English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Giampaoli
2%
 2%  [ 2 ]
Henriksen
17%
 17%  [ 13 ]
Vagic
2%
 2%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
61%
 61%  [ 46 ]
Børkeeiet
8%
 8%  [ 6 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
6%
 6%  [ 5 ]
Total Votes : 75

Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 25.04.2022 16:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Hehe. Stråmenn, ja. Pot and kettle.
Og je, jeg forbeholder meg retten som RBK-supporter å forvente bedre offensiv fotball enn det Rekdal har levert i femten år.

EDIT: Leifur


Hello captain obvious. Det tror jeg at de aller fleste her inne skriver under på. Men er det nødvendig å poste det fem ganger i alle kamptråder? Behøver folk å lese 10 000 ganger at Rekdal aldri har klart å skape god offensiv fotball?

Det virker en smule uoppfinnsomt for å si det litt forsiktig.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.04.2022 16:19    Post subject: Reply with quote

Kanskje må vi bare akseptere at Rekdal får litt tid, men HELDIGVIS!!!! (IKKE GLEM!!!) Skjer det forandringer på styrefronten og det er der elendigheten har hatt rotfeste!

La oss glede oss over de små seierne vi har RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 25.04.2022 21:24    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:

Det kan hende det lykkes, kan hende det feiler. Men man må forholde seg til situasjonen slik den er i dag, og vi er ikke bedre enn at vi må begynne her

Ikke enig. Man kan faktisk se på historien til treneren man har også. Selvfølgelig kan trenere utvikle seg, men Rekdal begynner å bli en rutinert trener og han har aldri spilt en fotball som vi ønsker å spille. Aldri. Så hvorfor skal han plutselig: 1. begynne å spille slik nå? Og 2 Lykkes med det hvis han mot formodning skulle prøve seg på litt offensiv fotball, når han ikke har lite til ingen erfaring med det fra tidligere?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 25.04.2022 21:52    Post subject: Reply with quote

Msrtibs.
Du har levert noe av det dummeste jeg har lest på dette forumet, sorry.
Det vi har trent på i 6mnd og slik vi spiller er egentlig ikke slik vi skal spille!!
Det blir som om Knutsen skulle trent og spilt en defensiv 5-3-2 i 5 år mens han egentlig vil spille og trene inn en offensiv klassisk 4-3-3.
Nå må vi heve nivået her inne.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 25.04.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg argumenterer ikke for at han skal begynne å spille "en fotball som vi ønsker å spille", jeg argumenterer mot de som mener å vite at han aldri vil lykkes med Rosenborg, i kraft av hans tilnærming og kvaliteter. Og jeg sier heller ikke at han vil komme til å lykkes, jeg påpeker de områdene hvor det har vært utvikling siden i fjor, og at det er et potensiale for å lykkes.

Dersom du på forhånd vet at du aldri kommer til å være fornøyd med noe annet enn Eggensk 4-3-3-fotball, så kan du like gjerne ta en pause fra Rosenborg de neste to årene, og spare deg selv for mye lidelse. Og oss.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 25.04.2022 21:59    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Msrtibs.
Du har levert noe av det dummeste jeg har lest på dette forumet, sorry.
Det vi har trent på i 6mnd og slik vi spiller er egentlig ikke slik vi skal spille!!
Det blir som om Knutsen skulle trent og spilt en defensiv 5-3-2 i 5 år mens han egentlig vil spille og trene inn en offensiv klassisk 4-3-3.
Nå må vi heve nivået her inne.

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 940

PostPosted: 25.04.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

Dette problemet løser seg selv. Hvis det blir et problem, da.

Klarer ikke Rekdal å utvikle RBKs offensive spill, er han ferdig uansett. Spiller vi konsekvent langballer fra Hansen mot Holm hele sesongen, og satser kun på dueller og andreballer, er det dødfødt. Da er det bare et spørsmål om tid. Da kommer misnøyen fra omgivelsene til å eskalere, enten vi snakker om publikum og supportere eller media. Og det fanges opp av både klubb og spillere. Så begynner snøballen å rulle.

Men enn så lenge velger jeg å gi trenerteamet tid til å jobbe med det de sier de skal utvikle. De poengterer selv at de vet hva bestillingen er. Så får de bevise at de kan levere. Og da må man gi dem mer tid enn fire seriekamper før man krever deres avgang.


Last edited by Carl on 25.04.2022 22:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 25.04.2022 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vet at dette er stedet for å være meget negative til RBK, men slik som jeg ser det er det få lag som har brattere positiv kurve enn oss for tiden. Vi begynte virkelig på bunn med å tape mot to obos-lag, men har nå spilt U mot de antatt beste lagene i serien. De to resultatene var heller ikke ufortjent. Rekdal har på få mnd gjort det Hareide sa han skulle gjøre i hele fjor: Lukke butikken. Godt jobbet!

Så er jo det store spm om han greier å etablere eget spill. Det gjenstår å se.

Videre greier jeg ikke dy meg siden mange her mener at man MÅ styre kampene og ha masse ballinnehav for å vinne. Alt annet er umulig. Det er jo helt klart feil. Det er mye morsommere om man kan vinne og spille som vi gjorde for 25 år siden, men det er ikke eneste måte å vinne på. De fleste her kjenner sikkert til Egil Olsen. Norge var nr 2 på FIFA rankingen og den spillestilen var klink direkte og Egil ville ha ballen i laget i færrest mulig trekk siden hvert trekk var mulig kontring mot. Et nærmere eksempel er Kamma i fjor. Gjorde det meget skarpt i Obos, men hadde ballen minst i de fleste kampene. Den treneren kjenner vi godt. Det er nok dette vi får. Heller vinne på den måten enn å spille artig fotball og kose oss rundt nr 5-10 i eliteserien. Per nå er det realiteten for oss og da sier jeg ja takk til det første;)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.04.2022 22:46    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Msrtibs.
Du har levert noe av det dummeste jeg har lest på dette forumet, sorry.
Det vi har trent på i 6mnd og slik vi spiller er egentlig ikke slik vi skal spille!!
Det blir som om Knutsen skulle trent og spilt en defensiv 5-3-2 i 5 år mens han egentlig vil spille og trene inn en offensiv klassisk 4-3-3.
Nå må vi heve nivået her inne.


Bra levert, høyt nivå Tommel'n opp!

Har du speil mann?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2022 10:09    Post subject: Reply with quote

Momoo.
Utrolig bra motargument mot min fremstilling du kom med der, høyt nivå.
Du hadde kanskje Ingen?.
Det er meningsløst å si at vi egentlig skal spiller som city og vil gjøre det fremover når vi trener på noe totalt motsatt. Så ja noe av dummeste jeg har lest.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.04.2022 10:26    Post subject: Reply with quote

«Noe av det dummeste jeg har lest» er da heller ikke noe argument. Det hadde vært et mye mer konstruktivt bidrag til forumet om du argumenterte for ditt syn uten å forsøke å latterliggjøre andre og slenge dritt. Prater du sånn til folk ellers også, eller er det tastaturet som gjør deg tøff i trynet?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.04.2022 10:59    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
De fleste her kjenner sikkert til Egil Olsen. Norge var nr 2 på FIFA rankingen og den spillestilen var klink direkte og Egil ville ha ballen i laget i færrest mulig trekk siden hvert trekk var mulig kontring mot.


Enkelte, og dessverre inkluderer det omtrent det som kan krype og gå av de som har fagansvar i NFF siden rundt 2000, har hengt seg litt for mye opp i et par av de strengene Drillo spilte på da landslaget var på sitt beste.

Alle skjellsordene som hagler mot Drillo-fotball er jo egentlig mot Semb-fotball.

Men greia er at nr 2 på rankingen, mirakelet i Marseille og slikt ville aldri ha skjedd hvis Norge spilte slik flesteparten, inkludert Rekdal og Horneland sine trenergenerasjoner, på et eller annet hvis har klart å innbille seg at Norge spilte, og det ville iallefall ikke ha skjedd om igjen idag ved at man holdt seg til det man gjorde for 25 år siden og ikke jobbet utifra filsofien som gjorde det mulig og utviklet spillet sitt i tråd med at fotballen utvikler seg.

Drillo brukte langpasning og det å vinne andreball som et verktøy for å effektivt følge sin filosofi, Sembs disipler har gjort langpasning og det å vinne andreball til sin filosofi.

Går godt ann å mislike en filosofi hvor langpasning med søk av påfølgende brudd anses som et fint virkemiddel, men det er en liten vesensforskjell på Drillo og diverse bleke kopier.

Så er det antakelig også et moment at Drillo var i forkant av resten på defensiv organisering og de triksene han brukte offensivt ikke er i nærheten av å være like effektive idag fordi nå er de andre minst like gode som oss på å forsvare seg som lag, og det er da at man må utvikle eget spill, Drillo hadde sin fillosofi i grunn som han potensielt kunne ha gjort hvis han fortsatte som landslagstrener og ikke ble TV-fjes istedenfor, Semb og hans disipler hoppet glatt over filosofien og gikk rett på "det var dette vi gjorde da vi var nr. 2 på rankingen"
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 26.04.2022 11:22    Post subject: Reply with quote

Poenget står uansett: Man må ikke ha ballen mest for å vinne. Det er dog utrolig mye morsommere å se på lag som har ballen mer. For de som husker Danmark-Norge da Egil trente laget og vi vant 0-2 så er vel det det beste eksempelet. Avisene dagen etter:" Danmark spilte fotball slik som fotball skal spilles. Norge vant 0-2." Det er spikeren på hodet! Danmark hadde mye ball og eget spill. Norge var solide bakover og effektive fremover med få trekk før ballen lå i mål.

Vi kan også vise til skrekkeksempelet da Hellas vant EM. UTROLIG kjedelig å se på for nøytrale tilskuere. Tidenes fotballfest for grekerne.

Jeg håper vi kan spille litt kynisk og vinne kamper en periode nå. Deretter håper jeg at vi kan få litt mer eget spill, men altså: Slutt å si at man ikke kan vinne uten å dominere ballinnehav. Det stemmer ikke
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

Soblack
Jeg svarte på en nedlatende kommentarer til mitt innlegg og la meg på samme nivå som avsender. Du skyter på pianisten når pianoet er ustemt, følg med!!.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.04.2022 12:26    Post subject: Reply with quote

Det er lov å heve seg over sånt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.04.2022 14:16    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Poenget står uansett: Man må ikke ha ballen mest for å vinne.


Du sa også at en ikke måtte styre kampene for å vinne, det blir en sannhet med modifikasjoner, skal du vinne ligaen så er du nødt til å ha et spill som gjør at du kommer deg til nok sjanser i hver kamp til at du normalt vinner noe slikt som 20+ av de, for å oppnå det så må du styre kampene, og du vil som regel ha ballen mest, men 50-50 er ikke nødvendigvis noe feil det, heller. Men hvis du er ned under 40% så får motstander gjøre som de vil og det kan fungere i enkeltkamper mot kvalifisert motstand, særlig på bortebane, men av 30 kamper i løpet av sesongen så er det ikke manger kamper vi kan tillate oss å gå inn for et kampbilde hvor vi ser slike tall, skal vi vinne 20+ så må vi gå ut for å angripe og tvinge motstander til å reagere i 20+ kamper. Enn så lenge så har vi sett null og niks antydninger til at Rekdal har jobbet med å få den biten på plass.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.04.2022 15:35    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Msrtibs.
Du har levert noe av det dummeste jeg har lest på dette forumet, sorry.
Det vi har trent på i 6mnd og slik vi spiller er egentlig ikke slik vi skal spille!!
Det blir som om Knutsen skulle trent og spilt en defensiv 5-3-2 i 5 år mens han egentlig vil spille og trene inn en offensiv klassisk 4-3-3.
Nå må vi heve nivået her inne.


Med tanke på din historikk her inne ble dette ekstremt kleint. Herregud mann, snakk om å kaste kampesteiner i glassbygg!

Og hvordan i hev... får du det til å bli 6 måneder? Det fyker jo på en måned for hvert innlegg du leverer. Vet du når Reka hadde første trening med gjengen? (les: 22 januar). Minus sykdomsperioden som gjorde at ting stoppa opp. Også dette forstemmende trykket og denne latterlige kritikken før det var spilt en eneste tellende kamp! Aldeles glimrende forutsetninger for å lykkes.

Jeg er slett ingen fan av Rekdal. Valget som ny hovedtrener var direkte idiotisk med tanke på hvordan vi helst ønsker å fremstå. Men det får da være måte på. Valget er, tross alt, tatt. Så får vi vurdere utviklingen fremover - hvor bra dette prosjektet kan bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 26.04.2022 19:54    Post subject: Reply with quote

Ang ballinnehav og styring av kamper: Sjekk tabellen fra Obos sesongen 2021. Sjekk samtidig Hamkam sitt ballinnehav. Det ER mulig å vinne serien på den måten. Det er helt klart kjedelig, men helt klart mulig.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Rail.
Han ble vel ansatt i slutten desember.
Du vil vente å se hvordan dette utvikler seg. Det må du gjerne gjøre.
Du kan få en liten teaser fra meg: akkurat som du har sett hittil.
Liker du det så er det greit. Tror du det vil føre oss tilbake til toppen?? Nei det vil det ikke gjøre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.04.2022 21:52    Post subject: Reply with quote

Salar De Uyuni er verdens største saltslette, og verdens største naturlige speil. Det drømmelignende synet gjør at Salar De Uyuni kalles «himmel på jord» og «Guds største speil». Slettene har en overflate på 10.582 kilometer, og det antas at Salar de Uyuni inneholder 10 milliarder tonn salt.

Stemmer for å tilføre litt salt. two birds with one stone anyone? Laughing
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.04.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har lenker til film/bilder av TIFO? Fant ikke noe på Kjernen-TV eller Kjernen.com
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.04.2022 09:12    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Jeg håper vi kan spille litt kynisk og vinne kamper en periode nå. Deretter håper jeg at vi kan få litt mer eget spill, men altså: Slutt å si at man ikke kan vinne uten å dominere ballinnehav. Det stemmer ikke


Jeg er så lei av den der falske analogien, at kynisk fotball == resultatorientert == slik vinner vi kamper.

Nei, man MÅ ikke dominere ballinnehav for å vinne, men det er jo også en grunn til at det skjer veldig sjelden. Det krever jo at man både er veldig gjerrige defensivt, man er gode på overganger, og man har motstandere som er villig til å ta rollen som 'ballføreren som får bank'. Det er nesten umulig å gjennomføre i rollen som det laget alle forventer seier av, og jeg vil påstå at det ekstremt sjelden ender med at man vinner flere år på rad.

Og det store problemet er det man kan kalle "Horneland-problemet". Da han ble ansatt oppgav han at han hadde flere inspirasjonskilder, og ville spille som Simeone defensivt og Guardiola offensivt. Noe lignende sa også Hareide. Det er ikke så enkelt å kirsebærplukke de tingene man liker fra vidt forskjellige fotballfilosofier i den tro at de ikke påvirker hverandre, og synet på risiko generelt vil i stor grad styre hvor vellykket grepene blir.

Vår defensive trygghet nå er jo i stor grad tuftet på at vi ikke ønsker å ta noe risiko sentralt i banen. Vi spiller ballen langt opp bakfra, og vinner eller taper ballen rundt oppspillet, men med laget i balanse bak. Vi har ekstremt lite ball sentralt på siste tredel, og velger stort sett korteste vei ut mot sidelinja, der det er mindre farlig å miste ball. Vi så akkurat det samme under Horneland, med tømming av banen sentralt og angrep på en side av gangen med to-tre spillere på samme side, bare at nå har vi tre og en halv spiller stående igjen bak, mot to og en halv under Horneland. Vi ser altså at måten vi angriper på i etablert i stor grad også er styrt av ønsket om å unngå brudd imot - vi forsvarer oss nesten mer enn vi angriper, selv med ball.

Hvor kan man da ta veien for å etablere mer eget spill uten at det går ut over defensiv trygghet? Min påstand er at det er umulig - vi må ofre noe, endre noe, hvis vi skal gå fra å være et forsvarslag til et angrepslag. Nå har vi bygd laget for å forsvare oss og kanskje utnytte muligheter som plutselig oppstår, og det er ikke bare å skifte til det motsatte, som strengt tatt er det som er i tråd med klubbens verdier. I nåværende formasjon er det mest åpenbare valget kanskje å gjøre rene bytter på vingbackene, sette inn kantspillere som kan utfordre på egen hånd i stedet for backer - egentlig legge om til 3-5-2-formasjon. Men selv da har vi ikke gjort så mye mer enn å øke evnen til å skape sjanser på tross av en risikoavers spillestil, gjennom å ta mer risiko i laguttaket (som på mange måter er det vi allerede gjør i mindre grad med Holse/Jensen og Skarsem som indreløpere).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Habilos
Senior


Joined: 11 Aug 2008
Posts: 105
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2022 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske at Reka og/eller Frigård har prata om at de i starten av Ham-Kam-perioden lå lavt og kompakte defensivt og satset på kontringer, før de utover i sesongen gradvis ble mer det førende laget og mye bedre mot etablert lavtliggende forsvar.

Noen som fulgte Ham-Kam i fjor og kan si noe om dette stemmer? Hva kjennetegner i så fall Rekdal/Frigårds angrepsfilosofi mot lavtliggende etablert forsvar?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2022 09:54    Post subject: Reply with quote

Kan bare uttale meg om kampene mot Ranheim. Da hadde Ranheim ballen mest, men tapte altså 7-0 over to kamper. Kamma hadde stålkontroll både 11 mot 11 og når de fikk en mann utvist på Ranheim. Ranheim skapte svært lite og Kamma skapte mye når de vant ball. Rogers var jævlig god i de kampene (det samme kan sies om Enkerud og Eriksen). Kamma var i de kampene helt enorme til å ha overtall rundt ball defensivt, samtidig som de lå trygt balansert der hvor det ellers skulle være farlig (feks motsatt). Vant de ball havnet de ofte 3 mot 3 eller en i overtall i angrep - altså veldig gunstige situasjone, gang på gang.

Så nei, vi kommer ikke til å se et RBK som spiller Guardiolaball, men det kan godt hende at vi får se et Rosenborg som tvers igjennom er bunnsolide og som er ekstremt gode når man først kommer seg framover. Nøkkelen til dette er Jensen, Vecchia, Pereira, Reitan/Andersson, Skarsem og Holse + muligens Holm.

Og så skal vi huske at Guardiola og resten av gutta av Cruyff-skolen bruker ballen aktivt for å skape de samme gunstige liketalls-situasjoner som Rekdal og Frigård oppnådde i de kampene jeg så i fjor. Man triller ball bak for å lokke motstander ut, og så finner man rommet bak dem hvor det vil oppstå gunstige situasjoner.

Per dags dato er vi ikke helt der Kamma var spillemessig i fjor når det gjelder å være farlige i omstillinger. Vi er heller ikke godt nok i gang med å spille oss ut bakfra og skape situasjonene i eget spill. Vi er dog mye bedre organisert, langt bedre i press-spillet og nærmer oss virkelig en trygghet vi ikke har sett på lang tid. Får vi mer ut av essene våre framover på banen, tror jeg veien til dominerende prestasjoner med bunnsolid preg er innen ganske kort rekkevidde.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2022 13:43    Post subject: Reply with quote

Vi har 2 omskolerte ballsikre midtbane spillere som stoppere, men likevel så tør vi ikke eller er for dårlige til å spille oss ut!!.
Hvordan har det blitt mulig? Jo 2 trener som ikke kan sånt.
NÃ¥r skal vi da kunne spille oss ut bakfra?.
Nå klinker Andre ballen langt mot Noah vær gang. Han bruker også langt tid på å få laget opp.

Jeg vet at et av spørsmålene når de skulle ansette 3dje trener var; Hvordan spille seg ut bakfra i en 3-4-3....

Vel de kunne det tydeligvis ikke selv da ?.
Ser heller ikke ut til at Strand kunne det.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb