English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troillongan
Rutinert

PostPosted: 27.01.2022 15:01    Post subject: Reply with quote

Neida du har nok rett der, men mer at jeg så for meg at vi kom til å stille med færre midtbanespillere-isj enn vi ser ut til å gjøre. Jeg anser offensiv midt også som en midtbanespiller. Så da har vi om ikke annet flere å velge i, både som sittende og offensiv. Med fjorårets skadesituasjon tror jeg nok vi har behov for alle som en. Tipper både Henriksen og Vagic tar plass på stopperplass i år. Om de bør spille samtidig er dog en annen sak.
EspN
Veteran

PostPosted: 27.01.2022 19:35    Post subject: Reply with quote

– De første dagene her har vært veldig fine. Det kreves mye, det er tøffe økter og kan vi holde det slik får vi en klar fordel. Det er veldig fysiske økter og helt klart en forandring fra i fjor. Det kreves mye nå og det liker jeg. Det er mye høyere krav både kondisjonsmessig og taktisk. Det stemmer overens med hvordan vi skal ha det, sier Holse.

– Er det noe du har savnet?

– Det kan man godt si. Han kommer inn med en tydelig plan og det synes jeg vi manglet ikke bare i fjor, men også året før. Det er en mann som tror på den planen han har. Så håper vi spillere å kunne utføre den.

Holse synes kravene er mye høyere i år.det er noe positivt og ta med seg.

Last edited by EspN on 28.01.2022 19:20; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran

PostPosted: 28.01.2022 16:22    Post subject: Reply with quote

Bare det at spillerne uttaler at vi ikke hadde en plan i flere år.. det er jo helt vilt egentlig.

Ja, det må jo bare få store utslag i seriespillet. Kan ikke forstå annet. Nesten alle planer er bedre enn ingen. Og alt skrytet i fjor om at vi skulle bli så godt trente, så kommer Rekdal og lista heves sånn over natta. Åge må jo ha falt gjennom et par stoler han!
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 28.01.2022 16:29    Post subject: Reply with quote

Men slik er det jo ved hver nye treneransettelse. Kåre ny trener: øker treningsmengden. Horneland inn: vi må trene mer (og måle mindre)! Hareide: ekstra treningsøkt! Rekdal: trene meeer
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Holse synes karvene er mye høyere i år.det er noe positivt og ta med seg.

Sorry, skjønner det bare var en typo, men jeg klarer ikke å la være.

Primus inter karvis, som er så populært for tiden. Som er greit nå som årsmøtet - primus inter karbis - er utsatt.

Mulig jeg bare synes det var morsomt fordi Holse tross alt er en av spillerne våre som til vanlig er nærmest karvene.
tigerbart
Rutinert

PostPosted: 28.01.2022 18:52    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Bare det at spillerne uttaler at vi ikke hadde en plan i flere år.. det er jo helt vilt egentlig.

Ja, det må jo bare få store utslag i seriespillet. Kan ikke forstå annet. Nesten alle planer er bedre enn ingen. Og alt skrytet i fjor om at vi skulle bli så godt trente, så kommer Rekdal og lista heves sånn over natta. Åge må jo ha falt gjennom et par stoler han!

Ja, tror vi her har fått en trener som vet hva han vil oppnå. Tidligere trenere har kanskje snakka om å trene mer osv., men det hjelper jo ikke om de ikke har en klar visjon og plan for hvordan å komme dit. Det ser det ut til at Rekdal har. Det er oppløftende.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 28.01.2022 19:20    Post subject: Reply with quote

Hahahaah..ups..skrivefeil ja!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.01.2022 23:49    Post subject: Reply with quote

Har vel strengt tatt bare trent godt i to perioder etter 2002/2003:

1. Eggen sitt vikariat.
2. Første halvdel av Kåre sin tid da han fulgte treningsdagboka til Eggen, litt usikker på når han fant ut at han skulle være kompis eller begynte å tro at det var han selv som var hjernen bak resultatene i 2015.

Jeg tror By Rise prøvde men da hadde han litt for mange småkonger i garderoben som ville ta det piano.
binocu
Junior

PostPosted: 29.01.2022 00:01    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Henriksen som kaptein i år, mon tro, eller finnes det sjanse for at Rekdal velger noen andre?
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 00:08    Post subject: Reply with quote

Han har vel sagt at han fortsetter. Mener det var på Rasmus og saga?
2mas
Sjef

PostPosted: 29.01.2022 01:41    Post subject: Reply with quote

Rekdal har vel sagt at endelig avgjørelse blir tatt senere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oxbailla
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 12:25    Post subject: Reply with quote

Rekdal i Dagbladet 21.1.:

Markus Henriksen fortsetter som kaptein.

- Jeg ser ingen grunn til å komme inn og gjøre endringer her. Men han må prestere han også. Er han på banen, er han kaptein. Er han ikke på banen, så er det en annen som er kaptein.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 29.01.2022 14:22    Post subject: Reply with quote

Nesten litt sjokkerende å høre uttalelsene til Holse. Jo da, dette sies hver gang ny trener kommer inn, og vil tro trenerduoen vil markere seg også. Men likevel. Hareide snakket jo også om dette med å trene ekstra hardt, profesjonelt og godt. Med hans bakgrunn skulle vi tro ting var på stell. Nå er jeg aldri på RBK-trening, men Holse sier rett ut at nå er kravene høyere enn under Hareide. Det er positivt, men gjør meg også litt forundret.

Kan hende at "høyere krav kondisjonsmessig" betyr mer gampetrening uten ball, for alt jeg vet. Men virker uansett som at starten er bra, man får iallfall håpe på det. Blir spennende å følge med på fortsettelsen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

Har vel kanskje litt med oppfølgingen å gjøre. Der Hareide jo opplagt ikke hadde den gløden og motivasjonen som kreves lenger, så fremstår jo Rekdal og Frigård ekstremt motiverte, og er nok veldig mye mer pågående i forhold til å gi klare beskjeder, og korrekser når man gjør feil. Det vil jo gjerne føles som at det stilles strengere krav også.

Hareide vet jo hva som kreves i toppfotballen etter så mange år, men om man begynner å se litt gjennom fingrene på ting, så sklir det jo fort ut. Treneren må være engasjert og påskrudd han også, ikke bare spillerne.
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 29.01.2022 16:11    Post subject: Reply with quote

Hareide kom jo også og skulle endre på mye, blant annet male om garderober og endre treningstider, mengde, filming av trening m.m. Kan virke som gløden var der i starten men forsvant med dårlige resultater og til slutt ville han legge opp. Burde definitivt ha gått i sommer.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 16:20    Post subject: Reply with quote

Må si jeg liker det jeg ser av RBK nå. Litt kjipt at Ceide forsvant, men. 9 mill for Dino er bra,forlenge med Holse, styrking av fysmed apparatet og rapporter om en betydelig kvalitetsøkning på treningsfeltet fra i fjor. Også en argentinsk stopper (!) på vei inn? Begynner vi å se utenfor Sverige ? Positivt.
Gleder meg til seriestart
Back to top
Tyholt
Senior

PostPosted: 29.01.2022 16:29    Post subject: Reply with quote

Micke spiller FM for tiden Cool
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Det kan jo hende at Hareide rett og slett er avhengig av å ha en mer selvgående spillergruppe - altså en gruppe som ikke trenger en ropende og kjeftende trener i hælene hele tida for å gi 100%. Han fikk jo veldig gode resultater med f.eks. Danmark, og de virker som en profesjonell og oppofrende gjeng.

Det kan kanskje virke som om norske spillere rett og slett er litt bortskjemte. At island skulle lykkes så mye bedre enn det norske landslaget handler jo ikke om at de har så uendelig mye mer spillere å ta av, men Lagerbäck var vel også overrasket over holdningene blant de norske spillerne i forhold til tidligere lag han hadde trent.

Kanskje er det noe av dette Hareide pirket borti da han sa at Ceide ikke kom til å bli en toppspiller - han så kanskje ikke den fandenivoldske mentaliteten som man gjerne ser hos de aller beste. Kanskje var det ment som et tupp i ræva til Ceide også, jeg kjenner ikke detaljene.

Uansett er det godt å ha en trener inn som setter høye krav til spillerne, Det er liksom en del av grunnmuren som man må ha på plass, uavhengig av formasjon og spillestil.
Macha
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 17:42    Post subject: Reply with quote

Det kan være, men sammenlikningen med et landslag er dårlig all den tid de kun møtes svært få ganger ila året, og da som regel for noen svært viktige kamper.

Eggen måtte kjefte og smelle en del med en veldig selvgående gjeng i RBK han også.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i det, men Hareide beskrev også gjengen han tok over i 2003 som et selvspillende piano. Det tyder på at yrkesetikken sto ganske sterkt, naturligvis etter å ha blitt hamret inn i dem i år etter år av Eggen sjøl.

Jeg kan ikke uttale meg om Hareides klubblag, for dem har jeg ikke fulgt, men når en ser trener etter trener streve med å få spillerne med på laget kan det jo tyde på at det skorter litt på fellesskapsfølelse og fandenivolskhet i troppen vår.

Dette kan selvsagt være i endring nå da, etter alle utskiftingene de siste to sesongene.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

Spillere på dette nivået må jo ha et eget driv og egen interesse i at treningen holder topp nivå.
Det bør ikke være nødvendig av en trener å kjepp jage spillere for å få dem til yte på trening.
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 29.01.2022 23:28    Post subject: Reply with quote

Ikke sikkert alle var interessert i at rbk skal være sin egen beste utgave. Valsvik er jo et eksempel på en egoistisk dritssekk som ikke jobbet for klubben, men seg selv.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 29.01.2022 23:32    Post subject: Reply with quote

Ikke engang nevn den klysa der. Han, Helland og Åsen skal det bli morro å se nå i år, når vi forhåpentligvis gruser lagene deres. De kan gjerne stille opp på tv og tøffe seg da også, foran og etter kampen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.01.2022 00:48    Post subject: Reply with quote

Hva faen er greia med det hatet mot Helland og Åsen egentlig?

Klart Helland var kavring på sitt beste mot slutten men Åsen fikk jo FAKTISK beskjed om at han holdt greit nivå for RBK2 og det er jo helt fuckings idiotisk å si uansett om vi som fans mener vi burde ha bedre spillere.

Åsen er hel ved i min bok, han sto på og gjorde alt han kunne for drakten så rull den inn eller hoill brillan! Evil
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.01.2022 01:17    Post subject: Reply with quote

Helland hadde en uvane av å stå med hoftefeste når han mista ballen. Når han da går ut og krever innsats så blir det litt nedsnødd å klage på andre. Det skal også sies at når han la inn litt innsats defensivt så blei han enten skada eller fikk gult kort

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 39, 40, 41  Next
Page 14 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb