English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2021 23:53    Post subject: Reply with quote

Kort fortalt bøy Orion Bratseth på en nevekamp med ganske grafisk og eksplisitt utfall for sistnevnte. Pluss en hel del rimelig kraftige karakteristikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor mediene hopper på dette, men det bekrefter min avsmak av norske sportsmedier. Den første delen var riktig nok i overkant fargerik, men det skal jaggu legges mye vinkel på dette for å få det til å fremstå som en reell trussel.

Den andre delen var kun en mening - riktignok en sterk en - om hvordan Bratseth fremstår som styremedlem i Rosenborg. Ikke personangrep eller kritikk av andre faktorer enn jobben som gjøres på styrerommet, og så vidt jeg vet er det fortsatt lov å mene at noen gjør en dårlig jobb - tilogmed en jævlig dårlig jobb - uten at man kan angripes for å ytre dette.

Jeg så i ytterste konsekvens for meg en advarsel fra YouTube eller lignende, men jeg trodde faktisk ikke vi var på et nivå hvor mediene skulle blåse opp ting som blir ytret live i drittsinne i små, uavhengige podcaster. Jeg har eksempelvis hørt klare og direkte drapstrusler mot dommere fra mer eller mindre samlet supporterfelt på en norsk stadion uten at slik blir nevnt.

Og så er det jo bra patetisk at mediene nå plutselig skal løpe Rosenborg Ballklubs styres ærend. Det er altså disse som hadde sammenhengende korstog mot Koteng i et "halvår" rundt Ingebrigtsen-sparkinga. Hallo, liksom.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 00:15    Post subject: Reply with quote

Slik er det blitt, det er dessverre klikk som teller og da de ha saker som selger.
Back to top
View user's profile Send private message
6Strand
Rutinert

PostPosted: 16.12.2021 01:01    Post subject: Reply with quote

Jeg så streamen i går, og reagerte ikke på ranten på annen måte enn at jeg lo. Jeg tenkte heller at det måtte være godt å få det ut.

Da jeg leste overskriften i Nidaros trodde jeg noen hadde truet Bratseth under et live-intervju med Bratseth i Fjordgata. Koblet ikke engang ranten til overskriften..

Stå på Orion!
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 01:14    Post subject: Reply with quote

Je suis Orion
Back to top
Rekdal Kjetil
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 07:07    Post subject: Reply with quote

er ikke overrasket over media, forventet oppførsel. klubben derimot helt utrolig opptreden. det de burde ha sakt her er at dette er en rbker som har gått for langt, men siden han har sakt unnskyld og fjernet episoden så går vi videre. det de har gjort siste åra gjør at man nesten kan lure på om de prøver å rasere klubben fullstendig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.12.2021 07:24    Post subject: Reply with quote

Det kan jo like gjerne vær Rosenborg selv som tar kontakt med mediene for at de ønsker å lage en sak ut av dette selv og vil komme med en uttalelse.

Ser det som vel som sannsynlig som at flere journalister har hørt podcasten for å så lage noenlunde likelydende nyhetssak på det som har kun det formålet å avlede støy fra styre som er i ferd med å ta en kontroversiell og upopulær avgjørelse.
Back to top
Meme_Dream
Proff

PostPosted: 16.12.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Litt vel mye fokus på at mediene "løper RBKs ærend" og litt vel lite kritikk mot Troillprat for denne totale torpederingen av seriøs debatt rundt inkompetanse og mistillit mot styret. Foventer dere virkelig ikke at lokale medier skriver om det når en profilert person i supportermiljøet bruker platformen sin til å gå til grove personangrep på enkeltpersoner i RBK-styret? Er jo helt på sin plass at media tar saken gitt debatten som allerede pågår. Greit nok at om man føler at vinklingen fra media ikke er gunstig for sin side i debatten som en helhet, men voksne mannfolk trenger ikke stå på såpeboksen sin og høvle over enkeltpersoner som tross alt gjør sitt beste (selv om deres beste er beviselig for dårlig over lang tid). Mediene har forøvrig vært tydelig fra tidlig av at vedkommende beklaget hendelsen og la seg paddeflat. De har ikke noe mer ansvar for å overbevise RBK om at vedkommende er skikkelig lei seg og skal aldri gjøre det igjen. Total avsporing å fokusere på at media velger å skrive om det her.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 10:49    Post subject: Reply with quote

Prøv igjen. Hvis du leser innleggene så ser du at kritikken går på vinkling, ikke at saken blir dekket.
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 16.12.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

Problemet er IMNSHO at de aller fleste som uttaler seg om denne utblåsingen med 99% sikkerhet ikke har hørt hva som ble sagt, men slenger rundt seg med skråsikre og fordømmende uttalelser som om de faktisk har opplevd noe virkelig forkastelig.
En av grunnpilarene i midt yrkesliv, både som ansatt og som arbeidsgiver, har vært at man ikke skal måles på feilene man gjør, men hvordan man retter dem.
Og i den konteksten synes jeg faktisk troillpratsjefen har opptrått eksemplarisk.

Koteng virker som han faktisk er kjempestressa av hvordan det igjen blåser Tornado rundt styret, RBK, og hans person. Jeg tror han akkurat nå angrer bittert på at han stilte opp i kampvoteringen på siste årsmøte.
Bare svingslaget hans mot falkenkameratene, og at de er ansvarlig for alt av synlig kritikk denne uka, backer den påstanden.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Hele denne saken er en ikkesak.

Skjønner at pressen nevner den, men den bør vinkles som den faktisk er.

Redaktøren tok av, angret og ba om unnskyldning.

Dette er noe de aller fleste av oss har gjort, om enn ikke offentlig. Så ingen grunn til å hausse det opp.

Orion håndterte dette eksemplarisk, når han fikk roet seg. Ingen skade skjedd.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 14:07    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det kan jo like gjerne vær Rosenborg selv som tar kontakt med mediene for at de ønsker å lage en sak ut av dette selv og vil komme med en uttalelse.

Ser det som vel som sannsynlig som at flere journalister har hørt podcasten for å så lage noenlunde likelydende nyhetssak på det som har kun det formålet å avlede støy fra styre som er i ferd med å ta en kontroversiell og upopulær avgjørelse.

Jeg kan forsikre deg om at her er det ikke klubben selv som har fått media på saken. Jeg fikk selv tilsendt klipp fra folk om dette som mente det var langt over streken. Så veien derifra til at de har kontaktet media er nok kort. Og bare for å presisere det er ikke jeg som har meldt noe noen steder her, jeg har vel heller forsøkt å drive brannslokking i saken om noe Razz Men enkelte tok det litt for seriøst og da var veien kort til at også en fyr som Rune Bratseth gjør det. Dessverre. Men uansett så har jo Orion gjort mer eller mindre alt man kan gjøre her. Det er en ikkesak for lenge siden

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.12.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde ikke anledning til å høre direktesendingen, men tenkte å få hørt episoden på morgenkvisten.
Når det ble oppstyr synes jeg "programlederen" har håndtert dette veldig bra.
Raskt ute med fjerning, ydmyk overfor den som ble hausset opp i media som offer for verbale overstegsfinter, ordnet kjapt opp med en prat med Bratseth og ga tilstrekkelig og grei respons overfor media.
Utmerket løst. Enhver arbeidsplass har egentlig behov for en slik handlingskompetanse når ting må fikses. Terningkast seks.

Så må vi bare ta med oss i ryggsekken at media, og aktører som bruker media for å fremme egen agenda, stadig jakter på et eller annet å dra ut av konteksten som de kan blåse opp.

Livet er fullt av anledninger til å tråkke i salater og eventuelt, for de som har en arena, å på direkten formulere seg på måter som kanskje ikke alle finner like elegant. Håper programlederen ikke tar dette for tungt. Love
Med de beste ønsker om en god jul og et godt nytt år med alt fra artig og angrepsvillig fotball til potensielt nye depresjoner rundt et dysfunksjonelt Rosenborg.

Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.12.2021 01:08    Post subject: Reply with quote

Det hadde nesten vært gøy om Koteng kjørte sak på dette. Nesten.

Han går sjøl ut og påstår at en kar som må nærme seg firesifret antall timer ubetalt jobb med innspilling, redigering og oppdateringer på nett som "en som ikke vil klubben godt" etter én enkelt utblåsning på et par minutter. Det er meget mulig vi andre i Troillprat skjæres over samme kam her; jeg har ikke tilgang til saken på Nidaros. Dessuten beskylder han Falkenkameratene for å stå bak både utblåsninga og banneret på Brakka, noe han har nøyaktig null dekning for.

Når man skal leke offer, er det et greit generelt tips å ikke komme med beviselig falske og tildels injurierende anklager mot de man vil "ta".
gisp!
Legende

PostPosted: 17.12.2021 01:32    Post subject: Reply with quote

Trist at det ikke er noen voksne i det RBK-styret som tør sette ned foten for den løse kanonen Koteng. Hans krig og utblåsninger mot supporterne, samt grunnløse påstander om hvem som står bak hva, er bare trist.
Koteng har mistet grepet og vil bare spille tøff og prøve å ødelegge for noen supportere i fallet.
larsarus
Legende

PostPosted: 17.12.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Tipper han gjør det for vetranlauget og andre medlemmer som følger lite med men kommer på årsmøtet. - Få assosiert disse "angrepene" med fløyen som vil ha han bort fra styreleder-vervet. Ergo, pronto motreaksjon fra veteranlauget osv. Blir han verbalt slått til ridder av selveste Eggen også før avstemning så er det nok case closed...
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 21:16    Post subject: Reply with quote

Troillprats julebord er i gang, hvis dere ikke har fulgt med!
Bagh
Proff

PostPosted: 17.12.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

https://us02web.zoom.us/j...RQRUJrQT09
Bli med på julebord på Zoom!
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 17.12.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Troillprats julebord er i gang, hvis dere ikke har fulgt med!

Jeg trodde det var for et par dager siden jeg. Very Happy
Bagh
Proff

PostPosted: 17.12.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Det var bare oppvarmingen.
Back to top
tobbis1
Senior

PostPosted: 18.01.2022 21:48    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med podden?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.01.2022 11:06    Post subject: Reply with quote

Vi har "vinterferie" som planlagt, det var meningen hele veien, uavhengig av bråket før jul. Planen er å komme tilbake med neste livestream/episode før årsmøtet - så får vi se når det blir.

Utover at enkelte *kremt* forhåpentligvis har lært seg å ikke gå live på nettet etter en 5-dager med adrenalin-rage så har vi ikke tenkt på så veldig store endringer. Må kanskje budsjettere med litt færre gjester fra klubben, men det skal nå være en supporter-pod, så.. Smile

Episoden med kontroversene vil komme ut på et tidspunkt, men den er lang og krever en del redigering så undertegnede venter på et vel-timet dopamin-overskudd for å få det helt i mål.
Sletto
Proff

PostPosted: 19.01.2022 12:39    Post subject: Reply with quote

@orionpax, godt å høre.
OK, så tok det litt av, men reaksjonene var totalt ute av proporsjoner.
Gleder meg til neste episode.
Back to top
tobbis1
Senior

PostPosted: 19.01.2022 18:20    Post subject: Reply with quote

Veldig gledelig at det snart blir nye episoder av den beste RBK-podden.Hørte utbruddet live ,det var veldig underholdende og artig;ingenting å ta på vei for, alle unntatt noen i styret forstår at frustrasjonen kan nå store høyder!
Back to top
gucci
Rutinert

PostPosted: 19.01.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Som påpekt i tråden om RBK-podkaster er det uansett nok andre podder der folk fra klubben svarer på kjedelige innsendte spørsmål. "Hvem er den beste du har spilt med?".
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.01.2022 20:40    Post subject: Reply with quote

Det finnes per def. ikke noe kjedeligere enn en podcast om en fotballklubb laget av klubben sjøl. Absolutt null verdi.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48, 49, 50  Next
Page 47 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb