir det nok aldri i Trondheim.

Selv er jeg derimot godt fornøyd over det faktum at jeg så vidt har sett folk i 2004-drakta. Kan ikke forstå at salget har vært all verden. Forhåpentligvis forstår RBK snart at folk ikke ikler seg alt mulig plastikk.... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 10.11.2004 22:58    Post subject: Reply with quote

Nå jeg synes nå det er altfor mange som har 2004 drakta. At det finnes folk som vil gå med den skjønner jeg ikke og attpåtil betalt over 600 for den. Hadde ikke tatt imot 2004 drakta om så en spiller ga meg drakta si.
Glad vi slipper å se den mer i år.
Nå Myren må du starte kampanjen renere drakt 2005! Så kanskje jeg å tar på meg en Rbk drakt igjen i 2005!
Back to top
View user's profile Send private message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 11.11.2004 09:24    Post subject: Reply with quote

Vil vel se en økning i draktsalg til 2006 sesongen. Tror i allefall at jeg må kjøpe den nye drakta med TO stjerner, uansett hvor stygg den ellers er!!!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 20:43    Post subject: Reply with quote

Ja ja opp til deg det. Noen vil bære drakten med stolthet og noen bare kjøper den fordi spillerne bruker den. Jeg personlig vil ikke se ut som et juletre på kamp. To stjerner eller ikke. Kjøper og bruker ikke drakt før den vi bruker i tippeligaen ser anstendig ut. Kampanje penere drakt 2005.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.11.2004 03:20    Post subject: Reply with quote

Om folk vil købe den nye dragt er optil dem selv, synes ikke rigtig man kan protestere imod det da det jo genererer penge til klubben.
Personligt beholder jeg bare min gamle fine reklame frie trøje, indtil Rosenborg kommer til fornuft og udsender en mere "stil ren" dragt. Så vil jeg hellere støtte klubben på anden vis.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 13.11.2004 16:26    Post subject: Reply with quote

Jaja Enig i det du sier der. Har selv tre reklame frie drakter hjemme men bruker dem aldri. Men har ikke brukt dem siden skandale drakta i år kom.
Kampanje penere drakt 2005
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Rune
Junior


Joined: 24 Oct 2003
Posts: 24
Location: Ã…rhus

PostPosted: 19.11.2004 07:10    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er Koppinen avbildet i 2003-drakt?
Skal de ikke bruke 2004 draktene mer?
http://www.rbk.no/incomin...leID=70512
_________________
RBK - Ingen over, Ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2004 09:51    Post subject: Reply with quote

Rune wrote:
Hvorfor er Koppinen avbildet i 2003-drakt?


Akkurat det sier det meste om hvordan RBK driter i dette med drakta. Så lenge at spillerne er noenlunde hvite og svarte på hhv. over- og underkropp, så er alt helt greit.

At RBK2 i 2002 lenge spilte med 2001-drakter med If-logoer på (If var ikke lenger RBK-sponsor!!!) sier det meste om dette.

I Koppinen-tilfellet antar jeg at man bare fant ei drakt liggende og tredde den over hodet på ham...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2004 01:00    Post subject: Reply with quote

Ett ord: SKANDALE! Hva er det som skjer på Brakka? Kunne i det minste presentert den nye spilleren i årets nye stygge drakt. Kommer garantert aldri til å bruke drakt mer hvis de ikke skifter holdning. Drakta skal være vår stolthet og noe som skal vise vår tilhørighet både på kampdag og til hverdags. Men med det juletreet vi har nå er det vanskelig. Og når de i tillegg viser fram Koppinen i fjorårets drakt. Hva er drakta for dem på brakka? Noe å selge\tjene penger på?
Jeg er stolt over klubben min,men skjemmes over vår "bunad".
Trist men sant.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 22.11.2004 16:37    Post subject: Reply with quote

Utrolig at folk fortsatt blir overraska over denne praksisen på Brakka. Folk må da for pokker snart få øya opp og se at inkompetansen gjennomsyrer store deler av klubben. Det burda da ikke ta så lang tid å skjønne at Skandinavias nest rikeste klubb ikke skal måtte se ut som Sogndal.

Det fins mer enn nok av supporterklær man kan bruke uten å belønne inkompetentene som signerer sponsoravtalene, og som pusher de på Ola Bart fra Fjottlia. De har jo dog et poeng da... Drakta selger jo, så folket som trekker på Lerkendal er tydeligvis nikkende krøtter de og.

I Italia har de starta egne klesmerker for fans, som en del av protesten mot den moderne fotballen (Contro il Calcio moderno), klubbenes gladkapitalisme som stort sett består i å pumpe ut nye "kolleksjoner" år etter år med minimale forandringer, men nok til at supporterne føler at de må ha den og, selv om de har de siste 10 års drakter. Selvfølgelig gir RBK faen i hvordan drakta ser ut, så lenge folk aksepterer alle måter klubben velger å pisse på de, uten å mukke.

Tror forøvrig ikke det er lenge før det offisielt også blir innført en 3.farge i RBK's farger. De har jo allerede drevet og prøvd å snike inn rødfargen som ble brukt i eldre bortedrakter i endel artikler.


Den suverent vakreste drakta i Tippeligaen i år, bar de som fikk utlevert sølv!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Old
Junior


Joined: 21 Jan 2004
Posts: 58
Location: Trøndelag

PostPosted: 22.11.2004 16:55    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan ikke Rosenborg bruke de samme draktene i Tippeligaen som de bruker i Champions League Question Confused
De er jo mye finere enn det tullet som er nå!
Back to top
View user's profile Send private message
Old
Junior


Joined: 21 Jan 2004
Posts: 58
Location: Trøndelag

PostPosted: 22.11.2004 16:58    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kan ikke forstå at salget har vært all verden. Forhåpentligvis forstår RBK snart at folk ikke ikler seg alt mulig plastikk.... Rolling Eyes


Forhåpentligvis...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.11.2004 18:42    Post subject: Reply with quote

Nok et godt eksempel på hvordan RBK driter i det med trøyer:

For noen uker siden ble følgende retro-trøye lagt ut for salg:

Trykk for større bilde

Art.navn: Spillerdrakt 1917

For det første: Det fantes ikke noen Rosenborg Ballklub i 1917! Først 26. oktober 1928 byttet SK Odd navn til RBK.

For det andre: Hva er vitsen med å skrive "Rosenborg BK" og "Stiftet 1917" over og under klubbmerket? Dette har RBK aldri gjort, og det er mildt sagt smør på flesk, jf. infoen i selve emblet.

Men dette er småtteri i forhold til følgende:

«Det første året hadde de ingen egne drakter. Men det ble det en ordning på. I 1918 kjøpte laget ett sett blå trøyer med gul stolpe og hvite bukser. Prisen var 99 kroner for alt sammen, og spillerne måtte betale draktene selv.» (fra boka "Troillungan")

En liten skisse signert undertegnende:



Enten gir RBK faen, eller så har man mildt sagt lite peiling... Like skremmende begge deler.

Også denne nye artikkelen er bob-bob:

Trykk for større bilde

Art.navn: Spillerdrakt 1971

Her er design og logo rett (fantastisk!), men hva faen gjør "Double Winners 1971" på trøya? RBK har aldri brukt slike broderier. Og; om vi hadde hatt en slik tradisjon, så hadde dette (selvsagt) stått på 1972-trøya! (Cupfinalen 1971 var sesongens siste kamp, så en slik innskrift ville være å ta ting på forskudd).

Med andre ord: Ingen tegn til forbedring på Brakka... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 29.11.2004 22:12    Post subject: Reply with quote

Så jævla moro å skje at du dritt ut dem på brakka!!!!
Kan tenke meg at de klør seg litt i barten og tenker at det driter den menig mann i gata i!!
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 29.11.2004 23:28    Post subject: Reply with quote

Jeg blir flau.... Klubben burde også vært flau av sånt, det er jo helt utrolig....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 30.11.2004 16:43    Post subject: Reply with quote

Uansett hvor mye de driter i draktene for 50 år siden, driter jeg like mye i det.. Jeg vil ha ren drakt nå!
Og hvem vil ha en drakt det står sportsklubben ODD på?
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2004 00:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mens RBK altså bare putter mer og mer reklame på drakta, går Vålerenga motsatt vei:

(...)

Vålerenga skal kun spille med en enslig Hafslund-logo på drakta.


Hmmm.... Det varte ikke så lenge. I forrige uke inngikk ICA og VIF en ny sponsoravtale. Sponsorlogo blir umiddelbart klistret på drakta:

- På A-lagsdrakten skal logoen være mellom Vålerenga mot Rasisme og nummeret på ryggen, sier VIF-markedssjef Rune Hansen.

Les mer: Ny samarbeidspartner - ICA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2004 14:13    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det blir noen forandringer på neste års drakt. Det er vel heller tvilsomt. For det første er draktdesignet ny av året, og for det andre er det ingen av avtalene (inkl. Telenor Mobil) som går ut ved nyttår...

Altså blir det noe à la dette også i 2005, antar jeg.

Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2004 23:03    Post subject: Reply with quote

Synd og skam... tenker bare penger.... Jaja sparte jeg de pengene å...
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb