English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 513, 514, 515  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 06.05.2022 21:04    Post subject: Reply with quote

John Hou Sæter er tilbake på trening og deltar på nesten alt etter den alvorlige kneskaden, som krevde to operasjoner.

(...)

– Det kommer seg skikkelig. Nå trener jeg så og si for fullt med laget. Jeg er med på så og si alt på trening. Men hvor langt unna full maskin og kampform vet jeg ikke. Jeg må se hvordan kneet reagerer, i minst tre-fire uker.

(...)

Ligaen har allerede fått utsatt seriestart tre ganger. Det neste klubbene har hørt er 27. mai. For Hou Sæter personlig er det bra med tanke på lengre opptrening opp mot kneskaden.

(...)

– Jeg har Samuel Adegbenro her (tidligere Rosenborg og Viking), så vi er mye sammen og får dagene til å gå, legger han til.

Les mer: På dette kinesiske hotellrommet måtte trønderen oppholde seg i 25 dager: – Ting går ikke akkurat knirkefritt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 08.05.2022 16:57    Post subject: Reply with quote

Dennis Johnsen med vinnermålet 3 minutter på overtid i Serie A i dag.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Junior

PostPosted: 08.05.2022 17:07    Post subject: Reply with quote

https://streamja.com/bw54o
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.05.2022 17:16    Post subject: Reply with quote

Var vel hans første Serie A mål. Blir fort det siste også, i hvert fall i denne omgang. Virkelig lite sannsynlig at Venezia skal holde seg oppe. Kan rykke ned allerede i dag om Salernitana slår Cagliari.

Bror Mikael debuterte for øvrig med assist når han kom på etter pause for Oakland Roots borte mot Orange County i USL (Nivå 2 i USA) i en kamp som endte 2-2.

Han ble jo lånt ut dit nesten med engang han gikk til Venezia i vinter. Det var for øvrig en annen utleid spiller fra Venezia, Óttar Magnús Karlsson som sto for et frispark som sikret 2-2 fire minutter på overtid
Back to top
Talent
Junior

PostPosted: 09.05.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Dočkal legger opp etter sesongen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.05.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

Du kom meg akkurat i forkjøpet. Smile

Satt og leste denne saken nå:

Dočkal ukončí svou kariéru po finále domácího poháru se Slováckem.

"Chtěl bych oznámit, že finále poháru na Slovácku bude můj poslední zápas profesionální kariéry," potvrdil fotbalista.

"Slušelo by se tímto poděkovat jednak klubu a lidem v něm za ty roky, které jsem tu měl možnost strávit, fanouškům za jejich podporu a za to, že díky nim se vztah ke klubu za ty roky roky neustále prohluboval, a v neposlední řadě samozřejmě i rodině. Jsem všem vděčný za to, že jsem ty roky ve Spartě mohl strávit a vážím si toho," dodal Dočkal.

Trenéra bude pryč ze Sparty následovat kapitán. Dočkal po sezoně ukončí kariéru

Google-oversetteren wrote:
Dočkal will end his career after the final of the domestic cup with Slovácko.

"I would like to announce that the final of the cup in Slovácko will be my last match of my professional career," confirmed the football player.

"It would be appropriate to thank the club and the people in it for the years I have had the opportunity to spend here, the fans for their support and for the fact that thanks to them the relationship with the club has been constantly deepening over the years, and last but not least "I am grateful to everyone for being able to spend those years in Sparta, and I appreciate that," Dočkal added.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 17.05.2022 18:29    Post subject: Reply with quote

Ifølge danske medier har det oppstått en isfront mellom AGFs sportssjef Stig Inge Bjørnebye og trener David Nielsen etter en svak vårsesong i ligaen.

Aarhus-klubben har kun vunnet én av sine siste 14 kamper, men de ser likevel ut til å unngå nedrykk med en kamp igjen av sesongen. Etter 0-1-tapet for Viborg søndag skriver blant andre Ekstra Blade t at det var kjølig stemning mellom Bjørnebye og Nielsen. Nordmannen ble ansatt som sportssjef for et drøyt år siden og har ikke klart å heve klubben.

Ifølge Ekstra Bladet hadde de to en samtale med klubbdirektør Jacob Nielsen etter kampen, og stemningen skal ha vært alt annet enn god.

https://direkte.vg.no/spo..._row1_pos1

- Torgeir Børven
Back to top
trolle
Proff

PostPosted: 18.05.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Botheim terminert kontrakten i Russland. Ender han opp i Bodø Glimt igjen, eller finner han seg en ny klubb i det store utland?
https://www.tv2.no/sport/14801024/
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2022 10:56    Post subject: Reply with quote

Går han tilbake til Norge nå, så kommer han seg aldri utenlands igjen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.05.2022 12:40    Post subject: Reply with quote

trolle wrote:
Botheim terminert kontrakten i Russland. Ender han opp i Bodø Glimt igjen, eller finner han seg en ny klubb i det store utland?
https://www.tv2.no/sport/14801024/

Lurer på hva som skjer med tanke på overgangssummen? Får B/G utbetalt alt? Får de utbetalt noe som helst?

I verste fall kan de kan jo ende opp med å ha "fristilt" ham uten å få så mye som en rubel for det, i beste fall har de allerede mottatt titalls millioner kroner og signerer ham igjen gratis... uansett blir det jo feil.

Last edited by PauloSilas on 18.05.2022 13:12; edited 1 time in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2022 12:47    Post subject: Reply with quote

Neppe. Uansett vil det nok ta år med behandling i FIFA osv.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 18.05.2022 12:53    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke blitt sjokkert om Botheim havner i Molde
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2022 14:07    Post subject: Reply with quote

Må jo være en av tidenes bomkjøp dette, om enn av uvanlige grunner; (opp mot) 100 millioner i overgangssum og ikke en eneste kamp for laget.
BGFE_1916
Senior

PostPosted: 18.05.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Lurer på hva som skjer med tanke på overgangssummen? Får B/G utbetalt alt? Får de utbetalt noe som helst?

Glimt melder senest i dag at de har fått de innbetalingene de har hatt krav på til nå. Jeg vil tro de har fått betydelige summer siden det er fem måneder siden han ble solgt. Div klausuler vil naturligvis ikke bli utbetalt når han nå er ferdig, men om Glimt om så bare ender med halvparten av de forespeilede summene, så er jo det korte oppholdet en solskinnshistorie for klubben. Jeg er mer spent på om Botheim anerkjenner at suksessen i stor grad skyldes systemet til Glimt, eller om Krim-Jim setter griller i hodet på ham. Enhver som gjør scoutingen bedre enn Krasnodar bør se at han har sine begrensninger.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 18.05.2022 21:59    Post subject: Reply with quote

Gytkjær med to mål (ett på straffe) for Monza i play off semifinalen i Serie B mot Brescia. Monza vant dermed 2-1 borte og har et godt utgangspunkt før returkampen på hjemmebane.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

– Jeg forelsket meg i Trondheim og Rosenborg. Jeg var her fra jeg var 18 år til jeg var 21 år og det er viktige år i livet. Det formet meg. Så hadde vi mye suksess. Livet utenfor banen var også fint, slik er det ofte når ting går bra på banen, sier Gersbach og fortsetter:

– Jeg lærte meg litt norsk og forelsket meg i Norge og kulturen her. Det var egentlig ikke så mye spesielt, det er bare det jeg liker livsstilen her, det var behagelig. Men jeg savner Bakklandet, sier han og ser bort mot gågata.

Den franske sesongen er akkurat ferdig og da så Grenoble-backen sitt snitt i å feire 17. mai i «sin andre hjemby».

– Det var en god mulighet, for jeg har ikke vært her på tre og et halvt år. Det er godt å være tilbake, men det er trist at så mange er borte allerede. Da er det ikke helt det samme. Det er mange nye spillere her, det er vel bare André (Hansen), Olaus (Skarsem), Erlend (Dahl Reitan) og Julian (Faye Lund) jeg vet av. Det var mange kjente fjes rundt klubben da, sier Gerbach.

Gersbach overværte 16. mai-kampen der Sandefjord fikk juling.

Les mer: Han vant seks titler på tre år i RBK. Her er Alex (25) tilbake: – Trondheim er mitt andre hjem

Berge får selskap av roar Olaf Tufte, friidrettsutøvar Ezinne Okparaebo, langrennsløpar Ola Vigen Hattestad, crossfit-utøvar Kristin Holte, fotballspelar Frode Johnsen, kickboksar Andreas Lødrup, sportsdansar Helene Spilling, orienteringsløpar Hanne Staff, og handballspelar Linn Jørum Sulland.

Det er fyrste gong i «Mesternes mester»-historia at ein crossfit-utøvar er med.

Les meir: Desse skal kjempe om «Mesternes mester»
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.05.2022 23:10    Post subject: Reply with quote

Holmar tilbake på landslaget?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.05.2022 19:56    Post subject: Reply with quote

Meling på årets lag
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 24.05.2022 09:28    Post subject: Reply with quote

Føler Meling er plassert på benken for Rennes hver gang jeg sjekker vglive, men har skjønt at han har noen veldig gode kamper.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 26.05.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Gytkjær med to mål (ett på straffe) for Monza i play off semifinalen i Serie B mot Brescia. Monza vant dermed 2-1 borte og har et godt utgangspunkt før returkampen på hjemmebane.

Ny goal i dag. 2-0 målet i første finalekamp i Serie B play offen hjemme mot Pisa. Kampen endte 2-1.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.05.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Skikkelig scoringsform for Gytkjær om dagen. To mål i dag, kom på etter 72 og scoret etter 79 min. Deretter ble det ny scoring i ekstraomgangene og hjalp dermed Monza til opprykk til Serie A med 6-4 sammenlagt mot Pisa.

Ser han har kontrakt ut neste sesong så vil vel tro han blir å se i Serie A neste sesong.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.06.2022 19:12    Post subject: Reply with quote

Real Sociedad hadde en klausul om å kjøpe [Sørloth] permanent fra RB Leipzig etter sesongen som var, men benyttet seg ikke av denne.

Ifølge TV 2s opplysninger var kjøpsopsjonen på 16 millioner euro (160 millioner kroner). Den gjaldt frem til 15. april.

Det betyr riktignok ikke at Real Sociedad-karrieren til Sørloth nødvendigvis er over. Ifølge hovedpersonen selv tyder de siste ukenes utvikling mer på det motsatte.

– Ja, den klausulen gikk ut, men etterpå går det fortsatt an å forhandle. Det er fortsatt åpent. Det var ingen satt dato der toget var gått. Du så jo det på slutten av sesongen, sier Sørloth og utdyper:

– Da klausulen gikk ut, skulle man tro at jeg ikke kom til å spille noe etter det. Men jeg fikk jo bare mer tillit etterpå. Det betrygget meg ganske mye.

Les mer: Prisen, klausulen, møtene og fristen: Slik er spillet om Sørloth i sommer

Solnørdal har vært i A-stallen til AaFK siden starten av 2021. Da valgte han AaFK foran Rosenborg, der han var i noen sesonger som juniorspiller. Faktisk starta 19-åringen første seriekamp i 1. divisjon i fjor, men etter hvert ble han mye skadet og endte etter hvert opp et stykke unna førsteelleveren.

– Det har vært veldig tøft siden jeg kom hit med mye skader. Derfor er det utrolig deilig og en lettelse å vise at jeg kan bidra og hjelpe laget med viktige involveringer som gjør at vi tar poeng, sier Solnørdal.

Les mer: Oscar (19) ble uventa AaFK-helt: – En lettelse
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2022 20:48    Post subject: Reply with quote

Gudmundur Thórarinsson, der i februar 2022 kom til AaB, fortsætter ikke i klubben.

(...)

AaB’s sportschef Inge André Olsen udtaler:

- Gudmundur har egentlig gjort en god figur, når han har spillet, men han har været uheldig med skader og ikke fået et kontinuerligt forløb, hvorfor vi set i et samlet billede ikke har ønsket at aktivere optionen for en forlængelse.

Læs mere: AaB benytter ikke Thórarinsson-option
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

[Ingmar][ Austberg er opprinnelig trønder og kom til Jæren fra Rosenborg i begynnelsen av januar. Han signerte da en treårs-kontrakt.

Ifølge Jærbladets kilder, blir det et gjensyn med hjembyen for 18-åringen. Han skal nemlig lånes ut til Kolstad i 3. divisjon fram til og med 25. juni.

Slik det ser ut på kampoppsettet, skal Kolstad spille seriekamper 11. juni, 18. juni og 25. juni.

Les mer: Bryne-spiller lånes ut til 3. divisjon i tre uker
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.06.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

Selnæs kun på reservelaget i Shenzhen fortsatt ser jeg. Ikke overraskende når han vel ble plassert der i fjor også og deretter lånt ut. Har kontrakt ut januar ifølge Transfermarkt.

Er vel trolig duket for retur til Europa da, eller i sommer om han er hypp på å spille tidligere. Bør vel være greie muligheter for RBK retur med den lommeboka han kommer hjem med, så lenge det ikke kommer noe lag på banen fra en stor liga. Men han er vel neppe et hett navn for tiden rundt om i Europa etter å ha vært bortgjemt i Kina.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 513, 514, 515  Next
Page 514 of 515

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb