English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 27.01.2022 14:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
De aller fleste medlemmene er enkle å snu, de mest kritiske er på det forumet her, og selv her hylles jo Rekdal og prosjektet allerede.

Det er jo en snedig tolkning, spør du meg. Velger selv å være positiv til Rekdal, fordi det er ikke Rekdal sin skyld at han er hentet og jeg ønsker selvsagt at han skal lykkes når han først er her.

At man ikke fortsatt går rundt og murrer daglig om Koteng og Bratseth skyldes iallefall for egen del at jeg gikk ganske lei av det i desember. Det var intens misnøye og frustrasjon over så lang tid. Kommer selvsagt ikke til å være glemt i april heller, selv om temperaturen på forumet kanskje ikke er like eksplosivt som den var uka før julaften.

Hva mener du "vi" kunne oppnådd på et årsmøte nå i februar kontra et årsmøte i april? Tror det er fint lite annet enn å skape litt ekstra støy og action.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 27.01.2022 15:17    Post subject: Reply with quote

På den annen side så får vi jo nå god tid på oss til å se på VK sin instilling og mobilisere oss rundt alternative kandidater hvis vi ikke liker de.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 27.01.2022 16:00    Post subject: Reply with quote

Syns ikke det er noe "snedig tolkning", det er naturlig at negative nyheter har størst impact når det skjer, deretter når konsekvensen av et valg inntreffer.

Jeg ser på det som sannsynlig at krav, stemning og stemmer hadde vært annerledes rett etter en negativ beslutning enn etter et par måneder med PR. For i tillegg til PR-maskineriet så ønsker vi mennesker positive ting, så vi leter etter grunner til at dette skal funke. Vi starter å rasjonalisere og finne grunner til at dette kan gå veldig bra.

Jeg letter også etter grunner til at dette kommer til å bli bra. Og får vi inn noen gode spillere og får en god start op serien så kommer jeg til å gå med gull i hodet og god stemning.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2022 16:24    Post subject: Reply with quote

Tabbe å signere Supermann så tidlig da, han skulle jo helst vært offentliggjort tre dager før årsmøtet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 27.01.2022 17:53    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg ser på det som sannsynlig at krav, stemning og stemmer hadde vært annerledes rett etter en negativ beslutning enn etter et par måneder med PR. For i tillegg til PR-maskineriet så ønsker vi mennesker positive ting, så vi leter etter grunner til at dette skal funke. Vi starter å rasjonalisere og finne grunner til at dette kan gå veldig bra.

Det du kaller PR-maskineriet, er det ikke bare folk i klubben som gjør jobben sin? De skal skape entusiasme for å tjene penger, selge sesongkort og skape positiv blest rundt laget - du får det til å høres negativt ut.

At det er et årsmøte 1-3 måneder frem i tid som avgjør beslutningene som blir tatt nå, har jeg faktisk vondt for å tro noe på. Det blir nesten litt konspiratorisk. Hadde de signert Roar Strand dagen før, så hadde det kanskje luktet litt, men jeg tror ikke Rekdal er typen som tar til takke med den personen som stilner kritikken mot styret. Absolutt ingenting av det som skjer nå har noen relevans i april, da er det seriestarten ene og alene som avgjør stemningen på årsmøtet. At de tar avgjørelser i dag som går på bekostning av det sportslige har jeg derfor ingen tro på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 27.01.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke at styret sitter der og tenker at det er best å få lengst mulig avstand til rabalderet i Desember.

Er nok heller det at det er en god del av de "aktive" RBK-medlemmene som er i den generasjonen som har det vanskelig for å takle digitale løsninger.

Synes det er lit fordeler og ulemper, har selv vært kontrollkomitè i tre genfors, et helt fysisk, et fysisk men med digital tilgang og et heldigitalt.

Merket ikke voldsom forskjell på de to første egentlig, det heldigitale gikk veldig mye kjappere, men det er noe med det å ta diskusjonene fysisk som kanskje gjør det letter å ta ordet. På den andre siden så var det mange på det fysiske som tok ordet for å høre sin egen stemme eller for å spørre om ting som viste at de var totalt uforberedt....de slapp vi på det digitale.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2022 00:29    Post subject: Reply with quote

Vi er overraskende uenige her Hedon.

Med mindre Strand er den beste kandidaten for jobben så har det gått på bekostning av det sportslige. At en sv tidenes største helter blir ansatt etter en treneransettelse som skapte uro og misnøye kan selvsagt bare være tilfeldig. Har jeg tro på det? På ingen måte.

Og at det er konspiratorisk og utenkelig at andre elementer enn det sportslige eller det beste for klubben kan skje, det er jeg ikke med på. Årsmøtesigneringen Boti Goa som eksempel.

Men kan være enig i at signeringer og ansettelser som skaper engasjement og høyere omsetning er en god ting - det hadde bare vært ideelt om det også hadde styrket klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 28.01.2022 09:36    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Årsmøtesigneringen Boti Goa som eksempel.

Dette ti+ år gamle eksemplet trekkes alltid frem, men selv den gang virket det tynt. En totalt ukjent afrikaner uten meritter og med lave forventninger ble signert tett opptil styremøte. Hvis de først skulle hente en strategisk spiller for å få ro i rekkene, så vil jeg tro de hadde hentet noen med et litt mer interessant navn.

Det var allerede ganske rolig i rekkene da Roar Strand ble ansatt, var min oppfatning. Jeg vet ikke om Roar Strand er den beste ansettelsen, men jeg er ikke i tvil om at Rekdal (godt mulig i samråd med noen øvrige i ledelse/styre som kjenner kandidatene bedre) mener det. Det var ingen behov for å hente en legende på det tidspunktet. Eggen hadde akkurat dødd og fokuset var på alt annet enn årsmøte. Min oppfatning er at Rekdal roet skeptikere på rekordtid, og at det på nyåret bare satt igjen noen få som var åpenlyst negative.

Poenget mitt? Jeg klarer ikke å se hva de har å tjene, verken på kort eller lang sikt, på å gjøre noe som ikke styrker klubben mest mulig sportslig og/eller økonomisk. At det sitter en puppetmaster i styret og trekker i tråder for å gjøre seg deilig til årsmøtet virker for meg helt søkt. Om de hadde brydd seg om dette hadde de ikke hentet Rekdal i utgangspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 28.01.2022 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de hentet Rekdal fordi de var redde for at det å ha ingen trener kom til å skape mer uro enn å ha en medioker trener. Basert på folk flests kommentarer er jeg relativt enig i det. De aller aller fleste RBK-supportere hadde vært forbanna om vi enda satt uten trener etter et halvt år på å finne en. Mange er relativt ok+ fornøyde med Rekdal, som stilner ganske mye kritikk.

Jeg tror forøvrig ingen i styret sitter der og prøver å gjøre seg deilig foran årsmøte, men det hadde ikke forundret meg et sekund om de var bekymret over all kritikken de fikk etter Milojevic-skandalen etterfulgt av vingeklipping av sportslig leder + ansettelse av Kjetil Rekdal (for ikke å snakke om millionsummen for Geir Frigård). Det hjelper selvsagt ikke at nok en klubb har lagt oss for hat (HamKam) pga dårlig håndtering fra vår side.

Det var mye å kritisere styret for, for å si det mildt. Selv var jeg fly forbanna. Jeg er fortsatt sint, men ikke i nærheten like ille som det var, rett og slett fordi den sedvanlige antipatien har begynt å gjøre seg gjeldende. Jeg tviler på at det kun gjelder meg.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2022 20:44    Post subject: Reply with quote

Hvis det er utelukkende sportslige grunner til at man har ansatt Rekdal, Frigåtd, Strand, Hansen som speiderleder, kaffelaget som speidere, Henriksen, og Vikvang og teamet: da er klubben Europas desidert dårligste til å ansette. Vi snakker da dårligst blant titusener av klubber. Og det er åpenbart fullstendig søkt og konspiratorisk å tro noe annet.

For så vidt helt greit, om det er nepotisme og PR, eller det at samtlige har mindre kompetanse enn en 10 åring som har spilt FM betyr ikke så mye. Det må gjøres store endringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 29.01.2022 16:05    Post subject: Reply with quote

Skjønner ærlig talt ikke helt hva du mener. Kan de gjøre PR-messige vurderinger uten å ha årsmøtet om tre måneder i bakhodet? At det for eksempel handler om lokaltilhørighet, tiltrekningskraft på yngre spillere, sesongkortsalg, identitet, etc - eller må dette være en slags kynisk plan om å stilne kritikere i medlemsmassen?

Det var ærlig talt helt dødt allerede en god stund før Strand ble ansatt, så jeg får ikke dette til å henge sammen. Jeg tror dessuten de har fått med seg at de mest høylytte før Rekdal ble ansatt også er de samme som er sterkt kritiske til gjenbruk av legender, nepotisme, osv. En slik ansettelse vil bare gi bensin på bålet til Falkenkameratene og de som er enige med dem, det tror jeg de skjønner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 03.02.2022 09:11    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.15838179

Gootas Johnsen ser ut til å bli VKs innstilling.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.02.2022 09:23    Post subject: Reply with quote

Det syntes jeg i så fall virker som et veldig godt valg. For meg virker hun som den mest kompetente kandidaten alt i alt. Bred idrettserfaring, høy utdanning og har arbeidet i lederstillinger i Statoil/Equinor? Jeg syntes rett og slett det høres veldig bra ut.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 03.02.2022 10:19    Post subject: Reply with quote

Enig med siste skriver.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2022 10:29    Post subject: Reply with quote

Enig der jeg også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 03.02.2022 10:37    Post subject: Reply with quote

Her lekkes det over en lav sko igjen, dette skal ikke ut i media før medlemmene har fått en orientering om VK sin innstilling.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 03.02.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det syntes jeg i så fall virker som et veldig godt valg. For meg virker hun som den mest kompetente kandidaten alt i alt. Bred idrettserfaring, høy utdanning og har arbeidet i lederstillinger i Statoil/Equinor? Jeg syntes rett og slett det høres veldig bra ut.


Ja, pamper har vi jo hatt i mange år med stor suksess. Håper hun tilbakeviser det vi har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.02.2022 11:31    Post subject: Reply with quote

Blir lav terskel for å stemme på et benkeforslag i allefall, med mindre Strømøy blir eneste alternativet da. Det sittende styret lekker jo absolutt alt til media, samtidig som de åpent har ignorert årsmøtevedtak. Vanskelig å ha tillit til noen av de som sitter der.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 03.02.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

En styreleder med bred ledererfaring, strategiske evner og fotballerfaring, som vet å behandle folk riktig og som håndterer press og store oppgaver? Høres ut som en sikker vinner. At hun i tillegg er kvinne og tidligere T/Ø-spiller betyr litt ekstra nå når klubbene skal slås sammen mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 03.02.2022 12:46    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut som det forrige styret også gjør på papiret. At hun er kvinne spiller ingen rolle. Det bør ikke gjøre det. Det er alt annet som bør telle; erfaring, kompetanse, egenskaper, ferdigheter etc.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.02.2022 17:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Blir lav terskel for å stemme på et benkeforslag i allefall, med mindre Strømøy blir eneste alternativet da. Det sittende styret lekker jo absolutt alt til media, samtidig som de åpent har ignorert årsmøtevedtak. Vanskelig å ha tillit til noen av de som sitter der.


Jeg tror ikke noe på at det er styret som lekker hverken dette her eller tidligere aktuelle ting som nye trenere/spillere som kommer ut i media. Det er så mange involverte, spesielt agenter som styrer informasjonsflyten rundt spillere og trenere at det er vanskelig å holde alt pottetett hele tiden. Samme med valgkomiteens innstilling nå, det er sikkert flere som har blitt intervjuet eller vært med i en eller annen form for prosess og dermed sitter på informasjon som kan deles og som journalister får tak i. Hadde det vært klare bevis eller tegn på at styret ikke opptrer profesjonelt så ville det vært grunn til å stemme de ut ved benkeforslag, men nå er det bare antakelser basert på at det "må jo være de" siden man ikke kjenner til alle aktørene rundt avgjørelser som blir tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.02.2022 17:23    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Her lekkes det over en lav sko igjen, dette skal ikke ut i media før medlemmene har fått en orientering om VK sin innstilling.


Og det si du no!?! Very Happy


Edit: Enig med hello. På hvilket grunnlag kan man skylde på styret for lekkasjen?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.02.2022 17:40    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror ikke noe på at det er styret som lekker hverken dette her eller tidligere aktuelle ting som nye trenere/spillere som kommer ut i media. Det er så mange involverte, spesielt agenter som styrer informasjonsflyten rundt spillere og trenere at det er vanskelig å holde alt pottetett hele tiden. Samme med valgkomiteens innstilling nå, det er sikkert flere som har blitt intervjuet eller vært med i en eller annen form for prosess og dermed sitter på informasjon som kan deles og som journalister får tak i. Hadde det vært klare bevis eller tegn på at styret ikke opptrer profesjonelt så ville det vært grunn til å stemme de ut ved benkeforslag, men nå er det bare antakelser basert på at det "må jo være de" siden man ikke kjenner til alle aktørene rundt avgjørelser som blir tatt.


Du tenker det er agenten til Milos som ringte Nidaros (som sto klar med folk når flyet hans landet) og varslet at han kom, slik at hans arbeidsgiver skulle oppdage det og gi han fyken ?

Du tenker det sitter spioner og forteller pressen hva enkeltmedlemmer i styret har sagt i møter med bare styret til stede ?

Og det er selvsagt helt tilfeldig at VK holder helt tett om innstillingen til ny styreleder frem til dagen det skal offentliggjøres, og styret er blitt informert om innstillingen ?

Og til slutt: Koteng bare bløffet når han faktisk innrømte at det var lekkasjer fra styret ?

Beklager, jeg er ikke fullt så naiv.
Back to top
View user's profile Send private message
SjarmTr0ill
Junior


Joined: 03 Feb 2022
Posts: 1

PostPosted: 03.02.2022 18:24    Post subject: Reply with quote

Er medlemsmøte digitalisert? Og må man ha vært medlem lenge for få sett det?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.02.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Beklager, jeg er ikke fullt så naiv.


Nei, ikke naiv, men du er nå en gang forumets sløvsekk Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 36, 37, 38  Next
Page 17 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb