English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.01.2022 16:03    Post subject: Reply with quote

Sulliken wrote:

Off Topic:
Jeg så Eurosport/VGs terminlistesending i dag med Kjetil Rekdal i studio. Og jeg må si... Hadde jeg vært RBK-supporter, så hadde jeg likt det han sa der. For oss som direkte konkurrenter, er jeg litt bekymret..


Trur de fleste her tar det treneren sier med ei stor bøtte salt. Vi har hatt så pass mange trenere innom her som sier det rette, men ofte blir det å snakke ut av rævva da det som blir sagt og det som kommer ut på banen er to forskjellige verdener.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 281

PostPosted: 15.01.2022 18:07    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Elias Melkersen sutret over både Glimt og Kjetil Knutsen i R&S-podcasten, var aldri aktuelt for han å dra tilbake dit da han ikke følte at de hadde trua på han. Blir nok flere slike sutre-saker etterhvert som konkurransen i Glimt-troppen øker, men synes egentlig Melkersen fremsto relativt usympatisk i podcasten.


Klassisk KK å kvitte seg med sånne spillere. Skytte ble jo sendt bort med begrunnelse om at han spredte negativ energi i troppen. Melkersen forlenga vel med Glimt i fjor sommer/høst så alt kan vel ikke ha vært feil med oppfølgingen han fikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.01.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

Melkersen gjorde en tynn figur i den podden, ja. Framsto som sjølgod, arrogant og uten et snev av sjarm. En type det er vanskelig å like, virka det som.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 15.01.2022 19:05    Post subject: Reply with quote

Kan noen linke til podcasten? Jeg har vært skuffet helt siden salget, kanskje dette kan få meg til å snu.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 15.01.2022 19:41    Post subject: Reply with quote

Bakklandet_Baill wrote:
Klassisk KK å kvitte seg med sånne spillere. Skytte ble jo sendt bort med begrunnelse om at han spredte negativ energi i troppen. Melkersen forlenga vel med Glimt i fjor sommer/høst så alt kan vel ikke ha vært feil med oppfølgingen han fikk.


Kan du vennligst skifte til et nick som gjør det tydelig at du er Glimt-supporter?

Aspmyra: https://podtail.com/en/po...-elias-19/
Back to top
View user's profile Send private message
Sulliken
Junior


Joined: 07 Jan 2022
Posts: 40
Location: Kløfta

PostPosted: 16.01.2022 09:56    Post subject: Reply with quote

KK sa rett ut at "Folk som pisser i krokene har vi ikke bruk for"

Tydelig myntet på Sammy Skytte. Regner med ar det er noe av det samme med Melkersen.
_________________
Dæven det e deilig det her....

Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.

https://glimtforum.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 16.01.2022 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Knutsen er ganske god til å pisse i krokene selv,når en ser på forestillingen han holdt i hele høst hvor han brukte RBK og løy om hvor mye han skulle prioritere nærhet til familien for å presse til seg en kjempelønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.01.2022 14:15    Post subject: Reply with quote

1. Knutsen skylder ikke oss en dritt, han jobber i en annen klubb.
2. Vi lå langflate etter ham hele året og la opp til det selv uansett.
3. Glimt gjør det godt og da er det naturlig at andre ønsker sentrale personer i klubben. Da må Glimt betale mer eller la folk gå. Sånn er det for alle klubber.
4. Knutsen høster nå av det han har sådd og han valgte å bli, det står det også veldig mye respekt av. At han skal ha klekkelig betalt for å ha ledet Glimt til to historiske seriegull på rad er en selvfølge og Glimt skal være sjeleglade for å få beholde ham i det hele tatt.
5. At Knutsen bruker omstendighetene til sin egen fordel er helt innafor. Knutsen brukte ikke oss, vi lurte oss selv og burde ha satt ei dødlinje der vi må ha svar eller så går vi til neste på blokka (haha, vi har jo ikke det, tror ikke vi har ei blokk engang, men læll).
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sulliken
Junior


Joined: 07 Jan 2022
Posts: 40
Location: Kløfta

PostPosted: 16.01.2022 14:27    Post subject: Reply with quote

Knutsen holdt ingen for narr.

Hans vurderinger gikk ut på om å fortsette i Glimt eller rett og slett legge opp, flytte til resten av famimilen i Bergen og ta opp læreryrket. Han hadde et stående tilbud fra en Klubb i L.A. som han takket nei til. Ganske sikkert bedre betalt enn det RBK eller Glimt kunne stille opp med. Han har også uttalt etter signeringen at å gå teil en direkte konkurrerende klubb var egentlig ganske uaktuelt. Det vitner om integritet!

Forøvrig. De fantasisummene som er luftet i media er i følhe KK selv langt unna sannheten.

Så jeg klarer ikke med beste vilje å forstå hvorfor en del trøndere er sur på KK. Som Mustrum Ridcully skriver over her: Knutsen skylder ikke RBK en dritt. Jeg tror nok at det egentlig var klart rimelig tidlig at han sa nei til RBK.
_________________
Dæven det e deilig det her....

Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.

https://glimtforum.net
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 16.01.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Det er helt utenkelig at Knutsen sa ifra tidlig at RBK ikke var av interesse. Det er en grunn til at RBK ventet så sabla lenge med å konkretisere interessen for Milojevic, for å si det sånn. Det er langt mer sannsynlig at de på brakka hadde god trua på at Knutsen kom til å bli den neste RBK-treneren, og dette er nok også årsaken til at vi krøllet det til med Milojevic, fordi de i styret som var skeptiske til han aldri trodde det kom til å komme til det punktet hvor han var i ferd med å bli ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.01.2022 16:32    Post subject: Reply with quote

Sulliken wrote:
Så jeg klarer ikke med beste vilje å forstå hvorfor en del trøndere er sur på KK. Som Mustrum Ridcully skriver over her: Knutsen skylder ikke RBK en dritt. Jeg tror nok at det egentlig var klart rimelig tidlig at han sa nei til RBK.


Jeg kjenner jo veldig mange som følger Rbk, og ingen av de har noe imot Knutsen i alle fall. Tror det er noen veldig få det ja.. Ikke noe å bry seg om. Mange Rbk supportere, så litt forskjellig kommer det jo frem av uttalelser.

Men at han sa nei tidlig til Rbk faller på sin egen rimelighet all den tid han hele tiden sa han skulle bestemme seg i desember eller hva det var samtidig som han sto på lista til Rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2022 21:47    Post subject: Reply with quote

Akkurat det at han etter alt å dømme ikke sa nei til Rosenborg, slik han gjorde til en del andre klubber, synes jeg er litt kjipt. Men det er selvsagt først og fremst fordi Rosenborg ikke evner å ha flere tanker i hodet samtidig, slik at det ble nok en lite gjennomtenkt og svært forhastet "prosess" helt på tampen, hvor kandidatene naturlig nok blir noe mindre.. Kravstore.

Men jeg står fortsatt på at Knutsen ikke ville/kunne si definitivt nei til Rosenborg. Han gjorde jo det til andre, blant annet Brann. Så gjorde "treneringen" at RBK til slutt måtte gå videre, og Knutsen i praksis slapp å vrake ett av to aktuelle tilbud; det løste seg jo selv når en av dem trakk seg, for å si det forenklet.

No hard feelings retning Knutsen for min del, men jeg skulle som sagt hatt avslaget ganske mye tidligere enn hva fasit ble. Så hadde vi kanskje endt opp med en - eller flere, om jeg skal tillate meg å drømme - mer passende kandidat enn vi gjorde.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.01.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor enspora og taktløse enkelte i klubben er så hadde det ikke overraska om Knutsen takka nei da vi kontakta han første gang, men siden RBK har penger og driver å kronisk driter seg ut så hadde det faen ikke overraska at vi gjorde alt bortsett fra å sende en torpedo på døra omtrent jo
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2022 23:58    Post subject: Reply with quote

Alt blir spekulasjoner, selvsagt, men jeg skjønner ikke hvorfor Knutsen ikke la ballen død i media, sågar virket han å flørte med tanken, om han hadde sagt nei og Rosenborg fortsatt snakket om ham som kandidat. Det ville jo skape mye fryktelig unødvendig støy og usikkerhet for alle andre involverte. Om han da ikke spilte dette dønn kynisk for egen vinning og lot partene overby hverandre, men jeg ser liksom ikke at han er helt der.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 17.01.2022 01:10    Post subject: Reply with quote

Spiller da ingen rolle. Mannen var da vel ikke helt sikker på hva han skulle gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 17.01.2022 01:15    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke Knutsen så godt selv, men jeg vil tro at ikke alt utspilte seg slik han planla, mens han kunne sitte hjemme og gni seg i hendene akkompagnert av ond latter.

Min teori er at han faktisk enda ikke hadde bestemt seg, og da ble sittende igjen med ny kontrakt hos Glimt som eneste realistiske alternativ da vi bestemte oss for å gå for Rekdal. Det virket på slutten av jakten som at vi på død og liv skulle ansette noen så snart som mulig, og at hvem vi fikk inn ikke spilte så stor rolle.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1401

PostPosted: 17.01.2022 09:10    Post subject: Reply with quote

Sulliken wrote:
Knutsen holdt ingen for narr.

Hans vurderinger gikk ut på om å fortsette i Glimt eller rett og slett legge opp, flytte til resten av famimilen i Bergen og ta opp læreryrket.


Dette skal jeg ha en busslast av dokumentasjon på før jeg tror på.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 18.01.2022 00:00    Post subject: Reply with quote

Glint sliter med og erstatte de som drar, kan det se ut til, ettersom pengebingen ikke vil åpnes. Spent på hvilken linje RBK og øvrige lag i serien legger seg på, hvertfall dersom Ceide, Holse og Vecchia forsvinner. Norske lag selger for mer i disse tider, men da følger det vel med at man må betale mer selv også.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2022 09:11    Post subject: Reply with quote

Ja, velkommen til toppen av næringskjeden. Når andre klubber vet du har penger, er plutselig prisnivået et helt annet. En tilsynelatende medioker rotasjonsspiller koster 5-10 millioner, og selv i OBOS kan det bli vanskelig å hente under fem. Og så er det ofte slik at de andre lagene vegrer seg for i hele tatt å selge til den rådende toppklubben, spesielt om denne har vært rådende lenge nok til at askeladd-entusiasmen har lagt seg. Eksempelvis betalte nærmest nedrykksklare Viking Solbakken for å finne en annen klubb å selge Adegbenro til, selv om også spilleren ønsket overgangen og prisen var svært solid.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 281

PostPosted: 18.01.2022 09:20    Post subject: Reply with quote

Knutsens uttaler at det ikke er aktuelt med flere salg nå. Mao blir Solbakken værende og går som Bosman etter årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 18.01.2022 11:52    Post subject: Reply with quote

Bodø-Glimt ruster opp

Quote:
Plestil skal også hatt muligheter til å dra til klubber i andre, presumtivt bedre, europeiske ligaer enn den norske, men han skal selv ha ønsket å bli Bodø/Glimt-spiller på grunn av klubbens imponerende utvikling det siste året.


Ung, tsjekkisk høyreving fra Jablonec. Spilte Conference League denne sesongen.

Edit: Har 11 kamper fra start i årets sesong i tsjekkisk 1. Liga, 0 mål og 3 assist. Fikk 5 kamper i Conference League, uten målpoeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 18.01.2022 12:40    Post subject: Reply with quote

Skal se at han har en eller annen spisskompetanse som KK setter i system, blir poengkonge i år og selges for 70mil i '23.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1795
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.01.2022 13:35    Post subject: Reply with quote

Glimt har lyktes mindre med overganger fra det utenlandske markedet, så det er ingen garanti for at denne spilleren blir en suksess. Samtidig så er de vel blitt mer attraktive og dermed er det enklere å tiltrekke seg spillere som de har tro på fra andre markeder også.

Vi får se, men jeg er mer avventende til at denne tsjekkeren blir en suksess enn f.eks. Vetti basert på Glimts trackrecord de siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.01.2022 13:39    Post subject: Reply with quote

Det er jo aldri en garanti for det, men jeg vil si at Glimt har truffet veldig bra på veldig mye frem til nå. Kanskje noe bedre innenlands enn utenlands, men åkke som merkbart mange vellykka overganger. De er rett og slett gode der.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.01.2022 14:49    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Skal se at han har en eller annen spisskompetanse som KK setter i system, blir poengkonge i år og selges for 70mil i '23.

Bodø/Glimt har fulgt denne spilleren på grunn av hans enorme fart, utfra det som står i ulike artikler på nettet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 102, 103, 104  Next
Page 52 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb