English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pavle Vagic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.04.2022 16:23    Post subject: Reply with quote

Husker det ble skrevet i en sak i forbindelse med en av vinterens overganger at det ikke var hugget i stein at alle spillerne måtte bruke Adidas, at det var mulig å gjøre unntak eller noe i den duren men husker ikke hvor jeg leste det og et kjapt google-søk ga meg ingenting.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2022 17:57    Post subject: Reply with quote

De ville ikke bryte spillerne sine egne avtaler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 09.04.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

Tagseth har vel også privat sponsoravtale med Nike fra tiden i England, blant annet på sko. De snakket litt om det på R&S nylig. Han turte ikke å gå veldig inn i detalj, men han er blant annet pliktet til å spille i Nike-sko på landslag.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.04.2022 15:23    Post subject: Reply with quote

Takk 2mas!
Der var det jeg hadde fra vettu. Men jeg mener å huske at det var slik at Bendtner "måtte"/valgte å bytte fra Nike til Adidas mens han var i Rosenborg. Adidas "matchet" vel avtalen han hadde fra før av så han led nok ingen nød slikt sett.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 18.04.2022 20:20    Post subject: Reply with quote

Synes Pavle fremstår i stadig større grad som et bomkjøp. Ingen rollespiller med med noen typiske styrker. Hva betalte vi for han?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.04.2022 20:54    Post subject: Reply with quote

5-10 mill? Mener å ha sett ett tall mellom der ett sted.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 18.04.2022 21:02    Post subject: Reply with quote

Han er helt horribel i markeringspill og duellspill, ser overhodet ikke ut som en midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 18.04.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
5-10 mill? Mener å ha sett ett tall mellom der ett sted.
Ok. Han mangler både hurtighet og spenst, og er heller ingen typisk duellspiller selv om han har bra fysikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2022 21:54    Post subject: Reply with quote

Når jeg så Vagic i første kampen påpekte jeg hans klare mangler og hadde liten tro på ham. Da fikk jeg som vanlig pepper og ble fortalt at han ville bli en meget god stopper osv.
Nå må dere vel kanskje begynne å se dette dere også.!!
Han ryker ut når Sam er tilbake. Han vil også falle igjennom som sentral midtbane på de samme manglene jeg påpekte da
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.04.2022 22:46    Post subject: Reply with quote

Haha!

Det er så sjarmerende med folk som bader i sin egen fortreffelighet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2022 08:57    Post subject: Reply with quote

Å innrømme feil vurdering sitter Langt inne ser jeg ja.
Man lærer kun av sine feil hvis man aksepterer dem
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 19.04.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

Hvor mange eksempler har vi på spillere som har kommet til RBK og blitt markant bedre mens de var her?

Kommer nesten ikke på noen siste ti årene, med noen unntak av de som var så unge at det ville vært rart om de ikke utviklet seg en del.

Er vi nolduser på å utvikle spillere så er det nesten som forventet at unge, lovende, men litt uferdige emner etter hvert ikke lenger er unge og lovende, men nå med store mangler i spillet sitt.

Det irriterende er jo hvor fort slikt kan rettes opp med en gang de kommer seg til en klubb med kompetanse. Posisjonering må jo være noe av det letteste å få drillet inn?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.04.2022 13:36    Post subject: Reply with quote

Vagic var direkte dårlig i gårsdagens kamp. Det største problemet er at han ikke oppfatter spillet raskt nok. Dårlig orientert, feilplassert, somler med ballen...Hvis de lykkes med å få en god spiller av Vagic vil det være en enorm pretasjon.
I det minste var han i godt selskap, siden rekkekamerat Giampaoli hadde også tatt på seg klovneskoene.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 22.05.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Har fortsatt til gode å vinne en duell i egen boks, som vanlig skyld i baklengsmål. Han er den dårligste RBK-stopperen jeg har sett som har fått spilletid over tid (sammen med Bjärsmyr). Helt ubrukelig. Hvordan kunne vi betale masse penger for dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 22.05.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Dette er ingen bombe. Dette så jeg etter 5 minutter i hans debut for oss og ga beskjed om det på forumet. Ble som vanlig latterliggjort, også av trollprat gjengen som så nok en stor stopper i ham.
Men men. Det som er værre er at Renzo ikke er noe bedre han heller
Vi får håpe Augustinson er bedre!!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1515

PostPosted: 23.05.2022 08:07    Post subject: Reply with quote

Pavle fungerer ikke som stopper i det heletatt, sånn som stå er nå kan han like godt spille i stede for Børkeeiet. Kan ikke spill bort eller tape ballen noe mer en han uansett.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.05.2022 10:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens: Har noen av oss i Troillprat sett en stor stopper i Vagic noen gang? Det tror jeg neppe. Jeg tror du blander det sammen med at din kritikk påpekes som lite relevant fordi du sier det samme om alle spillere fra Balkan, av en eller annen grunn. Gjerne fem minutter inn i eller fem minutter før deres debutkamp. Du kan jo vurdere selv om du synes det styrker eller svekker argumentasjonen din at du konkluderte etter maksimalt 1 involvering.

Renzo er definitivt en mye bedre og mer konsentrert stopper enn Vagic, og i særdeleshet når det gjelder duellspillet i egen boks. Forstår også rollen sin defensivt i trebackslinje langt bedre, men ville nok vært enda bedre i sin vante rolle i stopperpar. Han har svakheter han og, særlig på å holde motstander feilvendt i boks, men jeg synes han er langt mer lovende.

Vagic har jeg begynt å gi opp, for jeg synes han faller ut mentalt så mye av tiden. Men jeg ser ikke bort fra at han kunne vært bedre i en rolle han kan bedre, at det kanskje først og fremst er lite tilpasningsdyktig han er. Han ser jo ofte god ut når han ikke er opptatt med å miste markeringen sin.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.05.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig han burde få prøve seg på midtbanen igjen, han var lovende der i fjor. Ikke sikker på at han er mye dårligere enn Børkeeiet (selv om det kanskje ikke er noen målestokk). Som stopper har han vært utrolig svak, både som del av stopperpar i fjor og stoppertreer i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.05.2022 10:24    Post subject: Reply with quote

Kristian Eriksen la seg ganske konsekvent på Vagic i andre omgang og. Det var nok ikke tilfeldig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.05.2022 11:21    Post subject: Reply with quote

Nei, det er det nok ikke - samtidig er jo det der siden til Eriksen og da, så vi har jo ikke akkurat gjort det maksimalt vanskelig for Eriksen heller.

I kunne jo vurdert å bytte side på de to høyrebeinte stopperne våre, slik at Rogers fikk ta seg av sin gamle lagkamerat - det er jo litt den typen grep jeg forventer av Rekdal som trener. Offensiv struktur får vi ikke, men spesifikke defensive grep tilpasset motstander?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 23.05.2022 11:22    Post subject: Reply with quote

Spent på om Renzo og Vagic kan bli litt utfordra av Dahl og Røsten i løpet av senhøsten, spesielt viss RBK ligger i ingenmannsland på tabellen. Vagic er knøvlete med ballen, desorientert når det går fort og da spesielt på innlegg, svak/redd i lufta.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 23.05.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

Zap.
Du fremmer et narrativ som ikke er korrekt.
Jeg har ingenting i mot spillere fra Balkan.
Vagic, har vært en katastrofe som stopper i år.
Renzo, er jeg rimelig sikker på ikke blir noen stor stopper hos oss. Mangler fart og taktiske ferdigheter blant annet.
Han ville hatt større muligheter som en ren back i en 4er.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1515

PostPosted: 23.05.2022 13:40    Post subject: Reply with quote

Savner litt grep fra Rekdal. Vi ser at Pavle ikke fungerer, vi har da flere som kan inn å spille i posisjonen. Vi ser at Reitan ikke fungerer, vi har her en spiller som i det minste kan brukes i denne posisjonen. Vi ser at Børkeeiet ikke fungerer, her har vi flere som kan inn å spille i samme posisjon. Vi ser at Tagseth ikke holder mål, her har vi også en spiller som kan inn i posisjonen.

Vi sliter jo på absolutt alt nå. Ikke får vi formasjonen til å fungere(ingen av de). Ikke sitter det defansive og ikke sitter angrepsspillet. Ikke møter de opp til kamp, ikke lærer de noe av svake prestasjoner bare dager før. Virker ikke som den mentale trenere fungerer spesielt bra, når spillerne tror det kommer av seg selv etter en seier hjemme.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 340

PostPosted: 23.05.2022 13:49    Post subject: Reply with quote

Det vi ser er en kollektiv mangel på selvtillit, men at selvtilliten til hver enkelt også er svært variabel. Det skal ikke mye til før flere blir veldig shaky og usikker. Samtidig handler det om å sette sammen et best mulig lag.

Tagseth er eksempelvis en svært dyktig lagspiller med ganske god spilleforståelse og stor løpskraft. Konkutrenten har en mye bedre innleggsfot, men er svak defensiv, ikke spesielt spill-smart, mv. Men selvsagt, en jeg ønsker å se mer av. Men kanskje ikke så mye i bortekamper fordi han sliter såpass med posisjoneringen skn.

Paradokset; at spillere lykkes før og etter de har vært i RBK handler ikke om treneren, men alt annet rundt. Heldigvis er vi inne i et generasjonsskifte - troppen et betraktelig yngre enn på lenge og vi har mange med et uforløst potensial. Men det krever at de får tid. Det er det ikke alle som aksepterer blant forumets fotballtrenere.

Tatt vinteren i betraktning har RBK kommet helt ok i gang. Det har ikke vært veldig bra, men bedre enn forventet. Så ønsker jeg selvsagt å se enda mer fra enkelte, men vi må statte med å vinne kamper. Ingenting er mer effektivt for å få bedre selvtillit, og da kommer også spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.05.2022 14:08    Post subject: Reply with quote

Hva mener du er bedre enn forventet? Vi skaper null offensivt og lekker som en sil defensivt. Vil påstå at vi er så dårlige det er mulig å bli med denne spillerstallen. Prestasjonen i går var nøyaktig like dårlig som de 0-3-kampene i oppkjøringen.

Last edited by pavel londak fan account on 23.05.2022 14:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
Page 12 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb